Pytania do Czarodziejów
Re: Pytania do Administracji
Liczymy ciala po tym jak wstanie? Czy to byl kontrolowany pad...
"Jestes ciezko ranny."
Uff jeszcze nie tym razem.
Ze tez nie ma rozwiazan , ktore strzega graczy przed padami "ktore sie nie powinny powtorzyc"... chocby mg.
"Jestes ciezko ranny."
Uff jeszcze nie tym razem.
Ze tez nie ma rozwiazan , ktore strzega graczy przed padami "ktore sie nie powinny powtorzyc"... chocby mg.
Ostatnio zmieniony 13 maja 2009 11:31 przez Ennyen, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Pytania do Administracji
Pad Arkadii spowodowany był małą awarią serwera, która nie powinna się już powtórzyć. Mud już stoi.
Re: Pytania do Administracji
Jak administracja sie zapatruje na dodawanie graczom pewnych wyroznien, za rozne osiagniecia na arce? Cos na wzor tytulow z MMORPG. Na przyklad unikalna emotka/item(jak np tuba czy rog pocztylionow) za zabicie szczegolnie silnego przeciwnika (np Konstant Drachenfels), czy za podroz w jakies szczegolnie niebezpieczne miejsce. Albo za jakies bardziej prozaiczne rzeczy, jak na przyklad jakas klimatyczna emotka za spedzenie paru-parunastu dni rlowych na pustyni czy w jakiejs puszczy. Przykladow i pomyslow mozna mnozyc mnostwo.
Rog pocztyliona mocno dosyc mobilizuje do noszenia paczek nawet jesli ktos nie chce w ten sposob zarabiac, tak samo klub obiezyswiatow do zwiedzania i czytania dokladnie opisow. Wydaje mi sie, ze podobne wyroznienia za rozne rzeczy tak samo by dzialaly i zachecily graczy do oderwania sie od pewnej rutyny.
Wiadomo, ze teraz macie duzo do roboty z reformami, ale gdyby byly gotowe opisy to ktos by to zakodowal, czy ze wzgledow ideologicznych takie cos nie przejdzie?
Szanse na zakodowanie ma kazdy projekt, ktory nie sprowadza sie do 'fajnie by bylo, zeby bylo', ale jest calosciowy, dopracowany i ma co najmniej dobre opisy. Co najwyzej koder go troche 'naprostuje' ideologicznie.
Czym innym jest bowiem powszechnie dostepny klub, w ktorym nagrody zaleza od wlozonej pracy, a czym innym cos, co moze zdobyc od biedy kilka osob. Oczywiscie te kilka osob to beda zapewne znajomi gracza, ktory pisal opisy
Wszystko mozna zawsze polaczyc np kilkuaspektowy klub wyznaniowy Sigmara, w ktorym mozna zdobywac nowe emocje/title wykonujac misje o roznym stopniu trudnosci (az po elitarne).
Radzilbym jednak poczekac z wybuchami kreatywnosci do czasu, gdy przedstawione zostana zalozenia nowego systemu zadan i zacznie on byc wprowadzany w zycie. Wtedy wszystko powinno byc prostsze.
Rafgart
Rog pocztyliona mocno dosyc mobilizuje do noszenia paczek nawet jesli ktos nie chce w ten sposob zarabiac, tak samo klub obiezyswiatow do zwiedzania i czytania dokladnie opisow. Wydaje mi sie, ze podobne wyroznienia za rozne rzeczy tak samo by dzialaly i zachecily graczy do oderwania sie od pewnej rutyny.
Wiadomo, ze teraz macie duzo do roboty z reformami, ale gdyby byly gotowe opisy to ktos by to zakodowal, czy ze wzgledow ideologicznych takie cos nie przejdzie?
Szanse na zakodowanie ma kazdy projekt, ktory nie sprowadza sie do 'fajnie by bylo, zeby bylo', ale jest calosciowy, dopracowany i ma co najmniej dobre opisy. Co najwyzej koder go troche 'naprostuje' ideologicznie.
