CMUD
Re: CMUD
a) - dwa rozwiązania - znajdziesz kierunki w ustawieniach i do istniejących tam s|poludnie zamienisz na s|poludnie|przemykajac sie na poludnie (czy coś takiego, byle pasowało) ALBO robisz trigger z patternem przemykajac sie na (*) i wartoscią #mo %1. Chociaż zamiast gwiazdki widziałbym tam listę z kierunkami zrobioną siermiężnie, czyli ({poludnie|polnoc|etc...}), albo robiąc listę w zmiennej np. @kierunki i napisać taki pattern: przemykajac sie na ({@kierunki}). (nie wiem, czy jasno wytłumaczyłem...)
b) sprawdź w helpie komendę #log i zrób trigger na któryś z początkowych komunikatów arkadii, na przykład Witaj w świecie Arkadii, który będzie Ci robił #log. Polecam taką funkcję jak %time. #log stworzy Ci plik txt, ale nie stworzy folderów, więc ścieżkę którą podasz w #log musisz już mieć w komputerze.
c) w ogóle nie wyświetla się linijka, ma czarny kolor i jej nie widzisz? Tak się dzieje, jak podasz błędny kolor. Zrób trigger z patternem: * ledwo muska * i value: #cw 10. Powinno kolorować na wściekle zielono. W tej kwestii nie ukrywam, że "gdybam" bo nie robiłem nigdy tego co mówisz, dopiero się przymierzam.
d) nie jestem pewien, czy to co napisze pomoże - w okienkach walka i kondycje musisz wyłączyć łączenie się z Arką i pasek do wpisywania w nie komend. Piszę z głowy, ale chyba w Settings jak wybierzesz główny folder walka lub kondycje, od razu lub w zakładce będzie opcja, żeby te konkretne okna nie łączyły się z mudem i nie miały miejsca na wpisywanie w nie komend.
b) sprawdź w helpie komendę #log i zrób trigger na któryś z początkowych komunikatów arkadii, na przykład Witaj w świecie Arkadii, który będzie Ci robił #log. Polecam taką funkcję jak %time. #log stworzy Ci plik txt, ale nie stworzy folderów, więc ścieżkę którą podasz w #log musisz już mieć w komputerze.
c) w ogóle nie wyświetla się linijka, ma czarny kolor i jej nie widzisz? Tak się dzieje, jak podasz błędny kolor. Zrób trigger z patternem: * ledwo muska * i value: #cw 10. Powinno kolorować na wściekle zielono. W tej kwestii nie ukrywam, że "gdybam" bo nie robiłem nigdy tego co mówisz, dopiero się przymierzam.
d) nie jestem pewien, czy to co napisze pomoże - w okienkach walka i kondycje musisz wyłączyć łączenie się z Arką i pasek do wpisywania w nie komend. Piszę z głowy, ale chyba w Settings jak wybierzesz główny folder walka lub kondycje, od razu lub w zakładce będzie opcja, żeby te konkretne okna nie łączyły się z mudem i nie miały miejsca na wpisywanie w nie komend.
Re: CMUD
Po pierwsze - jeśli coś da się zrobić w samej Arkadii (np. kolorowanie), to warto z tego korzystać - zawsze działa, nie obciąża i tak niezbyt szybkiego już CMUDa, jest niezawodne (pomijam błędy czyli np. brak pokolorowania jakiegoś speca; te są usuwane i jest ich coraz mniej), zmniejsza ilość skryptów w ogóle i rzeczy, które trzeba ogarniać.
Po drugie, przy kolorowaniu z poziomu CMUDa trzeba też pamiętać o rozróżnieniu komend #CW i #CO - pierwsza koloruje _pattern_ i tylko _pattern_, nic więcej; druga koloruje całą linijkę zawierającą pattern. Ponadto, te komendy nie zawsze dobrze współgrają z #show - w samym #show można używać funkcji do kolorowania w stringu (np. %ansi).
Po trzecie - linijki wysyłane do innych okien raczej nie powinny być kolorowane przez #co/#cw (nie patrzyłem w skrypt Zurwena więc piszę z głowy) - jeśli linijka odbierana przez GMCP (lub normalnie, nie ma znaczenia) w głównym oknie (bo tam przychodzi) jest wysyłana do innego okna (np. walka), to jest łapana triggerem i wysyłana do okna walka konkretną komendą - to w tym fragmencie skryptu trzeba dodać odpowiednie kolorowanie, a nie robić kolejny trigger kolorujący. Mnożenie skryptów, a zwłaszcza triggerów o rozbudowanym patternie, nie jest zbyt dobre.
