TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Forum techniczne Arkadii.
Torn
Posty: 80
Rejestracja: 18 lis 2013 10:16

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Torn »

Wyszła nowa wersja TinTina++ 2.01.0!
http://tintin.sourceforge.net/download.php

Po aktualizacji mam jednak pewien problem z komendą #map goto.
Lokacje startowe zapisane mam 3-literowymi skrótami typu: nov, wyz, car, nul.
Do tej pory komenda #map goto car zaprowadzała mnie do startówki w Carbon. W wersji 2.01.0 priorytet mają dłuższe słowa np. "caroton" i do pokoju o takiej nazwie jestem automatycznie wrzucany. Próbowałem nawiasów, cudzysłowia - bez rezultatów.

Aktualizacja:
Scandum na forum TT++ dał odpowiedź: #map goto nov$ ;)
Tintin++ mud client
Awatar użytkownika
Ralandil
Posty: 231
Rejestracja: 02 sty 2012 13:07
Lokalizacja: Athel Loren

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Ralandil »

Wyszukiwanie różnych rzeczy w pliku i wyświetlanie ich w kliencie, np. npcy.

Kod: Zaznacz cały

#alias {npcfind %0}
{
#echo {<ffb>%h};
#system cat .arkadia/npclist |grep "%0";
#echo {<ffb>%h};
Podobnie można sobie zrobić bazę przedmiotów.

Kod: Zaznacz cały

#alias {itemfind %0}
{
#echo {<ffb>%h};
#echo {--------------------------------------------------------------------------------------};
#echo {              Nazwa towaru                |Mithryl| Zloto | Srebro| Miedz | Miejsce};
#echo {--------------------------------------------------------------------------------------};
#system cat .arkadia/itemlist |grep "%0";
#echo {<ffb>%h} {};
}
Przedmioty zapisujemy sobię tak jak widnieją w sklepach.

Kod: Zaznacz cały

| Piekny rzezbiony przedmiot                  |       |   1   |   10  |   3   |Miejsce
Athel Loren shall not suffer the presence of Men, nor Orcs, nor Dwarfs, nor Beastmen. If a foe takes a single step upon such sacred soil, they shall not take another.

TinTin++ Mud Client Manual
Torn
Posty: 80
Rejestracja: 18 lis 2013 10:16

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Torn »

Po kilku godzinach testowania TT++ 2.1 znalazłem kolejny błąd.
Komenda "#map list" w wielu przypadkach nie radzi sobie z wyświetleniem ilości lokacji do celu. W porównaniu do wersji poprzednich, obecna odsłona TT++ ma mniejszy zasięg tej opcji. Sprawa została zgłoszona.

Wracając do mojego poprzedniego posta. W oczekiwaniu na wydanie poprawionej wersji programu problem z #map goto rozwiązałem w następujący sposób:

Kod: Zaznacz cały

#alias {mwc %1} 
{
#if {"%1" != "%d"} {#map goto %1$} {#map goto %1}
}
Zaprzeczenie jest użyte ze względu na mieszane <roomnames> typu "nov2" itp.
Tintin++ mud client
Awatar użytkownika
Ralandil
Posty: 231
Rejestracja: 02 sty 2012 13:07
Lokalizacja: Athel Loren

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Ralandil »

Na najnowsze wydania trzeba uważać, śledzić bacznie Announcements i testować, a wszelkie błędy zgłaszać do Scanduma. Do starszej wersji 2.00.9 nie mam wielkich zastrzeżeń i nadal z niej korzystam.
Athel Loren shall not suffer the presence of Men, nor Orcs, nor Dwarfs, nor Beastmen. If a foe takes a single step upon such sacred soil, they shall not take another.

TinTin++ Mud Client Manual
Torn
Posty: 80
Rejestracja: 18 lis 2013 10:16

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Torn »

Zastanawiam się nad pewną kwestią. Powiedzmy, że mam zmienną:

Kod: Zaznacz cały

#variable {ziola} {dwie czarne lodygi;trzy wonne krzewinki;wiele jasnych kwiatow}
Chciałbym wyodrębnić z opisów ziół dwie zmienne np.

