Drobne Pomysły

Wszelkie pomysły dotyczące Arkadii.
Edar
Posty: 37
Rejestracja: 27 kwie 2011 11:12

Re: Drobne Pomysły

Post autor: Edar »

Jeszcze jeden pomysl z przytraczaniem.
Ciekawe by bylo moc przytraczac do pasa maski.
W jakiejsc ksiazce bylo spoleczenstwo, ktore pokazywalo emocje przez zakladanie masek.
Awatar użytkownika
Violla
Posty: 174
Rejestracja: 11 maja 2009 19:42
Lokalizacja: Fandall

Re: Drobne Pomysły

Post autor: Violla »

Jeśli o maski chodzi, to może spróbuj zgłosić pomysł na arce. Może w pracowni masek, albo w samej masce?
Niziołki wszystkich krajów - łączcie się!

"[...] hobbity to naprawdę zadziwiające stworzenia. Możesz się nauczyć o nich wszystkiego w ciągu miesiąca, a jednak, po stu latach, mogą cię dalej zadziwić"/Gandalf Szary

http://www.pajacyk.pl/
Awatar użytkownika
Rafgart
Posty: 970
Rejestracja: 09 lut 2009 10:10

Re: Drobne Pomysły

Post autor: Rafgart »

Mimi pisze:Popieram koncept, żeby rozwinąć możliwość rozwoju ( :) ) postaci.
Obecnie po zrobieniu zawodu (którego ani trochę się nie traci po opuszczeniu gildii) w sytuacji, kiedy exp jest wyłączony, a pieniędzy nie ma na co wydawać pozostaje jedynie rozwój "społeczny" - dla jednych erpegie, dla innych bilans.

Urozmaicenie zawodów poprzez kombinacje z "profesjami" (oby nie AJ) byłoby wg mnie atrakcyjne.
viewtopic.php?p=18585#p18585
Aleksander
Posty: 21
Rejestracja: 02 kwie 2011 22:53

Re: Drobne Pomysły

Post autor: Aleksander »

Em może to nie drobny pomysł, ale..

Mamy na arce ustawienie rozdziel 6 pkt
i zazwyczaj gracze ze stażem więcej niż dwa tygodnie, lub znajomymi ustawiają 222000 z różnymi kombinacjami.

Moja propozycja:
Zabranie playerom możliwości dysponowania przyrostami.
Dodanie opcji automatycznego rozdysponowania expa od początku zgodnie z przyrostami. (wymuszone/dobrowolne/czy jakie tam)

-> Od początku przyrosty zgodnie z profilem rasy.
np: dla człowieka
P 20 20 20 20 20 20
C 20 20 20 20 20 20
-> W momencie dołączania do AJ wyostrza cechy optymalnie do zawodu
człowiek + zawód milicjanta bretońskiego (przykładowo)
P 30 30 30 10 10 10
C 50 50 50 20 20 20
-> W miarę zdobywania kolejnych lvl przyrosty zmieniają się automatycznie z cech bojowych na mentale.
wyexpiony człowiek + zawód milicjanta bretońskiego
C 55 55 55 40 40 40

W wypadku zmiany zawodu exp jest rozliczany jakby zawód był wzięty od czasu wyexpienia "rasy". Gracze którzy nie odebrali zawodu od NPC objęci będą dławikiem.
Czyli teoretycznie z jakiegoś mocarnego da się zrobić uczonego w jeden dzień.

