- expić dalej można, ale wbicie kolejnego poziomu zajmie pół roku lub rok, a jak nam padnie net, to stracimy cały ten wkład - nudy, brak motywacji
- przejście po pobliskich magikach i wyjęcie kilku daje satysfakcję, ale trochę mniejszą, gdy robimy to po raz setny w tej samej formie - nudy, brak motywacji
- walki z najtrudniejszymi npcami na Arkadii nie są przystosowane do poziomów graczy - nudy, brak motywacji
- exp w grupach w większości przypadków jest nieopłacalny, bo postępy łatwiej wbić w dwójkę na kamiennych, niż w szóstkę na banitach, zasłaniając się wzajemnie i przełamując - nudy, brak motywacji
- zdobywanie monet jest łatwe i nieszczególnie jest po co - nudy, brak motywacji, novigrad płacze
- w pvp trudno jest kogoś zabić przez ułatwienia ze zdobywaniem expa i formą, gildie są zamknięte - nudy, brak motywacji, regres
- niektóre gildie mają super ciekawe rozwiązania kodowe (budowanie statków) lub chociażby majaczące widmo jakiejkolwiek marchewki (idlowanie templarki), inne nie mają nic - nudy, brak motywacji
- Czy wprowadzona zmiana da graczom coś do roboty na dłuższy czas, czy da im jakiś realny cel, o który warto będzie się starać?
- Czy wprowadzona zmiana sprawi, że większość graczy będzie się dzięki niej lepiej bawić?
I pod podobnym kątem warto też patrzeć moim zdaniem na resztę problemów. W chwili obecnej łatwiej tak naprawdę jest expić nawet w pojedynkę, niż w grupie. Bo nie trzeba czekać na innych, można zrobić przerwę kiedy się chce, można tutaj pobić się trochę dłużej do złej, a potem pójść poobierać ziemniaki, kiedy postać odpoczywa, jak to ktoś pięknie napisał. Ale może warto byłoby dać o wiele większy exp dla graczy, którzy właśnie będą w dużych grupach? Chociażby tylko po to, żeby gracze mieli ten mały cel każdego dnia - połączyć się w większą grupę z innymi, obudzić kolegów z gildii, a może wyjść z inicjatywą do sojuszników? Wejść w jakąkolwiek interakcję z innymi. A więcej dużych drużyn chodzących po świecie, czy siedzących na expowiskach to więcej szans na drużynowe pvp. Większe ryzyko, większy wysiłek, ale i większa nagroda - wszystko na swoim miejscu.
I tak dalej, moje magiczna sentencja w dyskusji na dziś - gracze potrzebują mieć cele, małe i duże.