Kod: Zaznacz cały

#variable {liczebnik} {dwie}
#variable {opisziola} {czarne lodygi}
Tintin++ mud client
Awatar użytkownika
Ralandil
Posty: 231
Rejestracja: 02 sty 2012 13:07
Lokalizacja: Athel Loren

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Ralandil »

Kod: Zaznacz cały

#variable {ziola}{dwie czarne lodygi;trzy wonne krzewinki;wiele jasnych kwiatow}
#list lziola create {$ziola}
#foreach {$lziola[]} {pd}
{
    #regex {$lziola[$pd]}{%w %w %w}{
    #var {liczebnik[$pd]}{&1};
    #var {opisziola[$pd]}{&2 &3}
    }
}
W powyższy sposób proponuję kombinować. 8-)

Kod: Zaznacz cały

#sh $liczebnik[1]
dwie
#sh $opisziola[1]
czarne lodygi
Athel Loren shall not suffer the presence of Men, nor Orcs, nor Dwarfs, nor Beastmen. If a foe takes a single step upon such sacred soil, they shall not take another.

TinTin++ Mud Client Manual
Torn
Posty: 80
Rejestracja: 18 lis 2013 10:16

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Torn »

Dzięki wielkie.
Tintin++ mud client
Awatar użytkownika
Ralandil
Posty: 231
Rejestracja: 02 sty 2012 13:07
Lokalizacja: Athel Loren

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Ralandil »

Może Ci się przyda do pojedynczych ziół.

Kod: Zaznacz cały

#variable {ziola}{piec owlosionych aromatycznych lisci;okraglawy aromatyczny lisc;dziesiec czterokanciastych rozgalezionych lodyg;dwadziescia siedem fioletowych zwartych kwiatostanow}
#list lziola create {$ziola}
	#foreach {$lziola[]} {pd}
	{
    #regex {$lziola[$pd]}{%w %w %*}
    {
      #if {"&2" == "{jeden|dwie|trzy|cztery|piec|szesc|siedem|osiem|dziewiec}"}
		{
		#var {liczebnik[$pd]}{&1 &2};
		#var {opisziola[$pd]}{&3}
		}
		{
		#if {"&1" == "{dwa|dwie|trzy|cztery|piec|szesc|siedem|osiem|dziewiec|dziesiec|jedenascie|dwanascie|trzynascie|czternascie|pietnascie|szesnascie|siedemnascie|osiemnascie|dziewietnascie|dwadziescia|trzydziesci|czterdziesci}"}
			{
			#var {liczebnik[$pd]}{&1};
			#var {opisziola[$pd]}{&2 &3} 
		   }
			{
			#var {liczebnik[$pd]}{jeden};
			#var {opisziola[$pd]}{&1 &2 &3}
			}
			
		}   
     }
	}

Kod: Zaznacz cały

#for {1;2;3;4}{#sh $liczebnik[&0]}
piec
jeden
dziesiec
dwadziescia siedem
#for {1;2;3;4}{#sh $opisziola[&0]}
owlosionych aromatycznych lisci
okraglawy aromatyczny lisc
czterokanciastych rozgalezionych lodyg
fioletowych zwartych kwiatostanow
Athel Loren shall not suffer the presence of Men, nor Orcs, nor Dwarfs, nor Beastmen. If a foe takes a single step upon such sacred soil, they shall not take another.

TinTin++ Mud Client Manual
Torn
Posty: 80
Rejestracja: 18 lis 2013 10:16

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Torn »

Natrudziłeś się.
Korzystam z bazy ziół zrobionej na #listach i miałem ciut inny pomysł. Mimo wszystko, wielkie dziękuję. Przy okazji, myślałem, że powyżej 20 ziół przedstawiane jest jako "wiele". Ten fakt oraz ciągły "Unmatched brackets error" całkowicie zniechęciły mnie do kontynuowania tej idei.
Tintin++ mud client
Awatar użytkownika
Werbat
Posty: 1357
Rejestracja: 12 lut 2009 21:25
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Werbat »

Od kiedy prawdziwa liczba zamienia się w "wiele" zależy od Twoich mentali. I dotyczy to większej ilości itemów, nie tylko ziół.
I aim to misbehave.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.
ODPOWIEDZ