Pytania do Czarodziejów
Re: Pytania do Czarodziejów
Wracajac do apokalips chyba nie wyrazilem sie jasno: sprzet w skrzyniach jest (byl? moze cos przeoczylem? uszkadzany przez apokalipse. To chyba jest jakies zaokraglanie w dol jego przetrwalnosci. W zwiazku z tym po jednej apokalipsie znikaja tylko graty, ktore nie przetrwaja, cala reszta jest ale ma obnizona przetrwalnosc. Cykl sie powtarza z kazda nastepna i po 5 apokach w skrzyni sa tylko graty z danego dnia, a po 6 nie ma w skrzyniach niczego ;] Najprosciej byloby zakodowac cofke skrzyni w wypadku, gdy czas od ostatniej apoki <n, problem w tym, ze to generowaloby przekrety. Moze cos przy tym zaokraglaniu przetrwalnosci? O ile jest szansa na zajecie sie tym "problemem" ;)
Przedmioty maja ustawiona przetrwalnosc do pewnego punktu czasowego. Jest on niezmienny, Apokalipsa nie ma na to zadnego wplywu.
Moze byc to po prostu efekt tego, ze wiekszosc przedmiotow jest zdobywana o zblizonym czasie, wiec ich ogolny rozklad momentow konca przetrwalnosci jest dosc specyficzny. Wtedy kazda kolejna Apokalipsa moze zabierac ich stosunkowo duzo.
Rafgart
Przedmioty maja ustawiona przetrwalnosc do pewnego punktu czasowego. Jest on niezmienny, Apokalipsa nie ma na to zadnego wplywu.
Moze byc to po prostu efekt tego, ze wiekszosc przedmiotow jest zdobywana o zblizonym czasie, wiec ich ogolny rozklad momentow konca przetrwalnosci jest dosc specyficzny. Wtedy kazda kolejna Apokalipsa moze zabierac ich stosunkowo duzo.
Rafgart
Re: Pytania do Czarodziejów
Pytanie do koderów:
Czy z perspektywy czasu, uważacie podział na driver i mudlib za trafiony, czy jednak lepiej by było, gdyby mudlib był wkompilowany w silnik?
Na to pytanie moze odpowiedziec Mithandir lub najlepiej Tanis. Szansa jednak, ze na to forum kiedykolwiek wejda i beda mieli czas na czysto abstrakcyjne filozofowanie, jest raczej niewielka.
Tak czy siak musisz w takim pytaniu dokladnie zdefiniowac co rozumiesz przez pojecie 'mudlib', bo przy takiej ogolnosci ciezko byloby cokolwiek napisac.
Rafgart
Przez mudlib rozumiem wszystkie "bebechy" napisane w LPC, dajace ostateczny iterfejs dla zwyklego wiza, ktorych jednak zwykly wiz modyfikowac nie może. Jeśli wyrażam sie niejasno to ta definicja pasuje.
Ja to widze tak:
1. Im wiecej jest skompilowane, tym wieksza wydajność.
2. Podzial na driver i mudlib zaklada, że driver raczej nie bedzie modyfikowany, dajac w zamian mechanizm do zarzadzania libem z poziomu zalogowanego wizarda. Narzuca to jednak na pewno jakieś ograniczenia (język interpretowany nie ma prawa mieć większych możliwości niż język w jakim napisano jego interpreter). IMHO zmiany w libie i tak sa rzadkie, dość inwazyjne i dokonywane przez znacznie zawezone grono wizow więc równie dobrze mogły by sie odbywać "na zewnątrz" np. z wykorzystaniem SVN-a.
Co o tym sądzisz? Zwykle dużo wychodzi w praniu i Twoja opinia, Rafgarcie, jako kogoś kto konserwuje tak rozrośnięty LPMUD jak Arkada, jak najbardziej mnie interesuje.
Jak dla mnie obecny podzial jest wlasciwy. Na chwile obecna wszelki kod w C rodzi duze problemy (bo ci co byli madrzy juz dawno wymarli
). Tak wiec jak np teraz robilsmy zmiany z ukrywaniem, to najwiekszym problemem byla wlasnie funkcja odpowiadajaca za sprawdzanie kto kogo widzi. Mimo ze jest w mudlibie, to zostala przeniesiona do drivera (tak jak szereg innych bardzo czesto uzywanych funkcji - tzn CFUN).
