Porady dla graczy.

Forum wieści z Arkadii.
Awatar użytkownika
Herenvarno
Posty: 809
Rejestracja: 09 mar 2010 11:22

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Herenvarno »

Co do poziomow postaci i kasy, mam podobne wrazenia :D
(ze Wizzowie zlitowali sie nad smutnymi zoltodziobami i delikatnie ich awansowali)

Co do tabelki, musze Cie zasmucic, takiej nie ma, jedynie delikatne podpytywanie mijanych "Awanturnikow" moze dac Ci odpowiedz.
Nie każdy jest mile widziany w moim domu. Gdybym wszystkich traktował jednakowo, nikogo nie wyróżniłbym!
Awatar użytkownika
Merkava
Posty: 258
Rejestracja: 28 lis 2011 15:09

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Merkava »

Co do doświadczenia - jedno i drugie. Zaczynasz na poziomie teoretycznie 'pozytywnym', czyli nie masz żółtkowego rachitycznego itd, ale dalej to jest słabiutko. Z drugiej strony przyspieszono przyrost expa do poziomu 'bardzo doświadczony' co jest arkowym odpowiednikiem MMORPGowego endgamu - wyżej da się expić ale to mordęga i mało komu się chce a straty są bolesne, zaś na tym poziomie można już się przejść w większość ciekawych miejsc.

Jeśli chodzi o pieniądze, również jedno i drugie. Łatwiej jest zarobić, ale też jest sporo rzeczy na które nowa postać musi wydać majątek, choćby wszystkie umiejętności podróżnicze a potem AJ. Dobry sprzęt, taki na wspomniany endgame dla GP to też kilka mithryli za komplet (broń zbroja, ubrania, ekwipunek itd), a to się zużywa więc trzeba na bieżąco zarabiać...

Kolejność expienia... z tego co pamiętam to jest mniej więcej:
szczury -> (stworki - optional ;) ) -> snotlingi/gremliny -> gobliny (słabsze)/ghule/choboldy -> orki/jaszczurki/zbóje -> reszta świata. W momencie jak na jednym zaczyna Ci iść zbyt szybko, przechodzisz na kolejne.
Corief
Posty: 14
Rejestracja: 04 cze 2013 17:44

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Corief »

Przeniosę się z TYM tutaj.
Ralandil pisze:Corief: Została dodana nowa opcja - parsowanie obiektów. Przeczytaj sobie wieści arkowe z 15 X 2013.
Skoro zmiana obowiązuje od października to dziwne, że u mnie teoretycznie zaczęło się psuć dzisiaj. Jednak po przeczytaniu tych wieści
Przykladowo:
Mamy trzy woreczki A, B i C. Wszystkie maja ten sam opis.
Gdy ogladamy ich otoczenie pojawia sie 'trzy otwarte woreczki'.
Komenda 'zamknij drugi woreczek' zamyka B, a przy ogladaniu
opis jest nastepujacy 'dwa otwarte woreczki i zamkniety
woreczek'. Teraz chcemy uzyc komendy 'otworz drugi woreczek'.
Przy ustawieniu opcji na kolejnosc wzgledna (tak bylo dotad),
Arkadia sprobuje otworzyc woreczek C, poniewaz widzicie
go jako drugi. Przy ustawieniu na bezwzgledna otworzycie
B, poniewaz jako drugi dostal sie do otoczenia i to sie
nie zmienia.
pewności nie mam czy to o to dokładnie chodzi. Ponieważ u mnie przestało działać odniesienie do woreczków na zasadzie:

Kod: Zaznacz cały

wloz do niego lub zamknij go
A nie na zasadzie numeracji pierwszy, drugi.

Edit: Ale po zastanowieniu, to jak zmienię to parsowanie na bezwzględne to metoda na:

Kod: Zaznacz cały

otworz pierwszy przytroczony woreczek%;wloz ziola do pierwszego przytroczonego woreczka%;zamknij pierwszy przytroczony woreczek
Powinna działać, dobrze rozumiem?
Gość

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Gość »

To dwie różne zmiany (ta z parsowaniem i ta z zaimkami), chociaż powiązane.

