Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Forum techniczne Arkadii.
Irvin

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Irvin »

Aha to ja nie ogarnalem tematu:/ as always^^
Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 712
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Tercoral »

A ja bym chciał prosić o ulepszenie.

Chciałbym żeby baza postaci nadawała się do czegoś innego niż wyszukiwania mobów.

żeby przy imieniu postaci w nawiasie pojawiało się imię i gildia coś takiego

rogaty masywny mutant (Felek|MC)

lub

Felek (MC)


Dodatkowym atutem tej bazy moglo, by być jakieś szybkie przenoszenie baz miedzy profilami
Tęczowe serce... :oops:
Irvin

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Irvin »

Jak bym prosil o rozwazenie kolorow w szczegolnosci czlonka druzyny, jak i przeciwnika.
Mamy ciemne tlo, ciemne czcionke podstawowa plus w walce gdy leci sciana tekstu ciemne kolory zlewaja sie i praktycznie nic nie widac, potem zalacze screena. Fiolety / czerwienie/ ciemnoniebieski/ granat/ brazy/ ciemnoszary niezyt sie nadaja. Jak to nabiera predkosc nie sposob wylapac. Ciemna plama z tego wychodzi.

Ogolnie wymaga optymalizacji by dostosowac go do walki. Przy dobrym doborze kolorow nawet nie trzeba specjalnie ciac opisow q jedynie pogrubic i zwiekszyc czcionke ran >> LEKKO RANISZ << np. Zoltym kolorem.
Podstawowa czcionke dac biala wtedy i ciemne kolory moze inaczej beda wygladac.
To drobne zmiany ale niesamowicie istotne gdy trzeba dzialac szybko

W kondycji jakby dalo rade przydalby sie dodac [1/7] oprocz krzyzykow albo zamiast bo czasu nie ma by je liczyc.


W oknie

Przy ob xxx
Przydalby sie wyrozniony opis postaci kulawy brzydki ogr
I moze elementy stowarzyszen jak flet/ slaanesh/ kilt/ ryngraf by po rzucie okiem wiadomo bylo z kim mamy do czynienia.



mam nadzieje ze moje spostrzezenia beda przydatne.
Na ten moment do normalnego chodzenia jest ok.
Ale expienie jest ciezkie nie mowiac o pvp

Druzyna dwu osobowa na goblinach spowodowala ze nie widzialem nic na ekranie podczas walki.

Jakbysmy dali biala czcionke podstawowa to i jasno niebieski/ niebieski/ zolty sie wyrozniaja. I ciemniejsze kolory takze.
A z ciemnozielonego ciezko zrobic to przejrzyste.
Awatar użytkownika
Sadriviel
Posty: 79
Rejestracja: 23 mar 2016 07:37

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Sadriviel »

Nie wiem, nie znam się, zapytam na głupa...

Nie rozwiążesz tego komendami <kolor> i <kolory> na Arce?
Cierpliwość i spokój nie są moimi cnotami.
Irvin

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Irvin »

No tak ale tworca prosil o sugestie graczy by zamist robic po cichu kazdy sobie, usprawniac globalnie dla wszystkich paczke i by byla dopracowywana.

Poza tym wazne kolory w skryptach siedza a ja znam sie jak swinia na gwiazdach, wiec jedynie pozostaje mi sugerowanie i liczenie ze będą rozważone:)
Irvin

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Irvin »

http://zezgoni.li/logi/le.html

O cos takiego mi sie rozchodzi, wszystko czytelne i przejrzyste.
Awatar użytkownika
Adremen
Posty: 242
Rejestracja: 31 gru 2009 11:13

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Adremen »

Irvin pisze:Jak bym prosil o rozwazenie kolorow w szczegolnosci czlonka druzyny, jak i przeciwnika.
Mamy ciemne tlo, ciemne czcionke podstawowa plus w walce gdy leci sciana tekstu ciemne kolory zlewaja sie i praktycznie nic nie widac, potem zalacze screena. Fiolety / czerwienie/ ciemnoniebieski/ granat/ brazy/ ciemnoszary niezyt sie nadaja. Jak to nabiera predkosc nie sposob wylapac. Ciemna plama z tego wychodzi.

