Drobne pomysly
Re: Drobne pomysly
Mnie w sumie brakuje powtarzalnych questów dających exp. Istotną ilość expa, porównywalną z ilością która można w tym samym czasie wyorać na dobrym expowisku.
Da się przecież policzyć ile zajmie wykonanie questa osobie która zna rozwiązanie. Czemu nie może być kilku, kilkunastu takich losujących się zadań, które powiedzmy zajmują 20 minut minimalnie a dają nieznaki?
Da się przecież policzyć ile zajmie wykonanie questa osobie która zna rozwiązanie. Czemu nie może być kilku, kilkunastu takich losujących się zadań, które powiedzmy zajmują 20 minut minimalnie a dają nieznaki?
Re: Drobne pomysly
Ponieważ ciężko zrobić niebotowalne zadanie tego typu. Między innymi.
Re: Drobne pomysly
A moglibyście się zastanowić nad taką możliwością, że po śmierci postaci restartują się questy? Niektórzy robili je wieki temu, jedyną możliwością rozwoju dla nich jest monotonny exp, więc myślę, że z chęcią trzasnęliby parę zadań, żeby odreagować po zgonie. Jeśli przeszkadza przy niektórych rpg to wybrać takie, które mogłyby być powtarzalne i ewentualnie jeśli była z nich kasa za pierwszym razem to za drugim tylko exp.
Re: Drobne pomysly
Cóż, zawsze znajdą się tacy którzy to przerobią na zbotowane - tak jak przerobione jest expienie na mobach. Skoro są jednostki które grindują na bocie, czy taką tragedią jest że pojedyncze jednostki będą na bocie robić questy, jeśli przy tym masa innych uczciwych graczy może mieć z tego dobrą zabawę?
Moim zdaniem zalety przeważają nad wadami. Oszuści niech oszukują, w końcu się ich złapie, ale niech nie hamuje to robienia fajnych rzeczy dla tych co grają uczciwie.
Zwłaszcza jeśli quest miał by więcej niż jedno rozwiązanie (np zależne od światopoglądu gracza), bądź wymagał konkretnego składu drużyny (kiedyś wymyśliłem quest cooperativ do wykonania którego potrzebny był nożownik z kieszonkostwem, conajmniej handlarz z targowaniem się i odkrywca za znajomością jezyków). Póki co więcej niż jedna osoba do wykonania zadania jest potrzebna niestety tylko do zabicia silnego przeciwnika, nie ma natomiast zapotrzebowania na specjalistów z konkretnymi umiejętnościami niekoniecznie bojowymi.
Moim zdaniem zalety przeważają nad wadami. Oszuści niech oszukują, w końcu się ich złapie, ale niech nie hamuje to robienia fajnych rzeczy dla tych co grają uczciwie.
Zwłaszcza jeśli quest miał by więcej niż jedno rozwiązanie (np zależne od światopoglądu gracza), bądź wymagał konkretnego składu drużyny (kiedyś wymyśliłem quest cooperativ do wykonania którego potrzebny był nożownik z kieszonkostwem, conajmniej handlarz z targowaniem się i odkrywca za znajomością jezyków). Póki co więcej niż jedna osoba do wykonania zadania jest potrzebna niestety tylko do zabicia silnego przeciwnika, nie ma natomiast zapotrzebowania na specjalistów z konkretnymi umiejętnościami niekoniecznie bojowymi.
Re: Drobne pomysly
Haern, a co z mozliwoscia robienia juz zakodowanych obecnie questow kilka razy? Oczywiscie z jakims ograniczeniem np.: raz na 3 tyg.Haern pisze:Ponieważ ciężko zrobić niebotowalne zadanie tego typu. Między innymi.
Zadan jest tak duzo, ze osoby ktore niechca expic w tradycyjny sposob moglyby miec ciekawa alternatywe.
Każde społeczeństwo dzieli sie na trzy warstwy. Ludzi nieruchomych, ludzi ruchomych i tych, którzy poruszają innymi.
Abraham Lincoln
Abraham Lincoln
Re: Drobne pomysly
Coronius, ja uwazam ze osoby ktore graja coraz mniej i mniej czesto graja mniej z tego powodu ze 'ilez mozna orac'.
Sam zreszta tez mam ta przypadlosc.
Pozniej przychodzi chec na opracowanie magikow, jak juz te sie mniej wiecej zrobi to nie ma celow ;P
A tak, to mozna by bylo sie jeszcze czyms zabawic. Ja osobiscie chcialbym, zeby ten 'single player mode' na arce byl nieco dluzszy.
Sam zreszta tez mam ta przypadlosc.
Pozniej przychodzi chec na opracowanie magikow, jak juz te sie mniej wiecej zrobi to nie ma celow ;P
A tak, to mozna by bylo sie jeszcze czyms zabawic. Ja osobiscie chcialbym, zeby ten 'single player mode' na arce byl nieco dluzszy.
Re: Drobne pomysly
O ile uwazam, ze expienie jest spoko i jakies potwarzalne questy dla expa nie sa koniecznie potrzebne, to nie podoba mi sie argument:
Zastanawia mnie jednak, czy istniala by mozliwosc powtarzalnosci questa za Brienne. Za pierwszym razem tak jak jest, za nastepnym nie dostawalibysmy expa, monet, tylko bron i kulki.
