Balans, exp i inne cuda

Forum wieści z Arkadii.
Pulp
Posty: 274
Rejestracja: 21 maja 2009 00:44

Re: Balans, exp i inne cuda

Post autor: Pulp »

Taaa wspolne budowanie, a pytania do wizów zablokowane.

Ja bym tylko chcial, zeby jakis wiz nakreślił mniej więcej jaki czas na postęp jest właściwy.
Bo jeśli na jednym expowisku (ktore na pewno nie jest dla mnie za słabe - moby tną mnie zdrowo) nie jestem w stanie wykręcic nieznaków w 90 minut, a na innym robie je w 24 minuty i to w gorszym sprzecie niz na tym pierwszym, to cos tu jest nie tak.
Vayneela
Posty: 159
Rejestracja: 20 lip 2009 19:56

Re: Balans, exp i inne cuda

Post autor: Vayneela »

Homerofe pisze:duzo lepiej wyglada staranie sie do podupadlego cechu kupcow niz na wiza.
Bo ja wiem, czy to, że nie ma nas pierdyliard to już przesądza o statusie podupadłości? Znaczy ja wiem, że kiedyś trawa była zieleńsza a ogry śmierdziały przyjemniej, ale bez przesady. Aż tak źle to z nami nie jest.

v.
Awatar użytkownika
Herenvarno
Posty: 809
Rejestracja: 09 mar 2010 11:22

Re: Balans, exp i inne cuda

Post autor: Herenvarno »

Homerofe pisze: "Wypierdalaj lamusie, twoja stara ssie" czy "jebac policje" to malo erpegowe.
Za to juz sa kary. Wlacznie z tego co pamietam z kasacja konta
Wiec spodziewalem sie ze masz na mysli kary za slaby erpeg, za kiepski wprost.
Tak jak "kara" za zgona.
Nie każdy jest mile widziany w moim domu. Gdybym wszystkich traktował jednakowo, nikogo nie wyróżniłbym!
Visborg
Posty: 406
Rejestracja: 15 maja 2009 03:09

Re: Balans, exp i inne cuda

Post autor: Visborg »

Herenvarno pisze:Pomysl mysle warty rozwazenia, sam bym sie pod czyms takim podpisal.
Jedno co mnie jednak razi:
Homerofe pisze:
Za brak erpega - brak nagrod.
Za zenujacego erpega - kary.
Za super erpega - system nagrod.
Czy w zwiazku z expem wygladalo by to tak?:

Za brak expa - brak nagrod.
Za expa na slabszych mobach, npc i/lub BG - kary.
Za super expa - system nagrod.

Raczej chyba nie o to chodzi, szczegolnie o drugi punkt w mojej i kolegi wypowiedzi.
Kolega mowi o dodaniu kar/nagrod za RPG. Za exp juz sa - rozwoj postaci przy dobrym expie, spadek cech przy zlym (padanie na mobach/w pvp), stagnacja przy braku.
Awatar użytkownika
Rafgart
Posty: 970
Rejestracja: 09 lut 2009 10:10

Re: Balans, exp i inne cuda

Post autor: Rafgart »

Pulp pisze:Ja bym tylko chcial, zeby jakis wiz nakreślił mniej więcej jaki czas na postęp jest właściwy.
Bo jeśli na jednym expowisku (ktore na pewno nie jest dla mnie za słabe - moby tną mnie zdrowo) nie jestem w stanie wykręcic nieznaków w 90 minut, a na innym robie je w 24 minuty i to w gorszym sprzecie niz na tym pierwszym, to cos tu jest nie tak.
Od 30 do 60 minut z mediana w okolicach 40 (oczywiscie na dobranym expowisku, a nie na snotlingach dla zawodowcow i nie dla niskich poziomow, gdzie dlugosc postepow zostala obnizona). Na ten drugi wynik pewnie wplywa zawod odpowiedni pod te npce + bardzo wysoki poziom, ktory moze wszystko wypaczac. A pierwszy to ciezko ocenic, trzeba dokladnych informacje gdzie, kiedy, ile, z kim itp.
Pulp
Posty: 274
Rejestracja: 21 maja 2009 00:44

Re: Balans, exp i inne cuda

Post autor: Pulp »

