Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Forum techniczne Arkadii.
Awatar użytkownika
Adremen
Posty: 242
Rejestracja: 31 gru 2009 11:13

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Adremen »

Eldur pisze:No i co z tą dość dużą aktualizacją? ;) Jakich dokładnie opisów jeszcze Ci brakuje? Daj znać na priv jakby co.
Czekam aż będę mógł przetestować finalnie mapper. Jak masz opisy speców do zawodów w takiej formie:

[opis speca] = [3/7]

to przygarnę wszystkie.
Kobu pisze:Hej - pytanko o GMCP . Pisza ze obiekt "data" zapewnia komunikacje dwustronna... Jak wymusic ponowne wyslanie pelnego GMCP o postaciach na lokacji?
Z kolei obiekt "nums" daje tylko nums... interesuje mnie proste wymuszenie info o biezacych obiektach po ich numerach ORAZ ich opisach/imionach.
Wystarczy wysłać 'objects.data'.

Kod: Zaznacz cały

> 
> lua sendGMCP('objects.data')
System Message: 
GMCP event <gmcp.objects> display(gmcp) to see the full content
System Message: 
GMCP event <gmcp.objects.data> display(gmcp) to see the full content

>lua gmcp.objects
{
  nums = {
    563850,
    43298
  },
  data = {
    ["563850"] = {
      attack_num = false,
      team_leader = false,
      avatar = true,
      living = true,
      defense_target = false,
      hp = 6
    },
    ["43298"] = {
      team_leader = false,
      defense_target = false,
      attack_target = false,
      desc = "elegancki spokojny mezczyzna",
      attack_num = false,
      living = true,
      team = false,
      enemy = false,
      hp = 6
    }
  }
}
Kobu
Posty: 65
Rejestracja: 19 paź 2015 14:53

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Kobu »

Adremen: dzięki chłopie!
sendGMCP('objects.data')
A ja bez apostrofów waliłem.
Balkrag
Posty: 126
Rejestracja: 24 cze 2016 07:34

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Balkrag »

Ja bym proponowal pominac zawod glada ma tyle mozliwosci i opisow w zaleznosci z kim walczy ze szkoda roboty.

jeden zawod jak bedzie nie ruszony to nie bedzie przeszkadzac jak reszta bedzie zrobiona.


Lepiej jakby wyroznic przygotowanie do blokowania i blokowanie naszej postaci.
Wskazanie celu obrony
oraz wzmocnienie obrony by opcja byla.
Numeron
Posty: 138
Rejestracja: 31 paź 2010 08:30

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Numeron »

@Balkrag: Wcale nie ma az tyle mozliwosci, nozownik ma podobna ilosc.
Balkrag
Posty: 126
Rejestracja: 24 cze 2016 07:34

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Balkrag »

licznik po dlawiku expa zle liczy.

gdy wlaczyl sie dlawik, nagle z 6 podcech do lvl zrobilo sie 8 podech.
wbilem pare niebotow nic nie drgnelo.
zaliczylem zgona pokazalo 7 podcech do lvl

glupieje troche.Mozna by sie mu przyjrzec.
Awatar użytkownika
Ald
Posty: 160
Rejestracja: 19 sty 2016 21:39
Lokalizacja: Moravskoslezský kraj

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Ald »

To ja jeszcze chciałbym zgłosić, że coś głupieje mapper/gcmp w rejonach Posady/Eysenlaan i tak dalej. Mimo lokalizowania źle pokazuje pozycję na mapie i gubi się. Z tego, co wiem, nie tylko ja mam ten problem.
Dobranoc - powiedział diabeł.
Awatar użytkownika
Artak
Posty: 247
Rejestracja: 15 kwie 2015 16:40
Kontakt:

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Artak »

Ald musisz całą mapę przesunąć o 2 czy 3 pozycje na wschód i będzie spoko (problem jest, bo koordy z gmcp różnią się od koordów na mapie)
Balkrag
Posty: 126
Rejestracja: 24 cze 2016 07:34

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Balkrag »

Jeszcze bym dorzucil :

Wyroznienie kierunku ucieczki postaci
"Zabiles" tez troszke wyroznic
Blok
Poczta
zaslona
Przelamanie


Takie podstawy jak jest praca przy obrabianiu tekstu aktualnie.
Ostatnio zmieniony 20 lip 2016 12:25 przez Balkrag, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 712
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Tercoral »

W ogole mam propozycje, kto moze to niech dokladnie opisze bug wystepujacy z mapa. Szybciej latwiej testowac pozniej.

Na poczatku ja :P

- Mapa sie gubi o jedna lokacje przy porzucaniu druzyny. (?) - do sprawdzenia na gmcp i bez gmcp
- komenda "send()" chyba zaburza prace mappera w druzynie
typu:
XXXX podaza w krzaki.
bind pod klawisz X - send("wejdz w krzaki") ciskam bind i juz nie podaza jak jestem w druzynie, co ciekawe CHYBA jak jestem sam to idzie normalnie.

Drobniejsze bugi zwiazane z przechodzeniem.
- Laki z kurhanami w tileii (Tam duzo zejsc dziwnych jest zamiast podazasz na X)
- Golemy i przesuwanie pnia. (jak nie przesuwam to podaza, a jak przesuwam to sie gubi)
- Zejscie do jakin vranow gubi sie. (w druz)
- Kladka w ciemnym borze gubi sie. (w druz)
- Napewno cos przy zywiolakach, ale zawsze tam sie chodzilo na expa a nie na sprawdzanie mapy.

- I pewnie duzo innych, ale niestety nie zapisywalem wiec nie pamietam. :(
Tęczowe serce... :oops:
Balkrag
Posty: 126
Rejestracja: 24 cze 2016 07:34

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Balkrag »

Wodospad Wazendorf gubi sie w druzynie
wyjscie z Zajadzu na polnoc od Averheim gubi sie w druzynie
Straznica w Gorach Kranca Świata ma inna komende otwierania bramy niz standardowa.
Bodajze Uderz w brame a nie uderz we wrota ( wiosko na wschodzie gor takze)
Przed Straznica mapper glupieje i sa ze dwie lokacje ktore mimo zmapowania mapper nie widzi.
Jak skasowalem calkowicie i chcialem zmapowac od nowa ten kawalek to wogle jak wchodze na te lokacje wyrzuca mi mapper poza gory w czarne pole i tak sobie zaczyna dalej mapowac.

Bindy pod przycisk jak w Wodospad, tilea z sarkofagiem nie dzialaja wogole chociaz sie wyswietlaja dana sekwencja przyciskow nie dziala. -> to przejscie tez wysypuje mapper.


Zauwazylem tez dziwna rzecz.
Mapper jakby mial problem z zapisywaniem pewnych lokacji.
Brak jednej lokacji w zajedzie na drodze do Salignac ( na s od postoju dylizansu tam)
Mapowalem go juz z 5x dalej znika tajemniczo.

Ostatnio zmapowalem tunel lazilem nim juz wiele razy i byl.
Logowalem sie wylogowywalem. Wylaczalem mudleta i wlaczalem.
Byl.
Wczoraj tam wlazlem nagle pol zmapowanego tunelu brak nie wiadomo co sie z nim stalo.
ODPOWIEDZ