Walka dla zoltodziobow. Podrecznik sprawnego taktyka.
Walka dla zoltodziobow. Podrecznik sprawnego taktyka.
Osobiscie bardzo brakuje mi tematu w ktorym bylby zbior rad odnosnie walki.
Mozliwe ze jest to na wiki arkadii ale strona lezy od jakiegos czasu. Wiec nie moge tego sprawdzic.
Szukam pomocy od doswiadczonych graczy odnosnie zagadnien zwiazanych z potyczkami. Wydaje mi sie ze walka odgrywa tu dosc znaczaca role dlatego taki zbior przykazan by sie przydal.
Z mojego zoltodziobowego doswiadczenia wnioskuje ze:
Przewaznie wspieramy jednego z graczy komenda 'wesprzyj imie' aby skupic sie na jednym celu
Zaslaniamy rannych (czyli przenosimy przeciwnikow na siebie) - z tego co wiem wystarcyz zrobic to raz, tzn do momentu az przeciwnik nie wroci na naszego towarzysza)
Niektore potwory przerzucaja sie z celem niektore nie.
Wiem ze istnieje mozliwosc blokowania wyjscia przeciwnikowi ale nie wiem jak to sie robi
Mozna zaskoczyc przeciwnika jak sie jest ukrytym (z tego co wiem daje to jakies bonusy do pierwszych atakow)
Sa specjalne ataki ktore mozna uaktywnic przez komende 'opcje'
W komendzie 'opcje' jest mozliwosc ustawienia podczas jakiej kondycji rzucimy sie do ucieczki ratujac swoje zycie.
Mozemy kontrolowac kondycje wszystkich w druzynie i przeciwnikow za pomoca 'k wszyscy' (albo 'k wszystkich' teraz nie pamietam dokladnie)
Co jescze powinien wiedziec zoltodziob aby bic gobliny po glowach?
Czy jest mozliwosc usuniecia tych wszystkich opisow aby walka byla bardziej przejrzysta?
Mozliwe ze jest to na wiki arkadii ale strona lezy od jakiegos czasu. Wiec nie moge tego sprawdzic.
Szukam pomocy od doswiadczonych graczy odnosnie zagadnien zwiazanych z potyczkami. Wydaje mi sie ze walka odgrywa tu dosc znaczaca role dlatego taki zbior przykazan by sie przydal.
Z mojego zoltodziobowego doswiadczenia wnioskuje ze:
Przewaznie wspieramy jednego z graczy komenda 'wesprzyj imie' aby skupic sie na jednym celu
Zaslaniamy rannych (czyli przenosimy przeciwnikow na siebie) - z tego co wiem wystarcyz zrobic to raz, tzn do momentu az przeciwnik nie wroci na naszego towarzysza)
Niektore potwory przerzucaja sie z celem niektore nie.
Wiem ze istnieje mozliwosc blokowania wyjscia przeciwnikowi ale nie wiem jak to sie robi
Mozna zaskoczyc przeciwnika jak sie jest ukrytym (z tego co wiem daje to jakies bonusy do pierwszych atakow)
Sa specjalne ataki ktore mozna uaktywnic przez komende 'opcje'
W komendzie 'opcje' jest mozliwosc ustawienia podczas jakiej kondycji rzucimy sie do ucieczki ratujac swoje zycie.
Mozemy kontrolowac kondycje wszystkich w druzynie i przeciwnikow za pomoca 'k wszyscy' (albo 'k wszystkich' teraz nie pamietam dokladnie)
Co jescze powinien wiedziec zoltodziob aby bic gobliny po glowach?
Czy jest mozliwosc usuniecia tych wszystkich opisow aby walka byla bardziej przejrzysta?
Re: Walka dla zoltodziobow. Podrecznik sprawnego taktyka.
Vae.
Komendy znasz już wszystkie, które trzeba. I raczej nie są one skomplikowane.
