Propozycje zmian ....
Re: Propozycje zmian ....
Ysar odpowiedź na twojego posta znajdziesz z mojej strony post wyżej. Pomysł Pluka zajebisty!
Re: Propozycje zmian ....
O ile pomysl brzmi bardzo dobrze i nie ukrywam chcialbym by kiedys na Arkadii bylo cos takiego to popatrzcie ile pracy i wysilku by to wymagalo. To sa nierealne ilosci wizogodzin.Pluk pisze:Może zamiast otwierać gildie, stworzyć miejsca, które można zdobyć? Zamki, kopalnie, statki, karczmy..
Kontrolowanie danego punktu daje nam nowe możliwości/korzyści. Byłoby o co i po co walczyć. Jednocześnie mielibyśmy określone tereny gdzie będzie większa szansa znaleźć osoby zainteresowane PvP.
Howgh!
Zalozmy przez chwile, ze ograniczamy sie na poczatku do jednego typu nieruchomosc tj zamkow/straznic. Bedzie latwiej a pozniej sie to rozwinie.
Wrog zdobywajacy straznice moze po wycieciu wszystkich NPCy wywiesic swoja wlasna flage i od tej pory w straznicy respawnuja sie sily okupacyjne. Mozna tez po prostu flage sciagnac i wtedy straznica wraca do pierwotnego wlasciciela. Jest to pewien konkretny bonus. Zdobycie moze tez sie laczyc z jakims zlupieniem skarbca.
I teraz problemy:
-Praca: Trzeba opisac sily okupacyjne dla kazdego stowarzyszenia. Dla niektorych bedzie to latwe: hordy zwierzoludzi, piraci ze skellige, lancknechci imperialni, krasnoludzkie formacje itp. Dla niektorych bedzie to duzo trudniejsze: jakie sily okupacyjne maja miec elfy z gor sinych, polelfy, gnomy, halflingi, gladiatorzy czy osadnicy? Nie jest to problem nie do obejscia ale sporo pracy trzeba wlozyc, a efekt i tak bedzie kanciasty, niektore rzeczy beda na sile.
-Praca i klimat. Trzeba tez bedzie opisac wiecej straznic/zamkow dla poszczegolnych stowarzyszen. To tez duzo tworzenia i znow powstaja potworki wtloczone na sile a nie pasujace do klimatu danego stowarzyszenia.
- Koncepcja i system: Jak oddzielic od siebie straznice stowarzyszen ktore reprezentuja to samo panstwo. Tu glownie chodzi o Imperium (4 gildie), ale rowniez o Mahakam (3 gildie).
-Klimat: Jak np. Kaedwenskie straznice ustawicznie okupowane przez oddzialy Tancerzy Wojny po wielkim zwyciestwie nad komandem Scoia'teal beda wygladac z punktu widzenia podroznego ktory dopiero rozpoczal przygode z Arkadia?
-Balans: Gdy straznice przestana byc elementami krajobrazu, a stana sie glownym punktem wojny od razu zaczna sie placze dlaczego komando scoia'teal moze zostac wyciete tylko w Shaerweed a Zakon Sigmara w 8 miejscach rozrzuconych po calym Imperium. Czemu ze straznicy X gildia Y moze uciec sciezka do swojej siedziby a obrona straznicy Z laczy sie z niebezpieczenstwem spadniecia w przepasc, utopienia sie i ogolnie jest nierealna do przeprowadzenia.
Komus mogloby sie wydawac ze podstawy systemu juz sa, poprzez powiazania wrogow gildiowych z listami gonczymi, ale nie wierze by podobny pomysl udalo sie zrealizowac chocby i w 5 lat. Wszystko to jest skrajnie nierealne.
edit: Gdyby zas jeszcze bardziej uproscic i wprowadzic palenie straznic (np do czasu apsy) zamiast ich okupacji szybko by sie okazalo ze preferowana taktyka jest obskoczenie calego swiata w 3 osoby o 4 nad ranem i bezstresowe rozwiazanie problemu straznic wroga. Emocji od tego nie przybedzie.
Ostatnio zmieniony 10 cze 2016 15:46 przez Terenes, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Propozycje zmian ....
Zamiast straznic mozna dodac wioski/kopalnie/folwarki/stajnie itp.
Przekodowac siedziby gildii na wielkosc malych miasteczek i zwiekszyc ich obrone.
Kazde zajecie jednej wioski to dodatkowy patrol obrony. Czy cos podobnego.
Przekodowac siedziby gildii na wielkosc malych miasteczek i zwiekszyc ich obrone.
Kazde zajecie jednej wioski to dodatkowy patrol obrony. Czy cos podobnego.
Tęczowe serce...
Re: Propozycje zmian ....
Dlaczego mysliwy z lasu, mieszkaniec przydroznego zajazdu albo gladiator z areny mialby miec tak obszerne wlosci? Jak sobie wyobrazasz folwark i stajnie zarzadzane przez grupe partyzantow z komanda albo krwiozerczych wojownikow Khorna?Tercoral pisze:Zamiast straznic mozna dodac wioski/kopalnie/folwarki/stajnie itp.
Przekodowac siedziby gildii na wielkosc malych miasteczek i zwiekszyc ich obrone.
Kazde zajecie jednej wioski to dodatkowy patrol obrony. Czy cos podobnego.
I odnosnie przekodowania: wiesz ile gildie czekaja na drobnostki w wystroju obecnych gildii lub przeniesienie siedziby na obecny standard kodu? Dziwie sie ze w twoich postulatach nie znalazl sie: "Zaorac arkadie i napisac na nowym silniku".