Czy z perspektywy czasu, uważacie podział na driver i mudlib za trafiony, czy jednak lepiej by było, gdyby mudlib był wkompilowany w silnik?
Na to pytanie moze odpowiedziec Mithandir lub najlepiej Tanis. Szansa jednak, ze na to forum kiedykolwiek wejda i beda mieli czas na czysto abstrakcyjne filozofowanie, jest raczej niewielka.
Tak czy siak musisz w takim pytaniu dokladnie zdefiniowac co rozumiesz przez pojecie 'mudlib', bo przy takiej ogolnosci ciezko byloby cokolwiek napisac.
Rafgart
Przez mudlib rozumiem wszystkie "bebechy" napisane w LPC, dajace ostateczny iterfejs dla zwyklego wiza, ktorych jednak zwykly wiz modyfikowac nie może. Jeśli wyrażam sie niejasno to ta definicja pasuje.
Ja to widze tak:
1. Im wiecej jest skompilowane, tym wieksza wydajność.
2. Podzial na driver i mudlib zaklada, że driver raczej nie bedzie modyfikowany, dajac w zamian mechanizm do zarzadzania libem z poziomu zalogowanego wizarda. Narzuca to jednak na pewno jakieś ograniczenia (język interpretowany nie ma prawa mieć większych możliwości niż język w jakim napisano jego interpreter). IMHO zmiany w libie i tak sa rzadkie, dość inwazyjne i dokonywane przez znacznie zawezone grono wizow więc równie dobrze mogły by sie odbywać "na zewnątrz" np. z wykorzystaniem SVN-a.
Co o tym sądzisz? Zwykle dużo wychodzi w praniu i Twoja opinia, Rafgarcie, jako kogoś kto konserwuje tak rozrośnięty LPMUD jak Arkada, jak najbardziej mnie interesuje.
Jak dla mnie obecny podzial jest wlasciwy. Na chwile obecna wszelki kod w C rodzi duze problemy (bo ci co byli madrzy juz dawno wymarli

Ostatnio zmieniony 05 lis 2009 13:22 przez Pulp, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Pytania do Czarodziejów
Zdarza sie, ze znikaja monety z ekwipunku gracza. Niewazne, czy sa w sakiewce, w plecaku czy w inventory, po prostu wchodzi sie na lokacje i - pyk! - nie ma. Zdarzylo mi sie to w karczmie "Pod Wrzesniowym Piwem" (kilka razy), potem raz przed wieza golemow (co posrednio przyczynilo sie do smierci kolegi).
Pytanie brzmi: czy jest to blad globalny, juz zgloszony i zalatwiany, czy tez zwiazany (jakims cudem) z konkretna lokacja i nalezy go zglaszac wszedzie tam, gdzie sie pojawi?
Nigdy taki blad nie zostal zgloszony. Jesli rzeczywiscie by wystepowal, to mud raczej by nie byl grywalny i ktos inny na pewno by zauwazyl.
Tak wiec przed zgloszeniem nalezaloby uzyskac 1000000% pewnosc, ze nie jest to efekt np skryptu odkladajacego cos i gagujacego jakies komunikaty.
A jesli juz sie zglasza, to trzeba podac dokladne miejsce, czas takiego wydarzenia oraz operacje na monetach jakie sie wczesniej wykonywalo (bankowe, sklepowe, przenoszenie miedzy pojemnikami itp).
Rafgart
Pytanie brzmi: czy jest to blad globalny, juz zgloszony i zalatwiany, czy tez zwiazany (jakims cudem) z konkretna lokacja i nalezy go zglaszac wszedzie tam, gdzie sie pojawi?
Nigdy taki blad nie zostal zgloszony. Jesli rzeczywiscie by wystepowal, to mud raczej by nie byl grywalny i ktos inny na pewno by zauwazyl.
Tak wiec przed zgloszeniem nalezaloby uzyskac 1000000% pewnosc, ze nie jest to efekt np skryptu odkladajacego cos i gagujacego jakies komunikaty.