Po drugie, przy kolorowaniu z poziomu CMUDa trzeba też pamiętać o rozróżnieniu komend #CW i #CO - pierwsza koloruje _pattern_ i tylko _pattern_, nic więcej; druga koloruje całą linijkę zawierającą pattern. Ponadto, te komendy nie zawsze dobrze współgrają z #show - w samym #show można używać funkcji do kolorowania w stringu (np. %ansi).
Po trzecie - linijki wysyłane do innych okien raczej nie powinny być kolorowane przez #co/#cw (nie patrzyłem w skrypt Zurwena więc piszę z głowy) - jeśli linijka odbierana przez GMCP (lub normalnie, nie ma znaczenia) w głównym oknie (bo tam przychodzi) jest wysyłana do innego okna (np. walka), to jest łapana triggerem i wysyłana do okna walka konkretną komendą - to w tym fragmencie skryptu trzeba dodać odpowiednie kolorowanie, a nie robić kolejny trigger kolorujący. Mnożenie skryptów, a zwłaszcza triggerów o rozbudowanym patternie, nie jest zbyt dobre.
Re: CMUD
Dzięki, za szybkie odpowiedzi!
Z tym mapperem i gubieniem to trochę zabawy to jeszcze nie zacząłem.
O logowaniu muszę poczytać chyba w tym helpie, bo jakich patternów i komend nie dają mi znajomi to po prostu nie tworzy mi pliku z logiem.
Kolory w oknie walka zmieniłem z poziomu Arkadii i jakoś to śmiga, aczkolwiek moich ulubionych kolorów tam za dużo nie ma. Można kolorować triggiem, ale rzeczywiście trzeba tworzyć w drzewku w odpowiednim miejscu taki trigger.
No i wyłączenie łączenia się z Arkadią pomogło, okienka działają jak powinny
Muszę jeszcze pokminić jak tę mapę rysować, a później ją 'rozmieszczać', żeby tworzyło zgrabną całość.
Z tym mapperem i gubieniem to trochę zabawy to jeszcze nie zacząłem.
O logowaniu muszę poczytać chyba w tym helpie, bo jakich patternów i komend nie dają mi znajomi to po prostu nie tworzy mi pliku z logiem.
Kolory w oknie walka zmieniłem z poziomu Arkadii i jakoś to śmiga, aczkolwiek moich ulubionych kolorów tam za dużo nie ma. Można kolorować triggiem, ale rzeczywiście trzeba tworzyć w drzewku w odpowiednim miejscu taki trigger.
No i wyłączenie łączenia się z Arkadią pomogło, okienka działają jak powinny
Muszę jeszcze pokminić jak tę mapę rysować, a później ją 'rozmieszczać', żeby tworzyło zgrabną całość.
Endless learning the basics...
Re: CMUD
Logowanie może mieć problem z tworzeniem plików w niektórych folderach (np. chronionych przez standardowe windowsowe protokoły; jeśli dobrze pamiętam to w folderach systemowych typu Program Files itp. nie działa). Może warto też uruchomić CMUDa jako administrator. No i to co napisał ktoś wyżej - folder docelowy musi już istnieć.
U mnie komenda logowania wygląda następująco (tworzy plik o nazwie Haern03listopada2015.txt), może pomoże:
Odnośnie jeszcze kolorów walki - do istniejącego triggera wyłapującego GMCP z komunikatami walki można dopisać kolorowanie niektórych rzeczy. Rozpoznanie tekstu wewnątrz triggera jest dużo wydajniejsze niż osobny trigger z konkretnym tekstem.
U mnie komenda logowania wygląda następująco (tworzy plik o nazwie Haern03listopada2015.txt), może pomoże:
Kod: Zaznacz cały
#LOG D:/Arkadia/Logi/Haern%time("ddmmmmyyyy")
Re: CMUD
Większość o co pytałem już ogarnąłem dzięki Wam, logowania jeszcze nie, ale nie mam na to siły póki co.
Jako, że nie znam języka w tym kliencie, bo wcześniej grałem z innego (mithryl), prosiłbym o informacje jak powinienem wpisać taki schemat.
/info 'chudy pyskaty elf' 'Imie_LE' czerwony
/trig 'chudy pyskaty elf' ' '/bind f1 'wskaz chudego pyskatego elfa'
/trig 'wskazujesz %1 %2 %3' '/bind f2 'zabij chudego pyskatego elfa' '/bind f3 'wskaz chudego pyskatego elfa jako cel ataku;rozkaz druzynie zaatakowac elfa' i inne bindy...
