@
Więc najlepiej żeby były górnikiem w przeszłości na prawdę;)
(=po zmianie zawodu umiejetności nie powinny całkiem spadać tak jakby nigdy tym kims nie był, tylko pozostać gdzieś pomiędzy).
Tak!
Dobrym pomysłem może byc stwotrzenie dwu-klasowości.
Jestem jak najbardziej Za. Nawet dodam dalej: każda postać
ma trzy 'sloty'.
Pierwszy na zawód niebojowy [górnik/rybak/zielarz/początkujący kupiec/etc]
Drugi na zawód AJ [niebojowy zarobkowy lepszy/bojowy typu żeglarz, strażnik]
Trzeci na zawód zawodowy
[fanatyk/pełnoprawny kupiec/gwardia/etc/elitarka]
To może dwa poziomy zawodów, profesjonalny+dodatkowy.
rozpoczynając grę wybieramy ten dodatkowy(odpowiednik aj) po pewnym czasie rozwijamy go w profesjonalny i możemy sobie dobrać inny dodatkowy.
No właśnie coś w tą deseń. 'Swoją wersję' podałem wyżej.
Może zmienić klasyczne podejście do zawodów niebojowych?
Dlaczego zielarz ma nie mieć jakiejś umiejętności? Całe życie łazi z jakimś nożem i wycina krzaki, korzenie, roślinki, grzyby. Więc prawdopodobnie tym nożem posługuje się całkiem dobrze. (a może zioła zna na tyle dobrze, że maja one na niego lepszy wpływ?).
@Rafgart
Nie chcemy robic zawodow niebojowych tylko dla grupek absolutnych zapalencow. Za duzo beda nas kosztowaly pracy. Tymczasem taki a nie inny kierunek rozwoju na Arkadii przez ostatnie lata niestety spowodowal, ze norma jest posiadanie zawodu bojowego. Naiwnoscia jest oczekiwanie, ze duze grupy graczy teraz z niego zrezygnuja na rzecz czegos, co ich wykluczy chociazby ze wspolnego expienia z reszta stowarzyszenia.
I nie musicie. Wystarczy, że każdy będzie miał możliwość dobrania sobie zawodu niebojowego jednocześnie mając AJ i ew. [bojowe/niebojowe] 'profesje [np. fanatyk, gladiator, etc].Używany często 'zawód' niebojowy rósł by do wyższego poziomu niż daje 'czysty trening'. Nieużywany spadałby do poziomu treningu, zaś rozpoczęcie AJ/'profeski' obniżało by korzyści z niebojowego 'aj' typu zielarz/rybak/gornik do poziomy pomiędzy GP a 'niebojowy AJ trening'. Albo ogólnie coś w tą deseń. "Roboty nie jest, aż tak dużo" A każdy mógłby pozarabiać/eRPGować, zdobyć historie postaci, zacząć walczyć i jednocześnie dzięki posiadaniu 'niebojowego zawodu AJ razem z bojowym' czerpał by z tego [mniejsze niż gdy jest się czystym niebojowym AJ] korzyści i miał 'patent na kasę jako historia postaci' no i emocje etc.
Oczywiście pogrupowanie tego wszystkiego nadało by smaku tej czy innej wersji posiadania dodatkowego 'always have' AJ niebojowego do dorabiania/zarabiania kasy.
Chodzi mi o 'dostępne ścieżki jak:
'młody kupiec -> kupiec -> prof kupiec'
'rybak -> marynarz -> korsarz'
'młody górnik -> górnik -> prof 'górnik'
ale też i ścieżki mniej od siebie zależne, a grywalne, typu:
'górnik' / 'strażnik' -> gwardia'
'zielarz' / 'obieżyświat' -> odkrywca'
czy jeszcze mniej połączone a dalej grywalne:
'pocztylion' / 'kupiec' / 'fanatyk'
'traper' / bez AJ / dowolna profka
etc. Generalnie możliwość posiadania 'określonego sposobu na kasę bez walki' do tego mając, wynikający lub nie - z poprzedniego, AJ waleczny albo nie oraz możliwość olania AJ i przejścia na profeske lub posiadanie profeski wynikającej z AJ a może nawet i z niebojowego AJ którego zawsze już byś miał - to kuszące wizja. Trzy sloty. Jeden wybierasz, Drugi wybierasz i albo dobierasz trzeci albo przechodzisz do trzeciego. Możesz lepiej lub gorzej dorabiać monety, masz przeszłość i emocje dostępne dla każdego do tego jesteś na etapie bijatyk w AJ
np.
jesteś profesjonalnym kupcem z novigradu
co nie przeszkadza łowić ci ryby lepiej niż GP jako wędkarz (gorszy do 'tylko wędkarza'
i zabijać jako Strażnik AJ lepiej niż GP a gorzej od 'tylko Strażnika bez kasoAJ'
Hmmm... Ciekawe czy kumasz Rafgart o co mi/nam(?) chodzi.