Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Forum techniczne Arkadii.
Walkirr
Posty: 49
Rejestracja: 02 gru 2016 06:03
Lokalizacja: San José, Costa Rica

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Walkirr » 02 gru 2016 06:37

Przede wszystkim chciałem podziękować za te skrypty. Są naprawdę dobrze przygotowane i bardzo ułatwiają grę. Do tego nie są przepakowane jak niektóre "kombajny", których miałem okazję używać.

Korzystając z okazji chciałby też zgłosić kilka błędów:
- bindy nie łapią mi banku w Novigradzie i wielu statków, które stoją w porcie jak się wchodzi na lokację
- w bankach wyrzuca błąd przy przeglądaniu depozytu
- chodzik nie kontynuuje przy lokacjach gdzie trzeba wykonać pewną akcję by iść dalej, lina/blacha/dzwon itd (bramy działają bardzo dobrze)
- czasami nie pokazuje strzałki gdy przeciwnik w panice ucieka z lokacji
- okno z kondycją czasami przestaje działać a restart ui ani skryptów walki nie zawsze pomaga
- chodzik często się gubi gdy drużyna jest na lokacji bez GMCP - mam często laga, może to być powodem?

Kilka sugestii:
- dodanie binda przeglądania aukcji
- przy blokowaniu tarczą wyróżnienie [blo] podobnie jak mamy [par] do parowania
- czasami walczę z npcami których spece nie są numerowane (podesłać logi?)
- dodanie licznika formy (takiego samego jak jest do postępów)
- bind na użycie formy - ciężko ranny/ledwo żywy = +kondycja; wycieńczony/całkowicie wycieńczony = +zmeczenie)
- dodanie na dolnym pasku kondycji aktualnego przeciwnika

Oraz pytań:
- kiedyś był pomysł by dodać bazę książek, udało się to już zaimplementowane?
- jak zmienić kolorowanie np poziomu formy na pasku?

Serdeczne pozdrowienia!

Awatar użytkownika
Adremen
Posty: 235
Rejestracja: 31 gru 2009 11:13

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Adremen » 07 gru 2016 19:31

Walkirr pisze:bindy nie łapią mi banku w Novigradzie i wielu statków, które stoją w porcie jak się wchodzi na lokację
- w bankach wyrzuca błąd przy przeglądaniu depozytu
Banki i depozyty do poprawki po zlikwidowaniu kont, będzie to zrobione w 2.10. Stojące statki podobnież.
Walkirr pisze: - chodzik nie kontynuuje przy lokacjach gdzie trzeba wykonać pewną akcję by iść dalej, lina/blacha/dzwon itd (bramy działają bardzo dobrze)
Pamiętajmy, że chodzik to nie automat.
W 2.9 (release nota w poście poniższym) dochodzi komenda '/dalej', której można użyć przy przerwanym chodziku i wtedy kontynuuje do celu podróży.
Walkirr pisze: - czasami nie pokazuje strzałki gdy przeciwnik w panice ucieka z lokacji
Będę wdzięczny za loga/logi kiedy strzałki nie działają.
Walkirr pisze: - okno z kondycją czasami przestaje działać a restart ui ani skryptów walki nie zawsze pomaga
wyślij mi proszę dokładny opis sytuacji w prywatnej wiadomości. '/walka_restart' powinna jednak w każdym wypadku zadziałać, czasami trzeba jednak poczekać 4-5 sekund aż nowo nadchodzące GMCP zostanie wzięte pod uwagę. Wszelkie szczegóły co/kiedy/w jaki sposób nie działa ślij proszę ze szczegółami na priv.
Walkirr pisze: - chodzik często się gubi gdy drużyna jest na lokacji bez GMCP - mam często laga, może to być powodem?
Prawdopodobnie ma to związek z przejściami specjalnymi "podążasz za ... na drugi brzeg rzeki". Podążanie za drużyną zostało znacznie ulepszone w 2.9, szczegóły poniżej.
Walkirr pisze: Kilka sugestii:
- dodanie binda przeglądania aukcji
- przy blokowaniu tarczą wyróżnienie [blo] podobnie jak mamy [par] do parowania
- czasami walczę z npcami których spece nie są numerowane (podesłać logi?)
- dodanie licznika formy (takiego samego jak jest do postępów)
- bind na użycie formy - ciężko ranny/ledwo żywy = +kondycja; wycieńczony/całkowicie wycieńczony = +zmeczenie)
- dodanie na dolnym pasku kondycji aktualnego przeciwnika
Dzięki za sugestie, co do niektórych mam pytanie/uwagi:

