Pomysł mianowicie jest taki, aby oprócz komendy 'zabij' była jeszcze 'ogłusz'/'pobij' (nie jestem pewien jak określić to co mam na myśli)
Zadaniem tej komendy byłoby, aby gracz zamiast umrzeć, został na końcówce 'ledwo żywy' powalony i nie był w stanie wykonywać większości akcji.
Można by go wtedy 'przeszukac', tak jak ciało i ograbić i oczywiście 'dobic', jeśli ktoś zmieniłby zdanie i postanowił pozbawić go życia. Takie dobijanie w moim zamyśle byłoby jednym, śmiertelnym ciosem.
Gracz powalony/ogłuszony powinien móc wciąż 'mowic' oraz 'pelznac', oraz dodatkowo komenda 'przydepnij' aby uniemozliwic odpelzniecie:
3 osoba:
XXX walczy z YYY.
YYY powala XXX na ziemie, czyniac go niezdolnym do dalszej walki.
XXX upada z jekiem na ziemie, a bron wypada z jego obolalych dloni.
XXX mowi: Dobrze, pokonales mnie.
XXX zaczyna pelznac na wschod.
XXX pelznie na wschod.
YYY przydeptuje brutalnie XXX
YYY mowi: A dokad to?
XXX:
Walczysz z YYY.
YYY powala Cie na ziemie. Nie masz juz sily, aby walczyc dalej.
Z jekiem padasz na ziemie, a bron wypada Ci z dloni. Jestes calkowicie na lasce YYY.
>powiedz Dobrze, pokonales mnie.
Mowisz: Dobrze, pokonales mnie.
>pelznij na wschod
Zaczynasz pelznac na wschod.
Pelzniesz na wschod.
YYY przewraca Cie na plecy i przydeptuje brutalnie, kladac stope na twojej piersi i dociskajac mocno uniemozliwia ucieczke.
YYY mowi: A dokad to?
YYY:
Walczysz z XXX.
Poteznym ciosem powalasz XXX na ziemie, uniemozliwiajac mu dalsza walke. Bron wypada z jego dloni. To, co z nim sie stanie zalezy od Ciebie. Jesli chcesz zakonczyc jego zycie, 'dobij' go!
XXX mowi: Dobrze, pokonales mnie.
XXX zaczyna pelznac na wschod.
XXX pelznie na wschod.
>przydepnij XXX
Brutalnie przewracasz XXX na plecy i stawiasz mu stope na piersi, uniemozliwiajac ucieczke i pokazujac swoja wyzszosc.
>powiedz A dokad to?
Mowisz: A dokad to?
Ewentualne korzysci:
- Gracz nie traci doświadczenia
- Nowe możliwości erpegowe: napad, przesluchanie (Komando pewnie chciałoby zabić człowieka, ale zbójowi zależy tylko na pieniądzach)
Wady:
Wypisujcie, to dopisze

Można by dodać jeszcze komendę 'zwiaz', co umożliwiałoby podniesienie związanej osoby i zabranie jej dokądś.(Porwania dla korsarzy?)
Chociaż trzeba by dodać jakiś sensowny limit, że np. sznur niszczeje i po pewnym czasie (zależnym do siły postaci) da się go rozerwać i umknąć.
Jeśli macie jakieś pomysły, które poprawiłyby mój ogólny zarys, piszcie. Jeśli jesteście przeciwko, również piszcie, dobrze będzie wiedzieć, co na ten temat sądzi społeczność Arkadii.
Pozdrawiam, Andacanvar