Ogolnie wymaga optymalizacji by dostosowac go do walki. Przy dobrym doborze kolorow nawet nie trzeba specjalnie ciac opisow q jedynie pogrubic i zwiekszyc czcionke ran >> LEKKO RANISZ << np. Zoltym kolorem.
Podstawowa czcionke dac biala wtedy i ciemne kolory moze inaczej beda wygladac.
To drobne zmiany ale niesamowicie istotne gdy trzeba dzialac szybko

W kondycji jakby dalo rade przydalby sie dodac [1/7] oprocz krzyzykow albo zamiast bo czasu nie ma by je liczyc.


W oknie

Przy ob xxx
Przydalby sie wyrozniony opis postaci kulawy brzydki ogr
I moze elementy stowarzyszen jak flet/ slaanesh/ kilt/ ryngraf by po rzucie okiem wiadomo bylo z kim mamy do czynienia.



mam nadzieje ze moje spostrzezenia beda przydatne.
Na ten moment do normalnego chodzenia jest ok.
Ale expienie jest ciezkie nie mowiac o pvp

Druzyna dwu osobowa na goblinach spowodowala ze nie widzialem nic na ekranie podczas walki.

Jakbysmy dali biala czcionke podstawowa to i jasno niebieski/ niebieski/ zolty sie wyrozniaja. I ciemniejsze kolory takze.
A z ciemnozielonego ciezko zrobic to przejrzyste.
Kolory to chyba najmniejszy z priorytetów. Poza tym kolory to sprawa dość osobista - ktoś lubi jedną paletę kolorów a ktoś inny drugą. Okno walki jest po to, że widzisz tam konkretnie aktualny stan drużyny.
Gagowanie (spece i opisy walki) będą pewnie znacznie szybciej. Choć i tak obecnie pracuję nad tymi rzeczami:

- Śledzenie drużyny na specjalnych przejściach i bindowanie przejść specjalnych (Terum o tym wspominał)
- Baza (ulepszenia, testy, chociażby to, o czym powyżej pisał Tercoral)

W kolejce jest przyjrzenie się gmcp.messages w mudlecie w celu stworzenia oddzielnego okna.

Na dostosowanie skryptów do pvp raczej nie masz co liczyć w najbliższym czasie - nie mam już czasu na taką grę, a i też nigdy nie byłem jakoś fanem PK = skrypty z mojej strony nie pójdą w tym kierunku. Jeśli jednak stworzysz coś, co będę mógł z łatwością włączyć do moich skryptów to zrobię to.

Pamiętaj, że moim zamysłem było stworzenie *prostych i niezawodnych* skryptów, a nie kombajna (choć i tak dotarłem do momentu, do którego nie spodziewałem się, że dotrę). Dopracowuję teraz inne, bardziej podstawowe rzeczy, takie jak mapper właśnie.
Irvin

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Irvin »

Rozumiem a mozesz podpowiedziec gdzie tego szukac i zmieniac kolory.
Pobawie sie a noz moze cos fajnego wyjdzie.
Jednak przydalyby sie wskazowko
Awatar użytkownika
Adremen
Posty: 242
Rejestracja: 31 gru 2009 11:13

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Adremen »

Irvin pisze:Rozumiem a mozesz podpowiedziec gdzie tego szukac i zmieniac kolory.
Pobawie sie a noz moze cos fajnego wyjdzie.
Jednak przydalyby sie wskazowko
Tak. Przede wszystkim triggery:
http://wiki.mudlet.org/w/Manual:Introduction#Triggers

następnie bardziej zaawansowana część triggerów:
http://wiki.mudlet.org/w/Manual:Trigger_Engine

W celu łatwiejszego wyłapywania/większych możliwości polecam też zapoznać się z wyrażeniami regularnymi. Mudlet używa perlowych (google -> perl wyrazenia regularne (perl regular expressions) i wyskoczy multum poradników. Wybierz przystępny dla Ciebie).
Irvin

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Irvin »

Czy jest mozliwosc jakos usprawnic mapper?

Na wszystkich nawet zmapowanych lokacjach ktore nie posiadaja gmcp gubi sie, a jak juz sie zgubi nie moze sie odnalezc dopoki nie wyjde z powrotem na lokacje z gmcp.
/lok
/zlok

wtedy nic nie daja.

Jest to ryzykowne bo nie mozna mu zaufac na najgrozniejszych terenach podczas expa np.
ODPOWIEDZ