Strona 5 z 7

Re: NPC, luzna zbieranina

: 27 lip 2011 12:27
autor: Paulie
@Sivlaryan: Taniec Rhasnetha! ;-) Jak to zostanie zakodowane, to bede zmuszony zmienic zawod przez Ciebie. A tak poza tym to brawa za samozaparcie, mam wrazenie, ze troche czasu nad tym spedziles.

Re: NPC, luzna zbieranina

: 27 lip 2011 15:12
autor: Zurwen
Wydaje mi się, że nie da się zakodować opisów uderzeń dwoma mieczami. Znaczy da się, ale byłoby to oszustwo. Przyjrzę się temu nieco bardziej.

Re: NPC, luzna zbieranina

: 27 lip 2011 15:33
autor: Sivlaryan
A czy nie jest tak w szablach zerrikańskich (ekipa Profesora) z Ishtar? Na tym się wzorowałem przy pisaniu ciosów tych mieczy.

Siv.

Re: NPC, luzna zbieranina

: 27 lip 2011 15:50
autor: Rafgart
Tam jest zawsze tak, ze jedna szabla mylisz a druga trafiasz. Nie ma trafiania obiema na raz. Jest parowanie obiema, ale to jest male oszustwo. Tyle ze przy parowaniu to przejdzie, ale przy ciosach jest duzo wiecej komplikacji.

Re: NPC, luzna zbieranina

: 27 lip 2011 22:22
autor: Zurwen
Uwagi odnośnie opisów ekipy najemników Sivlaryana:
1.
W longu NPCów piszemy jedynie o ubiorze, który dany NPC nie będzie przy sobie posiadał _jako obiektu_. Czyli jak opisujesz wieśniaczka, to możesz wspomnieć, że nosi takie a takie, podarte spodnie czy inszą bluzkę. O ile jeszcze ubrania 'przejdą' to kolczuga już nie - bo co jeżeli ktoś tę kolczugę rozwali CPMem? Można to oczywiście obejść kodowo, by działało jak powinno.
Moim zdaniem jednak, jeżeli zależy Ci na takim opisie, to lepiej owej kolczudze nadać szczególny opis noszenia (który zastąpi "Masz na sobie xyz kolczuge"). Podobnie z innymi obiektami (pochwa z wystającym mieczem - a co jeżeli NPC już owy miecz dobył i nim walczy?)

2.
Acty/combat acty nie mogą dotyczyć przedmiotów posiadanych przez NPCa jak np. broń, ponieważ są zupełnie niezależne od tego co się aktualnie dzieje (poza tym czy jest walka). Nie możesz machać mieczem, który ci przed chwilą wytrącono z dłoni albo który ci zdążył pęknąć.

3.
"symbolem ciemnosci i smierci" - opisujesz to co widzisz, nie interpretacje gracza. Czyli opisujesz wygląd symbolu a to czy ktoś sobie pomyśli, że przypomina mu to ciemność i śmierć, czy pudding czekoladowy, to już od niego zależy.
"przerazajaco smukle" - jak wyżej.
"zadziwia " - podobnie
i inne takie, trzeba się pilnować, żeby nie opisywać odczuć!

4.
Bronie i zbroje trzeba dobierać odpowiednio do NPCów. Skąd najemnicy imperialni mają tak wyrafinowany sprzęt, którym nie powstydziłby się Drachenfels i jego banda? Jeżeli robisz bandę najemników, to powinni mieć w miarę odpowiednią dla nich broń (nie znaczy to, że broń ta będzie kiepska).

5.
Zawsze należy przeczytać opis po jego napisaniu drugi raz, po pewnym odstępie czasowym. Wyłapie się naprawdę multum błędów i głupotek ;)

6.
Na razie nie będzie nowych questów.

I na koniec:
Interpunkcja :P

Re: NPC, luzna zbieranina

: 27 lip 2011 23:02
autor: Sivlaryan
1. Zapamiętam i postaram się pozmieniać. Poza tym jakby ktoś rozwalił elfce pancerz cpm'em to przecież on z niej nie zlatuje a trzyma się na niej dalej na rzemieniach, tylko jest zniszczony.
2. Zaraz coś poprawię.
3. Jak wyżej.
4. To nie zwykła banda oprychów spod ciemnej gwiazdy zlepiona w coś przypominającego grupę bojową do zabaw ze snotlingami czy mięso armatnie w wojence tylko porządny, szanujący się oddział najemników z krwi i kości. Ludzie, którzy jedli już z niejednego pieca chleb i posiadający własne, rozbudowane historie, których niestety nie mogłem przedstawić w ich opisach ani actach czy pytaniach. Do tego miał mi posłużyć "quest", którego szkic rozrysowałem sobie w głowie. Każdy przedmiot coś u nich znaczył i w jakiś sposób weszli oni w jego posiadanie. Jeśli trzeba to postaram się zmienić na inny ekwipunek, ale to już straci swój smak według mnie.
5. Ciężko czasem wyłapywać swoje błędy a najtrudniej już niestety wtedy kiedy Word podkreśla ci praktycznie wszystko z powodu braku polskich znaków :(
6. Rozumiem.

Siv.

Re: NPC, luzna zbieranina

: 27 lip 2011 23:14
autor: Zurwen
Nie poprawiaj bo już nie ma sensu ;)

Edit.
Chociaż możesz mi podrzucić poprawione opisy elfki oraz bliźniaków.
A, i dopisać jakąś zbroję dla zwykłych najemników (np. długą kolczugę). Jeżeli miecz vernena miał być jednoręczny, to przyda mu się też tarcza.

Re: NPC, luzna zbieranina

: 30 lip 2011 03:08
autor: Zurwen
Przydałaby się paroosobowa ekipa do pomocy Landsknechtowi.

Re: NPC, luzna zbieranina

: 31 lip 2011 12:17
autor: Orling
Piszę dwie osoby, jedna to dumny młodzian rodem z południa - Ildefonso, navajero, posługujący się, jak nazwa wskazuje, navaja, chłopak pełen ideałów. Drugi to Markad de Builin, ale do niego nie mam jeszcze wyklarowanej koncepcji, chociaż jest pomysł na kogoś nieco bogatszego, przynajmniej sprzętowo.

Edit:
Pytanie: czy NPC może mieć hełm w ekwipunku i zakładać go w momencie ataku?

Re: NPC, luzna zbieranina

: 31 lip 2011 15:05
autor: Zurwen
Może, tylko w takich sytuacjach trzeba rozważyć parę problemów. Np. co jak ktoś go zaatakuje i sobie wyjdzie? Hełm ma zostać na głowie, czy powinien go zdjąć? Itp.