Mudlet 3.* - skrypty + mapper
Mudlet 3.* - skrypty + mapper
Ostatnio zmieniony 15 paź 2017 23:03 przez Adremen, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Mudlet 3.0 - skrypty + mapper
Wersja 3.1
Jest to pierwsza wersja skryptów przygotowana po nowe wydanie Mudleta w wersji 3.0: http://www.mudlet.org/download/
Po kilkuletnich pracach, status wersji 3.0 oficjalnie osiągnął miano stabilnego, dlatego też od dnia dzisiejszego to Mudlet 3.0 będzie wymagany do poprawnego działania skryptów. Osoby, które wciąż używają Mudlet 2.1 mogą przy nim pozostać, aczkolwiek nowe funkcjonalności oraz poprawki będą wnoszone tylko do wersji 3.*.
Przed jakąkolwiek instalacją, najlepiej na wszelki wypadek wykonać sobie kopię zapasową katalogu profilu.
UWAGA: Przy pierwszej aktualizacji skryptów do 3.1 nie zadziała `/aktualizuj_skrypty` (czyli z jakiejkolwiek wersji skryptów 2.*). Pierwsza aktualizacja musi odbyć się poniższym sposobem.
Po instalacji Mudleta 3.0 na waszej stacji roboczej, należy pobrać nową paczkę skryptów: Paczka. Należy zipa rozpakować i teraz przechodzimy do Mudleta 3.0.
1. Wchodzimy na profil, z którego graliśmy na Mudlecie 2.1 (będą one widoczne w Mudlecie 3.0),
2. Wchodzimy do Package Manager (górne menu), zaznaczamy skrypty_master a następnie klikamy uninstall.
3. Klikamy install i w oknie eksploratora plików lokalizujemy miejsce, w którym rozpakowana została pobrana paczka, a następnie wskazujemy plik do instalacji: skrypty_master3.xml
4. Restart Mudleta
Do nowej wersji skryptów jest nowa mapa, należy wykonać '/pobierz_mape'.
W razie jakichkolwiek problemów/pytań, dyskusję prowadzimy w tym temacie.
Jest to pierwsza wersja skryptów przygotowana po nowe wydanie Mudleta w wersji 3.0: http://www.mudlet.org/download/
Po kilkuletnich pracach, status wersji 3.0 oficjalnie osiągnął miano stabilnego, dlatego też od dnia dzisiejszego to Mudlet 3.0 będzie wymagany do poprawnego działania skryptów. Osoby, które wciąż używają Mudlet 2.1 mogą przy nim pozostać, aczkolwiek nowe funkcjonalności oraz poprawki będą wnoszone tylko do wersji 3.*.
Przed jakąkolwiek instalacją, najlepiej na wszelki wypadek wykonać sobie kopię zapasową katalogu profilu.
UWAGA: Przy pierwszej aktualizacji skryptów do 3.1 nie zadziała `/aktualizuj_skrypty` (czyli z jakiejkolwiek wersji skryptów 2.*). Pierwsza aktualizacja musi odbyć się poniższym sposobem.
Po instalacji Mudleta 3.0 na waszej stacji roboczej, należy pobrać nową paczkę skryptów: Paczka. Należy zipa rozpakować i teraz przechodzimy do Mudleta 3.0.
1. Wchodzimy na profil, z którego graliśmy na Mudlecie 2.1 (będą one widoczne w Mudlecie 3.0),
2. Wchodzimy do Package Manager (górne menu), zaznaczamy skrypty_master a następnie klikamy uninstall.
3. Klikamy install i w oknie eksploratora plików lokalizujemy miejsce, w którym rozpakowana została pobrana paczka, a następnie wskazujemy plik do instalacji: skrypty_master3.xml
4. Restart Mudleta
Do nowej wersji skryptów jest nowa mapa, należy wykonać '/pobierz_mape'.
W razie jakichkolwiek problemów/pytań, dyskusję prowadzimy w tym temacie.
Re: Mudlet 3.0 - skrypty + mapper
Alleluja! Chwała ci, Adremenie!
Maly zezowaty kurczak piszczy: Zostawilem Giannie dobre auto, ale zgubila.
"Najlepsza Gianna to martwa Gianna." Werbat
Obrazki
"Najlepsza Gianna to martwa Gianna." Werbat
Obrazki
Re: Mudlet 3.0 - skrypty + mapper
Ja mam pytanie czy jak do folderu sounds dorzucilem dwa dzwieki?
