@UP: Dzięki Werbat, poprawiłem błąd. Co do: "Yyyy, co? "Można zmienić na inne, ale to muszą być te". Yyyy..." - chodziło mi o to, że samą kombinację klawiszy można zmienić (która aktywuje keybind), ale fizycznie muszą to być te keybindy dostarczane z paczką, bo w środku w sekcji "scripts" jest kod do wykonania przy każdym naciśnięciu. Faktycznie, polska język trudna, w dodatku pisałem to późno
UWAGA: Jeśli instalowałeś wersję 1.6 to INSTALACJA zawiera specjalne kroki, które trzeba wykonać do poprawnego działania, informacja poniżej w sekcji instalacja.
Arkadia skrypty, wersja 1.6a
1. Baza postaci
Dość długo nad tym pracowałem i nareszcie nadaje się do udostępnienia.
Tutaj '/baza'.
Po kolei. Skrypt zapamiętuje wszystkich, którzy przedstawiają się w grze (postacie i NPC). Zapamiętywane jest to w takiej postaci:
Kod: Zaznacz cały
/osoba 40
(skrypty):
(40) Kay (SC)
drobna wesola gnomka
Kay Folernhollen, Krawcowa z Twierdzy Mons Arx, gnomka.
12/03/2016 11:47:18
Nota: Wisi mi 2mth!
Lokacja: 1632
Pierwsza linia to ID (numerowane od 1, wszystkie postacie które są dodawane do bazy), imię oraz nazwa gildii w nawiasie (jeśli osoba jest zgildiowana). Następne dwie to short oraz pełny tytuł postaci.
Czwarta linia to ostatni update postaci, 5 to notka (która istnieje, o tym za chwilę) oraz szósta to lokacja z mappera (jeśli istnieje). Teraz bardziej szczegółowo:
- Do Gildii można dodawać postacie (pomoc w '/baza')
- Update jest robiony za każdym razem, kiedy postać się przedstawia (update titla jest wtedy robiony oraz aktualizowany jest czas ostatniego update'a)
- Notka to jakaś informacja, którą można dodać dla każdej postaci (standardowo jest to puste pole).
- Lokacja to lokacja, na której postać się przedstawiła. To będzie działało oczywiście tylko wtedy, kiedy skrypty będą używane z moim mapperem. To jest przydatne z noszeniem paczek (będzie o tym poniżej).
Zatem, w trakcie gry postacie są dodawane do bazy, następne przedstawienia już znanych postaci są aktualizowane. Można też ręcznie dodać/usunąć osobę z bazy.
W bazie jest też wyszukiwanie po shortach, imieniach i title'ach (pomoc w '/baza', bo jest tego sporo, ale można np wyszukać '/przeszukaj wyzim' i wtedy pokaże nam wszystkich, którzy w titlu mają cokolwiek z 'wyzim'). Jest też wyszukiwanie po gildiach ('/zgildiowani [nazwa gildii]', wszystkie skróty gildii są dość standardowe i są pod '/gildie').
Co do gildii - można dodawać/usuwać osoby do gildii. Gdzieś w następnych wersjach będzie dodawanie/usuwanie wrogów jako całych gildii itp itd.
Kolejna istotna rzecz to lista wrogów. Można dodać postać o konkretnym ID na listę i wtedy kiedy na arce gdzieś się pojawi zostanie to oznaczone tak:
Kod: Zaznacz cały
Karczma 'Stary Narakort'.
Jest tutaj jedno widoczne wyjscie: wschod.
Pijany zagubiony mezczyzna (WROG!) i krotkowlosy niski mezczyzna.
lub gdy znamy postać z imienia
Kod: Zaznacz cały
Karczma 'Stary Narakort'.
Jest tutaj jedno widoczne wyjscie: wschod.
Berghol (WROG!) i Sargal.
w dodatku string short/imie + (WROG!) będzie zakolorowany na czerwono.
