Balans, exp i inne cuda

Forum wieści z Arkadii.
Terenes
Posty: 398
Rejestracja: 23 kwie 2009 13:41

Re: Balans, exp i inne cuda

Post autor: Terenes »

Seren pisze: (...)
Poza tym - erpeguje się zawsze fajnie, niezależnie od mechaniki. I Wizowie są bardziej przychylni. Erpegująca strona mocy zaprasza!
(...)
Widac nie moglo sie obejsc bez chocby odrobiny lansu.

Szkoda tylko, ze to co robi SP z RPGiem ma niewiele wspolnego, a jest typowa
gildia ktora glownie expi poziomy do oporu jak sie da i gdzie sie da.
Awatar użytkownika
Seren
Posty: 149
Rejestracja: 13 lut 2009 14:32

Re: Balans, exp i inne cuda

Post autor: Seren »

Widać nie mogło się obyć bez Twoich trzech groszy.

Pisałam z perspektywy własnej, nie gildiowej. A to co robi SP, to sprawa SP.
There must be some way out of here, said the joker to the thief
There's too much confusion, I can't get no relief
No reason to get excited, the thief, he kindly spoke
There are many here among us who feel that life is but a joke
Awatar użytkownika
Herenvarno
Posty: 809
Rejestracja: 09 mar 2010 11:22

Re: Balans, exp i inne cuda

Post autor: Herenvarno »

Terenesie pytanko mam gwoli WLASNEGO zaspokojenia ciekawosci,
W zwiazku z Twoja ostatnia wypowiedzia, czy jest jakies stowazyszenie, gildia czy jakakolwiek organizacja dzialajaca na arce nie majaca nic wspolnego ze zdobywaniem expa? IMHO szkoda bic piany starajac sie uderzyc w jakas grupe, pietnuj pojedyncze przypadki, dodaj swoj "lans" porownujac ze swoimi postaciami (postacia). Wyjdzie sie blado nieco, prawda? Dlaczego gracze expia? Czesc tylko dlatego ze to ich jedyna obrona przed PK.
Nie każdy jest mile widziany w moim domu. Gdybym wszystkich traktował jednakowo, nikogo nie wyróżniłbym!
Terenes
Posty: 398
Rejestracja: 23 kwie 2009 13:41

Re: Balans, exp i inne cuda

Post autor: Terenes »

Herenvarno pisze:Terenesie pytanko mam gwoli WLASNEGO zaspokojenia ciekawosci,
W zwiazku z Twoja ostatnia wypowiedzia, czy jest jakies stowazyszenie, gildia czy jakakolwiek organizacja dzialajaca na arce nie majaca nic wspolnego ze zdobywaniem expa? IMHO szkoda bic piany starajac sie uderzyc w jakas grupe, pietnuj pojedyncze przypadki, dodaj swoj "lans" porownujac ze swoimi postaciami (postacia). Wyjdzie sie blado nieco, prawda? Dlaczego gracze expia? Czesc tylko dlatego ze to ich jedyna obrona przed PK.
Nie bardzo rozumiem twoja notke (co niby mam porownywac z moimi postaciami ze wyjdzie blado?), ale spoko widze ze moja tez jest niejasna.

Nigdy nie mowilem ze exp jest zly. Nigdy nie uwazalem ze ktos kto duzo expi
nie umie RPGowac. Jeden z najlepszych rpgowcow jakich znam ma widzial i doswiadczyl wszystkiego i wiekszosc tego levelu wyoral jako GP.
Do tego ma silne zalozenia postaci ktore mocno utrudniaja mu rozwoj
i JAKOS nie musi uprawiac akrobatyki rpgowej po to tylko by miec taki
a taki item, troche szybciej expic czy moc chodzic w dowolnej druzynie.
I on jakos nie musi sie lansowac na wiesciach ze to on jest ten "fajny".