Re: Propozycje zmian ....
Na przykladzie osady.
Masz + 10 lokacji w gildii (Po ktorej kreci sie obrona) (fajnie zeby byly jakies ciekawe a nie przejscia miedzy poczta kowalem)
Obok lasek po ktorym kreci sie obrona i jesli jej nie wybijesz to nie mozesz zaatakowac gildii bo pojawia sie komunikat:
"Gdzies tu czai sie obrona gildii"
edit:
Pomijam juz fakt tego ze to zajmie XX wizogodzin, ale sadze ze wizowie by podolali jakby chcieli.
Masz + 10 lokacji w gildii (Po ktorej kreci sie obrona) (fajnie zeby byly jakies ciekawe a nie przejscia miedzy poczta kowalem)
Obok lasek po ktorym kreci sie obrona i jesli jej nie wybijesz to nie mozesz zaatakowac gildii bo pojawia sie komunikat:
"Gdzies tu czai sie obrona gildii"
edit:
Niestety czasem trzeba takie cos robic.Dziwie sie ze w twoich postulatach nie znalazl sie: "Zaorac arkadie i napisac na nowym silniku".
Pomijam juz fakt tego ze to zajmie XX wizogodzin, ale sadze ze wizowie by podolali jakby chcieli.
Tęczowe serce...
Re: Propozycje zmian ....
Wiadomo że to tylko gdybanie.
Ale nie rozumie Terenesie dlaczego w swych wypowiedziach uwzględniasz coś czego nie akceptujesz.
Chodzi mi o standardy. Dla każdego po równo i tak samo. Coś co zniszczyło atrakcyjną część tej gry.
Skoro w twoim gdybaniu nie ma miejsca na jednakowość dla wszystkich, może warto pogdybać o różnych rozwiązaniach dla każdego. Ciekawy jestem co wymyślisz.
I wtedy dopiero będzie niesprawiedliwość.
Ale nie rozumie Terenesie dlaczego w swych wypowiedziach uwzględniasz coś czego nie akceptujesz.
Chodzi mi o standardy. Dla każdego po równo i tak samo. Coś co zniszczyło atrakcyjną część tej gry.
Skoro w twoim gdybaniu nie ma miejsca na jednakowość dla wszystkich, może warto pogdybać o różnych rozwiązaniach dla każdego. Ciekawy jestem co wymyślisz.
I wtedy dopiero będzie niesprawiedliwość.
Re: Propozycje zmian ....
Twoj post tak bije bezmyslnoscia, ze az smutno czlowiekowi gdy go czyta. Ktos wskazuje ci problemy palcem a ty nadal jak dziecko skaczesz w miejscu i wolasz "chce, chce, chce!". W ogole nie zrozumiales co sie do ciebie pisze. Daj sobie lepiej spokoj z podobna "pomyslowoscia".Tercoral pisze:Na przykladzie osady.
Masz + 10 lokacji w gildii (Po ktorej kreci sie obrona) (fajnie zeby byly jakies ciekawe a nie przejscia miedzy poczta kowalem)
Obok lasek po ktorym kreci sie obrona i jesli jej nie wybijesz to nie mozesz zaatakowac gildii bo pojawia sie komunikat:
"Gdzies tu czai sie obrona gildii"
edit:Niestety czasem trzeba takie cos robic.Dziwie sie ze w twoich postulatach nie znalazl sie: "Zaorac arkadie i napisac na nowym silniku".
Pomijam juz fakt tego ze to zajmie XX wizogodzin, ale sadze ze wizowie by podolali jakby chcieli.
Owszem, akceptuje - przeciez gram w ta gre. Standaryzacji jestem przeciwny i mam na podparcie mojej postawy solidne argumenty, ale nie bede zaprzeczal arkadyjskiej rzeczywistosci. Wiem, ze to nie ja ja tworze.Rotkiv pisze:Wiadomo że to tylko gdybanie.
Ale nie rozumie Terenesie dlaczego w swych wypowiedziach uwzględniasz coś czego nie akceptujesz.
Chodzi mi o standardy. Dla każdego po równo i tak samo. Coś co zniszczyło atrakcyjną część tej gry.
Skoro w twoim gdybaniu nie ma miejsca na jednakowość dla wszystkich, może warto pogdybać o różnych rozwiązaniach dla każdego. Ciekawy jestem co wymyślisz.
I wtedy dopiero będzie niesprawiedliwość.
Arkadia od wielu lat dazy do standaryzacji i rownych szans. Drobne odchylenia od normy w obronach gildiowych (np pulapki) byly jednym z glownych argumentow za zamknieciem gildii. Usunieto zawody elitarne, wiele bonusow gildiowych i wiekszosc rzeczy ktore roznily gildie od siebie, a nie byly emotami. Ustandaryzowano nawet bramy i gwardie w miastach by nie bylo 'niesprawiedliwie' ze Nilfgaard ma mocniejsza straz niz Kaedwen. Po co proponowac rozwiazania ktore stoja w jawnej sprzecznosci z linia wytyczona przez administracje? I ktore po realizacji zakonczylyby sie kolejna fala awantur wsrod graczy o to kto ma lepiej??
Re: Propozycje zmian ....
Terenes zamiast pisać takie długie posty to bierz się za robotę a tak na poważnie (ale naprawdę możesz popisać i zgłaszać ) to można by zacząć od jakiegoś jednego małego objektu dla testu, oczywiscie w imperium bo jest lepsze. Wszystko można byle z wolna i z ostrożna.