Re: Exp
: 15 wrz 2009 21:34
W sensie, ze uczenie kogos oglupia? 

Oficjalne forum Arkadii, polskiego MUD-a, tekstowej gry fabularnej.
https://arkadia.rpg.pl/forum/
I akurat kupowanie expa za kase rozpizdziloby balans - jaki by on nie byl obecnie - koncertowo.Lintan pisze: Z resztą piszecie, że arkadia ma być zbalansowana a nie super realna - przynajmniej tak rozumiem niektóre wypowiedzi.
Wizowie - nie wszyscy, oczywiscie. Tak na marginesie.Lintan pisze: W ogóle dziwię się myśli która przewija się przez forum:
Że gracze (nie wszyscy oczywiście) chcą "kliknij i zabij" a wizowie chcą RPG.
W RPG nie chodzi o zdobywanie doswiadczenia. Ani zreszta o walke.Lintan pisze: W końcu jeśli w pewnym momencie jedynym sposobem na rozwój- zdobycie doświadczenia jest zabijanie - to jak ma być RPG a nie "kliknij i zabij". No chyba, że właśnie o to chodzi.
Ta. Zaczac by nalezalo od wymienienia graczy.Lintan pisze: Gdyby miało być RPG to trzeba sporo poprawić...
A zakoduje to, parafrazujac: X, Master Kodu Wszelakiego, Bez Zycia Prywatnego, borsuk.Lintan pisze: dodać więcej interakcji-rozmów z NPC
Takich prostych typu, marynarz na galerze na pytanie o Nuln odpowie, tak właśnie płyniemy do tego <przymiotnik zależny od jego nastroju> portu.
W mieście szukając jubilera można by się pytać NPC czy nie wiedzą gdzie jest(a może tak można tylko ja jeszcze nie odkryłem?) Oczywiście, część(większość?) będzie zajęta swoimi sprawami, a z tych co udzielą odpowiedzi niektórzy udzielą błędnej.
Sa takie.Lintan pisze: Zadania:
Jeśli to jedyny sposób, oprócz zabijania, na rozwój postaci a nie chcemy się ograniczać do gry typu "kliknij i zabij" to potrzebne jest ..więcej zadań. Chyba, że tak jest celowo, że tylko niewielka , określoną część doświadczenia można zdobyć na zadaniach.
Nowe (dodatkowe) zadania mogłyby być ruchome - nie przypisane do konkretnego miejsca/NPC. zmieniały by swoją lokalizacje, w ten sposób zwiedzanie świata miałoby większe znaczenie. Zależne mogą być tak od czasu - np. pojawiać się tylko o określonej porze roku w grze(późnym latem-jesienią, sianie zboża wiosną/ późną jesienią itp).
Wszystko jest do zaprogramowania. Znajdz tylko wyzej wymienionego Xa. Z dodatkowym zastrzezeniem: takiego, ktory nie wypusci pozniej na swiat stada myszy.Lintan pisze: Nie sądzę, że takie ruchome zadania nie są do zaprogramowania.
Tyle, ze RPG nie polega na zdobywaniu doswiadczenia. Te urozmaicenia nie zmienilyby absolutnie nic. Moze oprocz aktualizacji solucji. Pomysl raczej o ciekawych zadanich, zrobionych pod druzyne, ktore NIE DAJA expa.Lintan pisze: W szczególności, że nie muszą być bardzo skomplikowane, np. NPC numer 1(losowy przy każdej rekonstrukcji świata) chce przekazać wiadomość NPCnr2 (także wybieranemu losowo, być może z jakieś limitowanej listy), czy też coś mu dać albo zabić.
Dodatkowo można się zastanowić czy te ruchome zadania można by wykonywać nieograniczoną ilość razy - w końcu i tak trzeba by zawsze znaleźć takie na nowo a do tego byłoby inne, oraz czy zdobyte doświadczenie byłoby tym "Zadaniowym"-nie traconym czy też można by je stracić tak jak "Bojowe". Po wykonaniu zadanie "pojawiałoby się" ponownie ale w innym miejscu z trochę innym celem po rekonstrukcji świata (i być może nie od razu ale dopiero po upływie pewnego czasu/w odpowiedniej porze roku).
Uważam, że gdyby takich zadań było dużo a dodatkowo zmieniały by się ciągle, dodałoby to bardzo uroku grze. Nie da się tego stworzyć? Wydaje się, że wymagałoby to "jedynie" "trochę" zabawy z zakodowaniem tego?
A moze AoP mogliby wreszcie ruszyc dupy i raz na tydzien najzwyczajniej w swiecie kilku grupom graczy "poprowadzic przygode"? Z wiarygodnych zrodel wiem, ze takie plany sa w zaawansowanej fazie koncepcyjnej i zostana wprowadzone tuz po swietach (terminy przed swietami sa juz pozajmowane).Lintan pisze: Może też gracze powinni móc oferować "Swoje zadania"? Za wykonanie takiego zlecenia część ich doświadczenia przekazywana by była temu kto je wykonał. Podobnie pieniądze wędrowałyby w jedna lub drugą stronę.
Bo stracilbym mozliwosc pisania skryptow za mithryle, a i specjalizacja CKN 'Handel Skryptami' stracilaby racje bytu.Lintan pisze: Na koniec z innej paczki.