Czym innym jest bowiem powszechnie dostepny klub, w ktorym nagrody zaleza od wlozonej pracy, a czym innym cos, co moze zdobyc od biedy kilka osob. Oczywiscie te kilka osob to beda zapewne znajomi gracza, ktory pisal opisy

Wszystko mozna zawsze polaczyc np kilkuaspektowy klub wyznaniowy Sigmara, w ktorym mozna zdobywac nowe emocje/title wykonujac misje o roznym stopniu trudnosci (az po elitarne).
Radzilbym jednak poczekac z wybuchami kreatywnosci do czasu, gdy przedstawione zostana zalozenia nowego systemu zadan i zacznie on byc wprowadzany w zycie. Wtedy wszystko powinno byc prostsze.
Rafgart
Re: Pytania do Administracji
Witam,
Nie chcialbym, aby zostalo to odebrane jako marudzenie, ale mam pytanie dotyczace formacji legionisty.
Czy jest jakas szansa, ze zostanie zrobione cos (w blizszej lub dalszej przyszlosci), aby ten spec mial praktyczne zastosowanie?
Zdaje sobie sprawe, ze ciezko jest cokolwiek zrobic z formacja, ale bylo by fajnie, poniewaz w teorii jest to bardzo ciekawa i klimatyczna umiejetnosc. Niestety obecnie posiada ona tyle ograniczen, ze jej uzywanie nie ma zadnego sensu, albowiem:
* wymaga okreslonej ilosci osob z zawodem legionisty i wymaksowanym umem, co w dobie wymieszania zawodow jest juz trudne do osiagniecia
* ogranicza szybkosc poruszania sie (jak za szybko biegamy to sie rozpada)
* zjada ogromne ilosci many
Te koszty sa niewspolmierne do osiaganych korzysci, wiec w praktyce lepiej jest po prostu zaslaniac sie z palca.
Mozna by to rozwiazac w ten sposob, zeby usunac pierwsze dwa ograniczenia, tak aby do sformowania szyku wystarczyla jedna osoba z zawodem legionisty posiadajaca odpowiedniego uma + 2 innych dowolnych graczy. Skutecznosc mogla by zalezec tylko od umiejetnosci prowadzacego, ewentualnie rowniez od 'formacji' i 'rozkazow' pozostalych, ale tak, zeby utworzenie i skuteczne wykorzystanie formacji bylo mozliwe w druzynach niejednolitych pod wzgledem zawodu.
Mysle, ze utrata many (ktora inaczej mozna wykorzystac na rozkazy) i tak stanowi wystarczajaca zaplate za korzysci plynace z formacji.
Nie sadze, zeby taka zmiana znaczaco zwiekszyla sile zawodu, ale za to na pewno podniosla by atrakcyjnosc rozgrywki
Oczywiscie, to tylko niezbyt przemyslana propozycja i moze jest glupia, ale ufam, ze Czarodzieje znalezli by odpowiednie rozwiazanie. Chodzi mi tylko o to, zeby cos zrobic z bezuzytecznym obecnie specem. Jesli nie jest to mozliwe, to moze nalezalo by rozwazyc wymiane go na cos innego, ewentualnie po prostu usuniecie (nie bijcie fani formacji, jesli tacy istnieja).
Dziekuje jesli ktos mial sile to przeczytac
Bede wdzieczny za kazda odpowiedz Czarodziejow,
Pozdrawiam,
Godar
W tej chwili nie zajmujemy sie zawodami. Poza tym wydaje mi sie, ze za wiele oczekujecie po pomocniczym specu. Byc moze kiedys zmiany beda, ale na pewno bedzie on zawsze dostepny tylko dla grupy legioniostow.
Rafgart
Dziekuje za odpowiedz.