Plusy:
- Doświadczenie leci w miarę równomiernie.
- Wybieranie rasy dla RPG, a nie cech :P
- Zgon na wysokim lvl mniej boli (bo w końcu to tylko mentale)
- Nie trzeba robić sekonda żeby pobawić się z innymi cechami.
- Wyrównanie szans (ogry z maxem sily i zr)
- Zniesienie durnego dławika, na pożyteczny dławik.
- Zbieżne z aktualna polityką pro noob

Możliwe modyfikacje
-> elitarkom więcej idzie w mentalne więc ciężej wyexpic mocną postać.
-> Wprowadzenie opcji do zawodów:
- wojskowych: Oficer (więcej mentali), Żołnierz (więcej bojówek)
- ukrywaczy: Zabójca/Szpieg
- mentalistów: Uczony/Odkrywca
-> Znaczne zwiększenie wymagań "cechowych" na trenowanie umów. Typu: Bez odważnego nie będziemy mieli walki w szyku na pobieżnie. Halfy sobie nie poprzełamują, ale łatwiej będzie im się ukrywać.

Problemy
-> Co zrobić z wytrenowanymi umami spadną/zostają?
- w obrębie tego samego zawodu myślę powinny zostawać
Khil
Posty: 41
Rejestracja: 09 paź 2010 13:44

Re: Drobne Pomysły

Post autor: Khil »

A mnie ciekawi, czy mozna by zrobic, tak, ze odmiana imienia postaci (np. tylko Tobie przedstawionej) bylaby mozliwa w kazdym momencie gry, a nie tylko gdy postac jest na lokacji? Wiem, ze sporo osob ma skrypty, co spamuja w czasie walki odmiany - mozliwosc odmienienia w innym momencie i dodania do bazy, moze by odciazyla walke (mozna by wrecz zablokowac odmiane w walce)
Awatar użytkownika
Werbat
Posty: 1357
Rejestracja: 12 lut 2009 21:25
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Drobne Pomysły

Post autor: Werbat »

Adresaci BCC na poczcie!
I aim to misbehave.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.
Huggo
Posty: 206
Rejestracja: 19 kwie 2009 11:25

Re: Drobne Pomysły

Post autor: Huggo »

Proponuję byście zastanowili się na zmianą umiejetności "ocena obiektu", o ile
nie jest to jakiś wielki pic na wode i nie ukrywa wielkiej tajemnicy tego że
niema żadnej losowości w statach broni, to jest to umiejętność zupełnie bez
sensu. Wiem że to kupa kogoś pracy, ale po co robić z graczy baranów którzy
mają być maksymalnie ogłupieni i zdezinformowani, to przecież nie buduje
wizerunku stabilności i solidności a wręcz przeciwnie sugeruje jakąś prowizorkę.
Um dla kupców - pięknie, ładnie, fajnie, ale ilu kupców z wymaxowanymi umami mamy
na arkadii z tych co jeszcze wogóle się logują ?

Propozycja: zmieńcie nazwe uma, zmieńcie jego ilość w zawodach, dajcie mu np. takie
zastosowanie jak to by na jego podstawie określane było ile razy można dany przedmiot
naprawić.

Propozycja może nieciekawa ale miała by jakieś realne zastosowanie, dawałą by furtkę
pod zawód kowala. Kupiec mógł by kupić za grosze dobry kawał rozpadającego się dobrego
ekwipunku, podreperować go i znowu komuś wcisnąć. W każdym bądź razie usunięta by
zostałą ta bezsensowna ocena - daliście nam bardzo fajną rzecz, możliwość widzenia czy
sprzęt jest dobry czy nie - jednocześnie odbierając temu jakikolwiek sens. Sens straciło
tym samym tworzenie jakichkolwiek dokumentów zewnętrznych czy wewnętrznych na ten temat,
( Ksiązki/Strony ) bo i tak nigdy nie wiadomo co jest dobre a co złe, i koniec końcu
najpewniejsze jest sprawdzanie wszystkiego w praktyce. ( Mało tego nie jest tak jak kiedyś, dzisiaj jest ciężko jednoznacznie stwierdzić co jest szmelcem, a co jest dobre bo sprzęt jest losowy. )
Ostatnio zmieniony 19 cze 2011 06:27 przez Huggo, łącznie zmieniany 1 raz.
Huggo
Posty: 206
Rejestracja: 19 kwie 2009 11:25

Re: Drobne Pomysły

Post autor: Huggo »

