W zasadach jest to określone nieco dokładniej. Cytując:
Zabijanie postaci innych graczy jest na Arkadii możliwe, istnieją jednak pewne ograniczenia. Zabronione jest zabijanie innych:
- bez przyczyny lub pod byle pretekstem; co więcej, ofiara musi znać powód ataku
- wielokrotnie z tego samego powodu
- na lokacji startowej po zalogowaniu
Zabicie drugiej postaci jest uznawane za ostateczność przy rozwiązywaniu konfliktów, dlatego też obowiązkiem gracza jest uzyskać przed atakiem absolutną pewność, że nie dojdzie do żadnej pomyłki.
Czyli nie można zabijać pod byle pretekstem, ale zostawiono wystarczająco duże pole do interpretacji pewnych sytuacji.
To też jest łamane. Ale według części stowarzyszonych można, bo wojna:)
Łatwiejsze PK miałoby sens gdyby regulamin był przestrzegany, a z tego co widzę zazwyczaj nie ma żadnego odgrywania podczas prób PK, czasami historyjka jest dopisywana po fragu poza serwerem, a fragi wcale nie są ostatecznością. Do tego naparzanka na skryptach, które więcej robią niż sam gracz. Jaki jest zatem sens takiego PK w grze RPG?