To musze skopiowac zawartosc i stworzyc dwa nowe skrypty z nowymi nazwami dla dzwiekow?
function scripts_play_beep()
playSoundFile(getMudletHomeDir().. [[/sounds/beep.wav]])
end
registerAnonymousEventHandler("playBeep", "scripts_play_beep")
na tej zasadzie tylko podmieniajac nazwy plikow?
To musze skopiowac zawartosc i stworzyc dwa nowe skrypty z nowymi nazwami dla dzwiekow?
function scripts_play_beep()
playSoundFile(getMudletHomeDir().. [[/sounds/beep.wav]])
end
registerAnonymousEventHandler("playBeep", "scripts_play_beep")
na tej zasadzie tylko podmieniajac nazwy plikow?
Re: Mudlet 3.0 - skrypty + mapper
Żeby odtworzyć dźwięk wystarczy wywołać playSoundFile, tak jak napisałeś:Orrgar pisze:Ja mam pytanie czy jak do folderu sounds dorzucilem dwa dzwieki?
To musze skopiowac zawartosc i stworzyc dwa nowe skrypty z nowymi nazwami dla dzwiekow?
Kod: Zaznacz cały
playSoundFile(getMudletHomeDir().. [[/sounds/beep.wav]])
Ja akurat wolę mieć coś takiego w skyprcie, po gmcp i zrobiłem to w ten sposób:
Kod: Zaznacz cały
healthSound = healthSound or {}
function healthLowSound()
healthSound.checkHp()
end
function healthSound.checkHp()
local currentHp = tonumber(gmcp.char.state.hp)
if (currentHp < 1) then
healthSound.playFile("ledwo_zywy.mp3")
elseif (currentHp < 2) then
healthSound.playFile("ciezko_ranny.mp3")
elseif (currentHp < 3) then
healthSound.playFile("w_zlej_kondycji.mp3")
elseif (currentHp < 4) then
healthSound.playFile("ranny.mp3")
end
end;
function healthSound.playFile(fileName)
playSoundFile(getMudletHomeDir()..[[/Sounds/Health/]]..fileName)
end
Możesz też na przykład odpalać funkcję ze skryptu w triggerze.
@Adremen - Paczka działa elegancko na Mudlecie 3.0 - super robota, dzięki!
Re: Mudlet 3.0 - skrypty + mapper
Dobra. Potrzebuje wiedziec dwie male rzeczy.
1. W jaki sposob moge sobie wpisac w "enefghar.txt" aliasy? W sensie:
i
2. W jaki sposob moge sobie wpisac w enefghar.txt odpalanie komend/serii komend z przycisku. Np. w Mushu mialem:
Accelerator ("Alt+Numpad5", "idz biegiem")
Z gory dzieki za pomoc
E.
1. W jaki sposob moge sobie wpisac w "enefghar.txt" aliasy? W sensie:
Kod: Zaznacz cały
wklepuje: un
mudlet wysyla do Arki: usmiechnij sie nieznacznie
Kod: Zaznacz cały
wklepuje: dt <zmienna>
mudlet wysyla do Arki: otworz torbe;wloz <zmienna> do torby;zamknij torbe
Accelerator ("Alt+Numpad5", "idz biegiem")
Z gory dzieki za pomoc
E.
Polelfka namysla sie nad czyms, cichutko szumiac.
Re: Mudlet 3.0 - skrypty + mapper
Plik imie.txt służy do konfiguracji. Aliasy i klawisze dodajesz już bezpośrednio w Mudlecie.Enefghar pisze:W jaki sposob moge sobie wpisac w "enefghar.txt" aliasy?
Aby dodać sobie alias un:
Kod: Zaznacz cały
Scripts -> Aliases
Teraz w [b]osobnym folderze[/b] do skrypty_master dodajesz nowy alias -> Add Item
Alias name: usmiech_nieznacznie
Pattern: ^un$
Substitution: usmiechnij sie nieznacznie
Kod: Zaznacz cały
Pattern: ^dt (.*)$
Podobnie jak wyżej, tylko zostawiasz Substitution puste i wpisujesz w polu tekstowym poniżej:
send("otworz torbe")
send("wloz " .. matches[2] .. " do torby")
send("zamknij torbe")
A jeśli koniecznie chcesz to mieć w pliku enefghar.txt, to musisz poczekać aż wypowie się ktoś bardziej ode mnie magiczny.
