Walka dla zoltodziobow. Podrecznik sprawnego taktyka.

Archiwum zamkniętych tematów.
Hunrim
Posty: 342
Rejestracja: 13 lip 2011 15:52

Re: Walka dla zoltodziobow. Podrecznik sprawnego taktyka.

Post autor: Hunrim » 11 sie 2011 11:21

Co do alkoholu - każdy sam musi spróbować - mi akurat optymalnie się sxpi na wstawionym. Mocno podnosi siłę i wytrzymałość i lekko, ale jednak zręczność. Ja gram krasnoludem, może przy innych rasach jest inaczej. Na pewno warto eksperymentować, tak czy inaczej lepiej expić pod wpływem niż na trzeźwo i co do tego nie ma wątpliwości.

Awatar użytkownika
Paulie
Posty: 527
Rejestracja: 12 lut 2009 21:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Walka dla zoltodziobow. Podrecznik sprawnego taktyka.

Post autor: Paulie » 11 sie 2011 11:29

Jeszcze jedno mi sie przypomnialo. Dowodzacy druzyna moze wydawac rozkazy (informacje na mudzie ?rozkaz). W 'opcjach' mozesz zadeklarowac czy chcesz sie ich sluchac czy nie.
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.


<@thran> jakby postac miala byc odbiciem gracza sin gralby w kz

Grrid
Posty: 157
Rejestracja: 15 lut 2009 20:05

Re: Walka dla zoltodziobow. Podrecznik sprawnego taktyka.

Post autor: Grrid » 11 sie 2011 11:33

To i ja dorzuce kilka komend:

?przelam
?przestan

Warto tez przeczytac dokladnie:
?opcje

Hunrim
Posty: 342
Rejestracja: 13 lip 2011 15:52

Re: Walka dla zoltodziobow. Podrecznik sprawnego taktyka.

Post autor: Hunrim » 11 sie 2011 11:33

Jeszcze jedna sprawa - najbardziej opłaca się atakować grupki ( optymalnie 3-4 osobowe) , wtedy jest znacznie więcej doświadczenia niż za tę samą ilość mobów zabitych z osobna. Oczywiście trzeba to wyważyć z poziomem spadającej kondycji, żeby przerwa na odpoczynek między walkami nie niwelowała korzyści z większego przemiału.

Masevoli
Posty: 11
Rejestracja: 29 mar 2010 20:14

Re: Walka dla zoltodziobow. Podrecznik sprawnego taktyka.

Post autor: Masevoli » 11 sie 2011 14:47

Nie zgadzam sie z Hunrimem.
Ani w kwestii alkoholu - dla krasnoluda wstawiony to dobry pomysl, dla elfa i czlowieka (najczesciej wybrane rasy przez mlodych graczy) jest chybiony. Lekko podpity/podpity jest dobry. Mlodzi gracze nie maja czesto 5 zlota na alkohol, jezeli beda pic za malo, to kac ich zabije.

Co do ilosci mobkow to tez - zalezy co bijesz i z kim. Jaka masz bron i zbroje. Czy twoja druzyna opanowala "zaslanianie", czy ma prowadzacego, ktory zna teren, czy jest dyscyplina w druzynie. Na bledach sie uczymy.

Dobry przeciwnik to taki, ktory cie bije, ale nie za mocno. Nie wazne ilu ich jest, wazne by walke skonczyc najgorzej w rannym. Jezeli jestescie ponizej, pewnie przeciwnik jest narazie za trudny, trzeba poszukac innego.

Nie proponowalabym tez osobom ktore graja w to od tygodnia rzucania sie na 3-4 przeciwnikow. Po prostu walka odbywa sie dla nich za szybko. Nie wiedza co sie dzieje! Do momentu nabrania wprawy i pewnosci, moga byc pojedynczy przeciwnicy. Nikt nie nauczyl sie dobrze 'expic' w tydzien.

Wyczucie powstaje z czasem. Z czasem tez druzyna jezeli sie zgra, to bedzie mogla skonczyc walke w takiej samej kondycji a nie [ledwo zywy , swietna kondycja, ranny]. Ale do tego trzeba wspolpracy.

Awatar użytkownika
Vae
Posty: 62
Rejestracja: 07 sie 2011 04:25

Re: Walka dla zoltodziobow. Podrecznik sprawnego taktyka.

Post autor: Vae » 11 sie 2011 17:17

Ciekawe, zaczyna to wygladac jakby walka miala jakas strategie anie tylko zabij i czekaj na wynik.

Mozna zablokowac przed rozpoczeciem walki?

Zurwen
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 09:37

Re: Walka dla zoltodziobow. Podrecznik sprawnego taktyka.

Post autor: Zurwen » 11 sie 2011 17:22

Ależ taktyka ma znaczenie, szczególnie w walkach z innymi graczami.
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).

