Krot pisze:Tak ogólnie... Po co Ci poziom jeśli nie do walk z graczami
Na silne NPC Krocie... Jeśli gra się w stowarzyszeniu, w którym jest aktywne kilkudziesięciu graczy i zawsze da się zebrać potężną ekipę na wycieczkę to przyznaję wyciągnięty w górę poziom nie jest taki ważny. Ale grając w kilka osób, bez "tanka" ciekawsze tereny są nieosiągalne.
Rafgart pisze:Zalozeniem bylo, by na poziomie odpowiadajacym najstarszemu zwiedzil dawne male byly robione w godzine (tempo normalnego expa przed wszystkimi zmianami). Obecny kawal to w przyblizeniu najstarsze wielce.
Dziękuje za odpowiedź
. Rozumiem, że przy pełnej brutalności?
A czemu w ogóle tempo przyrostu expa jest zmienne od poziomu?
Powinno być takie samo, o ile siła expowiska rośnie wprost proporcjonalnie do siły postaci. Reasumując: zawsze powinno się dać znaleźć expowisko, które daje postępy w godzinę (zakładając taką normę), niedośwy na snotach, dośwy w obozie itd.
Tuargan pisze:
wiekszosc chyba zapomniala wypowiedzi wizow na temat jaki byl/jest cel balansu expa.
przypomne wiec moze. srednia poziomow na arce winna wynosic aktualne dosw/wiele. powyzej tego poziomu tempo expa ma gwaltownie spadac.
Chyba, że to istotnie jest celem. Wtedy wszystko pasuje. Tylko, że w takim wypadku mając silną postać bez seconda nie pograsz, jeśli lubisz pakować się na nieznane tereny i eksplorować. Strata poziomu, który się wyciąga ponad miesięcznym expem jest zbyt frustrująca, a z kolei trzymanie postaci
tylko na bezpiecznych terenach - nudne.