No robię, robię, ale powoli idzie
(studia + praca + Deli, który robi mi wyrzuty, że ciągle śpię w grze[pozdrawiam]). Na szczęście nie jestem raczej osobą ze "słomianym zapałem", więc powstaje, ale powoli.
Właściwie temat nowych pojawia się w większości dyskusji tu na forum i za każdym razem chciałem napisać parę słów, ale nigdy jakoś nie do końca pasowało to do wątku.
Rzeczywiście jest tak, że wiedzy o Arkadii na różnych stronach zgromadzonych jest mnóstwo. I choć sam często korzystam to nowi gracze jakoś nie do końca się tam odnajdują - nieważne czy z lenistwa czy nie wiedzą gdzie kliknąć. Po prostu nie spełnia to do końca swojego zdania.
Pojawiają się głosy, że nowych jest mało, bo to literówka, bo WoW robi konkurencje itp, a mi się wydaje, że po prostu początki w Arkadii są, łagodnie mówiąc, nieprzyjazne. I nie chodzi mi o to, że ktoś na nich nie "chucha", że giną lub coś w tym stylu - tylko, uwaga, oni po prostu nie wiedzą co można na Arkadii robić. Łatwo było to zaobserwować, gdy działała komenda 'ostatnio" w stary sposób. Ulav robił reklamę, stało się na lokacji startowej i zbierało żółtków i potem pokazywało się świat zaczynając od podstaw - młodzi grali/bawili się/niektórzy rpegowali itp. Tych, których potem nie widywałem w 'kto' sprawdzałem sobie z ciekawości w 'ostatnio' by sprawdzić czy jeszcze wrócili. I wtedy zauważyłem analogię, że większość z nich wracała do gry - nie było praktycznie takich, żeby ostatni raz zagrali przy mnie i już nie wrócili (czyli arkadia ma jednak jakieś przyciągające atuty) - ale za to jak wracali to na jakieś dosłownie 1-5 minut! (i to naprawdę dużo było takich graczy), czyli logowali się, pokręcili się chwile po świecie, nie mieli pomysłu co dalej robić, więc zakańczali.
Więc po prostu nie wystarczy poinformować o grze i podać adres wiedzy/faq - musimy wpaść na jakiś pomysł jak zatrzymać graczy w pierwszych godzinach istnienia, a wtedy na pewno zwiększyłby się ruch i to często graczy o "dobrej jakości"