Chodzi w tym o to, ze jak spotkam takiego chudego pyskatego elfa to żeby obok jego opisu wyświetlało się imię w kolorze czerwonym. (O to już pytałem wcześniej i uzyskałem odpowiedz). Chciałbym jednak, żeby od razu po jego zobaczeniu bindowało mi pod f1 wskazanie go, a trig 'wskazujesz %1 %2 %3 ' tworzył od razu pozostałe bindy, gdybym chciał wykonać na elfie inne komendy np. zablokuj.
Mógłby mi ktoś takie linijki napisać?
Z tego co wiem, to można zrobić bazy wrogów i taką bazę nazwać jakoś i zrobić do całej bazy taki trig, żeby nie pisać go do każdego opisu, ale nie wiem jak to się zbytnio robi
Średnio to się nadaje do walk drużynowych itp. ale powinno być ułatwieniem w walkach 1 na 1, żeby szybko zareagować.
Jako, że nie znam języka w tym kliencie, bo wcześniej grałem z innego (mithryl), prosiłbym o informacje jak powinienem wpisać taki schemat.
/info 'chudy pyskaty elf' 'Imie_LE' czerwony
/trig 'chudy pyskaty elf' ' '/bind f1 'wskaz chudego pyskatego elfa'
/trig 'wskazujesz %1 %2 %3' '/bind f2 'zabij chudego pyskatego elfa' '/bind f3 'wskaz chudego pyskatego elfa jako cel ataku;rozkaz druzynie zaatakowac elfa' i inne bindy...
Chodzi w tym o to, ze jak spotkam takiego chudego pyskatego elfa to żeby obok jego opisu wyświetlało się imię w kolorze czerwonym. (O to już pytałem wcześniej i uzyskałem odpowiedz). Chciałbym jednak, żeby od razu po jego zobaczeniu bindowało mi pod f1 wskazanie go, a trig 'wskazujesz %1 %2 %3 ' tworzył od razu pozostałe bindy, gdybym chciał wykonać na elfie inne komendy np. zablokuj.
Mógłby mi ktoś takie linijki napisać?
Z tego co wiem, to można zrobić bazy wrogów i taką bazę nazwać jakoś i zrobić do całej bazy taki trig, żeby nie pisać go do każdego opisu, ale nie wiem jak to się zbytnio robi
Średnio to się nadaje do walk drużynowych itp. ale powinno być ułatwieniem w walkach 1 na 1, żeby szybko zareagować.
Endless learning the basics...
Re: CMUD
To są tryliardy linijek kodu ( ), ale postaram się napisać Ci, co po kolei należałoby zrobić.
1. Tworzysz zmienną bazę danych @lista_wrogow, z shortem w key, imieniem w value LUB @lista_wrogow, ktora jest po prostu listą, ale są na niej zarówno shorty, jak i imiona, nawet tych samych osób - grunt, żeby rozpoznawało, że to wróg.
2. W triggerze Zurwena - tym, który odpowiada za wysyłanie całej kondycji w osobne okienko - musisz dodać linijkę, która będzie sprawdzała, czy osoba na lokacji jest na Twojej liście wrogów. Czyli CHYBA #if (%ismember(%val.desc,@lista_wrogow)) {wielce skomplikowane rzeczy z punktu 3.} To się powinno znaleźć WEWNĄTRZ któregoś #LOOPDB
3. I teraz cała masa skomplikowanych rzeczy... bo nie rozumiem, dlaczego miałyby się one dziać dopiero PO wskazaniu. Robisz MACRO F1, F2 itd. Pod F1 wpisujesz @funkcja1, pod F2 wpisujesz @funkcja2 itd. I teraz:
funkcja1=wskaz ob_%key
funkcja2=zabij ob_%key
funkcja3=wskaz ob_%key jako cel ataku;rozkaz druzynie zaatakowac ob_%key
To tak na chłopski rozum pisane i bez sprawdzania. Ogólnie chodzi o porównanie tego, co zostało wyciągnięte z GMCP z listą Twoich wrogów i przygotowanie klawiszy(makr) na klawiaturze do tego, co tam ma się dziać.
