Zboj
Dobra, pogadalem troche z wlascicielami zbojowi wyszlo na to, ze ten 'unikatowy' spec jest calkiem spoko. Przy wlasciwym wykorzystaniu moze sprawic duzego klopotu w walkach druzynowych, a na dodatek sprawdza sie na wyprawach na pojedyncze 'npce'.
Caly problem tkwi w tym, ze zawod Zboja obecnie jest hybryda, ktora jest stworzona wlasnie pod takie wyprawy, ale co wtedy z walkami druzynowymi?
Najwiekszym minusem w mojej opinii jest to, ze wybierajac ten zawod trzeba byc graczem 'pasywnym', czyli takim, ktory po prostu daje sie prowadzic. Brak rozkazow, walki w szyku, zaslon, wyczucia kierunku, spostrzegawczosci, a do tego DANIE blokowanie wyjscia na (nie ukrywajmy) przyzwoitym poziomie, spowodowalo, ze sa slabymi prowadzacymi.
Stosunkowo niskie umiejetnosci ukrywania sie, skradania i tropienia (tropi sie 6 sekund, co tak naprawde jest tylko minimalnie krotszym okresem niz na gp) spowodowaly, ze Zboj mimo, iz mial mozliwosc zostania 'zwiadowca' z takiej mozliwosci zostal obciety.
Jednym z glownych celow na Arkadii jest rozwijanie swojej postaci. Osoba wybierajaca zboja w tej chwili skazuje sie na expienie w druzynie, badz nie expienie w ogole. Ma strasznie niskie defense, jak na zawody masowe i z tego co porownywalem ustepuje jedynie Odkrywcy.
Trzeba wziac pod uwage, iz Exp na Arce jest bardzo specyficzny. Zboj tak naprawde, aby w pelni wykorzystywac swojego speca, musialby walczyc z Npc'ami 1v1. Spowodowane to jest wlasnie brakiem um'ow defensywnych. Za ta sprawa ciagnie sie pomijana na forum informacja, ze walczac z kilkoma npc'ami na raz, zdobywamy duzo wiecej doswiadczenia!
Tym samym zboj nie ma mozliwosci tak szybkiego expienia samemu, jak jakikolwiek inny zawod masowy-bojowy.
Z drugiej strony, walki 1v1 z graczami takze nie przynosza sukcesow Zbojowi. Powodem jest to, iz inne zawody maja zdecydowanie mocniejsza sile bojowa speca, jak i wyzsze umiejetnosci broni i defensow. To powoduje, ze nawet po ogluszeniu, zadaja wieksze obrazenia od zboja, oraz wiecej sa w stanie sparowac/uniknac.
Podsumuwujac. Zboj powinien dostac klarowniejsza funkcje. Biorac pod uwage wszystkie plusy i minusy, to fakt, iz ma 'specyficzny' cios specjalny, wcale nie jest powodem by obcinac uniki/maczugi do tak niskiego, jak dzisiaj poziomu. Wiekszenie ich wplynie nie tylko pozytywnie na odbior tego zawodu wsrod graczy, ale takze wypelni braki w grze w pojedynke.
Dodam takze, iz drugim sposobem zrewanzowania sie Zbojom, byloby stworzenie go stricte pod heroiczne wyprawy/walki druzynowe. W tej chwili wlasnie na tym polu ma najwieksze osiagniecia, ale wcale nie oznacza to, ze te osiagniecia sa bardziej przydatne niz innych zawodow. W tym rozwiazaniu, dodanie rozkazow, czy walki w szyku zniwelowaloby wszystkie bledne interpretacje funkcji Zboja w swiecie Arkadii...
...i sialby wreszcie poploch w szykach wroga.
Hasp.