Co do taktyki. Wydaje mi się, że powinno się jej uczyć już na samej Arce. Po pierwsze jest to fajniejsze dowiedzieć się czegoś od gracza niż jakby ktoś Ci tu w punktach wypisał. Po drugie to praktyka czyni mistrza i zobaczysz jak niedługo będzie wszystko przejrzyste i zrozumiałe
Jest możliwość przejrzystej walki. Nie będziesz widzieć ciosów drużyny jak i w drużynę. Ale nadal wszelkie zmiany celu, zasłaniania itp. będą widoczne.
Sprawdź opcje opisywanie walki innych
Komendy znasz już wszystkie, które trzeba. I raczej nie są one skomplikowane.
Co do taktyki. Wydaje mi się, że powinno się jej uczyć już na samej Arce. Po pierwsze jest to fajniejsze dowiedzieć się czegoś od gracza niż jakby ktoś Ci tu w punktach wypisał. Po drugie to praktyka czyni mistrza i zobaczysz jak niedługo będzie wszystko przejrzyste i zrozumiałe
Jest możliwość przejrzystej walki. Nie będziesz widzieć ciosów drużyny jak i w drużynę. Ale nadal wszelkie zmiany celu, zasłaniania itp. będą widoczne.
Sprawdź opcje opisywanie walki innych
MAKE FOOD NOT WAR!
[*] BRAMA W MAHAKAMIE [*] - R.I.P. - Nie Zapomnimy!
[*] BRAMA W MAHAKAMIE [*] - R.I.P. - Nie Zapomnimy!
Re: Walka dla zoltodziobow. Podrecznik sprawnego taktyka.
Z doswiadczenia wiem ze rutyna czasem prowadzi do przykrych konsekwencji..Jesli wiec przebywasz w jednym miejscu czaly czas upewnij sie ze je dobrze poznales i wiesz o nim wszystko.. Przykladowo na wspomnianych goblinach rozejrzyj sie czy wszystkie sa sobie rowne, moze sie okazac ze jest tam jeden/dwoch/grupa silniejszych o ktorych niewiedziales a idac w to samo miejsce kolejny dzien z rzedu zaczniesz odwracac czasem wzrok, wejdziesz na miejsce gdzie akurat znajduje sie silniejszy goblin o ktorym niewiedziales i pewny swego skoczysz po np wode...Wracajac mozesz sie przykro rozczarowac...Dlatego warto znac miejsca gdzie sie poluje/bije/zbiera..
Co do opcji i uciekania w ustawionej przez siebie kondycji..(nie pamietam czy w opcjach to widac ale mozna tez ustawic 'uciekaj nigdy') musisz sam sobie odpowiedziec jak bedzie najlepiej dla ciebie. Analizujac to co napisalem powyzej sam dojdziesz do wniosku czy uciekanie poranionemu w blizej nieznanym losowym kierunku moze miec dobre konsekwencje czy wrecz przeciwnie.
Co do opcji i uciekania w ustawionej przez siebie kondycji..(nie pamietam czy w opcjach to widac ale mozna tez ustawic 'uciekaj nigdy') musisz sam sobie odpowiedziec jak bedzie najlepiej dla ciebie. Analizujac to co napisalem powyzej sam dojdziesz do wniosku czy uciekanie poranionemu w blizej nieznanym losowym kierunku moze miec dobre konsekwencje czy wrecz przeciwnie.
Re: Walka dla zoltodziobow. Podrecznik sprawnego taktyka.
Ta opcja ma sens tylko wtedy, jeśli boisz się, że może paść ci net, albo expiąc np. w międzyczasie coś czytasz i możesz się zagapić. I oczywiście należy ustawić "uciekaj ledwo żywy". Uciekanie w lepszej kondycji jest bez sensu, może cię za to zabić, jak zapomnisz.Davith pisze: Co do opcji i uciekania w ustawionej przez siebie kondycji..(nie pamietam czy w opcjach to widac ale mozna tez ustawic 'uciekaj nigdy') musisz sam sobie odpowiedziec jak bedzie najlepiej dla ciebie. Analizujac to co napisalem powyzej sam dojdziesz do wniosku czy uciekanie poranionemu w blizej nieznanym losowym kierunku moze miec dobre konsekwencje czy wrecz przeciwnie.