A jesli juz sie zglasza, to trzeba podac dokladne miejsce, czas takiego wydarzenia oraz operacje na monetach jakie sie wczesniej wykonywalo (bankowe, sklepowe, przenoszenie miedzy pojemnikami itp).
Rafgart
Bo tematy na forum dyskusyjnym nie sluza do dyskusji.
------
Na mnie nie patrzcie, ja tu tylko expie!
Re: Pytania do Czarodziejów
Troche uzupelniajacych informacji co do samego logowania w skrzyniach:
- do logowania dochodzi w kilkadziesiat sekund po fakcie wlozenia/wyjecia jakiegos przedmiotu
- logowane sa tylko realne zmiany w ilosci danego przedmiotu w tym krotkim czasie
Powyzsze oznacza, ze np wlozenie i wyjecie od razu tego samego przedmiotu nie zostana zapisane. Informacja o tym nic nie wnosi, a tylko zapycha loga.
- wpisy logowania sa podzielone na przedzialy oddzielone trzema gwiazdkami
- kazdy przedzial to godzina rlowa
- wyswietlane jest do 24 przedzialow (czyli wkladanie i wyjmowanie danego przedmiotu przez ostatnia dobe)
EDIT Jeszcze to troche dopracujemy, wiec prosze nie zglaszac pomyslow (a juz szczegolnie nie na forum). Efekty beda po nastepnej apokalipsie.
- do logowania dochodzi w kilkadziesiat sekund po fakcie wlozenia/wyjecia jakiegos przedmiotu
- logowane sa tylko realne zmiany w ilosci danego przedmiotu w tym krotkim czasie
Powyzsze oznacza, ze np wlozenie i wyjecie od razu tego samego przedmiotu nie zostana zapisane. Informacja o tym nic nie wnosi, a tylko zapycha loga.
- wpisy logowania sa podzielone na przedzialy oddzielone trzema gwiazdkami
- kazdy przedzial to godzina rlowa
- wyswietlane jest do 24 przedzialow (czyli wkladanie i wyjmowanie danego przedmiotu przez ostatnia dobe)
EDIT Jeszcze to troche dopracujemy, wiec prosze nie zglaszac pomyslow (a juz szczegolnie nie na forum). Efekty beda po nastepnej apokalipsie.
Re: Pytania do Czarodziejów
Skoro takie mile zmiany ostatnio zachodza i na pytania graczy pada wiele odpowiedzi zapytam:
Jak tam sprawa z odbieraniem prowadzenia prowadzacemu ? Bylo by to doskonale zabezpieczenie calej druzyny na wypadek padu lacza prowadzacemu. Poruszane bylo w komentarzach do pytan, ale nie doczekalo sie odpowiedzi.
Przyklad:Wszyscy stoja, prowadzacy nie reaguje, wpierw nie wiadomo co sie dzieje, czesto nastepuje jakis respawn npcow itd, juz nie pisze o sprawach pk, gdy druzyna stoi na srodku traktu.
Przykladowe rozwiazanie:
- opcja "przekazywanie prowadzenia dopuszczalne tak / nie"
- komenda "przejmij druzyne"
Działanie: jesli przez 5-10 sekund prowadzacy nie zaprotestuje (wyswietla mu sie zapytanie "czy chcesz przekazac druzyne?) i dodatkowo ma opcje ustawiona na przyzwolenie takich dzialan, to nastepuje oddanie prowadzenia. Parosekundowy delay i pytanie zabezpiecza przed uzyciem tej funkcji w celach taktycznych, a takze przypadkowych takeoverach druzyny
Po to wprowadzilismy opcje z wylogowaniem po danym czasie. Opcja powyzsza niesie za soba za duzo ryzyko utraty kontroli nad druzyna/postacia.
Rafgart
To nawet niech to bedzie 30 sekund przypominane co 5 sekund.
Tamta zmiana, ktora wprowadziliscie jest ok, dla osob ze slabym laczem, ktorzy wiedza ze im pada ciagle i ustawiaja sobie te 5 minut, ok , ale najbardziej frustrujace sa sytuacje w ktorych ma sie swietne lacze, ale przypadkowo raz w miesiacu czy od swieta cos sie wylaczy, padnie, zawiesi sie windows czy cos. Jesli wstanie systemu czy naprawa przeciagnie sie do nawet kilku minut dochodzi do jakze irytujacych zgonow najczesciej w przypadku respawnu groznych npcow i braku reakcji zerwanej osoby.