Na samo kolorowanie i dodawanie np. Narmaniel (WPG*) zrobiłbym zupełnie inny, osobny trigger. Tylko on będzie Ci spowalniał CMUDA strasznie, bo będzie się odpalał co linijkę prawie że. Uwaga, znowu z głowy:
Tylko jak będzie ich więcej w jednej linijce, to chyba #psub zgłupieje...
*Jakby się ktoś zastanawiał, jest to skrót od Wielce Potężna Gildia.
Przeczytałem to co napisałem kilka razy i zaczynam wątpić, czy ma to jakąkolwiek wartość informacyjną... W razie czego będę usuwał posta.
1. Tworzysz zmienną bazę danych @lista_wrogow, z shortem w key, imieniem w value LUB @lista_wrogow, ktora jest po prostu listą, ale są na niej zarówno shorty, jak i imiona, nawet tych samych osób - grunt, żeby rozpoznawało, że to wróg.
2. W triggerze Zurwena - tym, który odpowiada za wysyłanie całej kondycji w osobne okienko - musisz dodać linijkę, która będzie sprawdzała, czy osoba na lokacji jest na Twojej liście wrogów. Czyli CHYBA #if (%ismember(%val.desc,@lista_wrogow)) {wielce skomplikowane rzeczy z punktu 3.} To się powinno znaleźć WEWNĄTRZ któregoś #LOOPDB
3. I teraz cała masa skomplikowanych rzeczy... bo nie rozumiem, dlaczego miałyby się one dziać dopiero PO wskazaniu. Robisz MACRO F1, F2 itd. Pod F1 wpisujesz @funkcja1, pod F2 wpisujesz @funkcja2 itd. I teraz:
funkcja1=wskaz ob_%key
funkcja2=zabij ob_%key
funkcja3=wskaz ob_%key jako cel ataku;rozkaz druzynie zaatakowac ob_%key
To tak na chłopski rozum pisane i bez sprawdzania. Ogólnie chodzi o porównanie tego, co zostało wyciągnięte z GMCP z listą Twoich wrogów i przygotowanie klawiszy(makr) na klawiaturze do tego, co tam ma się dziać.
Na samo kolorowanie i dodawanie np. Narmaniel (WPG*) zrobiłbym zupełnie inny, osobny trigger. Tylko on będzie Ci spowalniał CMUDA strasznie, bo będzie się odpalał co linijkę prawie że. Uwaga, znowu z głowy:
Kod: Zaznacz cały
@lista_graczy=Narmaniel|Bam|Fajny elf|Brzydki ogr
@lista_gracz_gidlia
Key|Value
Narmaniel|WPG
Bam|WPG
Fajny elf|CKN
Madry ogr|OK
Trrigger:
Pattern:({@lista_graczy})
Value:
#psub (%1 (tutaj wywolanie Value wzgledem Key rownego %1 z @lista_gracz_gildia)) %x1
*Jakby się ktoś zastanawiał, jest to skrót od Wielce Potężna Gildia.
Przeczytałem to co napisałem kilka razy i zaczynam wątpić, czy ma to jakąkolwiek wartość informacyjną... W razie czego będę usuwał posta.
Re: CMUD
Co do wskazania, to przez to, że trig odpalał się co chwilę to gdy napotkałem dwóch wrogów na raz to po ciosie każdego z nich bindowało mi się zabicie/przełamanie na tego, który ostatnio wykonał jakąś akcję. No, a jak już o tym kogo zabić/przełamać decydowało moje wskazanie, to wtedy wskazałem raz, a później już tylko zabij/przełam itd.
Kuźwa, spróbuję, ale nawet najprostsze rzeczy w cmudzie wydają mi się bardzo skomplikowane do napisania w przeciwieństwie do mithryla, który te tryliardy linijek zastępował kilkoma No, ale pewnie potrzebuję trochę czasu, żeby się oswoić.
Kuźwa, spróbuję, ale nawet najprostsze rzeczy w cmudzie wydają mi się bardzo skomplikowane do napisania w przeciwieństwie do mithryla, który te tryliardy linijek zastępował kilkoma No, ale pewnie potrzebuję trochę czasu, żeby się oswoić.
Endless learning the basics...
Re: CMUD
Witam, mam problem ze skryptami. Mianowicie mam zmienione opisy walk i uzywam #gag #say, do tego kazdy trigger na priority 1. Czasami mam tak, ze podczas walki wcina mi 2, 3 linijki tekstu i po 2 sekundach znowu sie wyswietlaja. Czy uzycie #show, albo zmiana priority zmienic cos? Od razu pisze, ze #sub odpada bo gryzie mi sie z innymi skryptami. Help!