To prawda, jest to tylko pomocniczy spec, wiec nie powinien dawac nie wiadomo jakich bonusow, ale z drugiej strony powinien miec jakies praktyczne zastosowanie i dawac chociaz niewielkie korzysci.
Rozumiem jednak, ze z tak specyficznym specem ciezko jest cokolwiek zrobic.
Nie chcialbym, aby zostalo to odebrane jako marudzenie, ale mam pytanie dotyczace formacji legionisty.
Czy jest jakas szansa, ze zostanie zrobione cos (w blizszej lub dalszej przyszlosci), aby ten spec mial praktyczne zastosowanie?
Zdaje sobie sprawe, ze ciezko jest cokolwiek zrobic z formacja, ale bylo by fajnie, poniewaz w teorii jest to bardzo ciekawa i klimatyczna umiejetnosc. Niestety obecnie posiada ona tyle ograniczen, ze jej uzywanie nie ma zadnego sensu, albowiem:
* wymaga okreslonej ilosci osob z zawodem legionisty i wymaksowanym umem, co w dobie wymieszania zawodow jest juz trudne do osiagniecia
* ogranicza szybkosc poruszania sie (jak za szybko biegamy to sie rozpada)
* zjada ogromne ilosci many
Te koszty sa niewspolmierne do osiaganych korzysci, wiec w praktyce lepiej jest po prostu zaslaniac sie z palca.
Mozna by to rozwiazac w ten sposob, zeby usunac pierwsze dwa ograniczenia, tak aby do sformowania szyku wystarczyla jedna osoba z zawodem legionisty posiadajaca odpowiedniego uma + 2 innych dowolnych graczy. Skutecznosc mogla by zalezec tylko od umiejetnosci prowadzacego, ewentualnie rowniez od 'formacji' i 'rozkazow' pozostalych, ale tak, zeby utworzenie i skuteczne wykorzystanie formacji bylo mozliwe w druzynach niejednolitych pod wzgledem zawodu.
Mysle, ze utrata many (ktora inaczej mozna wykorzystac na rozkazy) i tak stanowi wystarczajaca zaplate za korzysci plynace z formacji.
Nie sadze, zeby taka zmiana znaczaco zwiekszyla sile zawodu, ale za to na pewno podniosla by atrakcyjnosc rozgrywki

Oczywiscie, to tylko niezbyt przemyslana propozycja i moze jest glupia, ale ufam, ze Czarodzieje znalezli by odpowiednie rozwiazanie. Chodzi mi tylko o to, zeby cos zrobic z bezuzytecznym obecnie specem. Jesli nie jest to mozliwe, to moze nalezalo by rozwazyc wymiane go na cos innego, ewentualnie po prostu usuniecie (nie bijcie fani formacji, jesli tacy istnieja).
Dziekuje jesli ktos mial sile to przeczytac

Bede wdzieczny za kazda odpowiedz Czarodziejow,
Pozdrawiam,
Godar
W tej chwili nie zajmujemy sie zawodami. Poza tym wydaje mi sie, ze za wiele oczekujecie po pomocniczym specu. Byc moze kiedys zmiany beda, ale na pewno bedzie on zawsze dostepny tylko dla grupy legioniostow.
Rafgart
Dziekuje za odpowiedz.
To prawda, jest to tylko pomocniczy spec, wiec nie powinien dawac nie wiadomo jakich bonusow, ale z drugiej strony powinien miec jakies praktyczne zastosowanie i dawac chociaz niewielkie korzysci.
Rozumiem jednak, ze z tak specyficznym specem ciezko jest cokolwiek zrobic.
Ostatnio zmieniony 14 maja 2009 20:46 przez Godar, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Pytania do Administracji
Jak wiemy trwaja prace nad gornictwem, kowalstwem i innymi niebojowymi zajeciami.
Czy Administracja mysli o rozwoju takich umiejetnosci jak kieszonkowstwo?
