Propozycje zmian ....

Forum wieści z Arkadii.
Abr
Posty: 36
Rejestracja: 04 cze 2009 15:41
Lokalizacja: Gdynia/Elbląg

Re: Propozycje zmian ....

Post autor: Abr » 10 cze 2016 11:45

Ysar odpowiedź na twojego posta znajdziesz z mojej strony post wyżej. Pomysł Pluka zajebisty!

Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 712
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Re: Propozycje zmian ....

Post autor: Tercoral » 10 cze 2016 15:11

Ja jak ja mialem podobny to mnie pojechali. :(
Tęczowe serce... :oops:

Terenes
Posty: 389
Rejestracja: 23 kwie 2009 13:41

Re: Propozycje zmian ....

Post autor: Terenes » 10 cze 2016 15:35

Pluk pisze:Może zamiast otwierać gildie, stworzyć miejsca, które można zdobyć? Zamki, kopalnie, statki, karczmy..
Kontrolowanie danego punktu daje nam nowe możliwości/korzyści. Byłoby o co i po co walczyć. Jednocześnie mielibyśmy określone tereny gdzie będzie większa szansa znaleźć osoby zainteresowane PvP.

Howgh!
O ile pomysl brzmi bardzo dobrze i nie ukrywam chcialbym by kiedys na Arkadii bylo cos takiego to popatrzcie ile pracy i wysilku by to wymagalo. To sa nierealne ilosci wizogodzin.

Zalozmy przez chwile, ze ograniczamy sie na poczatku do jednego typu nieruchomosc tj zamkow/straznic. Bedzie latwiej a pozniej sie to rozwinie.
Wrog zdobywajacy straznice moze po wycieciu wszystkich NPCy wywiesic swoja wlasna flage i od tej pory w straznicy respawnuja sie sily okupacyjne. Mozna tez po prostu flage sciagnac i wtedy straznica wraca do pierwotnego wlasciciela. Jest to pewien konkretny bonus. Zdobycie moze tez sie laczyc z jakims zlupieniem skarbca.

I teraz problemy:

-Praca: Trzeba opisac sily okupacyjne dla kazdego stowarzyszenia. Dla niektorych bedzie to latwe: hordy zwierzoludzi, piraci ze skellige, lancknechci imperialni, krasnoludzkie formacje itp. Dla niektorych bedzie to duzo trudniejsze: jakie sily okupacyjne maja miec elfy z gor sinych, polelfy, gnomy, halflingi, gladiatorzy czy osadnicy? Nie jest to problem nie do obejscia ale sporo pracy trzeba wlozyc, a efekt i tak bedzie kanciasty, niektore rzeczy beda na sile.

-Praca i klimat. Trzeba tez bedzie opisac wiecej straznic/zamkow dla poszczegolnych stowarzyszen. To tez duzo tworzenia i znow powstaja potworki wtloczone na sile a nie pasujace do klimatu danego stowarzyszenia.

- Koncepcja i system: Jak oddzielic od siebie straznice stowarzyszen ktore reprezentuja to samo panstwo. Tu glownie chodzi o Imperium (4 gildie), ale rowniez o Mahakam (3 gildie).

-Klimat: Jak np. Kaedwenskie straznice ustawicznie okupowane przez oddzialy Tancerzy Wojny po wielkim zwyciestwie nad komandem Scoia'teal beda wygladac z punktu widzenia podroznego ktory dopiero rozpoczal przygode z Arkadia?

-Balans: Gdy straznice przestana byc elementami krajobrazu, a stana sie glownym punktem wojny od razu zaczna sie placze dlaczego komando scoia'teal moze zostac wyciete tylko w Shaerweed a Zakon Sigmara w 8 miejscach rozrzuconych po calym Imperium. Czemu ze straznicy X gildia Y moze uciec sciezka do swojej siedziby a obrona straznicy Z laczy sie z niebezpieczenstwem spadniecia w przepasc, utopienia sie i ogolnie jest nierealna do przeprowadzenia.

Komus mogloby sie wydawac ze podstawy systemu juz sa, poprzez powiazania wrogow gildiowych z listami gonczymi, ale nie wierze by podobny pomysl udalo sie zrealizowac chocby i w 5 lat. Wszystko to jest skrajnie nierealne.

edit: Gdyby zas jeszcze bardziej uproscic i wprowadzic palenie straznic (np do czasu apsy) zamiast ich okupacji szybko by sie okazalo ze preferowana taktyka jest obskoczenie calego swiata w 3 osoby o 4 nad ranem i bezstresowe rozwiazanie problemu straznic wroga. Emocji od tego nie przybedzie.
Ostatnio zmieniony 10 cze 2016 15:46 przez Terenes, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 712
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Re: Propozycje zmian ....

Post autor: Tercoral » 10 cze 2016 15:46

Zamiast straznic mozna dodac wioski/kopalnie/folwarki/stajnie itp.

Przekodowac siedziby gildii na wielkosc malych miasteczek i zwiekszyc ich obrone.

Kazde zajecie jednej wioski to dodatkowy patrol obrony. Czy cos podobnego.
Tęczowe serce... :oops:

Terenes
Posty: 389
Rejestracja: 23 kwie 2009 13:41

Re: Propozycje zmian ....

Post autor: Terenes » 10 cze 2016 15:52

Tercoral pisze:Zamiast straznic mozna dodac wioski/kopalnie/folwarki/stajnie itp.

Przekodowac siedziby gildii na wielkosc malych miasteczek i zwiekszyc ich obrone.

Kazde zajecie jednej wioski to dodatkowy patrol obrony. Czy cos podobnego.
Dlaczego mysliwy z lasu, mieszkaniec przydroznego zajazdu albo gladiator z areny mialby miec tak obszerne wlosci? Jak sobie wyobrazasz folwark i stajnie zarzadzane przez grupe partyzantow z komanda albo krwiozerczych wojownikow Khorna?