Corief pisze:

Kod: Zaznacz cały

otworz pierwszy przytroczony woreczek%;wloz ziola do pierwszego przytroczonego woreczka%;zamknij pierwszy przytroczony woreczek
Powinna działać, dobrze rozumiem?
Tak, powinno działać. Tak samo będzie działać:

Kod: Zaznacz cały

otworz pierwszy przytroczony woreczek;wloz ziola do niego;zamknij go
Mikkel

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Mikkel »

Ja z pytaniami znowu:
1. Dlaczego moja nowa postać liczy wolniej? Myślałem, że to zależy od mentali głównie, a cechy mentalne obie postacie mają już takie same. Czy szybkość liczenia monet i wszystkiego innego zależy też od czegoś innego? Poziomu może?
2. Ile ziół jest niebezpiecznie przy sobie nosić? Znaczy - widziałem w grze opis sugerujący, że jak będę miał za dużo ziół, będą znikać podczas "snu" postaci. Noszę przy sobie (w woreczku) całkiem sporo dziurawca na sprzedaż i byłbym "trochę" niezadowolony, gdyby mu się zniknęło.
3. Czy zioła (w woreczkach) da się przechowywać w depozycie bankowym? Innych rzeczy, które nie przetrwają snu (jak kotwiczki czy sieci rybackie) się nie da, ale może z ziołami jest inaczej? Rozwiązałoby to bardzo wiele problemów.
4. Czy o ewentualnej kontynuacji zawodu zielarza cokolwiek wiadomo? Prócz tego, że magister ziołolecznictwa czy coś takiego miało być i nie ma i nie wiadomo, kiedy i czy w ogóle będzie?
5. Czy pochodzeniówkę można tak po prostu zmienić? Czy też trzeba spełnić jakieś wymogi (chyba ktoś tu pisał, że trzeba nauczyć się języka nowej pochodzieniówki).
Corief
Posty: 14
Rejestracja: 04 cze 2013 17:44

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Corief »

Ad. 1 Liczenie zależy tylko od mentali, jednak musisz patrzeć tez na poziom podcech a nie samą ceche.
Ad. 2 Zdarzało mi się mieć prawie dwadzieścia woreczków pełnych ziół, nic nie znikało, więc nie wiem czy to jest prawda.
Ad. 3 Nie znam żadnego pojemnika którego można by schować do depozytu jeśli coś w nim jest, tyczy się to też woreczków z ziołami.
Ad. 5 Jeśli pochodzeniówka daje jakiś język to przed zmianą na nią musisz się go nauczyć do jakiegoś poziomu, chyba dobrze wystarczy.

Edit. Ad.3 Chyba pełne bukłaki można chować ;)
Gurren
Posty: 24
Rejestracja: 06 lis 2013 16:30

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Gurren »

Ad. 1 - Wydaje mi się, że znaczenie ma tutaj umiejętność "szacowanie", którą prawdopodobnie masz na starej postaci wytrenowaną, zaś na nowej nie.
Mikkel

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Mikkel »

O, to jednak umiejętność szacowania jest do czegoś potrzebna? A nie chciałem tracić pieniędzy... Tak, pewnie właśnie o to chodzi. Do wytrenowania. Dzięki.
Awatar użytkownika
Werbat
Posty: 1357
Rejestracja: 12 lut 2009 21:25
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Werbat »

Taki mały hint: warto zmaksować wszystkie umiejętności z GP. Nie jest to jakiś wielki koszt, a warto mieć 'jakby co', żeby chociażby w sytuacji krytycznej móc się jakkolwiek bronić leżącym na ziemi mieczem, a nie koniecznie potrzebować <tu-wstaw-swój-wytrenowany-typ-broni> (albo jak Ci dadzą gwiazdkę do przemienienia, umieć nią trafić :P).
I aim to misbehave.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.
Kelebros
Posty: 15
Rejestracja: 09 sty 2014 18:02

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Kelebros »

Mam kilka nowych pytań ;) Nie wiem tylko czy odpowiedź na niektóre z nich będzie legalna :P Do rzeczy

1. Jak to wygląda teraz z zarabianiem kasy? Widzę, że jest możliwość roznoszenia paczek, łowienia ryb, bycia górnikiem i jak kiedyś - zbierania ziół.
Roznoszenie paczek średnio mnie interesuje, jest mało rentowne. Zielarstwo zawsze mnie wkurzało :P Trzeba mieć wysoko wypracowane zielarstwo i spostrzegawczość a na to też sporo kasy niestety trzeba mieć :/
Jakie umiejętności trzeba posiadać przy okazji wędkarstwa i górnictwa? Na co zwracać uwagę? Na czym najszybciej i "najłatwiej" dorobić się kapony?

2. Zawsze się zastanawiałem o co chodzi, że xx% ciemności opanowało świat, po wpisaniu system. O co z tym chodzi? :D

3. Werbat - koszt może nie duży, ale dla graczy z dużym stażem. Dla mnie w tym momencie zarobienie paru złotych monet to ogromny problem...
Zablokowany