Co do ostatniego twojego zdania: przeciez mowimy o postaciach ktore sa
"neutralne". Jak ognia unikaja ustalonego, spojnego swiatopogladu
wpasowanego w realia domenowe, by moc byc ze wszystkimi "za pan brat"
i nie tracic cennego expa na PK.
Awatar użytkownika
Auglenn
Posty: 133
Rejestracja: 14 lut 2009 02:09

Re: Balans, exp i inne cuda

Post autor: Auglenn »

Terenes pisze:Co do ostatniego twojego zdania: przeciez mowimy o postaciach ktore sa
"neutralne". Jak ognia unikaja ustalonego, spojnego swiatopogladu
wpasowanego w realia domenowe, by moc byc ze wszystkimi "za pan brat"
i nie tracic cennego expa na PK.
Ale to chyba ich prawo ;). I skoro potrafią sobie zapewnić swoistą "nietykalność" z każdej strony to chyba całkiem umiejętnie to rozgrywają.

I żeby nie było, nie mam nic wspólnego z SP - jedyny członek SP, którego znałam na arce już dawno nie gra (no chyba że o kimś zapomniałam ;))
Ruda Paskuda :twisted:
Obrazek
Gość

Re: Balans, exp i inne cuda

Post autor: Gość »

Ogólnie wszystko, co napisała Seren, to prawda. Jednak dziwie się, czemu gildii w założeniach i w praktyce neutralnej (czego utrzymanie być może nie jest łatwe) brakuje przygildiowego expowiska. Przecież wasza jest cała Arka - możecie iść na expa prawie wszędzie - z wyłączenie tylko tych nielicznych "zamkniętych" terenów - i nikt was nie ruszy.
W gildiach zaangażowanych w wojny główna niewygoda w wycieczkach na oddalone expowiska związana jest z ryzykiem spotkania wroga, dużo gorszym niż odległość od gildiowej skrzyni - i stąd taka rola własnego expowiska, z którego blisko uciec.
A czepianie się tego SP-lansu, Terenesie, jest bez sensu. To jak ich papier firmowy :) Osobiście też wolę graczy, którzy erpegują, a nie mówią, że erpegują, ale bardzo wielu podoba się ich styl gry. Niech więc każdy gra jak lubi.

Wracając do problemu balansu expowisk - taka dyskusja się upolityczni - nie będzie miał znaczenia stan rzeczywisty, ale to, jak się go będzie przedstawiało. Trzeba będzie naginać fakty, bo przecież przeciwnicy naginają w odwrotną stronę i jeszcze nie daj Boże coś tym ugrają. Coś takiego można było zaobserwować w dyskusji o elitarkach. Czytając takie sprzeczne opinie nie sposób niestety dojść prawdy (która wcale nie zawsze leży na środku).
Niestety
Awatar użytkownika
Homerofe
Posty: 189
Rejestracja: 15 mar 2009 23:28

Re: Balans, exp i inne cuda

Post autor: Homerofe »

Kolejny raz na przestrzeni lat wroce do Ultimy on-line. Jest tam kilka sprawdzonych rzeczy, ktore dzialaja i bardzo fajnie funkcjonuja. Lepiej szukac nowych rozwiazan, czy olac calkiem sprawe?

Exp to podstawa - wiadomo. Szczegolnie w takim rodzaju gry, gdzie inny rozwoj cech nie jest mozliwy. Trzeba go zbalansowac wszedzie, bo resztki graczy sie w koncu wypna i zaczna robic coraz dluzsze przerwy.

W sferze moich marzen lezy exp niebojowy: zielarstwo, scinanie drzew, wspinaczka, jakies alchemie itp Um z jakiego sie korzysta powinien byc rozwijany. Tu wcale nie trzeba jakiegos rewelacyjnego systemu uderzajacego w expiacych. Kwestia wyboru - czym sie chce ktos zajmowac. (Ja mialem wielka radoche jak po tygodniu w kopalni na UO dostalem PRAWIE 1% uma).

Zasady powinne byc jasne i czytelne dla kazdego, a nie byc tylko pseudo podstawa do karania.

