Porady dla graczy.
Re: Porady dla graczy.
tak mi się też zdawało, ale nie miałam pewności W ogóle istnieje jakaś oficjalna data względem sagi? Czy za dużo wymagam?
Re: Porady dla graczy.
Moira,
Domena Ishtar jest osadzona czasowo mniej więcej na początku Czasu Pogardy.
Wedle niektórych wskazówek powinien być to okres przed latem 1264 roku.
Można zaryzykować, że mamy rok 1262-1264. Albo trzymać się Roku Wielkiej Wojny.
Ciri szkoląca się u Wiedzminów, Cintra okupowana przez Nilfgardczyków, Szczury zaczynające grasować na dalekim południu, królowie i czarodzieje zaczynają snuć swoje plany a prości ludzie patrzą w górę na kometę a Cahir będzie starać się naprawić swój błąd.
Domena Ishtar jest osadzona czasowo mniej więcej na początku Czasu Pogardy.
Wedle niektórych wskazówek powinien być to okres przed latem 1264 roku.
Można zaryzykować, że mamy rok 1262-1264. Albo trzymać się Roku Wielkiej Wojny.
Ciri szkoląca się u Wiedzminów, Cintra okupowana przez Nilfgardczyków, Szczury zaczynające grasować na dalekim południu, królowie i czarodzieje zaczynają snuć swoje plany a prości ludzie patrzą w górę na kometę a Cahir będzie starać się naprawić swój błąd.
Re: Porady dla graczy.
A można jakieś źródła prosić tej tezy? Bo np obecnośc strzygi sugerowała by że jest między 1245 a 1252.Dogid pisze:Moira,
Domena Ishtar jest osadzona czasowo mniej więcej na początku Czasu Pogardy.
Wedle niektórych wskazówek powinien być to okres przed latem 1264 roku.
Można zaryzykować, że mamy rok 1262-1264. Albo trzymać się Roku Wielkiej Wojny.
Re: Porady dla graczy.
W siedzibie OHMu opisy czarno na białym dają znać, że II wojna Nilfgaardu z Nordlingami się już odbyła (jako trofea wiszą zdobyte sztandary Vrihedd, Ard Feainn, Nauzicaa'i, itp.). Ale to chyba po prostu anachronizm, no i niedostępny/niewidoczny dla większości graczy. Więc nie należy po nim wnioskować o całej Arkadii.
Ponadto, starostą Mahakamu nie jest Brouver Hoog acz Galin Hoog, co znów sugeruje czasy po II wojnie (a Mahakam powstał, przypominam, w samych początkach Arkadii). Natomiast w Oxenfurcie spotkać można Ori Reuvena i Dijkstrę, postacie, które po V tomie sagi nie powinny się tam znajdować.
Ergo, Arkadia nie jest spójna pod względem daty... I nie należy chyba się tym przejmować. Byle trzymać się tego, że jest po pierwszej wojnie, i raczej przed drugą, to się gafy nie zrobi
Ponadto, starostą Mahakamu nie jest Brouver Hoog acz Galin Hoog, co znów sugeruje czasy po II wojnie (a Mahakam powstał, przypominam, w samych początkach Arkadii). Natomiast w Oxenfurcie spotkać można Ori Reuvena i Dijkstrę, postacie, które po V tomie sagi nie powinny się tam znajdować.
Ergo, Arkadia nie jest spójna pod względem daty... I nie należy chyba się tym przejmować. Byle trzymać się tego, że jest po pierwszej wojnie, i raczej przed drugą, to się gafy nie zrobi
Re: Porady dla graczy.
Craag Ros jako prawie jedyny odstaje od reszty Ishtar (no i Carbon, ktory byl wielokrotnie przerabiany, w tym najblizsze otoczenie i podpisy starosty) data. Jest za to zerkniemy na reszte zakodowanych rzeczy to:Haern pisze:W siedzibie OHMu opisy czarno na białym dają znać, że II wojna Nilfgaardu z Nordlingami się już odbyła (jako trofea wiszą zdobyte sztandary Vrihedd, Ard Feainn, Nauzicaa'i, itp.). Ale to chyba po prostu anachronizm, no i niedostępny/niewidoczny dla większości graczy. Więc nie należy po nim wnioskować o całej Arkadii.