Nadawanie przesyłek, wiem że nie zgodzicie się pewnie dodać tego jako opcji
dla wszystkich graczy - ze względu na zbytnie ryzko naginania tego dobrodziejstwa,
ale może chociaż jako bonus dla CKN lub tylko osób z pozycją Kupca. Logujemy się
różnie, czasem ciężko na siebie trafić, myślę że handel był by trochę bardziej
żywy gdyby dało się zamówić coś u kogoś listownie a później odebrać to na poczcie,
najlepiej za pobraniem. By nie robić z poczty magazynu:

wyslij piękny krzyw miecz do lumbusa

"Niestety ta osoba nie odebrała jeszcze ostatnio nadanej do niej przesyłki."
lub
"Niestety obecnie nie przyjme takiej przesylki."

"Przesylki przyjmuje tylko od kupcow."

"Czeka na Ciebie nowa przesyłka od Farandara, jezeli chcesz możesz ją
odebrać lub odeslac, jej wartość to 50 złotych monet."

odbierz przesylke / odeslij przesylke

* w momencie w którym kupiec wchodzi na poczte - poczmistrz oddaje
mu zwrocone przedmioty oraz monety za paczki które zostały odebrane.

* Np. opcja dostępna tylko na poczcie w Cechu.
Huggo
Posty: 206
Rejestracja: 19 kwie 2009 11:25

Re: Drobne Pomysły

Post autor: Huggo »

Random w cenach - udziwnienie które mogło by tylko wku..iac lub urozmaicić
handel, gdyby ceny w sklepach oscylowały w granicach jakichś wartości, np.

CENA:

poniedziałek 65%
wtorek 55%
środa 50%
czwartek 75%
piątek 60%
sobota 80%
niedziela 100%

( Random 1-10 - co pięć procęt, czyli np. przediał od 50-100% obecnej ceny w sklepie. Czy żeby nie było tylko na minus można by się szarpnąć na 50%-115%. - robienie tego randomu innego dla każdego sklepu mijało by się z celem za mało jest graczy - myślę że jeden na całą arkę był by wsytarczający ewentualnie dwa na każdą domene z osobna.)

Zmieniło by to trochę handel "przemiałowy" - zmieniając go z czysto związanego
tylko i wyłącznie z umem, na taki przy którym trzeba było by użyć trochę głowy,
gromadzić kapitał, oraz towar i czekać z nim na odpowiedni moment w którym
będzie możliwość jego jak najkorzystniejszego upłynnienia.

Dodatkowym atutem było by to iż "wycen xxx" * znany procent - nie było by podstawą
do gadek typu "Dobrze wiem że za te kamienie dostaniesz 14 mithryli 76 zlotych monet
53 srebrne i 12 miedzianych".

* Zmiana nie mogła by dotyczyć towaru kłopotliwego - ryb/ziół.

* Wraz ze zmianą dodał bym bonus dla zawodów związanych z handlem:

Kupiec / Kupiec AJ - wielkość aktualnie wykupionego depozytu * 3, bonus który by zawód kupca AJ bardzo fajnie uzupełnił i uatrakcyjnił.
Awatar użytkownika
Herenvarno
Posty: 809
Rejestracja: 09 mar 2010 11:22

Re: Drobne Pomysły

Post autor: Herenvarno »

Huggo...
A jeszcze zeby gracze w ten sposob nie robili sobie magazynu za bezcen... to za kazdy arkowy dzien 10% wartosci towaru na konto pocztyliona (za towar nieodebrany) po 10 dniach towar na aukcje w Nuln.. dla pokrycia kosztow przetrzymania na poczcie.. ??
Oczywiscie stracilby kupiec, dlatego dwa razy by sie zastanowil zanim dalby towar "na kredyt zaufania" obcemu..
Nie każdy jest mile widziany w moim domu. Gdybym wszystkich traktował jednakowo, nikogo nie wyróżniłbym!
Zablokowany