A czy traci sie kontrole nad postacia? Zawsze opcje wlaczajaca ta funkcje mozna wylaczyc by wlaczac jedynie wsrod przyjaciol. Mozna nawet by ustawic takie cos, ze jedynie pierwsza osoba dolaczajaca do Ciebie lub osoba poprzednio prowadzaca moze jako jedyna wydac taka komende(gracz organizuje wtedy druzyne swiadomy tego), albo od biedy komenda "ustaw zastepce"... to jedyna osoba, ktora moze zadac przekazania, ba mozna to rozszerzyc, to byla by ta osoba, ktora w przypadku zgonu prowadzacego przejmuje jako zastepca prowadzenie. Rozumiem, ze boisz sie sytuacji, w ktorych wielka druzyne przejmuje jakis lewy jej czlonek, ktory dokona jakiegos wybryku.
Jak tam sprawa z odbieraniem prowadzenia prowadzacemu ? Bylo by to doskonale zabezpieczenie calej druzyny na wypadek padu lacza prowadzacemu. Poruszane bylo w komentarzach do pytan, ale nie doczekalo sie odpowiedzi.
Przyklad:Wszyscy stoja, prowadzacy nie reaguje, wpierw nie wiadomo co sie dzieje, czesto nastepuje jakis respawn npcow itd, juz nie pisze o sprawach pk, gdy druzyna stoi na srodku traktu.
Przykladowe rozwiazanie:
- opcja "przekazywanie prowadzenia dopuszczalne tak / nie"
- komenda "przejmij druzyne"
Działanie: jesli przez 5-10 sekund prowadzacy nie zaprotestuje (wyswietla mu sie zapytanie "czy chcesz przekazac druzyne?) i dodatkowo ma opcje ustawiona na przyzwolenie takich dzialan, to nastepuje oddanie prowadzenia. Parosekundowy delay i pytanie zabezpiecza przed uzyciem tej funkcji w celach taktycznych, a takze przypadkowych takeoverach druzyny

Po to wprowadzilismy opcje z wylogowaniem po danym czasie. Opcja powyzsza niesie za soba za duzo ryzyko utraty kontroli nad druzyna/postacia.
Rafgart
To nawet niech to bedzie 30 sekund przypominane co 5 sekund.
Tamta zmiana, ktora wprowadziliscie jest ok, dla osob ze slabym laczem, ktorzy wiedza ze im pada ciagle i ustawiaja sobie te 5 minut, ok , ale najbardziej frustrujace sa sytuacje w ktorych ma sie swietne lacze, ale przypadkowo raz w miesiacu czy od swieta cos sie wylaczy, padnie, zawiesi sie windows czy cos. Jesli wstanie systemu czy naprawa przeciagnie sie do nawet kilku minut dochodzi do jakze irytujacych zgonow najczesciej w przypadku respawnu groznych npcow i braku reakcji zerwanej osoby.
A czy traci sie kontrole nad postacia? Zawsze opcje wlaczajaca ta funkcje mozna wylaczyc by wlaczac jedynie wsrod przyjaciol. Mozna nawet by ustawic takie cos, ze jedynie pierwsza osoba dolaczajaca do Ciebie lub osoba poprzednio prowadzaca moze jako jedyna wydac taka komende(gracz organizuje wtedy druzyne swiadomy tego), albo od biedy komenda "ustaw zastepce"... to jedyna osoba, ktora moze zadac przekazania, ba mozna to rozszerzyc, to byla by ta osoba, ktora w przypadku zgonu prowadzacego przejmuje jako zastepca prowadzenie. Rozumiem, ze boisz sie sytuacji, w ktorych wielka druzyne przejmuje jakis lewy jej czlonek, ktory dokona jakiegos wybryku.
Re: Pytania do Czarodziejów
Witam
Dawno nie wprowadzalem zamieszania
wiec nadrabiam:
1.) Dlaczego zmutowane osoby nie maja dostepu do emotow mutacji?
