Temat się troszkę wyczerpał... a mi przyszedł do głowy taki pomysł modyfikacji propozycji, o której napisał Rafgart:
Rafgart pisze:Podstawowe zalozenia:
- zmiana dotyczy zbroi i broni
- wylaczamy czasowa zywotnosc sprzetu
- wzrasta wartosc sprzetu
Dodatkowe założenia:
1) jakość broni/zbroi
- jakość sprzętu maleje z każdą naprawą - tak jak jest obecnie
- odporność na złamania poprawiona - czyli łamią się rzeczy "w opłakanym stanie" a nie "lekko podniszczone";
- sprzęt tracąc na jakości traci współczynniki, czyli elegancki mieczyk, na którym "liczne walki wyryly swoje pietno" jest już przeciętnym mieczykiem dopóki go nie naostrzymy (jeżeli się jeszcze da);
- ta "utrata współczynników" nie jest do zera, a do jakiejś wartości, właściwej najsłabszym przedstawicielom danego przedmiotu;
= średnie sprzęty mniej tracą od dobrych, bo mają mniejszy "pułap współczynników", więc te najsłabsze nie tracą na utracie jakości prawie nic;
= w ten sposób najlepsze rzeczy będą i tak szybko "do wymiany" po intensywnym użytkowaniu (mimo, że się nie złamały - co w obecnym systemie i tak by nastąpiło), a te gorsze będą dłużej satysfakcjonować swoich mniej wymagających użytkowników - czyli odpowiednio do możliwości pozyskiwania nowych sprzętów;
= realizm - tępy topór jest gorszy, dziurawa kolczuga gorzej chroni;
2) magiki
- także nieskończone życie - bez sensu takie rozróżnienie: magiki znikają, a zwykłe sprzęty nie;
- ale po czasie, po jakim obecnie by znikały, "ucieka z nich magia" i stają się zwykłymi brońmi/zbrojami - co najwyżej wybornej jakości (o ile nie są podniszczone) - coś takiego można połączyć z modyfikacją longa, a może nawet shorta (magików nie ma tak wielu);
= nie będzie można magików "oszczędzać", żeby mieć nie wiadomo ile w skrzyni, ich ilość w grze byłaby nawet niezależna od częstotliwości apok;
= duże zwiększenie realizmu moim zdaniem - jak rozumiem to w ogóle przyświeca propozycji zmian;
3) dostępność przedmiotów
- przedmioty w ciałach normalnie tak jak teraz - 100%
- pozostawione w miejscu nieodpowiednim (poza ekwipunkiem postaci, pojemnikiem, skrzynią) korodują bardzo szybko po upłynięciu jakiegoś tam ochronnego bufora czasowego aż do zupełnego zniknięcia - przyspieszona redukcja śmieci;
- długość tego bufora powinna dawać szanse "złomiarzom" na zebranie rzeczy z zabitych przez kogoś innego, ale musieliby to robić w miarę "na świeżo";
- sprzęty podniesione i odłożone "na ziemi" - nie mają już takiego bufora - od razu zaczynają szybko niszczeć (~15 minut?);
- ta korozja jest na każdym nieprzystosowanym do składowania miejscu - ewentualnie na niektórych (outdoor) szybciej niż na innych;
= giepeki spokojnie mają szanse się zaopatrzyć w sprzęt do expa, który im posłuży długo nawet jak rzadko się logują;
= złomiarze będą potrzebowali plecaków niczym zielarze woreczków, jeżeli będą chwieli zbierać wszystko w jedno miejsce i czekać na kupca;
= nie będzie możliwości obciążania systemu stówą przedmiotów na lokacji, a jeżeli już, to na krótko;
= znika konieczność resetowania gratów na expowiskach - znikają szybciutko na przewie każdym miejscu;
4) skrzynie
- redukcja objętości skrzyni - skoro postacie będą mogły teraz bezpiecznie nosić "zestaw" ekwipunku przy sobie - stają się potrzebne tylko do trzymania rzeczy "na specjalne okazje"
To pewnie jest trochę bardziej wymagające kodowo, ale z drugiej strony wszystko dotyczy ogólnych standardów, które trzeba, by edytować, zaś poszczególne przedmioty i ich współczynniki mogłyby zostać takie, jak zostało to zaprogramowane podczas ostatniej reformy sprzętu.
A czy byłoby to grywalne? Wszystko to kwestia dobrania odpowiednich współczynników...
Ciekaw jestem Waszych komentarzy i rozważań na temat efektów na gre - wizów oczywiście przede wszystkim