Moim zdaniem strata kilku tygodni czy miesięcy gry jest ciężkim przeżyciem, które samo w sobie sprawia, że odechcewa się grać przynajmniej na jakiś czas. Samemu przeżywałem to wielokrotnie, jak zapewne każdy z Was, np. grając moją pierwszą postacią wiele lat temu zaraz po tym jak wyorałem upragnione stare 'niejedno widział' padłem na jakichś zbójach podczas wyprawy z kumplami i rzuciłem grę w cholere na kilka lat - pomimo tego, że grając bawiłem się świetnie, miałem fantastycznych znajomych etc.
Osobiście uważam, że zgon jest powodem odejścia bardzo wielu graczy, zarówno z gildii zawodowych jak i młodych, którzy ledwo 'swoje przeżył' dobili.
Wiem, że zmniejszenie kary za zgon wpłynie na podwyższenie średniego poziomu wśród graczy, ponieważ powstrzymuje ona swego rodzaju inflację expa, tym niemniej zostało to w jakiś sposób zatrzymane dzięki zmniejszeniu jego zdobywania powyżej danego poziomu (wielce?).
Edit:
Moją propozycją jest zmniejszenie kary do 10%, lub też jak już ktoś kiedyś powiedział - przyspieszeniem odrabiania po zgonie 2-3 razy, dzięki czemu śmierć (przeważnie spowodowana lagiem, zerwaniem łącza lub 1,64s szarży) aż tak by nie bolała LUB zmniejszenie takiej kary tylko w przypadku PvP co bez wątpienia by je ożywiło (mniejszy stres związany z ew. stratą poziomu = większa chęć do wychodzenia z obozu w grupkach mniejszych niż 20