Jeśli chcemy więcej graczy(a mam nadzieję, że chcemy) - to dlaczego na głównej stronie w dziale "Graj teraz!" nie ma więcej informacji.
Nie mówię, żeby klient www był lepszy(np. kolorował) ale dobrze by było zebrać _tam_ dane o klientach oraz _gotowe_ pliki konfigurujące (przede wszystkim z kolorowaniem). Jeśli ktoś odpali grę i zaleje go strona monotonnie wypisanego, nie czytelnego zwłaszcza dla świeżego gracza tekstu - to to na prawdę może zniechęcić - kolorowanie daje bardzo dużo.
Z tym to masz rację, ja pisałem tylko o podbijaniu niektórych współczynników typu mądrość, co być może nie musi zależeć od doświadczenia, na zasadzie (limitowanego na osobę) uczestnictwa w studiach.Brorok pisze:
I akurat kupowanie expa za kase rozpizdziloby balans - jaki by on nie byl obecnie - koncertowo.
Znaczy nikt niczego nie robi? Chyba jednak coś tam się na Arkadii zmienia a nikt nie mówi, że taka zmiana ma być na "już".Brorok pisze: A zakoduje to, parafrazujac: X, Master Kodu Wszelakiego, Bez Zycia Prywatnego, borsuk.
(...)
Wszystko jest do zaprogramowania. Znajdz tylko wyzej wymienionego Xa. Z dodatkowym zastrzezeniem: takiego, ktory nie wypusci pozniej na swiat stada myszy.
Więc niech te nowe, ruchome zadania, nawet nie daja expa..nawet bojowego..Tylko czy czasem to nie spowoduje, że taki siedzący w karczmie super RPGujący, który przebył całą mapę wiele razy, będzie opisany jako zółtodziób?Brorok pisze: Tyle, ze RPG nie polega na zdobywaniu doswiadczenia. Te urozmaicenia nie zmienilyby absolutnie nic. Moze oprocz aktualizacji solucji. Pomysl raczej o ciekawych zadanich, zrobionych pod druzyne, ktore NIE DAJA expa.
To nie tak. Zaawansowane skrypty nadal by były autora i tyle.Brorok pisze: Bo stracilbym mozliwosc pisania skryptow za mithryle, a i specjalizacja CKN 'Handel Skryptami' stracilaby racje bytu.
Tylko dlaczego Exp ma się kojarzyć _tylko_i_wyłącznie z farmieniem = "kliknij i zabij"? Zwłaszcza, że zadania mogą obejmować(i obejmują) walkę.Brorok pisze: Bo to znaczy RPG: odgrywac postac, wcielac sie w role. Exp ma byc narzedziem, pomoca w erpegu.
Problem - exp przeklada sie bezposrednio na cechy, cechy sa bezposrednim odzwierciedleniem expa. Poza modyfikatorami typu alkohol czy choroba. Twoja propozycja wymagalaby zakodowania permanentnych modyfikatorow tymczasowych. Mozliwe, ale jesli w ogole, to bedzie po swietach.Lintan pisze: Z tym to masz rację, ja pisałem tylko o podbijaniu niektórych współczynników typu mądrość, co być może nie musi zależeć od doświadczenia, na zasadzie (limitowanego na osobę) uczestnictwa w studiach.
Nie rozmawiajmy o wizach, tym co robia, czego nie robia, a juz zwlaszcza o tym, JAK robia. Zwizuj sie, obejrzyj strukture administracyjna od srodka i zobacz, dlaczego rzeczy do zakodowania w pol godziny koduje sie dwa tygodnie. Przy okazji sprawdz, co Kuling (i paru innych) i dlaczego.Lintan pisze: Znaczy nikt niczego nie robi? Chyba jednak coś tam się na Arkadii zmienia a nikt nie mówi, że taka zmiana ma być na "już".
Chyba, że właśnie jest brak Wizów, Ci co są nie mają na arkadię czasu...
Może ogłosić nabór? a Przed myszami bronić się tworząc pół-wizów (których dzieło będzie najpierw analizowane przed ostatecznym wprowadzeniem na serwerze ).
Bedzie. No i? Wystarczy mu sie nie przedstawiac.Lintan pisze: Więc niech te nowe, ruchome zadania, nawet nie daja expa..nawet bojowego..Tylko czy czasem to nie spowoduje, że taki siedzący w karczmie super RPGujący, który przebył całą mapę wiele razy, będzie opisany jako zółtodziób?
Zartowalem.Lintan pisze: To nie tak. Zaawansowane skrypty nadal by były autora i tyle.
Bo do zaawansowanych nie zaliczam kolorowania tekstu i prostych aliasów.
Natomiast łatwiejsze, ułatwiające pierwszy kontakt z grą = więcej graczy = więcej szukających zaawansowanych skryptów (jeśli faktycznie taki hm..proceder istnieje...)
Bo wiecej expa jest potrzebne tylko i wylacznie po to, zeby lepiej farmic? Tak sobie strzelam.Lintan pisze: Tylko dlaczego Exp ma się kojarzyć _tylko_i_wyłącznie z farmieniem = "kliknij i zabij"? Zwłaszcza, że zadania mogą obejmować(i obejmują) walkę.