I odnosnie przekodowania: wiesz ile gildie czekaja na drobnostki w wystroju obecnych gildii lub przeniesienie siedziby na obecny standard kodu? Dziwie sie ze w twoich postulatach nie znalazl sie: "Zaorac arkadie i napisac na nowym silniku".

Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 712
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Re: Propozycje zmian ....

Post autor: Tercoral » 10 cze 2016 16:00

Na przykladzie osady.

Masz + 10 lokacji w gildii (Po ktorej kreci sie obrona) (fajnie zeby byly jakies ciekawe a nie przejscia miedzy poczta kowalem)

Obok lasek po ktorym kreci sie obrona i jesli jej nie wybijesz to nie mozesz zaatakowac gildii bo pojawia sie komunikat:

"Gdzies tu czai sie obrona gildii" :P

edit:
Dziwie sie ze w twoich postulatach nie znalazl sie: "Zaorac arkadie i napisac na nowym silniku".
Niestety czasem trzeba takie cos robic.

Pomijam juz fakt tego ze to zajmie XX wizogodzin, ale sadze ze wizowie by podolali jakby chcieli.
Tęczowe serce... :oops:

Awatar użytkownika
Rotkiv
Posty: 175
Rejestracja: 12 lut 2009 22:32

Re: Propozycje zmian ....

Post autor: Rotkiv » 10 cze 2016 16:03

Wiadomo że to tylko gdybanie.

Ale nie rozumie Terenesie dlaczego w swych wypowiedziach uwzględniasz coś czego nie akceptujesz.
Chodzi mi o standardy. Dla każdego po równo i tak samo. Coś co zniszczyło atrakcyjną część tej gry.

Skoro w twoim gdybaniu nie ma miejsca na jednakowość dla wszystkich, może warto pogdybać o różnych rozwiązaniach dla każdego. Ciekawy jestem co wymyślisz.

I wtedy dopiero będzie niesprawiedliwość. :)

Terenes
Posty: 389
Rejestracja: 23 kwie 2009 13:41

Re: Propozycje zmian ....

Post autor: Terenes » 10 cze 2016 16:27

Tercoral pisze:Na przykladzie osady.

Masz + 10 lokacji w gildii (Po ktorej kreci sie obrona) (fajnie zeby byly jakies ciekawe a nie przejscia miedzy poczta kowalem)

Obok lasek po ktorym kreci sie obrona i jesli jej nie wybijesz to nie mozesz zaatakowac gildii bo pojawia sie komunikat:

"Gdzies tu czai sie obrona gildii" :P

edit:
Dziwie sie ze w twoich postulatach nie znalazl sie: "Zaorac arkadie i napisac na nowym silniku".
Niestety czasem trzeba takie cos robic.

Pomijam juz fakt tego ze to zajmie XX wizogodzin, ale sadze ze wizowie by podolali jakby chcieli.
Twoj post tak bije bezmyslnoscia, ze az smutno czlowiekowi gdy go czyta. Ktos wskazuje ci problemy palcem a ty nadal jak dziecko skaczesz w miejscu i wolasz "chce, chce, chce!". W ogole nie zrozumiales co sie do ciebie pisze. Daj sobie lepiej spokoj z podobna "pomyslowoscia".
Rotkiv pisze:Wiadomo że to tylko gdybanie.

Ale nie rozumie Terenesie dlaczego w swych wypowiedziach uwzględniasz coś czego nie akceptujesz.
Chodzi mi o standardy. Dla każdego po równo i tak samo. Coś co zniszczyło atrakcyjną część tej gry.

Skoro w twoim gdybaniu nie ma miejsca na jednakowość dla wszystkich, może warto pogdybać o różnych rozwiązaniach dla każdego. Ciekawy jestem co wymyślisz.

I wtedy dopiero będzie niesprawiedliwość. :)
Owszem, akceptuje - przeciez gram w ta gre. Standaryzacji jestem przeciwny i mam na podparcie mojej postawy solidne argumenty, ale nie bede zaprzeczal arkadyjskiej rzeczywistosci. Wiem, ze to nie ja ja tworze.
Arkadia od wielu lat dazy do standaryzacji i rownych szans. Drobne odchylenia od normy w obronach gildiowych (np pulapki) byly jednym z glownych argumentow za zamknieciem gildii. Usunieto zawody elitarne, wiele bonusow gildiowych i wiekszosc rzeczy ktore roznily gildie od siebie, a nie byly emotami. Ustandaryzowano nawet bramy i gwardie w miastach by nie bylo 'niesprawiedliwie' ze Nilfgaard ma mocniejsza straz niz Kaedwen. Po co proponowac rozwiazania ktore stoja w jawnej sprzecznosci z linia wytyczona przez administracje? I ktore po realizacji zakonczylyby sie kolejna fala awantur wsrod graczy o to kto ma lepiej??

Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 712
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Re: Propozycje zmian ....

Post autor: Tercoral » 10 cze 2016 17:03

Terenes jestes konserwa.
Tęczowe serce... :oops:

Abr
Posty: 36
Rejestracja: 04 cze 2009 15:41
Lokalizacja: Gdynia/Elbląg

Re: Propozycje zmian ....

Post autor: Abr » 10 cze 2016 17:27

Terenes zamiast pisać takie długie posty to bierz się za robotę :D a tak na poważnie (ale naprawdę możesz popisać i zgłaszać ;)) to można by zacząć od jakiegoś jednego małego objektu dla testu, oczywiscie w imperium bo jest lepsze. Wszystko można byle z wolna i z ostrożna.

ODPOWIEDZ