Porady dla graczy.
Jest to powod dla ktorego pojawila sie opcja szybszego autowylogowania niz 30 minut. Z technicznego punktu widzenia ciezko mi powiedziec co jest przyczyna - mozliwe, iz mud nie dostaje zadnej informacji, ze client traci polaczenie (z wyniku naglego padu lacza/pradu), stad traktuje postac jakby byla caly czas kierowana. Mozliwe tez, ze podczas zwyklego wylaczenia clienta, z zalogowana postacia, wysylany jest jakis pakiet informujacy o tym, dlatego wtedy dochodzi do zerwania linka.
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
<@thran> jakby postac miala byc odbiciem gracza sin gralby w kz
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
<@thran> jakby postac miala byc odbiciem gracza sin gralby w kz
Re: Porady dla graczy.
Ponieważ to nie było zerwanie linka. Zerwanie linka jest wtedy kiedy socket połączenia zostanie zamknięty (poleci odpowiedni pakiet), a w opisanym przez Ciebie przypadku po prostu przestały lecieć jakiekolwiek komunikaty. Zerwanie linka nastąpiłoby dopiero po przekroczeniu timeoutu na połączenie (ilość czasu po stronie serwera, po której socket zamykany jest akutomatycznie z powodu braku latających w jedną bądź drugą stronę pakietów).Herenvarno pisze:(...) Ktos mi potrafi wyjasnic dlaczego mud nie reaguje na zerwanie linka?
- Herenvarno
- Posty: 809
- Rejestracja: 09 mar 2010 11:22
Re: Porady dla graczy.
No nie bardzo, dzis mialem inny przypadek, wysylam komende do muda, nie dostaje odpowiedzi, partner obok twierdzi ze komenda zostala wykonana (np zbieraj ziola) wysylam kolejna inna komende, nie dostaje znow odpowiedzi, moja postac wykonuje. (jedyna mozliwosc rozlaczyc sie z mudem i polaczyc jeszcze raz). Byc moze problem jest u mnie gdzies, staram sie dotrzec do sedna.
Moze wina routera.
Co do pakietow, serwer i klient ciagle wysylaja sobie pakiety w rodzaju "jestes tam?" i "Tak, jestem" i sa one znacznie czesciej wysylane niz raz na 10 sek.
Moze wina routera.
Co do pakietow, serwer i klient ciagle wysylaja sobie pakiety w rodzaju "jestes tam?" i "Tak, jestem" i sa one znacznie czesciej wysylane niz raz na 10 sek.
Nie każdy jest mile widziany w moim domu. Gdybym wszystkich traktował jednakowo, nikogo nie wyróżniłbym!
Re: Porady dla graczy.
No chyba nie do końca tak to jest.
Jeżeli wysyłasz komendy i nie dostajesz odpowiedzi, to gubią się pakiety lub docierają do ciebie uszkodzone (stawiam na to pierwsze). Że wina routera - masz rację, to najbardziej prawdopobne.
Pakiety "jesteś tam" "tak jestem" w warstwie TCP nie latają tak, jak mówisz. Wyobraź sobie jak duży "pusty" to by ruch generowało w całym internecie, nawet jeśli wielkość pakietu "keep-alive" jest 60/54 bajty. Zgodnie z RFC 1122 domyślnie keep-alive jest wyłączone, a jeśli włączone, to czas pomiędzy testami zwykle przekracza 2 godziny.
Z drugiej strony w standardzie telnetu czas pomiędzy pakietami keep-alive to 600 sekund (jak by nie liczyć - 10 minut), natmiast nie mam pojęcia jak to wygląda na arce. Skoro gracie z kumplem ramię w ramię, to możesz to sprawdzić wyciągając wtyczkę z neta ze swojego kompa, a kolega zmierzy czas, po jakim Twoją postać wetnie i co się z nią stanie (limbo czy logout). No chyba, że ktoś już to wie, to podpowie.
Jeżeli wysyłasz komendy i nie dostajesz odpowiedzi, to gubią się pakiety lub docierają do ciebie uszkodzone (stawiam na to pierwsze). Że wina routera - masz rację, to najbardziej prawdopobne.