Edit:
Przeniosłem jednak do osobnego posta.
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2017 08:58 przez Eltharis, łącznie zmieniany 3 razy.
Re: Mudlet 3.0 - skrypty + mapper
Do tego doszedlem (mimo wszystko dzieki za rozpisanie, moze komus innemu sie przyda), ale zdecydowanie wygodniej byloby to sobie wszystko rozpisac i wrzucic do konfiga. Po pierwsze masz pozniej wszystko w jednym miejscu, a po drugie szlag mnie juz trafial jak sobie bindowalem numpad pod chodzenie W Mushu tez byla opcja, zeby wklepywac aliasy w graficznym interfejsie a jakos zawsze mi bylo szybciej (jak juz mi ktos pokazal ) z:
Tak wiec ten...
/me czeka az sie wypowie ktos bardziej magiczny
Kod: Zaznacz cały
<alias
match="/buk"
enabled="y"
group="Funkcyjne"
sequence="100"
>
<send>napij sie z buklaka</send>
</alias>
/me czeka az sie wypowie ktos bardziej magiczny
Polelfka namysla sie nad czyms, cichutko szumiac.
Re: Mudlet 3.0 - skrypty + mapper
Rzuć jeszcze okiem na perm alias - to może być rozwiązanie Twojego problemu. Analogicznie jest też permRegexTrigger. W imie.txt sprawdzałbyś najpierw czy istnieje już alias/trigger za pomocą exists, a jeśli nie ma, to dodawał nowy.
Bazując na podanym przykładzie mógłbyś dodać do imie.txt coś takiego (nie sprawdzałem, czy działa):
Jeśli chodzi o Keye, to znalazłem feature request sprzed paru lat, ale nie wiem, czy wprowadzili. Może jest, tylko dokumentacja jeszcze nieaktualna. Nie mam niestety jak tego w tej chwili sprawdzić.
Bazując na podanym przykładzie mógłbyś dodać do imie.txt coś takiego (nie sprawdzałem, czy działa):
Kod: Zaznacz cały
if exists("moje_aliasy", "alias") == 0 then
permGroup("moje_aliasy", "alias")
end
if exists("usmiech_nieznacznie", "alias") == 0 then
permAlias("usmiech_nieznacznie", "moje_aliasy", "^un$", [[send ("usmiechnij sie nieznacznie")]])
end
if exists("wloz_do_torby", "alias") == 0 then
permAlias("wloz_do_torby", "moje_aliasy", "^dt (*)$", [[send ("otworz torbe;wloz " .. matches[2] .. " do torby;zamknij torbe")]])
end
Re: Mudlet 3.0 - skrypty + mapper
Enefghar, to jest xml, więc możesz sobie go w teorii napisać od zera - popatrz w skrypty_master.xml albo w moje dodatki (https://bitbucket.org/ftpd/mudlet-scripts/src). Wtedy dopiero zobaczysz, jakie to jest niewygodne ;-) Całe życie pisałem normalnie jak człowiek skrypty do TF-a w tym jego śmiesznym DSL, ale były to nadal bardziej human-readable pliki niż .xml ;-)
Moja rada: zrób sobie w GUI w każdej 'sekcji' swój katalog, pododawaj tam rzeczy (z GUI wszystko albo jeden wpis z GUI -> export --> edycja xmla -> import), a potem co jakiś czas exportuj gdzieś na bok w ramach backupu. Ewentualnie można też wszystkie swoje rzeczy paczkować, tak jak Adremen to robi, ale jeszcze nie próbowałem - export 6 plików z palca zajmuje 30 sekund, to olewam.
Moja rada: zrób sobie w GUI w każdej 'sekcji' swój katalog, pododawaj tam rzeczy (z GUI wszystko albo jeden wpis z GUI -> export --> edycja xmla -> import), a potem co jakiś czas exportuj gdzieś na bok w ramach backupu. Ewentualnie można też wszystkie swoje rzeczy paczkować, tak jak Adremen to robi, ale jeszcze nie próbowałem - export 6 plików z palca zajmuje 30 sekund, to olewam.
I aim to misbehave.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.