Byc moze otworzyloby to nowe drogi dla rozwoju takich zawodow jak zlodziej, lotrzyk itp.
Pozdrawiam
Re: Krot
Dzieki Krzysiek.
Na te chwile, z obecnie istniejacych powszechnie dostepnych umiejetnosci tradeskillami (umiejtnosciami praktycznymi) moga zostac zielarstwo, alchemia, opieka nad zwierzetami, otwieranie zamkow i kieszonkostwo. Sa opracowane, ale kiedy i w jakies kolejnosci powstana nie wiadomo, wiec bez napalania sie.
Obie umiejetnosci 'lotrzykowe' sa bardzo proste kodowo, ale wiaza sie z nimi powazne zmiany w swiecie. Trzeba nadac im sens, a w tej chwili na Arkadii raczej malo jest zamkow do otwierania/npcy do okradania. Nie wiem tez czy okradanie graczy bedzie kiedykolwiek dostepne, nie chcemy powtorzyc efektu 'zarazy', gdy gracze boja sie grac.
Rafgart
Czy Administracja mysli o rozwoju takich umiejetnosci jak kieszonkowstwo?
Byc moze otworzyloby to nowe drogi dla rozwoju takich zawodow jak zlodziej, lotrzyk itp.
Pozdrawiam
Re: Krot
Dzieki Krzysiek.
Na te chwile, z obecnie istniejacych powszechnie dostepnych umiejetnosci tradeskillami (umiejtnosciami praktycznymi) moga zostac zielarstwo, alchemia, opieka nad zwierzetami, otwieranie zamkow i kieszonkostwo. Sa opracowane, ale kiedy i w jakies kolejnosci powstana nie wiadomo, wiec bez napalania sie.
Obie umiejetnosci 'lotrzykowe' sa bardzo proste kodowo, ale wiaza sie z nimi powazne zmiany w swiecie. Trzeba nadac im sens, a w tej chwili na Arkadii raczej malo jest zamkow do otwierania/npcy do okradania. Nie wiem tez czy okradanie graczy bedzie kiedykolwiek dostepne, nie chcemy powtorzyc efektu 'zarazy', gdy gracze boja sie grac.
Rafgart
Ostatnio zmieniony 14 maja 2009 10:41 przez Turan, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Pytania do Administracji
Czy Administracja nie zastanawiala sie moze nad weryfikacja balansu ras(y)?
Obecnie z duza trwoga obserwuje - przynajmniej w srodowisku graczy ,w ktorym sie obracam - narastajaca fale halflingomanii.
Nie wiem jak to wyglada w skali makro, jednak potega bojowa jakze pacyfistycznej rasy halflinskiej jest bezapelacyjna i wrecz przytlaczajaca, szczegolnie na wyzszych poziomach.
Bardzo bym prosil o komentarz w tej sprawie, gdyz z duzym zalem patrze jak kolejni, bliscy memu ogrzemu sercu, gracze porzucaja gre wlasciwa rasa, na rzecz biegania halflingiem.
PS: Nie chcialbym, aby przyjaciele Halflingi odebraly to jako atak na ich skromna spolecznosc. Notka ta ma charakter samoobronny ciagle zmniejszajacej sie mniejszosci.
Bardzo mozliwe, ze jest w tym jakas racja. Najpierw byl etap, gdy wszyscy wybierali gnomy, teraz halflingi. Jesli jest to oparte na jakiejs nierownowadze w kodzie, to na pewno sie zmieni.
Rafgart
Dzieki za poparwe.
Mam nadzieje, ze pozwoli to wszelkiego rodzaju sekondom widzacym pod pojeciem 'halfling' pare cyferek w kodzie uzmyslowic sobie, ze nie o to tu chodzi.
Przepraszam halflingi z krwi i kosci, ktore ucierpialy na tym. W szczegolnosci Wojtusia.
