Nowy system zapamietywania
Re: Nowy system zapamietywania
Fajna zmiana z poziomami, ale..
kompletnie nie podoba mi sie zmiana z systemem zapamietywania. Gracz powiniem miec nad tym kontrole, kogo pamieta a kogo nie.
kompletnie nie podoba mi sie zmiana z systemem zapamietywania. Gracz powiniem miec nad tym kontrole, kogo pamieta a kogo nie.
Ostatnio zmieniony 20 gru 2009 03:20 przez Castor, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Nowy system zapamietywania
Z całym szacunkiem do pracy, też uważam że zmiana w samym zapamiętywaniu jest bardzo zła, oraz że przyniesie spory spadek ilości graczy w dłuższym okresie czasu. Jak by to ująć świat arkadii dla niektórych graczy może stać się bardziej obcy - przez co bardziej chłodny i sztuczny - trzeba pamiętać że ta gra bez klimatu to tylko nieciekawa kupa literek - a zmiana jako taka bardzo w klimat godzi. Tak na oko, to większość osób przy grze trzyma właśnie sentyment - do samej gry jaką kiedyś była - jak i do osób które znali. To bardzo bardzo zły tor by dostosowywać całą arkadie pod profil jej bojowego aspektu. Już lepiej chyba by było pójść na kompromis w kwestii realności - i dodać opcje typu "zaprzyjaźnij się" - gdzie to zapamiętywany miał by kontrole nad tym jak daleko chce się posunąć.
Re: Nowy system zapamietywania
Nie popieram zmiany ale...
Przesadzają Ci co bulwersują się że "ktoś za nich decyduje kogo będą pamiętać"... W rl też wybieracie sobie czyje imię zapomnicie a czyje zachowacie w pamięci do usr... do samego końca?
Inna sprawa że zapominanie kogoś z kim ciągle się spaceruje na rzecz pamiętania raz spotkanej osoby też jest z dolnej części pleców wzięte. Trzeba by to jakoś wyważyć...
Mnie osobiście drażniły praktyki przedstawiania osób w walce i sprawdzania kto by ustalić czy idzie się na xp czy na pk czy może lepiej się wylogować. Więc pod tym względem zmiana mi się podoba - choć wystarczyło by umożliwić ukrycie się w "kto" i zablokować komendę "przedstaw kogoś".
A tak poza tym - nie mają Czarodzieje nic innego do roboty tylko poprawiać coś, z czego wszyscy (albo prawie wszyscy) byli zadowoleni?
Przesadzają Ci co bulwersują się że "ktoś za nich decyduje kogo będą pamiętać"... W rl też wybieracie sobie czyje imię zapomnicie a czyje zachowacie w pamięci do usr... do samego końca?
Inna sprawa że zapominanie kogoś z kim ciągle się spaceruje na rzecz pamiętania raz spotkanej osoby też jest z dolnej części pleców wzięte. Trzeba by to jakoś wyważyć...
Mnie osobiście drażniły praktyki przedstawiania osób w walce i sprawdzania kto by ustalić czy idzie się na xp czy na pk czy może lepiej się wylogować. Więc pod tym względem zmiana mi się podoba - choć wystarczyło by umożliwić ukrycie się w "kto" i zablokować komendę "przedstaw kogoś".
A tak poza tym - nie mają Czarodzieje nic innego do roboty tylko poprawiać coś, z czego wszyscy (albo prawie wszyscy) byli zadowoleni?
Re: Nowy system zapamietywania
A nie prosciej wylaczyc mozliwosc przedstawiania kogokolwiek i nie ma problemow ze spamem w walce ani z tym ze ktos nie pamieta kogos kogo nie powinien.
Wszyscy powinni byc zadowoleni.
I gracze bo beda mogli decydowac kogo beda pamietac i wizowie bo nie bedzie problemow z wiedzeniem kto jest kto.
ps. Przedstawianie powinno dzialac tylko na czlonkow druzyny i nie bedzie problemu w sumie z tym ze ktos z druzyny sie nie przedstawil.
Wszyscy powinni byc zadowoleni.
I gracze bo beda mogli decydowac kogo beda pamietac i wizowie bo nie bedzie problemow z wiedzeniem kto jest kto.
ps. Przedstawianie powinno dzialac tylko na czlonkow druzyny i nie bedzie problemu w sumie z tym ze ktos z druzyny sie nie przedstawil.
Re: Nowy system zapamietywania
XXX krzywi sie z niesmakiem.
XXX dudni do ciebie: A na coz mi Cie znac?
XXX macha reka ciezko.
I tak właśnie będzie teraz wyglądać Arka. Ktoś w końcu dostanie w łeb za przedstawianie się.
XXX dudni do ciebie: A na coz mi Cie znac?
XXX macha reka ciezko.