Kolejna istotna sprawa to paczki. Od teraz na poczcie gdy robi się 'obejrzyj tablice' to osoby, które mamy w bazie i mamy ich lokacje zapalą się na zielono. Na żółto zapalą się osoby, o których informacjach jest obecna (np "Mirakul - zielarz w Wyzimie). Oczywiście, jeśli pójdziemy do Mirakula i przedstawimy mu się (mając włączony mapper) i doda go do bazy to paczki adresowane do niego na poczcie będą już kolorowane na zielono.
Kiedy wybiera się paczkę do kogoś zielonego i robi 'obejrzyj paczke', otrzymujemy:
Kod: Zaznacz cały
Wypisano na niej duzymi literami: DOLBRUM.
(mapper): Mam ta osobe w bazie, '/idzdo' zeby tam isc
Ponizej zas odczytujesz drobniejsze pismo: ?paczka.
Wtedy po wpisaniu aliasa '/idzdo', chodzik do tej postaci zostanie wystartowany.
2. Ziola
Poprzednie zioła zostały zaorane. Od teraz gdy zajrzy się do woreczka dostajemy coś takiego:
Kod: Zaznacz cały
+-------------------------- Ziola w tym woreczku ------------------------------+
| |
+-----+--------------------------+---------------------------------------------+
| ile | nazwa | dzialanie |
+-----+--------------------------+---------------------------------------------+
| 1 | ostrozeczka | zjedz: +prg, trj |
| 3 | mieta | rozetrz: +kon +zmc powachaj:-zmc |
| 3 | jezyna | -- |
| | | |
+-----+--------------------------+---------------------------------------------+
Można zbudować sobie bazę ziół: "/ziola_buduj" - zajrzy do wszystkich woreczków i skataloguje wszystkie zioła. I od teraz można używać binda '/wezz [ziolo]' lub '/wezz [ziolo] [ilosc]', zioła będą brane z odpowiednich woreczków i baza będzie aktualizowana.
Uwaga: Jeszcze nie uporałem się jak oznaczać ilość w woreczku dla "wiele zoltych jasnych kwiatow", to będzie w następnej wersji. Teraz działa to poprawnie dla "25 zoltych jasnych kwiatow" lub "siedemnascie zoltych jasnych kwiatow".
Zioła będą sporo rozbudowywane w następnych wersjach. Za pomoc dziękuję Bolrygowi, który dostarczył jakże cenne gotowe sparsowane opisy ziół, których mogłem użyć w Mudlecie.
3. /zbieranie drużynowe
Dodałem zbieranie drużynowe (wartości 10, 20, 30, które odpowiadają tym 1, 2, 3). Czyli jeśli używamy 10, 20 lub 30 i ktoś z drużyny zabije to wtedy pokaże się informacja:
Kod: Zaznacz cały
(skrypty): ****** ZBIERANIE DRUZYNA, WEZ Z CIALA: ALT+3 ******
4. Przełamywanie klikalne
Od teraz pod paskiem healtha wroga jest bind "przelam obrone tego wroga".
Instalacja
Zmieniłem odrobinę ładowanie ustawień grafiki, można na wszelki wypadek zrobić kopię (plik 'scripts_ui_settings.lua').
Jeśli instalowałeś/aś wersję 1.6, która była zapostowana przez kilkanaście godzin to KONIECZNIE trzeba najpierw USUNĄĆ plik bazy z katalogu profilu Mudleta. (na MACu to jest domyślnie: /Users/<nazwa usera>/.config/mudlet/profiles/<nazwa_profilu>/). Plik z bazą nazywa się 'Database_scripts.db' i to jego należy usunąć przed uruchomieniem.
Proponuję zrobić tak:
1. Usunąć paczkę poprzednią (czyli prawdopodobnie 1.6) i wyłączyć Mudleta
2. W katalogu profilu usunąć plik 'Database_scripts.db'
3. Uruchomić Mudleta i zainstalować paczkę 1.6a
4. Zrestartować Mudleta