Sonda: Zmiana kary za zgon.
Re: Sonda: Zmiana kary za zgon.
A arka ma RPG'a, a system premiowania pvp mozna jakis wymyslec.
Co do GMCP na wszystkich lokacjach to raczej nieuniknione ale do Wizow to jeszcze nie dociera
Takie bagna czy lokacje gdzie sie ktos gubi mozna rozwiazac na inne sposoby przy wlaczonym GMCP na wszystkich lokacjach
Narazie jednak na arce jestesmy w czasach gdy starzy wyjadacze maja mapy, dostep do wszystkich mozliwych zakatkow arki, skrypty odnajdujace sie pomimo braku GMCP i inne pierdy, a taki ktos kto zaczyna ma klienta webowego praktycznie bez mapy Co i tak w porownaniu z tym co sie mialo kiedys jest mega duzo, jednak i tak za malo jak na obecne czasy. Ale tu wracamy do ludzkiej mentalnosci.
Co do GMCP na wszystkich lokacjach to raczej nieuniknione ale do Wizow to jeszcze nie dociera
Takie bagna czy lokacje gdzie sie ktos gubi mozna rozwiazac na inne sposoby przy wlaczonym GMCP na wszystkich lokacjach
Narazie jednak na arce jestesmy w czasach gdy starzy wyjadacze maja mapy, dostep do wszystkich mozliwych zakatkow arki, skrypty odnajdujace sie pomimo braku GMCP i inne pierdy, a taki ktos kto zaczyna ma klienta webowego praktycznie bez mapy Co i tak w porownaniu z tym co sie mialo kiedys jest mega duzo, jednak i tak za malo jak na obecne czasy. Ale tu wracamy do ludzkiej mentalnosci.
- Lieselotte
- Posty: 87
- Rejestracja: 19 maja 2017 19:34
Re: Sonda: Zmiana kary za zgon.
A, czyli jednak jakiś system premiowania trzeba wymyślić. To może najpierw go wymyślcie, zanim wizowie posłuchają i po raz kolejny obetną grę w sposób, który tylko pozornie mógłby jej pomóc.
Re: Sonda: Zmiana kary za zgon.
Nie napisalem ze trzeba, tylko ze mozna.
Re: Sonda: Zmiana kary za zgon.
No właśnie tu mamy do czynienia z problemem, który już wcześniej poruszały m.in. Gritta, Lus czy Lumen.
Tego RPG'a to jest coraz mniej, ba, zmienia się do niego podejście. Trochę mnie smuci fakt, że nastały czasy, kiedy ja ewidentnie odczuwam radość, bo raz na jakiś czas mam możliwość odegrania nawet krótkiego RPG'a z jakąś postacią. Że ktoś się go faktycznie podejmuje, a nie jedynie kiwa głową w odpowiedzi i, dla przykładu, pogania by założyć zbroję. Gdzie to przecież powinna być codzienność...
Sometimes to stay alive you gotta kill your mind.
Re: Sonda: Zmiana kary za zgon.
Uważasz, że ludzie są tak sparaliżowani strachem o stratę 10% expa, że nie grają?
Wątpliwe przy obecnych mechanizmach walki - łatwiutko uciec z każdej sytuacji, o ile się nie zrobi jakiejś skrajnej durnoty.
Poza tym po co wychodzić z gildii? Przecież nie po to, żeby expić, skoro już mam max level.
Nie będzie nawet powodu chodzić po magiki, czy dobry sprzęt, bo po co, przecież nikt nie expi.
No niezbyt. Sam sobie odpisałeś dlaczego nie:Zwiekszenie PVP
Jednym z motorów pvp jest to, że ciągle nie ma innego sposobu rywalizacji miedzy stowarzyszeniami niż właśnie dowalenie wrogim postaciom. No i sory, ale to sprawia satysfakcję.Minusy:
Ludzka mentalnosc - brak mozliwosci dowalenia innym
Albo inny aspekt - kto zabroni wtedy dajmy na to giepekowi hasać po Loren, jak nikt mu nie może dowalić? Sprzęt sobie schowa do depozytu i godmode.
Głownym powodem jest nuda, a to że zazwyczaj ktoś sobie znajduje inny pretekst to nie zmienia faktu.Zlikwidowanie jednego z glownych powodow odejscia z arki
Wyzbycie pvp i pve z resztek emocji spowoduje prawdopodobnie większy exodus.
