Balans, exp i inne cuda
Re: Balans, exp i inne cuda
Wreszcie ktoś się wypowiedział konkretnie "sprawdziłem tak a tak tyle a tyle razy i takie a takie wyniki wyszły" a nie "bo ja wiem i już"... Dziękuję Jaedenie.
Re: Balans, exp i inne cuda
Za co? Ja wcale nie potrzebuje 40% wiecej ghuli zabic na takie same postepy Nie spieszylbym sie z wyciaganiem wnioskow, dalej mozna expic samemu, dla mnie sie czas postepow ani nie zwiekszyl ani nie zmniejszyl, ale nigdy nie expilem szybko. Odnosnie wyciagania wnioskow na podstawie tych 40% wiecej mobow - przeliczajac to na ciosy potrzebujesz dodatkowo 160 ciosow raptem, przy srednim czasie na cios w granicach 5 sekund to jest 13 min 20 sekund wiec nie ma jakiejs duzej tragedii moim zdaniem. Poza tym Visborg, najpierw piszesz ze expisz 3x szybciej a potem przyklaskujesz wypowiedzi osoby, ktora twierdzi ze expi sie wolniej....czyzbys wczesnie nie wypowiadal sie konkretnie i pisales "bo ja wiem i juz"?
Re: Balans, exp i inne cuda
Wcześniej wypowiadałem się na temat subiektywnego odczucia na swoich postaciach - full zawód i 50% zawodu. Swoje zdanie podtrzymuje, expię zdecydowanie szybciej ale jestem zbyt leniwy żeby robić jakieś testy i nie potrafię dokładnie powiedzieć jak było przed reformą. Wiem że jestem mile zaskoczony zawsze gdy sprawdzam postępy - z kolei nie zauważyli tego inni w drużynie fullzawodowca, ale z kolei mam tam najniższy level, poniżej magicznej "granicy szybkiego expienia" podczas gdy oni powyżej.
Jaeden wykonał testy dla AJ i podał ich konkretne wyniki, w przeciwieństwie do innych dyskutantów których argumentacja opierała się na arbitralnym "bo tak" ew. "widziałem jedną walkę gdzie", czy to chodziło o pochwałę czy krytykę reformy. To że mnie samemu nie chce się zrobić czegoś porządnie odbiera mi prawo do pochwalenia kogoś kto zrobił to jak należy?
Jaeden wykonał testy dla AJ i podał ich konkretne wyniki, w przeciwieństwie do innych dyskutantów których argumentacja opierała się na arbitralnym "bo tak" ew. "widziałem jedną walkę gdzie", czy to chodziło o pochwałę czy krytykę reformy. To że mnie samemu nie chce się zrobić czegoś porządnie odbiera mi prawo do pochwalenia kogoś kto zrobił to jak należy?
Re: Balans, exp i inne cuda
Racja, ty nie masz ajotu, niemniej....o ile fakt ze nie chce ci sie czegos porzadnie nie odbiera ci prawa do pochwalenia kogos, kto zrobil to jak nalezy to
piszac:
Odnosnie testow, kolejny raz, dla mnie nie jest istotne ile mobow potrzebuje zabic na poziom, nie jest istotne ile ciosow potrzebuje zeby wyslac je na tamten swiat, wazny jest czas w jakim jestem w stanie to zrobic. A ten sie dla mnie jakos zbytnio nie zmienil.
piszac:
i potemWreszcie ktoś się wypowiedział konkretnie "sprawdziłem tak a tak tyle a tyle razy i takie a takie wyniki wyszły" a nie "bo ja wiem i już"
krytykujesz sam siebie. Jak sam przyznajesz, nie zrobiles zadnych testow, po prostu opierasz sie na swoim subiektywnym "bo ja wiem i juz".expię zdecydowanie szybciej ale jestem zbyt leniwy żeby robić jakieś testy i nie potrafię dokładnie powiedzieć jak było przed reformą
Odnosnie testow, kolejny raz, dla mnie nie jest istotne ile mobow potrzebuje zabic na poziom, nie jest istotne ile ciosow potrzebuje zeby wyslac je na tamten swiat, wazny jest czas w jakim jestem w stanie to zrobic. A ten sie dla mnie jakos zbytnio nie zmienil.