Zeby moc kontrolowac emocje musisz miec kontakt z 'sila sprawcza', czyli wyznawac odpowiedniego boga.
2.) Czy zmiany z mutacjami sa juz skonczone? czy jest jeszcze jakas szansa (lub sens) zglaszac pewne propozycje i poprawki? (do kogo?)
Sa skonczone, poprawki zglaszac do ?zglos.
3.) To bedzie bardzo bolesne i przykre pytanie
Jak czarodzieje i administracja widza w obecnej chwili interpretacje zasad MUDa?
- zmutowany zoltek podklada sie do zabijania druzynie swiatla
- podstawiony zmutowany sekond daje sie zabijac druzynie swiatla
- gracz ktory chce pograc takim mutantem jest nagminnie zabijany przez druzyne swiatla

To zalezy od kontekstu - pod uwage brany jest szereg czynnikow. Na przyklad inna sytuacja jest, gdy osoba zabijana jest nowym graczem na Arkadii, a inna gdy jest to sekond starego gracza, wczesniej powiazanego z pewnymi gildiami, ktory celowo prowokuje i donosil juz wczesniej na ircu MC.
4.) Dlaczego NPCe sa odporne na spaczen?
NPC to elitarne obiekty na Arkadii - nie da sie ich zablokowac, znalezc ukrytych, sa odporne na spaczen i nie zadaja glupich pytan.
5.) Mutacje sa swego rodzaju kolorytem na arce ale dlaczego nie mozna wprowadzic jakiegos systemu bonusow za ich posiadanie? Na chwile obecna dwie linijki "radosci" dostarczaja tylko masy problemow, a nie daja nic w zamian.
Mutacje dla wiekszosci graczy maja byc problemem, a nie bonusem. Jesli chcesz byc w tej mniejszosci musisz sie skontaktowac z wyznawcami bozkow chaosu.
6.) Jak widziane sa przez administracje poczyniania terytorialne graczy? Stosunkowo niedawno mozna bylo zostac panem swiata jezeli mialo sie sile utrzymac ten swiat, a teraz wielkim problemem jest pytanie o imie na teoretycznie przypisanym terenie stowarzyszenia.
Wiele rzeczy mozna na Arkadii robic, ale trzeba przy tym przestrzegac zasad, zachowywac umiar i przyzwoitosc oraz szacunek wobec postaci i czasu (cytujac Ciebie) innych graczy.
7.) Jak zachowania graczy maja sie do wytycznych i wymogow erpega?
- zakonnik z halabarda skavenow zabija gracza za to, ze walczy halabarda ze skavenow!
- kgks atakuje za tarcze z pewnych mutantow
- gladiator ze skavenskim mieczem ograbia GPka za to, ze nosi skavenski kirys
- korsarz zabija elfa bo to elf
- czlowiek zabija nieludzia bo to nieludz
- ktos zabija inna osobe bo jest ruda
Juz o to pytales w pytaniu 3.
8.) Kto zajmuje sie ukrywaniem i komu mozna zawracac glowe z detalami mniejszymi lub wiekszymi?
?zglos
9.) Dlaczego haslo na forum nie zmienia sie razem ze zmiana hasla na mudzie?
Czekamy na pewne poprawki (dlatego tez nie da sie tymczasowo tworzyc nowych uzytkownikow forum).
Rafgart
Pozdrawiam
Dawno nie wprowadzalem zamieszania

1.) Dlaczego zmutowane osoby nie maja dostepu do emotow mutacji?
Zeby moc kontrolowac emocje musisz miec kontakt z 'sila sprawcza', czyli wyznawac odpowiedniego boga.
2.) Czy zmiany z mutacjami sa juz skonczone? czy jest jeszcze jakas szansa (lub sens) zglaszac pewne propozycje i poprawki? (do kogo?)
Sa skonczone, poprawki zglaszac do ?zglos.
3.) To bedzie bardzo bolesne i przykre pytanie

Jak czarodzieje i administracja widza w obecnej chwili interpretacje zasad MUDa?