Pakiety "jesteś tam" "tak jestem" w warstwie TCP nie latają tak, jak mówisz. Wyobraź sobie jak duży "pusty" to by ruch generowało w całym internecie, nawet jeśli wielkość pakietu "keep-alive" jest 60/54 bajty. Zgodnie z RFC 1122 domyślnie keep-alive jest wyłączone, a jeśli włączone, to czas pomiędzy testami zwykle przekracza 2 godziny.
Z drugiej strony w standardzie telnetu czas pomiędzy pakietami keep-alive to 600 sekund (jak by nie liczyć - 10 minut), natmiast nie mam pojęcia jak to wygląda na arce. Skoro gracie z kumplem ramię w ramię, to możesz to sprawdzić wyciągając wtyczkę z neta ze swojego kompa, a kolega zmierzy czas, po jakim Twoją postać wetnie i co się z nią stanie (limbo czy logout). No chyba, że ktoś już to wie, to podpowie.
- Herenvarno
- Posty: 809
- Rejestracja: 09 mar 2010 11:22
Re: Porady dla graczy.
Sprawdzone.... Zwykle od razu (traci swiadomosc).
Gdyby czasem pakiety byly uszkodzone, to czesc by docierala czesc nie... a tu, albo docieraja i mam answer, albo przestaja docierac nagle (az do ponownego przelogowania)... np po godzinie bezproblemowego grania.
Gdyby czasem pakiety byly uszkodzone, to czesc by docierala czesc nie... a tu, albo docieraja i mam answer, albo przestaja docierac nagle (az do ponownego przelogowania)... np po godzinie bezproblemowego grania.
Nie każdy jest mile widziany w moim domu. Gdybym wszystkich traktował jednakowo, nikogo nie wyróżniłbym!
Re: Porady dla graczy.
Masz łącze z tepsy? Dzisiaj były spore problemy na styku aster-atman-tepsa i tepsiarze strasznie latali. Właśnie momentami routing był prawidłowy w jedną stronę, a w drugą ścieżka była wadliwa - czyli Twój klient wysyłał do servera pakiety, które postać wykonywała (zależy od implementacji TCP w lpmudzie, nie wiem, jak to dokładnie wygląda w tym przypadku - może do wykonania komendy przez postać nie jest potrzebna weryfikacja danych (wyjaśnienie)). To znaczy możliwe, że postać wykonuje polecenie gracza, nie sprawdzając, czy do gracza dociera odpowiedź 'Zaczynasz szukać ziół'.Herenvarno pisze:No nie bardzo, dzis mialem inny przypadek, wysylam komende do muda, nie dostaje odpowiedzi, partner obok twierdzi ze komenda zostala wykonana (np zbieraj ziola) wysylam kolejna inna komende, nie dostaje znow odpowiedzi, moja postac wykonuje.
Jeśli jesteś klientem TPSA, to jw.(jedyna mozliwosc rozlaczyc sie z mudem i polaczyc jeszcze raz). Byc moze problem jest u mnie gdzies, staram sie dotrzec do sedna.
Nie byłbym pewien, czy w przypadku lpmuda jest taki ping-pong. (...) Aż sprawdziłem - czekałem, aż postać odzyska kondycję i przez kilka minut idlowałem na lokacji bez eventów - żadnych potwierdzeń, że sesja jest zestawiona i sprawdzania, czy w ogóle jest połączenie między mudem a klientem. Po prostu sesja jest trzymana w fazie keep-state, dopóki nie nastąpi rozłączenie z jednej, lub z drugiej strony.Co do pakietow, serwer i klient ciagle wysylaja sobie pakiety w rodzaju "jestes tam?" i "Tak, jestem" i sa one znacznie czesciej wysylane niz raz na 10 sek.
22:04 - 22:15 - brak ruchu. O 22:15 akurat dostałem list i pakiety biegają po tej samej sesji, z tym samym portem źródłowym (czyt. nie zostało ustanowione nowe połączenie, tylko pojawił się ruch na już zestawionym).