Re: Balans, exp i inne cuda
Jaeden: Zblizony spec u max fanatyka i GPka na doswie, a na zwiedzil to moze byc gigantyczna roznica. Przykladowego moba sciaga fanatyk o te szesc kondycji - ok, ale - kazdego? co trzeciego? jednego na dziesiec? Kazdemu sie moze wylosowac roznie cios. To teraz jeszcze przeprowadz takie testy zza plecow. Dla mnie ten spec jest dziwny, fajny i potrzeby, ale dziwny. W sytuacji gdzie na piec rund, GPk zza plecow zadaje piec ciosow (jedna bronia) i w tym cztery spece, jest troche dziwnie. Fanatyk tanker w tym czasie, wyprowadzi szesc ciosow (dwoma bronmi), gdzie dwa beda z duala, dwa pojedyncze (w tym jeden spec).
Mamy przykladowe:
male mobki: szczury, snoty, gobasy
sredniaki: orki, czarne orki i inne hobgobliny
duze: trolle i cala reszta towarzystwa
Na malych i duzych nie bedzie widac roznicy. Widac ja na sredniakach, oczywiscie na korzysc naszego przykladowego fanatyka.
Teorie rozne inne oczywiste:
Cos nam nie trybi w kilku sytuacjach. Grupy malych mobow, albo rozne sredniaki. W NPCach korzystajacych z ciezkich pancerzy, albo nie korzystajacych z nich wcale roznic sporych nie ma (chodzi o zabijanie moba), roznice sa natomiast w obrazeniach jakie otrzymujemy my (jesli wrog posluguje sie bronia).
Ile ma trwac teraz robienie nieznaka? Bo nie wiadomo co, gdzie i komu zglaszac.
GPk potrzebuje prawie trzy razy mniej mobow na postep niz potrzebowal. Zawodowcowi zostala ta sama ilosc mobow, ale czas nieznaka sie nieco wydluza (random jakosci sprzetu). To jest w sytuacji expa solo i jest jasne. Laczac zawodowca z GPkiem w druzynie i expiac wspolnie, mozemy zauwazyc, ze to sie nie zmienia. Zawodowiec potrzebuje w przyblizeniu podobna ilosc mobow sprzed zmian, GPk expi szybciej. Doszedl spec i skrocil sie czas expienia nieznaka. Dziwne.
Mam cicha nadzieje, ze w trakcie tej zmiany zostala wzieta inna rzecz pod uwage. Przydatnosc, a raczej nieprzydatnosc lekkich i srednich zbroi. System byl mocno skrzywiony, a poprawa tez nam mogla namieszac sporo.
Sa trzy rodzaje zbroi: lekka, srednia i ciezka. Mamy dwanascie stopni jakosci.
Do tej pory wygladalo to dla mnie nieco na opak. Najlepsza zbroja lekka (12/12), odpowiadala 1/3 zbroi sredniej (4/12) i na chlopski (gracza) rozum - odpowiadalo to najgorszej mozliwej zbroi ciezkiej (1/12 a moim zdaniem powinno byc MINUS 4/12). Glupia sytuacja, bo w wiekszosci erpegow juz to sprytnie opracowali. Balans z pominieciem magikow oczywiscie.