Ponadto, starostą Mahakamu nie jest Brouver Hoog acz Galin Hoog, co znów sugeruje czasy po II wojnie (a Mahakam powstał, przypominam, w samych początkach Arkadii). Natomiast w Oxenfurcie spotkać można Ori Reuvena i Dijkstrę, postacie, które po V tomie sagi nie powinny się tam znajdować.
Ergo, Arkadia nie jest spójna pod względem daty... I nie należy chyba się tym przejmować. Byle trzymać się tego, że jest po pierwszej wojnie, i raczej przed drugą, to się gafy nie zrobi
- NPCe na calym swiecie niepokoja sie mozliwoscia kolejnej wojny (po II wojnie polnocnej tego niebezpieczenstwa nie bylo, obie strony byly wyczerpane)
- Istnieja komanda Scoia'teal
- Dolina Kwiatow jest czescia Aedirn, nie ma tam wolnego panstwa elfow sa za to krolewscy urzednicy.
- Zyje Dijkstra i ma sie dobrze.
- Zyje Vilfrid Venck i walczy z komandami.
- Maribor jest nietkniety oblezeniem.
- Skelliganie walcza z Nilfgaardem.
- Elementy "Ard Faein", "Nauzicaa" oraz "Alba" i "Deithwen" stacjonuja na Mekan
- Gang profesora zyje.
- Itp.
Po prostu czesc gildii arkadyjskich (np. komando) stalaby sie mniej lub bardziej bez sensu gdyby czas byl inny niz ten wymieniony przez Dogida.
Czyli: Domena Ishtar jest osadzona czasowo mniej więcej na początku Czasu Pogardy
Co wiecej: wtedy krainy sapkowskiego sa najciekawsze: gry wywiadow, powstanie nieludzi, intrygi czarodziei, nadchodzacy czas konca, szaleni prorocy itp. Czyli raj dla poszukiwacza przygod
Niektore zgrzyty da sie wyprostowac: np. mozna uznac ze w A(rkadia)TL interwencja Geralta nie powiodla sie (w ksiazce przewidywal ze krolewna moze w pewnym momencie "umrzec" i znow sie odrodzic jako strzyga) lecz krol Foltest wciaz i wciaz ja chce odczarowac. Tym nie mniej Craag Ros pozostaje wielkim ciosem w spojnosc swiata i ja bym to miejsce zaoral i opisy zrobil jeszcze raz.
Re: Porady dla graczy.
Oraj i pisz Przy czym to nie całe Craag Ros, a siedziba OHMu, i to w sumie jedna lokacja czy dwie, więc bez paniki!
Re: Porady dla graczy.
Czy aby wstapic do milicji bretonskiej trzeba byc z Bretonii? Bo wypytalem tego Chiraca o milicjie, formacje sluzbe itd itp i nic, zawsze tylko ze nie ma czasu na pogaduszki. Pozdrawiam.
Re: Porady dla graczy.
Nie trzeba być. Nie pamiętam już o co należy go pytać. Może o naukę? Zawód?Talon pisze:Czy aby wstapic do milicji bretonskiej trzeba byc z Bretonii? Bo wypytalem tego Chiraca o milicjie, formacje sluzbe itd itp i nic, zawsze tylko ze nie ma czasu na pogaduszki. Pozdrawiam.
Re: Porady dla graczy.
Czy system brutalności został usunięty? A jeżeli nie, to jak działa? Czy zadania wciąż poprawiają brutalność, czy ich obecność na chwilę obecną jest już tylko i wyłącznie kosmetyczna (jednorazowe źródło doświadczenia bojowego i złota)?
Re: Porady dla graczy.
Brutalności nie ma w ogóle. Zadania to tylko ubarwienie - dają takiego samego expa, jak wszystko inne, teraz jest tylko jeden rodzaj doświadczenia, można na nich trochę zarobić, ale nie ma w tej chwili innego powodu dla ich robienia niż urozmaicenie sobie gry, choć niektórzy twierdzą, że na początku są dobrym dostarczycielem expa i kasy, dla niektórych może rzeczywiście.