Mapy sporządzane przez odkrywców, sprzedawane i impelentowane w oficjalnym kliencie

Wszelkie pomysły dotyczące Arkadii.
Raghnall
Posty: 4
Rejestracja: 18 wrz 2016 16:03

Mapy sporządzane przez odkrywców, sprzedawane i impelentowane w oficjalnym kliencie

Post autor: Raghnall » 18 wrz 2016 16:11

Witam,

Czy istnieje taka możliwość, by odkrywcom udostępnić mechanizm tworzenia map, które można później odsprzedać/oddać innym postaciom, co oczywiście wiązałoby się z ich widocznością w oficjalnym kliencie.

Pozdrawiam i zapraszam do dyskusji

Awatar użytkownika
Eldur
Posty: 36
Rejestracja: 29 mar 2016 10:40
Lokalizacja: Höfuðborgarsvæðið

Re: Mapy sporządzane przez odkrywców, sprzedawane i impelentowane w oficjalnym kliencie

Post autor: Eldur » 18 wrz 2016 16:51

To chyba nie jest technicznie możliwe, poza tym dyskryminowałoby te osoby, które nie korzystają z oficjalnego klienta na stronie www. Pozostaje więc opanować sztukę tworzenia ASCII artów i "rysować" mapy na pergaminach i kartkach dostępnych w "Prawdziwym świecie". To zresztą jest dużo bardziej klimatyczne, niż automatycznie odsłaniające się obszary na mapie.
Betra er einn að vera, en illan stallbróður hafa.

Ysar

Re: Mapy sporządzane przez odkrywców, sprzedawane i impelentowane w oficjalnym kliencie

Post autor: Ysar » 18 wrz 2016 19:07

A mi się to wydaje fajnym pomysłem, chociaż poszłabym krok dalej i np. połączyła możliwość tworzenia mapy nie tyle z klubem odkrywców ale np. z wiedzą o regionie - wtedy wraz ze zwiedzaniem danej prowincji mapa "rysowałaby się" sama. Oczywiście o ile kiedyś powstanie coś takiego jak "wiedza o regionie" ;) A dyskryminacja... Nie ma tu czegoś takiego, ci co grają na innych klientach z reguły mają już doskonałe mapy albo wolą rysować sami. Poza tym gmcp jest tylko na określonych lokacjach, na innych mapa gubiłaby się tak samo jak te z innych klientów.

Ellax
Posty: 63
Rejestracja: 14 lis 2012 21:28

Re: Mapy sporządzane przez odkrywców, sprzedawane i implementowane w oficjalnym kliencie + wiedza o regionach

Post autor: Ellax » 18 wrz 2016 23:32

W dużym stopniu zgadzam się w tym temacie z wypowiedzią Ysar.
I jeszcze coś od siebie dorzucam, kolejny krok w przód.
W następstwie tego, odpowiednio wysoki poziom wiedzy o regionie pozwalałby przemieszczać się postaci półautomatycznie z miejsca na inne wskazane komendą miejsce. Istotny byłby stosunek miejsca startu, celu i miejsc pośrednich rzecz jasna. I to nie powinno być takie hop siup proste (patrz poniżej).

Jak zaś miałaby wzrastać wiedza o danym regionie?
  1. Po jedno, to dzięki czasowi spędzonemu w danej krainie przez postać. Absolutnie nie chcę tutaj pouczać fachowców i speców od Arkadii, ale proponowałbym np. na granicach krainki zrobić jakiś pomiar czasu od wejścia do wyjścia. Ten mechanizm według mnie zachęcałby również do przemieszczania się po świecie nie tylko na chwilkę. A może wprowadzić także i wolniutki spadek wiedzy...
  • Po drugie - sprawdzić w jakim stopniu postać obejrzała daną krainkę: lokacje, przedmioty, NPC.
  • Po trzecie wiedza jest automatycznie zwiększana jeżeli to:
    1. nasza rodzima kraina;
    • okolica stowarzyszenia, do którego przynależymy.
W ten sposób wykształtują się trzy czynniki, jak to jest zrobione w przypadku wiedzy o innych dziedzinach. Z taką tylko różnicą, że tutaj są: czas, eksploracja i czynniki dodatkowe.