Awatar użytkownika
Radgast
Posty: 104
Rejestracja: 06 gru 2010 15:31

Re: Walka dla zoltodziobow. Podrecznik sprawnego taktyka.

Post autor: Radgast » 11 sie 2011 17:26

Jak najbardziej. Jezeli blokujesz i walczysz, to nie możesz zadawać ciosów, a jedynie się bronić. Odpowiednia taktyka zależy w dużej mierze od umów, oczywiście nie tylko. Jezeli chcesz walczyć przykładowo jak skrytobójca, to przydaje się inwestować w zawód z ukrywaniem.

Zresztą najlepiej dobrać zawód, który nie tylko bedzie pasował graczowi, ale i postaci która odgrywa, a tego często brakuje na arkadii. Poza tym większość zawodów ma nie tylko odpowiednie umiejętności ale i emocje, pomocne przy odgrywaniu danej ścieżki zawodowej.
Pomyślałem zrazu, że kłamie każdym słowem
Ów chromy dziadyga ze swym złośliwym okiem


https://www.youtube.com/watch?v=NT5-bXQSWy8

Awatar użytkownika
Paulie
Posty: 527
Rejestracja: 12 lut 2009 21:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Walka dla zoltodziobow. Podrecznik sprawnego taktyka.

Post autor: Paulie » 11 sie 2011 19:05

Vae pisze:Ciekawe, zaczyna to wygladac jakby walka miala jakas strategie anie tylko zabij i czekaj na wynik.
Oj, zupelnie zly wniosek. Jezeli chodzi o walke z npcami, to faktycznie moze tak byc (coz, licza sie zaslony i przelamania w zasadzie). W sytuacji, kiedy stoja na przeciwko siebie 2 grupki graczy, wyglada to zupelnie inaczej. Mamy przeciez, oprocz zaslon i przelaman, ataki z ukrycia, wytracania broni, ogluszania, ziola, blokowanie. Dobre spelnianie swojej zawodowej roli, atakowanie odpowiednich celi, zaslona i przebijanie sie przed konkretnymi postaciami ma ogromne znaczenie i jest wlasciwie kluczem do wygrania potyczki. Teren, na ktorym dochodzi do starc rowniez ma niemaly wplyw. ;-)
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.


<@thran> jakby postac miala byc odbiciem gracza sin gralby w kz

Hunrim
Posty: 342
Rejestracja: 13 lip 2011 15:52

Re: Walka dla zoltodziobow. Podrecznik sprawnego taktyka.

Post autor: Hunrim » 11 sie 2011 20:36

Masevoli pisze:Nie zgadzam sie z Hunrimem.
Ani w kwestii alkoholu - dla krasnoluda wstawiony to dobry pomysl, dla elfa i czlowieka (najczesciej wybrane rasy przez mlodych graczy) jest chybiony. Lekko podpity/podpity jest dobry. Mlodzi gracze nie maja czesto 5 zlota na alkohol, jezeli beda pic za malo, to kac ich zabije.

Co do ilosci mobkow to tez - zalezy co bijesz i z kim. Jaka masz bron i zbroje. Czy twoja druzyna opanowala "zaslanianie", czy ma prowadzacego, ktory zna teren, czy jest dyscyplina w druzynie. Na bledach sie uczymy.

Dobry przeciwnik to taki, ktory cie bije, ale nie za mocno. Nie wazne ilu ich jest, wazne by walke skonczyc najgorzej w rannym. Jezeli jestescie ponizej, pewnie przeciwnik jest narazie za trudny, trzeba poszukac innego.

Nie proponowalabym tez osobom ktore graja w to od tygodnia rzucania sie na 3-4 przeciwnikow. Po prostu walka odbywa sie dla nich za szybko. Nie wiedza co sie dzieje! Do momentu nabrania wprawy i pewnosci, moga byc pojedynczy przeciwnicy. Nikt nie nauczyl sie dobrze 'expic' w tydzien.

Wyczucie powstaje z czasem. Z czasem tez druzyna jezeli sie zgra, to bedzie mogla skonczyc walke w takiej samej kondycji a nie [ledwo zywy , swietna kondycja, ranny]. Ale do tego trzeba wspolpracy.
Nie wprowadzaj młodych w błąd. Przecież napisałem, że przy różnych rasach mogą być potrzebne różne stany upojenia - jednak generalne zasady są proste - najbardziej opłaca się expić na alku, a co do kosztów, w osobnym temacie ktoś mi dopiero udowadniał , że młodzi nie będą mieli co robić z pieniędzmi zaraz, nie zgadzam się z tym, ale na trochę wódki w buklaku na pewno wystarczy.

Podobnie z walką - generalna zasada jest taka, że najlepiej się wychodzi na zabijaniu grup mobów - dostosowanie tego, kto jakie moby powinien bić to już sprawa indywidualna

Zablokowany