1-4/12 - kiepska zbroja
5-8/12 - przecietna zbroja
9-12/12 - dobra zbroja
- kiepska LEKKA zbroja to smiec
- przecietna LEKKA zbroja, odpowiednik kiepskiej SREDNIEJ zbroi
- dobra LEKKA zbroja, odpowiednik przecietnej SREDNIEJ zbroi i kiepskiej CIEZKIEJ zbroi
Prosciej sie nie da. Ciezka 4/12 = srednia 8/12 = lekka 12/12. Kazdy jest szczesliwy, reforma sprzetu udana. Nic sie w przyrodzie nie marnuje. Lekkie i srednie zbroje wracaja do lask. Gracze najpierw rzucaja kamieniami we mnie (jesli nie zostalo poprawione w podobny sposob), potem w wizow - wszystko wraca do normy.
Mamy przykladowe:
male mobki: szczury, snoty, gobasy
sredniaki: orki, czarne orki i inne hobgobliny
duze: trolle i cala reszta towarzystwa
Na malych i duzych nie bedzie widac roznicy. Widac ja na sredniakach, oczywiscie na korzysc naszego przykladowego fanatyka.
Teorie rozne inne oczywiste:
Cos nam nie trybi w kilku sytuacjach. Grupy malych mobow, albo rozne sredniaki. W NPCach korzystajacych z ciezkich pancerzy, albo nie korzystajacych z nich wcale roznic sporych nie ma (chodzi o zabijanie moba), roznice sa natomiast w obrazeniach jakie otrzymujemy my (jesli wrog posluguje sie bronia).
No i jestesmy w domu. Moja ocena obiektu po zmianach, ma szesciostopniowy zakres (przed zmianami bylo 3), wiec posrod roznego sprzetu i broni, mozna trafic na cos ze statami jak magiki. Cztery gobosy lejace 'patykami' 1/14, moga sie okazac czterema cwanymi goblinami, majacymi 'patyki' 3/14 i odpowiednio wyzsze pancerze. Nie wyjasnia to roznicy expa miedzy zawodowcami i GPkami, bo z tego co sie orientuje to sprzet nie mial sie wliczac w sile bojowa.Przedzial losowosci statystyk broni i zbroi bedzie teraz
szerszy niz dotychczas (czyli moga sie wylosowac jeszcze troche
lepsze lub gorsze).
Ile ma trwac teraz robienie nieznaka? Bo nie wiadomo co, gdzie i komu zglaszac.
GPk potrzebuje prawie trzy razy mniej mobow na postep niz potrzebowal. Zawodowcowi zostala ta sama ilosc mobow, ale czas nieznaka sie nieco wydluza (random jakosci sprzetu). To jest w sytuacji expa solo i jest jasne. Laczac zawodowca z GPkiem w druzynie i expiac wspolnie, mozemy zauwazyc, ze to sie nie zmienia. Zawodowiec potrzebuje w przyblizeniu podobna ilosc mobow sprzed zmian, GPk expi szybciej. Doszedl spec i skrocil sie czas expienia nieznaka. Dziwne.
Mam cicha nadzieje, ze w trakcie tej zmiany zostala wzieta inna rzecz pod uwage. Przydatnosc, a raczej nieprzydatnosc lekkich i srednich zbroi. System byl mocno skrzywiony, a poprawa tez nam mogla namieszac sporo.
Sa trzy rodzaje zbroi: lekka, srednia i ciezka. Mamy dwanascie stopni jakosci.
Do tej pory wygladalo to dla mnie nieco na opak. Najlepsza zbroja lekka (12/12), odpowiadala 1/3 zbroi sredniej (4/12) i na chlopski (gracza) rozum - odpowiadalo to najgorszej mozliwej zbroi ciezkiej (1/12 a moim zdaniem powinno byc MINUS 4/12). Glupia sytuacja, bo w wiekszosci erpegow juz to sprytnie opracowali. Balans z pominieciem magikow oczywiscie.