Obecnie z duza trwoga obserwuje - przynajmniej w srodowisku graczy ,w ktorym sie obracam - narastajaca fale halflingomanii.
Nie wiem jak to wyglada w skali makro, jednak potega bojowa jakze pacyfistycznej rasy halflinskiej jest bezapelacyjna i wrecz przytlaczajaca, szczegolnie na wyzszych poziomach.
Bardzo bym prosil o komentarz w tej sprawie, gdyz z duzym zalem patrze jak kolejni, bliscy memu ogrzemu sercu, gracze porzucaja gre wlasciwa rasa, na rzecz biegania halflingiem.
PS: Nie chcialbym, aby przyjaciele Halflingi odebraly to jako atak na ich skromna spolecznosc. Notka ta ma charakter samoobronny ciagle zmniejszajacej sie mniejszosci.
Bardzo mozliwe, ze jest w tym jakas racja. Najpierw byl etap, gdy wszyscy wybierali gnomy, teraz halflingi. Jesli jest to oparte na jakiejs nierownowadze w kodzie, to na pewno sie zmieni.
Rafgart
Dzieki za poparwe.
Mam nadzieje, ze pozwoli to wszelkiego rodzaju sekondom widzacym pod pojeciem 'halfling' pare cyferek w kodzie uzmyslowic sobie, ze nie o to tu chodzi.
Przepraszam halflingi z krwi i kosci, ktore ucierpialy na tym. W szczegolnosci Wojtusia.
Każde społeczeństwo dzieli sie na trzy warstwy. Ludzi nieruchomych, ludzi ruchomych i tych, którzy poruszają innymi.
Abraham Lincoln
Abraham Lincoln
Re: Pytania do Czarodziejów
Witam,
Nie wiem kto robil opisy do Hagge, ale moze jednak ktos powininen chociaz jakas mala korekte tam zrobic, bo na trzech lokacja znalazlem cztery literowki i blad ortograficzny. Az strach wchodzic glebiej. Wszystko zgloszone, chodze dalej i czytam
Edit:
10 minut zwiedzania i ponad tuzin literowek i trzy bledy ortograficzne
Wezcie to moze zamknijcie i poprawcie, bo az oczy bola. Doceniam czyjas na pewno ciezka prace, ale mozna to bylo chociaz wczesniej do Worda wrzucic.
To jest chyba najlepszy przyklad:
"Luk drogi prowadzacej do zamku przemierza rowno przystrzyzone trwaniki i zadbany, choc niezbyt zroznicowany, ogrod. Ulica prowadzi dalej na polnocny-zachod ku zamkowemu barabakanowi lub na poludnie powracajac do miasta. Samo miasta oglada nawet prezentuje calkiem niezle, a zadbane kamienice wzdluz glownych ulic tworza przyjemny, miejski krajobraz. Jest srodek dnia. Ruch na ulicy jest spory, ale nie stanowi znaczengo utrudnienia dla swobodnego przemieszczania sie. Mimo pierwszych wiosennych promieni slonca, ktore za dnia ogrzewaja powietrze, wciaz jest chlodno, a kazdy silniejszy powiew zimnego wiatru jest bardzo niemilym doznaniem.
Nie widze tu zadnego pytania. Po to jest komenda zglos, by zglaszac bledy. Nie robi ich tylko ten, co nic nie robi.
Rafgart
Nie wiem kto robil opisy do Hagge, ale moze jednak ktos powininen chociaz jakas mala korekte tam zrobic, bo na trzech lokacja znalazlem cztery literowki i blad ortograficzny. Az strach wchodzic glebiej. Wszystko zgloszone, chodze dalej i czytam

Edit:
10 minut zwiedzania i ponad tuzin literowek i trzy bledy ortograficzne

Wezcie to moze zamknijcie i poprawcie, bo az oczy bola. Doceniam czyjas na pewno ciezka prace, ale mozna to bylo chociaz wczesniej do Worda wrzucic.