I tak właśnie będzie teraz wyglądać Arka. Ktoś w końcu dostanie w łeb za przedstawianie się.
-
- Posty: 240
- Rejestracja: 13 lut 2009 22:45
Re: Nowy system zapamietywania
Zostawić niewidocznosc poziomow + wywalenie 'ostatnio'.
Wywalić autopamięć i kasowanie starych imion bez zgody gracza.
Wywalić autopamięć i kasowanie starych imion bez zgody gracza.
Re: Nowy system zapamietywania
Nie wiem czy wszyscy bo mi na starcie wywalilo z pamieci ~30 osob bo juzIngwar pisze: Wszyscy powinni byc zadowoleni.
sa skasowane. Na co mi one byly? Najwyrazniej na cos byly skoro je przez
tyle czasu trzymalem. Chocby po to by moc je sobie wspomniec rpgowo.
(tak, tak "zapamietaj" bylo rowniez czasem uzywanym emotem)
Re: Nowy system zapamietywania
W rl'u zachowuje sie w pamieci najdluzej osoby wazne dla nas z jakis wzgledow. A i sa sposoby na to by pomoc sobie w pamietaniu imienia ktore nam wylatuje z pamieci. Moze nie jest to "wybor" w 100% swiadomy (decyduja za nas to, jak przezywamy dana osobe, czy nam sie mocno kojarzy, jakie mamy wzgledem niej emocje), ale od czegos to zalezy, a nie od przypadku i tego ile nowych osob poznamy.Visborg pisze:Nie popieram zmiany ale...
W rl też wybieracie sobie czyje imię zapomnicie a czyje zachowacie w pamięci do usr... do samego końca?
Wiec argument "chce decydowac" jak dla mnie uzasadniony, pozatym to gra ma cieszyc chociaz troche, wiec tym bardziej uzasadniony ;P
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 20 gru 2009 11:25 przez Deidra, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Nowy system zapamietywania
Faktem jest że komenda kto slużyła w gildiach jako namiastka szklanej kuli. Pamiętało się wrogów żeby ocenić ilu jest zalogowanych/aktywnych. Do tego dochodziły cyrki z przedstawianiem wrogów w czasie walki i takie tam.
Ale akurat te praktyki można było zakończyć na kilka innych, imho mniej brutalnych sposobów. Wspomniane wyżej usunięcie komendy przedstaw (kogoś).
Albo opcję dla gracza, w której wybiera czy chce być widoczny w kto, np:
bądż widoczny dla wszystkich, dla zapamietanych przez cie bie, nie pokazuj mnie w kto.
Obecna zmiana usuwa bardzo potrzebną w świecie funkcjonalność: sprawdzenie czy jest sens kontaktować się ze znajomym. Kupiec, zielarz, kumpel z którym czasem gdzieś chodzimy na expa, szef gildii, kandydat, przykłady można mnożyć. Ta zmiana, moim zdaniem, udeży przede wszystkim w tych, którzy próbują grać bez komunikacji pozaarkowej, zwłaszcza w młodszych stażem graczy (sa jeszcze tacy?), którzy dopiero gdzieś się starają, i budują swoje relacje w świecie.
Oczywiście problem "wróżenia z kto" o zamiarach wroga został rozwiązany, ale wylano dziecko z kąpielą.
pozdrawiam
w zastępstwie Gurika
Grzegorz
Ale akurat te praktyki można było zakończyć na kilka innych, imho mniej brutalnych sposobów. Wspomniane wyżej usunięcie komendy przedstaw (kogoś).
Albo opcję dla gracza, w której wybiera czy chce być widoczny w kto, np:
bądż widoczny dla wszystkich, dla zapamietanych przez cie bie, nie pokazuj mnie w kto.
Obecna zmiana usuwa bardzo potrzebną w świecie funkcjonalność: sprawdzenie czy jest sens kontaktować się ze znajomym. Kupiec, zielarz, kumpel z którym czasem gdzieś chodzimy na expa, szef gildii, kandydat, przykłady można mnożyć. Ta zmiana, moim zdaniem, udeży przede wszystkim w tych, którzy próbują grać bez komunikacji pozaarkowej, zwłaszcza w młodszych stażem graczy (sa jeszcze tacy?), którzy dopiero gdzieś się starają, i budują swoje relacje w świecie.
Oczywiście problem "wróżenia z kto" o zamiarach wroga został rozwiązany, ale wylano dziecko z kąpielą.
pozdrawiam
w zastępstwie Gurika
Grzegorz
Re: Nowy system zapamietywania
Musze powiedziec ze bardzo podoba mi sie ten przyklad ;>Rork pisze:Czepiacie się. Wg mnie bardzo realna zmiana. Jak idę na zajęcia, to przedstawia mi się pięciu studentów,z którymi siedzę. Potem wracam do domu i nie pamiętam jak matka ma na imię ;/.