1-4/12 - kiepska zbroja
5-8/12 - przecietna zbroja
9-12/12 - dobra zbroja
- kiepska LEKKA zbroja to smiec
- przecietna LEKKA zbroja, odpowiednik kiepskiej SREDNIEJ zbroi
- dobra LEKKA zbroja, odpowiednik przecietnej SREDNIEJ zbroi i kiepskiej CIEZKIEJ zbroi
Prosciej sie nie da. Ciezka 4/12 = srednia 8/12 = lekka 12/12. Kazdy jest szczesliwy, reforma sprzetu udana. Nic sie w przyrodzie nie marnuje. Lekkie i srednie zbroje wracaja do lask. Gracze najpierw rzucaja kamieniami we mnie (jesli nie zostalo poprawione w podobny sposob), potem w wizow - wszystko wraca do normy.
Re: Balans, exp i inne cuda
Homerofe:
Czestotliwosc speca jest taka sama jak kazdego innego, oscyluje w granicach 25%, nie jest tych ciosow duzo bo co jakis czas je resetuje, ale zawsze zblizone wyniki wychodza.
Lacznie wyprowadzonych atakow: 1921
Musniec: 149
Lekkich ran: 316
Ran: 449
Powaznych ran: 339
Bardzo ciezkich ran: 84
Masakr: 121
Ciosow specjalnych: 461
Defense wroga
Wyparowania: 0
Zbicia: 0
Uniki: 2
Czestotliwosc speca jest taka sama jak kazdego innego, oscyluje w granicach 25%, nie jest tych ciosow duzo bo co jakis czas je resetuje, ale zawsze zblizone wyniki wychodza.
Lacznie wyprowadzonych atakow: 1921
Musniec: 149
Lekkich ran: 316
Ran: 449
Powaznych ran: 339
Bardzo ciezkich ran: 84
Masakr: 121
Ciosow specjalnych: 461
Defense wroga
Wyparowania: 0
Zbicia: 0
Uniki: 2
Re: Balans, exp i inne cuda
Spokojnie, spokojnie :] ja wiem, ze nasz kochany random jest bardziej wylewny ostatnimi dniami i ostro miesza. To tylko takie dziwne odczucie. Stracilem moc, a ktos napieprza solidnie.
Ja sie czepiam speca, bo nie jestem w stanie zalapac jakiejs logiki. Pojawia sie spec, zwieksza sie sila bojowa - potrzeba mniej (do 3x) lub podobnie mobow na nieznak. Wspominales o ghoulach, no na tym expa niezbyt mam, na szkieletach nigdy nie mialem (na zlosc mi nie chca ich poprawic), ale jak dzis przebieglem po bagnach i zabilem piec ghouli zawodowcem, to musialem sie ewakuowac w zlej, bo mnie szkielety pojechaly. Nigdy nie spadalem ponizej dobrej!
Ja sie czepiam speca, bo nie jestem w stanie zalapac jakiejs logiki. Pojawia sie spec, zwieksza sie sila bojowa - potrzeba mniej (do 3x) lub podobnie mobow na nieznak. Wspominales o ghoulach, no na tym expa niezbyt mam, na szkieletach nigdy nie mialem (na zlosc mi nie chca ich poprawic), ale jak dzis przebieglem po bagnach i zabilem piec ghouli zawodowcem, to musialem sie ewakuowac w zlej, bo mnie szkielety pojechaly. Nigdy nie spadalem ponizej dobrej!