@Vae:
Na początek wystarczy W niektórych sytuacjach ważna jest też komenda "przelam obrone xxx", ale to raczej w walce z graczami. Moby rzadko się wzajemnie zasłaniają.Co jescze powinien wiedziec zoltodziob aby bic gobliny po glowach?
Można to zrobić chyba tylko za pomocą odpowiednich skryptów w Twoim kliencie. Jeżeli np. używasz zmuda, to zapoznaj się z komendą #SUB.Czy jest mozliwosc usuniecia tych wszystkich opisow aby walka byla bardziej przejrzysta?
Re: Walka dla zoltodziobow. Podrecznik sprawnego taktyka.
no na poczatek chyba bedzie musialo wystarczyc, mimo wszystko i tak uwazam ze taki watek przyda sie nowym graczom
dla was takie rzeczy sa oczywiste a dla niektorych moga nie byc
musze powalczyc ze skryptami zmudowskimi poszukac lub pouczyc sie i napisac cos bo przez ten tekst to ta walka staje sie wielkim chaosem (przynajmniej dla mnie i jak sie walczy w wiekszym gronie)
V
dla was takie rzeczy sa oczywiste a dla niektorych moga nie byc
musze powalczyc ze skryptami zmudowskimi poszukac lub pouczyc sie i napisac cos bo przez ten tekst to ta walka staje sie wielkim chaosem (przynajmniej dla mnie i jak sie walczy w wiekszym gronie)
V
Re: Walka dla zoltodziobow. Podrecznik sprawnego taktyka.
Moze jeszcze mala podpowiedzi odnosnie dowodzenia druzyna.
Dowodzac niejako posrednio bierzesz odpowiedzialnosc za osoby w druzynie (posrednio bo jak masz biegajacaego wariata w druzynie to mimo szczerych checi nie da sie takej osobie zapewnic bezpiecznestwa stad tez nie lam sie kiedy ktos z 'wariatow' padnie Ci pod twoim dowodzeniem). Samo dowodzenie jest przyjemne jesli je lubisz i masz 'to cos'. To jakim bedziesz dowodzacym w przyszlosci dopiero sie okaze ale na poczatek warto zastanowic sie kto jest najwazniejszy w twojej druzynie i dlaczego. Tutaj branie przykladu z mmorpg (np Wowa) nie jest dobrym wyborem. Poprowadzisz kilka razy i na pewno zdasz sobie z tego sprawe wiec mowienie czegos wiecej odbierze Ci ta przyjemnosc odkrycia tego samemu.
Dowodzac niejako posrednio bierzesz odpowiedzialnosc za osoby w druzynie (posrednio bo jak masz biegajacaego wariata w druzynie to mimo szczerych checi nie da sie takej osobie zapewnic bezpiecznestwa stad tez nie lam sie kiedy ktos z 'wariatow' padnie Ci pod twoim dowodzeniem). Samo dowodzenie jest przyjemne jesli je lubisz i masz 'to cos'. To jakim bedziesz dowodzacym w przyszlosci dopiero sie okaze ale na poczatek warto zastanowic sie kto jest najwazniejszy w twojej druzynie i dlaczego. Tutaj branie przykladu z mmorpg (np Wowa) nie jest dobrym wyborem. Poprowadzisz kilka razy i na pewno zdasz sobie z tego sprawe wiec mowienie czegos wiecej odbierze Ci ta przyjemnosc odkrycia tego samemu.
Re: Walka dla zoltodziobow. Podrecznik sprawnego taktyka.
Warto także pamiętać o jeszcze jednej rzeczy, o której bardzo wielu żółtków nie wie. Najlepiej expić pod wpływem alkoholu, przy czym optymalny poziom upojenia to wstawiony. Przynosi to podwójną korzyść - alkohol podnosi nasze cechy bojowe, dzięki czemu jesteśmy silniejsi, a jednocześnie ta większa siła nie podnosi naszej oceny siły bojowej, dzięki czemu możemy pokonać silniejsze moby i dostajemy za nich więcej doświadczenia. Pamiętać też należy, żeby mieć przy sobie zapas alkoholu i utrzymywać się w odpowiednim stanie permanentnie, ponieważ kac z kolei obniża naszą wartość bojową. Oczywiście na expie nie należy być głodnym czy spragnionym. Co do alkoholu to delikatnie obniża też umiejętności wyuczone u trenerów, ale jest to wartość nieznaczna i nie trzeba się tym przejmować
Re: Walka dla zoltodziobow. Podrecznik sprawnego taktyka.