- zmutowany zoltek podklada sie do zabijania druzynie swiatla
- podstawiony zmutowany sekond daje sie zabijac druzynie swiatla
- gracz ktory chce pograc takim mutantem jest nagminnie zabijany przez druzyne swiatla
i tutaj wlasnie trzeba rozwinac jeszcze bardziej... no dobrze! ktos moze powiedziec, ze jak sie zmutowal to ma za swoje i kazdy go bedzie zabijal, bo takie sa realia tego swiata - w porzadku ale tak samo mozna argumentowac zabijanie kazdego nieludzia w Ishtar, a takie zachowania nie byly mile widziane. Z innej strony mozna rozpatrywac to jako swiadomy wybor bycia "chlopcem do bicia" ALE takim samym swiadomym wyborem bedzie wybor rasy do grania. Jak sie ma jeszcze w tym wszystkim roznica poziomow i umiejetnosci, a zeby nie bylo za latwo dodam jeszcze szanowanie wlasnej postaci i czasuZabronione jest uporczywe nękanie innych graczy. Określenie co jest nękaniem nie jest całkiem oczywiste, więc nalezy tu użyć zdrowego rozsądku i dobrego smaku - na pewno jest nim wykraczające poza roleplaying obrażanie lub rozpowszechnianie fałszywych pogłosek o innych graczach.

To zalezy od kontekstu - pod uwage brany jest szereg czynnikow. Na przyklad inna sytuacja jest, gdy osoba zabijana jest nowym graczem na Arkadii, a inna gdy jest to sekond starego gracza, wczesniej powiazanego z pewnymi gildiami, ktory celowo prowokuje i donosil juz wczesniej na ircu MC.
4.) Dlaczego NPCe sa odporne na spaczen?
NPC to elitarne obiekty na Arkadii - nie da sie ich zablokowac, znalezc ukrytych, sa odporne na spaczen i nie zadaja glupich pytan.
5.) Mutacje sa swego rodzaju kolorytem na arce ale dlaczego nie mozna wprowadzic jakiegos systemu bonusow za ich posiadanie? Na chwile obecna dwie linijki "radosci" dostarczaja tylko masy problemow, a nie daja nic w zamian.
Mutacje dla wiekszosci graczy maja byc problemem, a nie bonusem. Jesli chcesz byc w tej mniejszosci musisz sie skontaktowac z wyznawcami bozkow chaosu.
6.) Jak widziane sa przez administracje poczyniania terytorialne graczy? Stosunkowo niedawno mozna bylo zostac panem swiata jezeli mialo sie sile utrzymac ten swiat, a teraz wielkim problemem jest pytanie o imie na teoretycznie przypisanym terenie stowarzyszenia.
Wiele rzeczy mozna na Arkadii robic, ale trzeba przy tym przestrzegac zasad, zachowywac umiar i przyzwoitosc oraz szacunek wobec postaci i czasu (cytujac Ciebie) innych graczy.
7.) Jak zachowania graczy maja sie do wytycznych i wymogow erpega?
- zakonnik z halabarda skavenow zabija gracza za to, ze walczy halabarda ze skavenow!

- kgks atakuje za tarcze z pewnych mutantow
- gladiator ze skavenskim mieczem ograbia GPka za to, ze nosi skavenski kirys
- korsarz zabija elfa bo to elf
- czlowiek zabija nieludzia bo to nieludz
- ktos zabija inna osobe bo jest ruda
Juz o to pytales w pytaniu 3.
8.) Kto zajmuje sie ukrywaniem i komu mozna zawracac glowe z detalami mniejszymi lub wiekszymi?
?zglos
9.) Dlaczego haslo na forum nie zmienia sie razem ze zmiana hasla na mudzie?
Czekamy na pewne poprawki (dlatego tez nie da sie tymczasowo tworzyc nowych uzytkownikow forum).
Rafgart
Pozdrawiam
Re: Pytania do Czarodziejów
Czy byly wprowadzone jakies zmiany z męczeniem się postaci?
Nie byly wprowadzane zadne zmiany.
Rafgart
Nie byly wprowadzane zadne zmiany.
Rafgart
Re: Pytania do Czarodziejów
Mam pytanie w kwestii zawodu Nozownika.
Czy beda planowane jeszcze jakies zmiany czy to juz jest ostateczny wyglad tego zawodu ?