To jest chyba najlepszy przyklad:
"Luk drogi prowadzacej do zamku przemierza rowno przystrzyzone trwaniki i zadbany, choc niezbyt zroznicowany, ogrod. Ulica prowadzi dalej na polnocny-zachod ku zamkowemu barabakanowi lub na poludnie powracajac do miasta. Samo miasta oglada nawet prezentuje calkiem niezle, a zadbane kamienice wzdluz glownych ulic tworza przyjemny, miejski krajobraz. Jest srodek dnia. Ruch na ulicy jest spory, ale nie stanowi znaczengo utrudnienia dla swobodnego przemieszczania sie. Mimo pierwszych wiosennych promieni slonca, ktore za dnia ogrzewaja powietrze, wciaz jest chlodno, a kazdy silniejszy powiew zimnego wiatru jest bardzo niemilym doznaniem.
Nie widze tu zadnego pytania. Po to jest komenda zglos, by zglaszac bledy. Nie robi ich tylko ten, co nic nie robi.
Rafgart
Re: Pytania do Czarodziejów
Czy zaszły jakieś zmiany w woreczkach?
Od jakichś 4 dni mam problem z woreczkami. Przy każdej akcji z dziurawcem, którego miałem około 200 sztuk, dostaję komunikat o błędzie. Przez ostatnie dni ilość dziurawców się podwoiła, potem wróciła do normy, teraz znów zamiast 200 mam około 700 sztuk. Pojemność woreczków się zmienia, przy przeglądaniu ich zawartość 2 woreczków wyświetlana jest jako zawartość jednego. Osoby, które również mają dużo ziół mają podobne problemy.
Błąd już zgłosiłem.
Jak widac system ziol nie jest przystosowany do takich ilosci. Oczywiscie te bledy zostana naprawione, ale nie ma zadnych gwarancji, ze nie pojawia sie inne, o efektach mniej korzystnych. Te nadmiarowe ziola radze wyrzucic, zeby nie bylo przykrych sytuacji.
Pojemnosc woreczkow sie nie zmienia, tylko wkladanie do nich jest zaklocane wlasnie przez rozne bledy wynikajace z ilosci.
Rafgart
Nadmiar ziół i tak uschnął. Dziękuję za odpowiedź. Od ostatniej reformy nie było problemów stąd pytanie.
Od jakichś 4 dni mam problem z woreczkami. Przy każdej akcji z dziurawcem, którego miałem około 200 sztuk, dostaję komunikat o błędzie. Przez ostatnie dni ilość dziurawców się podwoiła, potem wróciła do normy, teraz znów zamiast 200 mam około 700 sztuk. Pojemność woreczków się zmienia, przy przeglądaniu ich zawartość 2 woreczków wyświetlana jest jako zawartość jednego. Osoby, które również mają dużo ziół mają podobne problemy.
Błąd już zgłosiłem.
Jak widac system ziol nie jest przystosowany do takich ilosci. Oczywiscie te bledy zostana naprawione, ale nie ma zadnych gwarancji, ze nie pojawia sie inne, o efektach mniej korzystnych. Te nadmiarowe ziola radze wyrzucic, zeby nie bylo przykrych sytuacji.
Pojemnosc woreczkow sie nie zmienia, tylko wkladanie do nich jest zaklocane wlasnie przez rozne bledy wynikajace z ilosci.
Rafgart
Nadmiar ziół i tak uschnął. Dziękuję za odpowiedź. Od ostatniej reformy nie było problemów stąd pytanie.
Re: Pytania do Administracji
Nie macie co miec pretensji do Buluara. Jak napisalem problem wybierania okreslonych ras przez 'pro' graczy byl znany od dawna. Po jego pytaniu kwestia ta mogla co najwyzej trafic na dluga liste rzeczy do zrobienia/sprawdzenia. To ze zostalo to zrobione od razu 'zawdzieczacie' wylacznie poziomowi bezczelnosci i wciskania kitu w wypowiedziach roznych 'halflingow z powolania'. Wskazywalo to po prostu, ze cos jest na rzeczy.