Tak bym to widział. A Wy?
Zawsze musi być jakiś cel, żeby odczuwało się chęć.

Awatar użytkownika
Kobu
Posty: 59
Rejestracja: 19 paź 2015 14:53

Re: Mapy sporządzane przez odkrywców, sprzedawane i impelentowane w oficjalnym kliencie

Post autor: Kobu » 19 wrz 2016 21:12

Ja raczej jestem za obecnym stanem. Wręcz wprowadziłbym mechanizmy, by ekspowiska się zmieniały tak by mapowanie nie pomagało, a obraz w głowie mniej więcej - i owszem. Jak to fajnie rozwija wyobraźnię. Przecież nie tak dawno bez map lataliśmy i każdy znał każde rozejście. Wizowie akurat dali tyle by było łatwo zacząć ale i by nie robić z tego gry 2d graficznej. To przecież MUD jest.

A jeśli już stopień poznania krainy - raczej bym powiązał z obieżyświatem. To już jest zaimplementowane. (to zdaje się pkt 2 w poprzednim poście)

Slam
Posty: 18
Rejestracja: 06 gru 2016 16:57

Re: Mapy sporządzane przez odkrywców, sprzedawane i impelentowane w oficjalnym kliencie

Post autor: Slam » 22 gru 2016 09:49

Moim zdaniem rozwiazanie i pomysl wrecz genialne. Nikt nie mowi, ze takie mapy musza byc tanie.
Gdzies padlo haslo, ze poszkodowani sa Ci, ktorzy nie korzystaja z oficjalnego kienta - dla mnie sprawa prosta - nie kupujcie bo przeciez mapujecie sobie za darmo.

My tej mozliwosci nie mamy więc czemu chcecie nam ją odbierac?
Dla mnie to chyba najlepsze rozwiązanie jakie dotychczas w tym banku przeczytałem.
Dodatkowo tworzy to kolejny dochodowy dla graczy biznes : jestes w klubie obiezyswiatow - pojawia ci sie mozliwosc tworzenia mapy , ktora pozniej odsprzedajesz innym graczom. Ceny reguluje rynek. Fajny pomysl.


Dodam jeszcze do wiadomosci Kobu :

Jak zaczynalem grac w ta gre bedac nastolatkiem to rzeczywiscie czytalem opis kazdej lokacji i sobie ja wyobrazalem.
Dzis? Dzis pogrywam z pracy, w wolnej chwili bawię się rpgiem z innymi graczami. Bardziej odgrywając scenki sytuacyjne. Nie wyobrażam już sobie.
To znaczy, ze juz nie mam grać? Bo sobie nie mam ochoty wyobrazac kazdej lokacji?

Awatar użytkownika
Tuargan
Posty: 41
Rejestracja: 14 lut 2009 19:12

Re: Mapy sporządzane przez odkrywców, sprzedawane i impelentowane w oficjalnym kliencie

Post autor: Tuargan » 23 gru 2016 10:22

Pod jednym względem już teraz mapy w oficjalnym kliencie są "przepakowane" - ten mapper NIGDY Ci się nie zgubi, nie ma takiej możliwości. Ponadto w przypadku jeśli zmienią się w świecie koordynaty GMCP, czy też układ lokacji, automagicznie w tymże będą zaktualizowane i nadal mapa będzie w całości poprawna i prawidłowa. I nadal niegubiąca się.

O ile pierwszą z tych funkcjonalności generalnie da się uzyskać w innych klientach, pod warunkiem, że gadają one z GMCP, to ta druga jest już nieosiągalna.

Teraz zakładając, że takie coś (mapy robione przez obieżyświatów) zostałoby zakodowane, jak sobie wyobrażacie to dalej? Mamy cudowny niegubiący się mapper całej arki, wraz z expowiskami? W przypadku zmian nagle mapa okazuje się być nieprawidłowa? Dostajemy komunikat "twoja mapa zawierająca magiczny las podarła się" i znika nam kawałek mapy w przypadku zmian terenu? Jakieś inne rozwiązanie? Co z terenami które zmieniają się co apokę?

Problem jest dużo bardziej rozbudowany, niż Wam się wydaje. Nie przez przypadek aktualne mapy w kliencie oficjalnym dotyczą tylko traktów i miast (koordynaty GMCP takowoż).

ODPOWIEDZ