Porady dla graczy.

Forum wieści z Arkadii.
Awatar użytkownika
Werbat
Posty: 1357
Rejestracja: 12 lut 2009 21:25
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Werbat »

Bron w Nuln cwiczy sie gdzie indziej, nie w tej GP kolo poczty.
I aim to misbehave.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.
Awatar użytkownika
Huggus
Posty: 238
Rejestracja: 12 lut 2009 21:13
Lokalizacja: Inis Ard Skellig

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Huggus »

W nuln bronie sie cwiczy w garnizonie, a nie w gildii podroznikow. poludniowo-wschodnie rejony miasta
We shall fight on the beaches, we shall fight on the landing grounds,
We shall fight on the fields and in the streets, we shall fight in the hills.
We shall never surrender!


Większość ludzi wolała by umrzeć, niż myśleć. I tak zresztą robią.
Adelaida
Posty: 4
Rejestracja: 07 mar 2009 20:43

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Adelaida »

Starosc tez radosc.
Piono
Posty: 6
Rejestracja: 06 sie 2011 12:15

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Piono »

Dzieki za pomoc . W każdym razie przerzuciłem sie teraz na zMuda . Mozecie mi powiedziec jak stworzyc wlasna mape ? Bo siedze w oxenfurcie i nie wiem w sumie jak sie dostac do novigradu.
Zurwen
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 09:37

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Zurwen »

Musisz najpierw skonfigurować mappera. Z grubsza polega to na tym, że klikasz 'Config'->'Reconfigure'-> i postępujesz w.g. dalszych kroków. Niestety, z jakichś powodów w ten sposób nie skonfigurujesz mappera w sposób idealny, jednak na początek ci to zupełnie wystarczy.

No i korzystaj z http://www.mudy.republika.pl

PS. Może jakiś gracz będzie na tyle miły, że wrzuci ci plik cfg do mappera, żeby ten wykrywał porządnie wyjścia z lokacji. Z tego co pamiętam wymagało to paru dodatkowo paru triggerów zmieniających wyświetlenie wyjść na lokacji ;)
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).
Khil
Posty: 41
Rejestracja: 09 paź 2010 13:44

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Khil »

To wymaga troche wiecej niz kilku triggerow. Moze w duchu zmian czas na przemyslenie pomyslu na ujednolicenie wyjsc. Bo skrypty dzialaja dopoki nie wejdzie sie na jakis inny teren, jak np. pewne porabane miasteczko w Tilei.

Najlepiej i tak wychodzi prosty konfig wylapujacy podstawowe wyjscia, a potem zmudna edycja wyjsc, drzwi i troszke sprytu.
Piono
Posty: 6
Rejestracja: 06 sie 2011 12:15

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Piono »

Zurwen pisze:Musisz najpierw skonfigurować mappera. Z grubsza polega to na tym, że klikasz 'Config'->'Reconfigure'-> i postępujesz w.g. dalszych kroków. Niestety, z jakichś powodów w ten sposób nie skonfigurujesz mappera w sposób idealny, jednak na początek ci to zupełnie wystarczy.
Czyli ten mapper to oddzielny program ? Jest jakas wersja/nazwa godna polecenia?
Haern
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 14:03

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Haern »

Nie jest to oddzielny program, tylko 'ficzer' zmuda/cmuda. Po skonfigurowaniu lokacje powinny tworzyc sie automatycznie w miare poruszania. Przy podstawowych ustawieniach wyjscia nie beda sie tworzyc na lokacji, na ktora wlasnie wszedles (czyli mapper utworzy nowa lokacje z wyjsciem tylko do lokacji, z ktorej przyszedles/przyszlas). Moim zdaniem w zupelnosci to wystarcza, chyba ze potrzebujesz zeby na nowo utworzonej lokacji byly od razu polaczenia do roomow jeszcze nie istniejacych.

Zeby skonfigurowac mappera:
Wlacz MAP (na gorze), utworzy to nowa mape (jesli nie, to File->New), przelacz w tryb edycji mapy (File->Map creation mode), utworz jedna lokacje (klikajac na kwadracik po lewej i potem gdziekolwiek na polu mappera), potem prawym klawiszem na ten utworzony punkt i 'set current position'. Kiedy niebieska kropka pojawi sie w nowo utworzonej lokacji, skonfiguruj mappera - z okna mappera wybierasz Config->Reconfigure, w pole kierunku wpisujesz jedno z widocznych na lokacji, na ktorej sie znajdujesz, wyjsc (np. 'poludnie' albo 's'), klikasz NEXT, i nastepnie najlepiej, przynajmniej na poczatek, odznaczyc wszystkie opcje* (name, description, exits). Dalej powinno juz hulac. Dokladna instrukcje wrzuce zapewne jutro, kiedy odpale zmuda/cmuda i bede mial troche wiecej czasu.

* - odznaczamy, jesli nie potrzebujemy w mapperze zapisywania w danym roomie (lokacji mappera) jej shorta, longa, oraz wyjsc. Zeby wylapywalo poprawnie te trzy rzeczy potrzebne jest troche pracy, ale z mojego doswiadczenia wynika, ze sa one zupelnie zbedne do prawidlowego funkcjonowania mappera.

PS: mapper wymaga takze pewnych ustawien typu DIR (polecam zmudowskiego helpa, jest calkiem porzadny!), ktore powinny sie znajdowac w podstawowych ustawieniach zmuda/cmuda, ale glowy za to nie dam - dokladnie napisze o tym jutro.
Serion
Posty: 12
Rejestracja: 06 sie 2011 17:50

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Serion »

Powkladalem itemy do plecaka zadowolony, założyłem pancerz itp...wylogowałem sie i zalogowałem ponownie i już plecak pusty wszystko upchane po kieszeniach i jestem na golasa...

Moje pytanie:

Czy (i jak) można zrobić tak aby wszytskie itemy znow byly na poprzednich miejscach po zalogowaniu?
Hunrim
Posty: 342
Rejestracja: 13 lip 2011 15:52

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Hunrim »

Nie ma na to sposobu, ale można zautomatyzować całą czynność tak, żeby przy pomocy jednego klawisz, po wejściu do gry, założyć wszystko tak jak było poprzednio, łącznie z upchaniem gratów do plecaka i włożeniem ziół do woreczków. Więcej informacji znajdziesz w pomocy gry pod hasłami ?alias i ?wykonaj
Zablokowany