Re: Balans, exp i inne cuda
Ja osobiscie nie zauwazylem zeby ten random jakos wyjatkowo mieszal, zreszta, jak widac z tego co wkleilem jest to dosc bliskie 25%. Nie pisalem o ghoulach tylko ghulach, potworach spod Novigradu - potrzebuje ich mniej wiecej tyle samo na postep co przed zmianami, postep robie w 45 - 60 min, kwestia tego ile ich jest do zabicia. Odnosnie sily nie chce sie wypowiadac, nie chce mi sie sprawdzac przed i po kazdym specu ile wroga pojechalem, wydaje mi sie jednak ze powiedzmy takiego ghula przecietny spec sciaga o kondycje, raz mialem sytuacje ze na wejscie mocnemu zbojowi sprzedalem speca, po sprawdzeniu kondycji byl w zlym stanie, ale nie mam pewnosci czy np. ktos go nie zaczal przede mna i niedokonczyl bo za silny byl. Ogolnie rzecz biorac moze on byc duzo lepszy z dwurecznej broni, ja uzywam jednorecznych mieczy, wiec byc moze stad takie nie inne obrazenia. Mozesz miec racje zwracajac uwage na zbroje, ghule takowych nie maja, wiec tutaj nie widac wplywu takowych, ale ta losowosc a co za tym idzie szansa ze przeciwnik posiada lepszy sprzet w pewnym stopniu tlumaczyla by dlaczego czasami idzie po prostu zle i sa problemy z pokonaniem zboja, ktorego normalnie rozkladalem bez problemu.
Odnosnie relacji zbroi (niestety moja ocena obiektu pozostawia wiele do zyczenia) wiec nie bedzie to do konca miarodajne ale:
para stalowych nareczakow [ H:11 K:2 O:2 C:7 ]
Lramie:
pare stalowych nareczakow: 76 [ 2 %] ( 43 %)
Wymienilem je potem na srebrzysty lewy naramiennik [ M:33 C:12 O:12 K:9 ]
Lramie:
srebrzysty lewy naramiennik: 22 [ 2 %] ( 50 %)
Mozna by na tej podstawie wyciagnac wniosek ze potrzeba sredniej zbroi z 3 krotnie lepszymi statystykami zeby miec porownywalna/nieznacznie lepsza ochrone jak w ciezkiej zbroi.
Odnosnie relacji zbroi (niestety moja ocena obiektu pozostawia wiele do zyczenia) wiec nie bedzie to do konca miarodajne ale:
para stalowych nareczakow [ H:11 K:2 O:2 C:7 ]
Lramie:
pare stalowych nareczakow: 76 [ 2 %] ( 43 %)
Wymienilem je potem na srebrzysty lewy naramiennik [ M:33 C:12 O:12 K:9 ]
Lramie:
srebrzysty lewy naramiennik: 22 [ 2 %] ( 50 %)
Mozna by na tej podstawie wyciagnac wniosek ze potrzeba sredniej zbroi z 3 krotnie lepszymi statystykami zeby miec porownywalna/nieznacznie lepsza ochrone jak w ciezkiej zbroi.
Ostatnio zmieniony 15 lut 2011 08:55 przez Gość, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Balans, exp i inne cuda
Spec gp zblizony do speca fanatyka???
Re: Balans, exp i inne cuda
Re up:
U ... imie mojego mutka (moze Cie lepiej kojarzyc beda)
To jak osiagi malucha i ferrarri tez beda zblizone jezeli by za punkt odniesienia brac predkosc swiatla yhyhy.
Homerofe a moze trutke zmienili i teraz hpki sciaga ... sprawdziles ?
U ... imie mojego mutka (moze Cie lepiej kojarzyc beda)
To jak osiagi malucha i ferrarri tez beda zblizone jezeli by za punkt odniesienia brac predkosc swiatla yhyhy.
Homerofe a moze trutke zmienili i teraz hpki sciaga ... sprawdziles ?
2011.04.01
Gniot Adiutant Kapitana Kompanii Gryfa, Walczacy z Wiatrakami, Miecznik z
Paweza, Naczelny Madrala Arkadii, Ogr o Elfich Uszach, Elf o Ogrzym
Rozumku, Zastepca Szefa Muminkow z Obozu Najemnikow, Arcydzielo
Sztuki Cukierniczej
Gniot Adiutant Kapitana Kompanii Gryfa, Walczacy z Wiatrakami, Miecznik z
Paweza, Naczelny Madrala Arkadii, Ogr o Elfich Uszach, Elf o Ogrzym
Rozumku, Zastepca Szefa Muminkow z Obozu Najemnikow, Arcydzielo
Sztuki Cukierniczej