Ogólna mechanika muda
Re: Ogólna mechanika muda
Dwa pytania:
1. Czy cechy (silny, zwinny etc.) są w odniesieniu do danej rasy, czy są to bezwzględne wartości? Mam na myśli, czy np. silny ogr oznacza dokładnie taką samą siłę co silny niziołek (oczywiście przy założeniu, że podcechy również te same).
2. Powiązane pytaie: czy jest różnica pomiędzy rasami w możliwościach maksymalnego rozwoju danej cechy? Na przykład - zakładając maksymalne doświadczenie i te same priorytety - człowiek nigdy nie będzie tak silny jak ogr, ogr nigdy nie będzie tak zręczny jak niziołek, niziołek nigdy tak wytrzymały jak krasnolud etc?
Biorąc pod uwagę czyto "rpg", skłaniałbym się ku opcji, że różnice istnieją. Natomiast z punktu widzenia czysto mechanicznego balansu (rasy z przewagą mentali pewnie byłyby mniej doceniane) stawiałbym, że różnic jednak nie ma.
1. Czy cechy (silny, zwinny etc.) są w odniesieniu do danej rasy, czy są to bezwzględne wartości? Mam na myśli, czy np. silny ogr oznacza dokładnie taką samą siłę co silny niziołek (oczywiście przy założeniu, że podcechy również te same).
2. Powiązane pytaie: czy jest różnica pomiędzy rasami w możliwościach maksymalnego rozwoju danej cechy? Na przykład - zakładając maksymalne doświadczenie i te same priorytety - człowiek nigdy nie będzie tak silny jak ogr, ogr nigdy nie będzie tak zręczny jak niziołek, niziołek nigdy tak wytrzymały jak krasnolud etc?
Biorąc pod uwagę czyto "rpg", skłaniałbym się ku opcji, że różnice istnieją. Natomiast z punktu widzenia czysto mechanicznego balansu (rasy z przewagą mentali pewnie byłyby mniej doceniane) stawiałbym, że różnic jednak nie ma.
Re: Ogólna mechanika muda
1. Są bezwzględne.
2. Nie ma liczbowego limitu na cechy ani na ilość doświadczenia, więc pytanie niezasadne.
2. Nie ma liczbowego limitu na cechy ani na ilość doświadczenia, więc pytanie niezasadne.
Re: Ogólna mechanika muda
Dodam jeszcze, że różnice istnieją oczywiście. Ogrowi siła przyrasta szybciej niż elfowi, za to ten drugi przoduje w zręczności na przykład.
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).
Re: Ogólna mechanika muda
Nie ma limitu? Super, dobrze wiedzieć!Haern pisze:1. Są bezwzględne.
2. Nie ma liczbowego limitu na cechy ani na ilość doświadczenia, więc pytanie niezasadne.
Właściwie o to przede wszystkim pytałem, choć być może pokrętnie. Czyli, stawiając pytanie nieco inaczej: mając ustawione dokłanie te same cechy np. SSZZWW po zdobyciu X expa dajmy na to, po zabiciu stu orków) elf będzie miał większą zręczność od ogra, natomiast ogr większą siłę, tak?Zurwen pisze:Dodam jeszcze, że różnice istnieją oczywiście. Ogrowi siła przyrasta szybciej niż elfowi, za to ten drugi przoduje w zręczności na przykład.
Re: Ogólna mechanika muda
Teraz wszystko jasne. Czyli jednak opcja "rpgowa". Bardzo dobrze. Dzięki za wyjaśnienie.Zurwen pisze:Tak.
Re: Ogólna mechanika muda
Ja mam takie pytanie. Mam zapamietaną osobę X :
X przybywa z poludnia.
X podaza na polnoc.
Sposrod osiemdziesieciu trzech osob przebywajacych obecnie w swiecie Arkadii, znane tobie to:
XX mezczyzna
Mereen z Twierdzy pod Gora Carbon, krasnolud
XXX,
krasnolud
XXXX, elf
XXXXX, krasnoludka
Dlaczego jej nie widze w kto skoro jest zalogowana i sobie biega?
X przybywa z poludnia.
X podaza na polnoc.
Sposrod osiemdziesieciu trzech osob przebywajacych obecnie w swiecie Arkadii, znane tobie to:
XX mezczyzna
Mereen z Twierdzy pod Gora Carbon, krasnolud
XXX,
krasnolud
XXXX, elf
XXXXX, krasnoludka
Dlaczego jej nie widze w kto skoro jest zalogowana i sobie biega?
Re: Ogólna mechanika muda
Bo ma ustawioną opcję 'kto' na 'nikt'.
(Albo, w przypadku osób należących do stowarzyszeń:
- 'sojusznicy' i nie jesteś tejże osoby sojusznikiem;
- 'nie wrogowie', a jesteś tejże osoby wrogiem;
- 'stowarzyszenie' i nie jesteś w tym stowarzyszeniu.)
(Albo, w przypadku osób należących do stowarzyszeń:
- 'sojusznicy' i nie jesteś tejże osoby sojusznikiem;
- 'nie wrogowie', a jesteś tejże osoby wrogiem;
- 'stowarzyszenie' i nie jesteś w tym stowarzyszeniu.)
I aim to misbehave.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.
Re: Ogólna mechanika muda
To widzę sporo się pozmieniało przez ostatnie paręnaście lat. Dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Re: Ogólna mechanika muda
Witam,
Potrzebuję wszystkich możliwych komunikatów zwrotnych, kiedy ktoś z drużyny przestaje być jej członkiem.
Z góry dzięki wielkie
Potrzebuję wszystkich możliwych komunikatów zwrotnych, kiedy ktoś z drużyny przestaje być jej członkiem.
Z góry dzięki wielkie
Żyj życiem, dając żyć innym