Zmiany zostaly wprowadzone tak, by jak najmniej ruszyc, ale skorygowac co wieksze absurdy. Jak to, ze halfling dominowal bojowo nad elfem, majac rowne modyfikatory do sily i wytrzymalosci a duzo wiekszy do zrecznosci. Albo ze u krasnoluda i ogra ogolny wplyw modyfikatorow byl lekko ujemny.
Jesli chodzi o znaczenie cech mentalnych, to juz teraz nie jest male, a w przyszlosci drastycznie wzrosnie. Jesli ktos tu jest poszkodowany, to raczej rasy, ktore maja dodanie modyfikatory do odwagi.
Informacja na wiesciach na mudzie bedzie, gdy zmiany zostana zakonczone, a temat zamkniety.
Zmiany zostaly wprowadzone tak, by jak najmniej ruszyc, ale skorygowac co wieksze absurdy. Jak to, ze halfling dominowal bojowo nad elfem, majac rowne modyfikatory do sily i wytrzymalosci a duzo wiekszy do zrecznosci. Albo ze u krasnoluda i ogra ogolny wplyw modyfikatorow byl lekko ujemny.
Jesli chodzi o znaczenie cech mentalnych, to juz teraz nie jest male, a w przyszlosci drastycznie wzrosnie. Jesli ktos tu jest poszkodowany, to raczej rasy, ktore maja dodanie modyfikatory do odwagi.
Informacja na wiesciach na mudzie bedzie, gdy zmiany zostana zakonczone, a temat zamkniety.
Re: Pytania do Administracji
Rafgarcie, dzieki wielkie za odpowiedz w tym temacie, jednak mam dodatkowe pytanie zwiazane wlasnie z ta odpowiedzia.
Czy istnieje szansa aby wzmocnic znaczenie odwagi? Badz rozwiazac ta kwestie w inny sposob - przykladowo bonus do odwagi poszczegolnych ras przydzielic (lacznie z przeliczeniem cech juz posiadanych) np do mentali.
Celowo nie proponuje bojowek - chociaz to byloby milsze - bo zaraz byloby mnostwo postow iz chce znow dopakowac kogos. Wydaje mi sie iz podzielenie "nadmiaru" odwagi na mentale (podkreslam iz lacznie z tym doswiadczeniem ktore juz istnieje) byloby najmniej inwazyjne i (prawdopodobnie) najlatwiejsze do przeprowadzenia.
Cechy mentalne zyskaja zbyt wielka wage, by je ot tak podnosic. Odwaga sie w kilku sytuacjach przydaje, wielki zmiany tu nie sa planowane, ale staramy sie uzywac testy na nia gdzie sie da.
Rafgart
Czy istnieje szansa aby wzmocnic znaczenie odwagi? Badz rozwiazac ta kwestie w inny sposob - przykladowo bonus do odwagi poszczegolnych ras przydzielic (lacznie z przeliczeniem cech juz posiadanych) np do mentali.
Celowo nie proponuje bojowek - chociaz to byloby milsze - bo zaraz byloby mnostwo postow iz chce znow dopakowac kogos. Wydaje mi sie iz podzielenie "nadmiaru" odwagi na mentale (podkreslam iz lacznie z tym doswiadczeniem ktore juz istnieje) byloby najmniej inwazyjne i (prawdopodobnie) najlatwiejsze do przeprowadzenia.
Cechy mentalne zyskaja zbyt wielka wage, by je ot tak podnosic. Odwaga sie w kilku sytuacjach przydaje, wielki zmiany tu nie sa planowane, ale staramy sie uzywac testy na nia gdzie sie da.
Rafgart