Rafgart pisze:Od 30 do 60 minut z mediana w okolicach 40
W zaleznosci od brutalności(na doswie 30 minut, na widzial i dswiaczyl 60) czy od dopasowania druzyny i expowiska(czas na postepy w niewielkim stopniu zalezy od poziomu)?
Na ten drugi wynik pewnie wplywa zawod odpowiedni pod te npce + bardzo wysoki poziom, ktory moze wszystko wypaczac.
Na moje, te moby(a konkretnie redcapy) są po prostu tak napisane, zeby byly bardzo expowne. Sa bardzo silne, ale maja wyjatkowo badziewna bron, ktora jesli sie nie myle nie jest uwzgledniana przy wyliczaniu sily bojowej.
A pierwszy to ciezko ocenic, trzeba dokladnych informacje gdzie, kiedy, ile, z kim itp.
Tu nie mam pojecia dlaczego tak jest. Oba expowiska to moby w grupach, nie przelamuja, nie zaslaniaja sie. Testowane samemu i we 2 bo w wiecej braknie mobow zanim wogole moznaby myslec o 'nieznakach'. Pierwsze expo to oboz orkow i goblinow w gorach szarych.

Jeszcze jedno mnie ciekawi. Czy sila bojowa graczy i mobow jest liczona tym samym wzorem?
Awatar użytkownika
Rafgart
Posty: 970
Rejestracja: 09 lut 2009 10:10

Re: Balans, exp i inne cuda

Post autor: Rafgart »

Walczac w druzynie wyraznie widac, ze powyzej pewnego poziomu wszyscy maja postepy po tym samym czasie. Wiec teoretycznie poziom nie wplywa, choc przy walce pojedynczo dane expowisko moze oczywiscie bardziej lub mniej pasowac osobie z danym poziomem/zawodem/rasa/sprzetem/czymkolwiek innym.

95% npcow ma slaby sprzet (szczegolnie zbroje/AC).

W obozie jest taki problem, ze wystepuja tam co najmniej cztery (?) typy npcow o bardzo roznej sile. Czesc jest pewnie uznawana za zdecydowanie zbyt slaba dla postaci na takim poziomie.

Wzor jest jeden dla wszystkich, gracze maja tylko pewien bonus do chodzenia w druzynie.
Haern
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 14:03

Re: Balans, exp i inne cuda

Post autor: Haern »

Walczac w druzynie wyraznie widac, ze powyzej pewnego poziomu wszyscy maja postepy po tym samym czasie.
I jest to prawidlowe? A co z brutalnoscia?

edit:
Co do tempa expa solo: ja zauwazylem, ze im nizszy poziom tym wolniej postepy wskakuja, ale podcechy duzo szybciej - i tak chyba ma byc? Odwrotnie do tego co napisales Pulp, ze 30 minut dla doswa a 60 dla widzial.
Pulp
Posty: 274
Rejestracja: 21 maja 2009 00:44

Re: Balans, exp i inne cuda

Post autor: Pulp »

Rafgart pisze:Wzor jest jeden dla wszystkich, gracze maja tylko pewien bonus do chodzenia w druzynie.
To chyba nie za dobrze bo:
1. Co bronia mobow? (jak widac robi wielka roznice, natomiast gracz powinien starac sie miec jak najlepsza)
2. Co z blokiem? (um gracza nie ma wplywu na przemiał, natomiast u mobow znacząco zwiększa ryzyko zgona(patrz zombi w uber; ciagle widze tam ciala gp, ktorzy przejechali sie na tym ze blok zombich jest nieproporcjonalnie silny w stosunku do poziomu na ktorym jest sens tam expic))
3. Co z szykiem i zaslonami? (raz maja znaczenie raz nie, ale ogolnie jesli podnosza sile bojowa, to graczowi nie oplaca sie ich miec)
Tipi
Posty: 232
Rejestracja: 12 lut 2009 22:38

Re: Balans, exp i inne cuda

Post autor: Tipi »

Haern pisze:
Co do tempa expa solo: ja zauwazylem, ze im nizszy poziom tym wolniej postepy wskakuja, ale podcechy duzo szybciej - i tak chyba ma byc? Odwrotnie do tego co napisales Pulp, ze 30 minut dla doswa a 60 dla widzial.
Wiesci 100
Dodatkowo inaczej teraz beda wyswietlane postepy widoczne poprzez
komende 'cechy'. Nie beda one zalezec od poziomu, wiec dla bardzo
slabych postaci powinny zmieniac sie troche rzadziej, a dla silnych
szybciej lub nawet duzo szybciej.
Nieznaki = 1000 pkt expa
B male = 2000

Maluch na szczurach bedzie expil 1000 pkt expa 5h, spaslak na b doswie zabije 20 zwierzy i bedzie mial. Wiec chyba tak ma byc.

(Gimnazjum)
ODPOWIEDZ