Kwestia przyjmowania nowych wizow - kasacja innych postaci? po co? lepszy bedzie okres probny i ocena zaangazowania - duzo lepiej wyglada staranie sie do podupadlego cechu kupcow niz na wiza

Za expienie nagroda jest exp - za erpega nagrod brak. Jesli gracze/wizowie tak narzekaja na poziom erpega to dlaczego nie rozdzielic funkcji MG, albo dodac nowy odlam wizow od rpg.

Za brak erpega - brak nagrod.
Za zenujacego erpega - kary.
Za super erpega - system nagrod.

Zabawa dla gracza i zabawa dla takiego wiza - oczywiscie opcja zdecydowanie odrzucona lata temu - bo nie.

Taryfikator kar i postaci tez powinien wisiec na forum.
Awatar użytkownika
Paulie
Posty: 527
Rejestracja: 12 lut 2009 21:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Balans, exp i inne cuda

Post autor: Paulie »

Homerofe pisze:Kolejny raz na przestrzeni lat wroce do Ultimy on-line. Jest tam kilka sprawdzonych rzeczy, ktore dzialaja i bardzo fajnie funkcjonuja. Lepiej szukac nowych rozwiazan, czy olac calkiem sprawe?
Wprowadzanie wiekszosci rozwiazan mechanicznych znanych z UO byloby raczej ciezkie, a wrecz niemozliwe - wymagaloby to ogromnego nakladu pracy, a i sama gra zmienilaby niemal calkowicie swoje oblicze. Mimo, ze z jednej strony chcialoby sie zobaczyc te funkcjonalosci (bo faktycznie sa swietne), to z drugiej arka stalaby sie tylko bezgrafikowym klonem.

Kilka przykladow:
Sprzet tam sie bierze tylko i wylacznie z craftow (pomijajac arty), na arce z mobow (wyklucza to juz ogromna game skilli).
Alchemia - 8 podstawowych ziol, na niektorych shardach jakies dodatkowe - na arce od groma.
O magii, lukach i wierzchowcach to wspimnac chyba nie musze ;-)).
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.


<@thran> jakby postac miala byc odbiciem gracza sin gralby w kz
Awatar użytkownika
Herenvarno
Posty: 809
Rejestracja: 09 mar 2010 11:22

Re: Balans, exp i inne cuda

Post autor: Herenvarno »

Pomysl mysle warty rozwazenia, sam bym sie pod czyms takim podpisal.
Jedno co mnie jednak razi:
Homerofe pisze:
Za brak erpega - brak nagrod.
Za zenujacego erpega - kary.
Za super erpega - system nagrod.
Czy w zwiazku z expem wygladalo by to tak?:

Za brak expa - brak nagrod.
Za expa na slabszych mobach, npc i/lub BG - kary.
Za super expa - system nagrod.

Raczej chyba nie o to chodzi, szczegolnie o drugi punkt w mojej i kolegi wypowiedzi.
Nie każdy jest mile widziany w moim domu. Gdybym wszystkich traktował jednakowo, nikogo nie wyróżniłbym!
Awatar użytkownika
Homerofe
Posty: 189
Rejestracja: 15 mar 2009 23:28

Re: Balans, exp i inne cuda

Post autor: Homerofe »

Paulie - sama mechanika to akurat najmniejszy problem, bardziej chodzilo o WSPOLNE budowanie swiata, wspolprace gracz/GM, ujawnianie nagrod i kar - wlasnie po to zeby unikac faworyzowania, bledow i przekretow.

Herenvarno - dlaczego te dwie rzeczy porownujesz? to ze ktos robi nieznaka przez 20h na szczurach zamiast isc na orki zrobic w godzine - wcale nie jest porownywalne z robieniem sobie sex mundialowego czata na arce zamiast sie nie odzywac wcale lub odgrywac postac, robic questa, bawic sie z innymi bez psucia zabawy. "Wypierdalaj lamusie, twoja stara ssie" czy "jebac policje" to malo erpegowe.
ODPOWIEDZ