Gharus pisze:Czytałem tą notke z wieści, ale nie bardzo rozumiem jakie ma teraz zastosowanie ta wartość, wprowadzona na miejsce dawnego współczynnika. Jaki ma związek ze stażem postaci, i na co ma wpływ?
Dawniej:
exp za quest = stala wartosc zalezna od 'jakosci wykonania zadania'
exp za walke = exp za moba * (exp zdobyty na zadaniach)/(exp zdobyty na mobach)
Obecnie:
exp za quest = j.w.
exp za walke = (expa za moba zalezny od sily bojowej druzyny i dzielony rowno miedzy jej czlonkow z dodatkowa premia dla tego kto dobije) * (staz postaci bedacy wartoscia przyrastajaca w zaleznosci od czasu spedzonego w grze przy czym istnieje pewna maxymalna tygodniowa wartosc) / modyfikator za poziom postaci ktory jest zblizony do funkcji kwadratowej (przyrasta geometrycznie, a nie arytmetycznie) a granica 'sensownego expienia' to okolice b.doswa-zwiedzil, powyzej tego poziomu zdobywanie doswiadczenia jest juz baaaardzo powolne.
Mam racje?
edit:
Do tego zmieniło sie znaczenie 'postepow':
Dawniej:
poziom postepow = zdobyty exp/posiadany exp
Obecnie:
poziom postepow = stala wartosc (ale nie wiem czy narasta arytmetycznie czy o jakies rozne progi, podobno roznica miedzy minimalnymi a nieznakami jest wieksza niz pomiedzy kolejnymi poziomami postepow)
umownie (wartosci wziete z glowy, dla wyjaśnienia):
brak postepow = 0 expa zdobytego w tej sesji
minimalne = 1-100 expa
nieznacznie = 100-175 expa
itd