- co do speców - tak, podsyłaj spece wrogów/broni których brak, najlepiej z podpisami typu: <ten spec> 0/4, <ten spec> 1/4 itp. Jeśli mi wyślesz w takiej formie dodać mogę to prawie natychmiast.
- licznik formy - chcesz w sensie widzieć ile czasu bijesz/postęp formy? czy nie jest to odrobinę zbędne z uwagi na fakt, że powyżej (chyba) zwiedził jeden punkt formy=jedne postępy?
- bindy na formę mi się bardzo podobają
- kondycja aktualne przeciwnika w dolnym pasku ciekawie, aczkolwiek czy nie jest to duplikowanie? Aktualny przeciwnik jest chyba wyraźnie widoczny w oknie kondycji?
Walkirr pisze: - kiedyś był pomysł by dodać bazę książek, udało się to już zaimplementowane?
W 2.10 się pojawi. Jeśli masz zapraszam do podesłania listy ksiąg. Mam niektóre, aczkolwiek wolałbym zweryfikować informacje.
Walkirr pisze: - jak zmienić kolorowanie np poziomu formy na pasku?
Masz na myśli te graficzne? Chwilowo nie ma opcji konfiguracji w pliku imie.txt, można o tym pomyśleć.

Awatar użytkownika
Adremen
Posty: 235
Rejestracja: 31 gru 2009 11:13

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Adremen » 07 gru 2016 19:44

Wersja 2.9

W zasadzie dodane dwie rzeczy:

Ulepszone podążanie za drużyną

Znalazłem sporo błędów w przypadkach kiedy podażąmy za prowadzącym, zrobimy krok w innym kierunku, mapper wtedy nie reagował. Ten błąd został wyeliminowany. Dość starannie przetestowałem różne przypadki i powinno działać to dość sprawnie. Każde błędy/dziwne zachowania proszę o raportowanie.

Poza tym, aby ulepszyć podążanie dodałem specjalne dwie możliwości w momencie, kiedy tekst podążania nie jest standardowy (czyli nie jest 'podazasz za ... na wschod', a na przykład jest 'podazasz za ... do stajni).

Działa to teraz tak:

(1) najpierw jest wyszukane skojarzenie drużynowe, czyli "podazasz za kims na druga strone mostu" może być "nw". Jeśli takie skojarzenie jest, mapper poprawnie podaża.
(2) Jeśli (1) nie zadziała, sprawdzane są wyjścia specjalne z lokacji i czy takie wyjście występuje w tekście podążania (przykładowo, jeśli wyjście z lokacji jest 'wyjscie', a tekst podazania 'podazasz za ... przez wyjscie na zewnatrz', mapper sam podąży, bo 'wyjscie' jest obecne w tekście.
(3) jeśli zarówno (1) jak i (2) nie zadziała, jest brane 70% tekstu wyjścia specjalnego i sprawdzane czy występuje w tekście podążania. Powinno to wyeliminować masę przypadków, kiedy tekst podążania jest "podazasz za ... do wyjscia", a wyjśćie jest 'wyjscie' (tutaj 70% 'wyjscie' to 'wyjsc', które jest w tekście podążania.

Log jak to działa:

Kod: Zaznacz cały

---------------------------------------------
-- 100% dopasowanie

Placyk przeladunkowy.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: barak i zachod.
[2] Podazasz za ... po schodach do baraku. (Returning 100% string rule: 'barak')
Zagracony barak.
Jest tutaj jedno widoczne wyjscie: wyjscie.


---------------------------------------------
-- 70% dopasowanie (wyjscie->wyjscia-> 70% = wyjsc)

Oddzial poczty kurierskiej.
Jest tutaj jedno widoczne wyjscie: wyjscie.

[2] Podazasz za ... do wyjscia. (Returning 70% string rule: wyjsc
Droga w garnizonie.
Sa tutaj cztery widoczne wyjscia: polnocny-zachod, zachod, wschod i poludnie.
'/dalej' w chodziku

Kiedy przerwany zostanie chodzik (czy to ruch gdziekolwiek indziej czy cokolwiek), komendą '/dalej' można uruchomić bind z aktualnej pozycji do poprzednie celu.

