Porady dla graczy.

Forum wieści z Arkadii.
Moira
Posty: 84
Rejestracja: 29 wrz 2012 19:37

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Moira »

tak mi się też zdawało, ale nie miałam pewności ;) W ogóle istnieje jakaś oficjalna data względem sagi? Czy za dużo wymagam? :)
Dogid
Posty: 135
Rejestracja: 26 lis 2010 17:48

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Dogid »

Moira,
Domena Ishtar jest osadzona czasowo mniej więcej na początku Czasu Pogardy.
Wedle niektórych wskazówek powinien być to okres przed latem 1264 roku.
Można zaryzykować, że mamy rok 1262-1264. Albo trzymać się Roku Wielkiej Wojny.

Ciri szkoląca się u Wiedzminów, Cintra okupowana przez Nilfgardczyków, Szczury zaczynające grasować na dalekim południu, królowie i czarodzieje zaczynają snuć swoje plany a prości ludzie patrzą w górę na kometę a Cahir będzie starać się naprawić swój błąd.
Awatar użytkownika
Merkava
Posty: 258
Rejestracja: 28 lis 2011 15:09

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Merkava »

Dogid pisze:Moira,
Domena Ishtar jest osadzona czasowo mniej więcej na początku Czasu Pogardy.
Wedle niektórych wskazówek powinien być to okres przed latem 1264 roku.
Można zaryzykować, że mamy rok 1262-1264. Albo trzymać się Roku Wielkiej Wojny.
A można jakieś źródła prosić tej tezy? Bo np obecnośc strzygi sugerowała by że jest między 1245 a 1252.
Haern
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 14:03

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Haern »

W siedzibie OHMu opisy czarno na białym dają znać, że II wojna Nilfgaardu z Nordlingami się już odbyła (jako trofea wiszą zdobyte sztandary Vrihedd, Ard Feainn, Nauzicaa'i, itp.). Ale to chyba po prostu anachronizm, no i niedostępny/niewidoczny dla większości graczy. Więc nie należy po nim wnioskować o całej Arkadii.
Ponadto, starostą Mahakamu nie jest Brouver Hoog acz Galin Hoog, co znów sugeruje czasy po II wojnie (a Mahakam powstał, przypominam, w samych początkach Arkadii). Natomiast w Oxenfurcie spotkać można Ori Reuvena i Dijkstrę, postacie, które po V tomie sagi nie powinny się tam znajdować.
Ergo, Arkadia nie jest spójna pod względem daty... I nie należy chyba się tym przejmować. Byle trzymać się tego, że jest po pierwszej wojnie, i raczej przed drugą, to się gafy nie zrobi ;)
Terenes
Posty: 397
Rejestracja: 23 kwie 2009 13:41

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Terenes »

Haern pisze:W siedzibie OHMu opisy czarno na białym dają znać, że II wojna Nilfgaardu z Nordlingami się już odbyła (jako trofea wiszą zdobyte sztandary Vrihedd, Ard Feainn, Nauzicaa'i, itp.). Ale to chyba po prostu anachronizm, no i niedostępny/niewidoczny dla większości graczy. Więc nie należy po nim wnioskować o całej Arkadii.
Ponadto, starostą Mahakamu nie jest Brouver Hoog acz Galin Hoog, co znów sugeruje czasy po II wojnie (a Mahakam powstał, przypominam, w samych początkach Arkadii). Natomiast w Oxenfurcie spotkać można Ori Reuvena i Dijkstrę, postacie, które po V tomie sagi nie powinny się tam znajdować.
Ergo, Arkadia nie jest spójna pod względem daty... I nie należy chyba się tym przejmować. Byle trzymać się tego, że jest po pierwszej wojnie, i raczej przed drugą, to się gafy nie zrobi ;)
Craag Ros jako prawie jedyny odstaje od reszty Ishtar (no i Carbon, ktory byl wielokrotnie przerabiany, w tym najblizsze otoczenie i podpisy starosty) data. Jest za to zerkniemy na reszte zakodowanych rzeczy to:

- NPCe na calym swiecie niepokoja sie mozliwoscia kolejnej wojny (po II wojnie polnocnej tego niebezpieczenstwa nie bylo, obie strony byly wyczerpane)
- Istnieja komanda Scoia'teal
- Dolina Kwiatow jest czescia Aedirn, nie ma tam wolnego panstwa elfow sa za to krolewscy urzednicy.
- Zyje Dijkstra i ma sie dobrze.
- Zyje Vilfrid Venck i walczy z komandami.
- Maribor jest nietkniety oblezeniem.
- Skelliganie walcza z Nilfgaardem.
- Elementy "Ard Faein", "Nauzicaa" oraz "Alba" i "Deithwen" stacjonuja na Mekan
- Gang profesora zyje.
- Itp.

Po prostu czesc gildii arkadyjskich (np. komando) stalaby sie mniej lub bardziej bez sensu gdyby czas byl inny niz ten wymieniony przez Dogida.
Czyli: Domena Ishtar jest osadzona czasowo mniej więcej na początku Czasu Pogardy
Co wiecej: wtedy krainy sapkowskiego sa najciekawsze: gry wywiadow, powstanie nieludzi, intrygi czarodziei, nadchodzacy czas konca, szaleni prorocy itp. Czyli raj dla poszukiwacza przygod

Niektore zgrzyty da sie wyprostowac: np. mozna uznac ze w A(rkadia)TL interwencja Geralta nie powiodla sie (w ksiazce przewidywal ze krolewna moze w pewnym momencie "umrzec" i znow sie odrodzic jako strzyga) lecz krol Foltest wciaz i wciaz ja chce odczarowac. Tym nie mniej Craag Ros pozostaje wielkim ciosem w spojnosc swiata i ja bym to miejsce zaoral i opisy zrobil jeszcze raz.
Haern
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 14:03

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Haern »

Oraj i pisz ;) Przy czym to nie całe Craag Ros, a siedziba OHMu, i to w sumie jedna lokacja czy dwie, więc bez paniki!
Talon
Posty: 6
Rejestracja: 12 gru 2012 17:09

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Talon »

Czy aby wstapic do milicji bretonskiej trzeba byc z Bretonii? Bo wypytalem tego Chiraca o milicjie, formacje sluzbe itd itp i nic, zawsze tylko ze nie ma czasu na pogaduszki. Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Adelmar
Posty: 70
Rejestracja: 07 lis 2011 13:29
Lokalizacja: Middenheim

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Adelmar »

Talon pisze:Czy aby wstapic do milicji bretonskiej trzeba byc z Bretonii? Bo wypytalem tego Chiraca o milicjie, formacje sluzbe itd itp i nic, zawsze tylko ze nie ma czasu na pogaduszki. Pozdrawiam.
Nie trzeba być. Nie pamiętam już o co należy go pytać. Może o naukę? Zawód?
Chihaya
Posty: 6
Rejestracja: 19 gru 2012 12:15

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Chihaya »

Czy system brutalności został usunięty? A jeżeli nie, to jak działa? Czy zadania wciąż poprawiają brutalność, czy ich obecność na chwilę obecną jest już tylko i wyłącznie kosmetyczna (jednorazowe źródło doświadczenia bojowego i złota)?
Hunrim
Posty: 342
Rejestracja: 13 lip 2011 15:52

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Hunrim »

Brutalności nie ma w ogóle. Zadania to tylko ubarwienie - dają takiego samego expa, jak wszystko inne, teraz jest tylko jeden rodzaj doświadczenia, można na nich trochę zarobić, ale nie ma w tej chwili innego powodu dla ich robienia niż urozmaicenie sobie gry, choć niektórzy twierdzą, że na początku są dobrym dostarczycielem expa i kasy, dla niektórych może rzeczywiście.
Zablokowany