Brak ryzyka śmierci jeszcze pogorszy klimat Arki, która i tak dawno dark fantasy przestała być. Zostaną może samozwańczy "erpegowcy", którzy lubią idlowanie na poczcie albo granie w kalambury na literkowych bankietach.
To jedyny argument zgodny z prawdą. Wszyscy mieliby równo, łatwo balansować. Ale będzie ciekawie!Duzo lepsze mozliwosci zbalansowania swiata
Re: Sonda: Zmiana kary za zgon.
Tak wlasnie uwazam :>
Zobaczmy
Nagle cale SC nie gra - wszyscy dostali sraczki w jednym czasie? czy wszyscy sie znudzili? czy nie maja prowadzacego i boja sie wyjsc z obozu?
KS to samo, jak i wszystkie inne gildie.
Rukhar przestanie grac i jak myslisz co sie stanie z OS?
A teraz zobacz jak prosperuja neutralne gildie.
Mamy inne zdanie i tyle w temacie.
Re: Sonda: Zmiana kary za zgon.
Co za BZDURA.. Przez 17 lat (przerażające..) istnienia obecnej postaci, przez dwie trzecie czasu gram nią w technicznie nieopłacalnie, skrajnie emocjonalnie, postępując często wbrew zasadom stowarzyszenia, wpędzając siebie, innych i gildię w kłopoty z powodów zazwyczaj czysto rpgowych. Inne postaci reagują na to bardzo różnie, wielokrotnie potępieniem i karami, ale reagują jako postaci, nie jak gracze myślący kodem! Nigdy nie doświadczyłam komentarzy ani poczucia że "psuję sobie postać" i "nie będę miała arkowego życia". Może dobrze trafiłam jeśli chodzi o towarzyszy w tej zabawie? Tyle że Ty grasz z tymi samymi ludźmi a rpga nie znajdujesz. Jestem tym zaskoczona. I skłonna uważać, że jeśli nie możesz porozumieć się z resztą co do klimatu, to nie z tą resztą i nie z arkadią jest coś nie tak. Jeśli trzy osoby na ulicy mówią ci, że jesteś pijana, kładź się do łóżka.Gritta pisze: ↑03 sty 2019 18:43 I wiem też, ze na arkadii nie da się zbytnio erpegowac. Chcesz grać biedną postać rzezimieszka na małą skale? Zaraz ktoś Cie obsypie mithrylem i będzie pytał, czemu dalej żebrzesz, skoro stać Cię już na własną wieś. Chcesz, żeby Twoja postać reagowała emocjonalnie, ludzko ale technicznie nieopłacalnie na odkryte okropieństwa swoich współziomków? Wylecisz ze stowa i nie masz arkowego "życia", bo "psujesz sobie postać". Nie ma sentymentów, odrzuca się wszystko, co nie pomoże w zdobyciu kolejnego magika, a pochłonie czas i siły. Postacie "myślą" kodem.
Od wulgarnych komentarzy jest bilans.
- Lieselotte
- Posty: 87
- Rejestracja: 19 maja 2017 19:34
Re: Sonda: Zmiana kary za zgon.
Za czasów kary za zgon wynoszącej 30% expa gracze potrafili się zetrzeć i doprowadzić do tego, że jednego dnia umierało na mudzie w walkach 40 postaci, ale 10% sprawia, że się boją? (:
Re: Sonda: Zmiana kary za zgon.
A od spraw związanych ze zdradzaniem tożsamości właściciela postaci Zasady Arkadii.
Re: Sonda: Zmiana kary za zgon.
To, że RPGa jest coraz mniej, wynika z tego, że _beton_ grający w Arkadię jest coraz starszy i ma mniej czasu, który może poświęcić na grę. Jest praca, jest rodzina, inne priorytety. Mechanika MUDa sprawia, że w takim przypadku najbardziej opłacalne dla takiego gracza jest po prostu przemielanie miliona mobów i zdobywanie postępu za postępem - co jak sprytnie ktoś zauważył jest w zasadzie błędnym kołem.
Młodych graczy praktycznie nie ma. Starzy nie wracają, lub wrócą na chwilę.
Nie ma już epickich walk. Niemal wszystko stało się płaskie i bezpłciowe. Zrównane walcem.