Poprawki

Praktycznie wszystkie błędy (typu podwójne [par]), które zostały mi przesłane są poprawione. Jeśli wciąż czegoś brakuje/coś nie działa jak należy proszę o kontakt.


Aktualizacja: '/aktualizuj_skrypty'
Tutaj jest pełna paczka: Skrypty 2.9

Walkirr
Posty: 49
Rejestracja: 02 gru 2016 06:03
Lokalizacja: San José, Costa Rica

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Walkirr » 08 gru 2016 14:10

Wielkie dzięki za wszystkie zmiany i poprawki :)
Adremen pisze: - licznik formy - chcesz w sensie widzieć ile czasu bijesz/postęp formy? czy nie jest to odrobinę zbędne z uwagi na fakt, że powyżej (chyba) zwiedził jeden punkt formy=jedne postępy?
Ja mam młodą postać, w Arkę nie grałem kilka lat... forma jest dla mnie czymś nowym i np teraz mam dość niski poziom a całego expa pakuję w formę, żeby przyspieszyć zdobywanie zawodu. Często gram jeszcze jakiś czas po tym jak mam niebotyczne żeby wyrobić nieziemską formę. Z tego też się bierze pytanie o kolorowanie formy ponieważ chciałbym mieć max formę wyróżnioną - gdybym wiedział jak to bym sam sobie to ustawił ;)
Adremen pisze: - kondycja aktualne przeciwnika w dolnym pasku ciekawie, aczkolwiek czy nie jest to duplikowanie? Aktualny przeciwnik jest chyba wyraźnie widoczny w oknie kondycji?
Wszystko jest super wyraźne ale bardzo często mój ekran wygląda tak że na wierzchu mam np przeglądarkę i piszę e-mail albo odp na posta ;) i z Mudleta jest widoczny tylko pasek i kawałki pierwszych zdań, wtedy okno z kondycją jest całkowicie zasłonięte.

Na inne pytania odpowiem w wiadomości prywatnej.

Jeszcze raz dzięki :)

Orrgar

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Orrgar » 08 gru 2016 16:32

To sobie zakryj calkowicie paski przegladarka na dole a odkryj kawalek na gorze okna kondycji i ot problem z glowy.



Forme masz na pasku 6:6 to masz znaczy full.

Awatar użytkownika
Artak
Posty: 246
Rejestracja: 15 kwie 2015 16:40
Kontakt:

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Artak » 09 gru 2016 08:56

Takie małe pytanko. Da radę zrobić, żeby osoby w okienku kondycji były zawsze tak samo uporządkowane? Bo jak się biega i chce się kogoś myszką zasłonić, to można o tym zapomnieć :D

Villon
Posty: 42
Rejestracja: 27 sie 2016 20:00

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Villon » 11 gru 2016 13:37

Kawal dobrej roboty

Dziwne tylko ze nie moge dodawac wlasnych aliasow - kazde uruchomienie takiego konczy sie wysypaniem klienta...

Czy trzeba to robic w jakis specyficzny sposob?

Orrgar

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Orrgar » 11 gru 2016 14:43

Cos zle robisz bo ja dodaje i usuwam normalnie.

Villon
Posty: 42
Rejestracja: 27 sie 2016 20:00

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Villon » 11 gru 2016 14:47

Orrgar pisze:Cos zle robisz bo ja dodaje i usuwam normalnie.
Na czystym kliencie bez skryptow aliasy jestem w stanie dodawac bez problemu
Wersja 2.1

Chyba pokombinuje z odinstalowaniem klienta

Awatar użytkownika
Adremen
Posty: 235
Rejestracja: 31 gru 2009 11:13

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Adremen » 11 gru 2016 17:30

Villon pisze:
Orrgar pisze:Cos zle robisz bo ja dodaje i usuwam normalnie.
Na czystym kliencie bez skryptow aliasy jestem w stanie dodawac bez problemu
Wersja 2.1

Chyba pokombinuje z odinstalowaniem klienta
Jesteś pewien, że dodajesz je w głównym drzewie a nie pod "skrypty"? Chociaż w zasadzie wyłożenie się Mudleta na tworzeniu aliasów to coś, o czym jeszcze nie słyszałem. Jaki dokładnie błąd dostajesz i jaki to system?

ODPOWIEDZ