W takim razie ja zadam pytanie:
Czy mozna sie pozbyc w jakis magiczny sposob opisu wspierania innych graczy z druzyny??
W czasie walki, bedac w duzej druzynie, ukazuje sie wielki spam wspierania.
Gracz 1 wspiera X
Gracz 2 wspiera X itd.
Opcja walki tego nie wylacza.
Moze jakies macro/skrypt itp. ?
Czy mozna sie pozbyc w jakis magiczny sposob opisu wspierania innych graczy z druzyny??
W czasie walki, bedac w duzej druzynie, ukazuje sie wielki spam wspierania.
Gracz 1 wspiera X
Gracz 2 wspiera X itd.
Opcja walki tego nie wylacza.
Moze jakies macro/skrypt itp. ?
Liberate tute me ex Inferis!!!
Neferata - Vampire Queen
Neferata - Vampire Queen
Re: Walka dla zoltodziobow. Podrecznik sprawnego taktyka.
Wiekszosc rzeczy zostalo skomentowane - to jednak nie. Blokuje sie poprzez komende 'zabkoluj [kogo]'. Skutecznosc zalezy od roznicy poziomow, ilosci osob blokujacych, ilosci wyjsc z lokacji (im wiecej, tym ciezej zblokowac) i oczywiscie samej umiejetnosci blokowania.Vae pisze: Wiem ze istnieje mozliwosc blokowania wyjscia przeciwnikowi ale nie wiem jak to sie robi
No i mozna zablokowac tylko graczy, npce nie.
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
<@thran> jakby postac miala byc odbiciem gracza sin gralby w kz
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
<@thran> jakby postac miala byc odbiciem gracza sin gralby w kz
Re: Walka dla zoltodziobow. Podrecznik sprawnego taktyka.
Mozna to usunac komenda w zmudzie #gag. Ale akurat czasem sie przydaje wiedziec kto kogo leje.
Co do napicia optymalnego to nie zgadzam sie z Hunrinem. Imo optymalny pozim alku to podpity bo chyba nie obniza umow a daje ladny boost wszystkich cech. Wstawiony chyba tylko sile i wydymke. Zalezy tez na jakich defensach opeira sie postac pijaca. Jak ktos bazuje na unikach to zalezy mu na podbiciu zrecznosci, a to chyba lekko podpity/podpity daje max bonus.
Opisy walk innych warto wylaczac jak sie leje w wiecej osob. Tyle, ze wtedy trzeba czesto sprawdzac kondycje druzyny i wylapywac kto dostaje wpierdziel i ew. zaslaniac.
Warto tez pilnowac zmeczenia, przy bardzo duzym zadajemy rzadziej ciosy. Machanie cieza bronia moze meczyc slabsza postac. Granie elfem jest niezdrowe bo elfy zawsze padaja pierwsze.
Co do napicia optymalnego to nie zgadzam sie z Hunrinem. Imo optymalny pozim alku to podpity bo chyba nie obniza umow a daje ladny boost wszystkich cech. Wstawiony chyba tylko sile i wydymke. Zalezy tez na jakich defensach opeira sie postac pijaca. Jak ktos bazuje na unikach to zalezy mu na podbiciu zrecznosci, a to chyba lekko podpity/podpity daje max bonus.
Opisy walk innych warto wylaczac jak sie leje w wiecej osob. Tyle, ze wtedy trzeba czesto sprawdzac kondycje druzyny i wylapywac kto dostaje wpierdziel i ew. zaslaniac.
Warto tez pilnowac zmeczenia, przy bardzo duzym zadajemy rzadziej ciosy. Machanie cieza bronia moze meczyc slabsza postac. Granie elfem jest niezdrowe bo elfy zawsze padaja pierwsze.