Napisanie bota na expa jest zapewne o wiele prostsze niz przewidzenie wszelkich wyjatkowych sytuacji podczas robienia questa. Ponadto podejscie 'nie robmy czegos, bo znajda sie oszusci' jest niefajne - dlaczego ci uczciwi gracze maja cierpiec? Byc moze, to "miedzy innymi" zawiera powazniejsze i sensowniejsze powody.Haern pisze:Ponieważ ciężko zrobić niebotowalne zadanie tego typu. Między innymi.
Zastanawia mnie jednak, czy istniala by mozliwosc powtarzalnosci questa za Brienne. Za pierwszym razem tak jak jest, za nastepnym nie dostawalibysmy expa, monet, tylko bron i kulki.
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
<@thran> jakby postac miala byc odbiciem gracza sin gralby w kz
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
<@thran> jakby postac miala byc odbiciem gracza sin gralby w kz
Re: Drobne pomysly
Wszelkie nowe możliwości zdobywania doświadczenia wymagają dużo wizogodzin na odpowiednie opracowanie. Nie znaczy to wcale, że nikt nad niczym nie myślał.Paulie pisze:O ile uwazam, ze expienie jest spoko i jakies potwarzalne questy dla expa nie sa koniecznie potrzebne, to nie podoba mi sie argument:Napisanie bota na expa jest zapewne o wiele prostsze niz przewidzenie wszelkich wyjatkowych sytuacji podczas robienia questa. Ponadto podejscie 'nie robmy czegos, bo znajda sie oszusci' jest niefajne - dlaczego ci uczciwi gracze maja cierpiec? Byc moze, to "miedzy innymi" zawiera powazniejsze i sensowniejsze powody.Haern pisze:Ponieważ ciężko zrobić niebotowalne zadanie tego typu. Między innymi.
Zastanawia mnie jednak, czy istniala by mozliwosc powtarzalnosci questa za Brienne. Za pierwszym razem tak jak jest, za nastepnym nie dostawalibysmy expa, monet, tylko bron i kulki.
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).
Re: Drobne pomysly
Musze troche pobronic tezy, bo nie zostala byc moze do konca doczytana. Postac dochodzi do takiego poziomu wyexpienia, gdzie nastepny goblin w ta czy we wte nie zrobi jej postepow, albo zrobi z obecnym dlawikiem (zwiedzil). Jest to bardzo grywalny poziom dla postaci.
Natomiast, postac albo grupa postaci szukajaca wiekszych wyzwan po swiecie, bedzie dodatkowo nagradzana expem za miejsca/npce objete bonusem expowym przez wizow. Moze to byc np/:
+ usiekanie koncowego npca jakiegos legendarnego miejsca
+ npcy z magikami
+ npcy z przeciwstawnej frakcji (dobro, zlo)
+ egzotycznych stworow/bestii
+ etatowych npcy
+ miejscowych rebajlow czy patroli
Tymczasem dalej mozecie siedziec sobie w jaskiniach i orac postepy. Ten system nie powinien uderzac w nikogo, odbierajac cos wczesniej danego, ale promowac wyjscia za swoje poletko, bo teraz zamykamy sie w swoich czterech scianach (przygildiowych expowiskach) i wychylamy sie tylko na PK, a mud stoi pusty.
Taki system wprowadzi wiecej zycia w muda, bo wtedy trakty troche sie wypelnia osobami polujacymi po gorach, lasach, borach za jakims okazem stwora, albo grupami chodzacymi czesciej w miejsca gdzie wczesniej nie bylo sensu.
I mamy wtedy czas na graniu a nie botowaniu nagrodzony expem, a nie pochloniety czas i miejsce przez oranie postaci na jednym expowisku 90% obecności w grze.
Natomiast, postac albo grupa postaci szukajaca wiekszych wyzwan po swiecie, bedzie dodatkowo nagradzana expem za miejsca/npce objete bonusem expowym przez wizow. Moze to byc np/:
+ usiekanie koncowego npca jakiegos legendarnego miejsca
+ npcy z magikami
+ npcy z przeciwstawnej frakcji (dobro, zlo)
+ egzotycznych stworow/bestii
+ etatowych npcy
+ miejscowych rebajlow czy patroli
Tymczasem dalej mozecie siedziec sobie w jaskiniach i orac postepy. Ten system nie powinien uderzac w nikogo, odbierajac cos wczesniej danego, ale promowac wyjscia za swoje poletko, bo teraz zamykamy sie w swoich czterech scianach (przygildiowych expowiskach) i wychylamy sie tylko na PK, a mud stoi pusty.
Taki system wprowadzi wiecej zycia w muda, bo wtedy trakty troche sie wypelnia osobami polujacymi po gorach, lasach, borach za jakims okazem stwora, albo grupami chodzacymi czesciej w miejsca gdzie wczesniej nie bylo sensu.
I mamy wtedy czas na graniu a nie botowaniu nagrodzony expem, a nie pochloniety czas i miejsce przez oranie postaci na jednym expowisku 90% obecności w grze.
Re: Drobne pomysly
Idea jest sluszna, ale gdy przychodzi do ustalania celow zadan w roznych kategoriach, to okazuje sie, ze nie ma ich wcale tak duzo. Poki nie bedzie wiecej, to nic sie w tym temacie nie ruszy.