Bo z tego co slyszalem to zostal on obciety...
Moze gracze sa nieobiektywni ale slyszy sie opinie ze Nozownik jest teraz bardzo slabym zawodem ze Spec jest zenujacy w porownaniu do tego co bylo ?
Dlatego moje pytanie czy cos bedzie z tym jeszcze robione i czy beda dokonywane jakies zmiany ?
Zawod nozownika nie bedzie zmieniany.
Rafgart
Czy beda planowane jeszcze jakies zmiany czy to juz jest ostateczny wyglad tego zawodu ?
Bo z tego co slyszalem to zostal on obciety...
Moze gracze sa nieobiektywni ale slyszy sie opinie ze Nozownik jest teraz bardzo slabym zawodem ze Spec jest zenujacy w porownaniu do tego co bylo ?
Dlatego moje pytanie czy cos bedzie z tym jeszcze robione i czy beda dokonywane jakies zmiany ?
Zawod nozownika nie bedzie zmieniany.
Rafgart
Nie dyskutuj z debilem bo sprowadzi Cie do swojego poziomu i pokona doswiadczeniem !
General Mike Patton
General Mike Patton
Re: Pytania do Czarodziejów
Jakie są szanse na przywrócenie Novigradzkiego Stowarzyszenia Rozkoszy?
Z tego co udało mi się zorientować zostało ono zamknięte z powodu nazużyć ze strony graczy.
Jak widziane byłoby otworzenie go jako klubu autojoin i bardziej w formie szkoły uwodzenia niż
typowego burdelu tworzonego przez graczy?
S.
Kazdy dobry projekt ma szanse realizacji. Jesli jednak mialby dotykac takiej tematyki jak NSR, to dobrze by bylo, zeby zostal tak przemyslany, by nie prowokowal do leczenia frustracji seksualnych na mudzie.
Rafgart
Z tego co udało mi się zorientować zostało ono zamknięte z powodu nazużyć ze strony graczy.
Jak widziane byłoby otworzenie go jako klubu autojoin i bardziej w formie szkoły uwodzenia niż
typowego burdelu tworzonego przez graczy?
S.

Kazdy dobry projekt ma szanse realizacji. Jesli jednak mialby dotykac takiej tematyki jak NSR, to dobrze by bylo, zeby zostal tak przemyslany, by nie prowokowal do leczenia frustracji seksualnych na mudzie.
Rafgart
Re: Pytania do Czarodziejów
Mam pytanie dotyczące tego stwierdzenia:
Jeżeli tak, to czy chodzi tylko o atak zaraz po zalogowaniu postaci, czy również jak pójdzie na startówkę?
A co z przelogowaniem uciekającego?
Lokacja startowa to lokacja, na ktorej wlasnie rozpoczales gre.
O tym czy zostaly zlamane jakies zasady zdecyduje MG.
Jesli ktos mogl sie przelogowac, to znaczy, ze od walki minal czas, uznawany przez nas za dostatecznie dlugi i nie jest to juz osoba 'uciekajaca'. Oczywiscie kazdy ma prawo do wlasnej oceny, czy takie zachowanie jest fair czy nie.
Rafgart
dzieki za odpowiedz!
Czy należy rozumieć, że zabronione jest atakowanie innych graczy na startówkach (bo ani słowa o tym w zasadach)Rafgart pisze:Wszystkie przypadki atakow na lokacjach startowych (czy to w wykonaniu npcy, czy graczy) prosze zglaszac do MG.

Jeżeli tak, to czy chodzi tylko o atak zaraz po zalogowaniu postaci, czy również jak pójdzie na startówkę?
A co z przelogowaniem uciekającego?
Lokacja startowa to lokacja, na ktorej wlasnie rozpoczales gre.
O tym czy zostaly zlamane jakies zasady zdecyduje MG.
Jesli ktos mogl sie przelogowac, to znaczy, ze od walki minal czas, uznawany przez nas za dostatecznie dlugi i nie jest to juz osoba 'uciekajaca'. Oczywiscie kazdy ma prawo do wlasnej oceny, czy takie zachowanie jest fair czy nie.
Rafgart
dzieki za odpowiedz!