Wniosek - MUD (prawidłowo, jak napisał Aphazel) nie sprawdza, czy klient jest połączony i postać 'wisi'. Natomiast 'zerwanie' polega na tym, że MUD otrzymuje informację, że 'tracisz linka' i Twoja postać jest czasowo przenoszona do specjalnej lokacji, dostaje gwiazdkę w kto i tak dalej. - Ponawiasz połączenie i Twoja postać wraca na lokację, na której była z komunikatem 'odzyskuje kontakt z rzeczywistością'.
Kolejny przypadek to taki, kiedy sesja wisi otwarta z punktu widzenia servera (bo Tobie prąd wyszedł na spacer, albo po prostu idlowałeś) i kiedy łączysz się ponownie (nawiązując kolejne połączenie), MUD pyta się Ciebie przy logowaniu, czy chcesz się połączyć mimo tego, że postać jest już w grze, stare połączenie jest zamykane przez server i postać również 'odzyskuje kontakt z rzeczywistością', chociaż nie była 'zerwana', czyli przeniesiona do zrywkowej lokacji.
Herenvarno: Ściągnij sobie program WinMTR, odpal na kilkadziesiąt minut, poczekaj, aż będziesz miał problemy z mudem i zerknij, gdzie pojawiają się w tym momencie straty pakietów. Co prawda testuje on połączenia (do każdego z widzialnych routerów po drodze) z wykorzystaniem ICMP, a nie TCP, ale powinieneś gdzieś zobaczyć problem. Od razu napiszę - jeśli jeden router ma sporo strat, a kilka kolejnych znacznie mniej, to jest to sytuacja całkowicie normalna - po prostu dany router nie odpowiada na każdy wysłany do niego pakiet ICMP. Na takie cośnie zwracaj uwagi.
Ostatnio zmieniony 23 lip 2010 22:59 przez Keiser, łącznie zmieniany 1 raz.
> ob paczki
Widzisz pocztowa paczke wewnatrz otwartego plociennego podroznego plecaka.
Widzisz szesc lukrowanych paczkow z marmolada wewnatrz otwartej niewielkiej saszetki ze skory wilka.
Widzisz pocztowa paczke wewnatrz otwartego plociennego podroznego plecaka.
Widzisz szesc lukrowanych paczkow z marmolada wewnatrz otwartej niewielkiej saszetki ze skory wilka.
Re: Porady dla graczy.
Herenvarno:
Miałem to samo i była to wina badziewnego routera - zmiana na inny rozwiązała problem.
Wygladalo to tak, że jeżeli przez dluzszy czas nie otrzymałem żadnego pakietu, to sesja zaczynała działać w jedną stronę i potrzebny był reconnect. Jeśli router nie był obciążony to czasami było ok, ale przy obciążeniu już po 10 sekundach nieaktywności potrafiło się psuć.
Miałem to samo i była to wina badziewnego routera - zmiana na inny rozwiązała problem.
Wygladalo to tak, że jeżeli przez dluzszy czas nie otrzymałem żadnego pakietu, to sesja zaczynała działać w jedną stronę i potrzebny był reconnect. Jeśli router nie był obciążony to czasami było ok, ale przy obciążeniu już po 10 sekundach nieaktywności potrafiło się psuć.
Re: Porady dla graczy.
Ja mam pytanie czy jest cos takiego jak to ze po przekroczeniu jednego dnia na liczniku postaci bardziej sie mecze? Bo tak zauwazylem ze jak przekroczylem to to naprawde duzo bardziej moja postac sie meczy.
Re: Porady dla graczy.
Tak. Przez pierwszą dobę, możesz hasac i się nie męczyc tak szybko jak inni. Takie ułatwienie, żebyś mógł poznac świat, porobic questy, paczki ponosic. Potem po 24 h to ułatwienie znika i męczysz się już normalnie. Im wyższa wytrzymałośc tym wolniej będziesz się męczyc w przyszłości.
Re: Porady dla graczy.
Jeszcze mam pytanie:
Od czego zalezy jak drogocenne ryby wylawiam z wody i czy da sie w jakis sposob sprawdzic "ocenic" lowisko?
Od czego zalezy jak drogocenne ryby wylawiam z wody i czy da sie w jakis sposob sprawdzic "ocenic" lowisko?