Każdy, kto dorobił się poziomu kisi go i boi się podejmować ryzyko.
Dochodzi do sytuacji kiedy gracze nie chcą bronić swoich NPCy, w sytuacji kiedy powinni - bo tak nakazuje im LORE świata - ponieważ stracą XXX dni hardkorowego expa, lub używają niedozwolonych mechanizmów, żeby ułatwić sobie nieco rozgrywkę.
Jedynie mentalność została. I to zawsze inni mają lepiej niż my
Trudno znaleźć złoty środek, który zadowoli wszystkich. Wizowie robią co mogą, jednak populacja świata się zmniejsza. MUD w końcu zniknie. I tyle. Pomyślcie ile godzin życia bezpowrotnie stracicie kiedy to nastąpi.
Sam osobiście serio się skłaniam do rozwiązania o którym pisałem wcześniej.
50% kary za zgon.
Ale zgon, który odrobię w max 2tygodnie.
Samą Legendę wbiję w miesiąc (z dławikiem, który umożliwia dalszy exp i przyrost cech, ale jest nieopłacalny i przeznaczony dla najbardziej zwyrodniałych masochistów).
Jednocześnie ma to jedynie sens kiedy Arkadia byłaby bardziej śmiercionośna i stawiała cele przed graczem. Miała jakiś ENDGAME.
Trudniejsze tereny, przez które nie przejdziemy bez ofiar? Walki PvP w których trup ściele się gęsto? A może jakis event gdzie stojąc sobie na lokacji zostanę zarażony jakąś chorobą i położę pół populacji Arkadii? Ok, ale musi być coś więcej.
Bez gruntownej reformy MUDa to niemożliwe. Teraz jest to właśnie pogoń za expem. Bo taki charakter ma ta gra.
Skoro nawet trudno przepchać pomysł strażnic rozlokowanych po świecie (tzw. stref wpływu) o które mogłaby toczyć się walka (po zdobyciu respią się npce wygranego i daje to jakies realne profity dla stowarzyszenia), to nie ma o czym rozmawiać
Młodych graczy praktycznie nie ma. Starzy nie wracają, lub wrócą na chwilę.
Nie ma już epickich walk. Niemal wszystko stało się płaskie i bezpłciowe. Zrównane walcem.
Każdy, kto dorobił się poziomu kisi go i boi się podejmować ryzyko.
Dochodzi do sytuacji kiedy gracze nie chcą bronić swoich NPCy, w sytuacji kiedy powinni - bo tak nakazuje im LORE świata - ponieważ stracą XXX dni hardkorowego expa, lub używają niedozwolonych mechanizmów, żeby ułatwić sobie nieco rozgrywkę.
Jedynie mentalność została. I to zawsze inni mają lepiej niż my
Trudno znaleźć złoty środek, który zadowoli wszystkich. Wizowie robią co mogą, jednak populacja świata się zmniejsza. MUD w końcu zniknie. I tyle. Pomyślcie ile godzin życia bezpowrotnie stracicie kiedy to nastąpi.
Sam osobiście serio się skłaniam do rozwiązania o którym pisałem wcześniej.
50% kary za zgon.
Ale zgon, który odrobię w max 2tygodnie.
Samą Legendę wbiję w miesiąc (z dławikiem, który umożliwia dalszy exp i przyrost cech, ale jest nieopłacalny i przeznaczony dla najbardziej zwyrodniałych masochistów).
Jednocześnie ma to jedynie sens kiedy Arkadia byłaby bardziej śmiercionośna i stawiała cele przed graczem. Miała jakiś ENDGAME.
Trudniejsze tereny, przez które nie przejdziemy bez ofiar? Walki PvP w których trup ściele się gęsto? A może jakis event gdzie stojąc sobie na lokacji zostanę zarażony jakąś chorobą i położę pół populacji Arkadii? Ok, ale musi być coś więcej.
Bez gruntownej reformy MUDa to niemożliwe. Teraz jest to właśnie pogoń za expem. Bo taki charakter ma ta gra.
Skoro nawet trudno przepchać pomysł strażnic rozlokowanych po świecie (tzw. stref wpływu) o które mogłaby toczyć się walka (po zdobyciu respią się npce wygranego i daje to jakies realne profity dla stowarzyszenia), to nie ma o czym rozmawiać
Ilane nuci: Oslonmy Ilane.