Artak pisze:@Adremen zgadza się, nie znam całości Twoich skryptów (jeszcze
), ale często jak chodzę za jedną osobą to mapper się gubi i zauważyłem, że trigger o którym pisałem się odpala, ale nie wchodzi w funkcję amap:follow() (znaczy cecho w pierwszej linii, funkcji amap:Follow się nie odpala), a jak dodam ten drugi argument jako cokolwiek to amap:follow się odpala (ciekawe jest, bo jak ustawiłem drugi argument na false, albo nil to amap:follow też się nie odpaliło ...).
Odnośnie kolejki, to spoko, dalej podebuguję co się nie odpala
Ogólnie chodzenie samemu jest spoko, chodzenie za kimś czasami się sypie i próbuję dojść dlaczego (i nie ważne czy ta osoba chodzi szybko, czy wolno).
Gorąco zachęcam do wysłania mi loga jak kiedyś wyłapiesz, że się zgubił, chętnie się przyjrzę
Polecam zwrócić uwagę na poszczególne przypadki:
- Czasami jest lokacja z wyjściem w standardowym kierunku, ale opis jest "podazasz za ... wglab krzakow". Tutaj się zgubi na 100%. Przykład: Ten malutki lasek pomiędzy Ciemnym Borem a Anchor. Zejście z traktu do niego jest na 'wschod', ale w opisie pojawia się coś niestandardowego.
- Dołączając do drużyny zaczynasz ją śledzić po triggerach. W momencie jakiegokolwiek ruchu (nawet nieudanego, wystarczy naciśnięcie 'w' nawet wiedząc, że lokacji na 'w' nie ma) spowoduje, że śledzenie po triggerach się wyłączy (trzeba wtedy użyć '/fo'). Cały czas myślę jak to usprawnić.
- Jeśli się ruszysz gdzieś obok i wrócisz do drużyny i nie użyjesz '/fo' to jest szansa, że mapper nie bedzie się gubił. Dotyczy to przypadków, kiedy przewodzący prowadzi po miastach/traktach z GMCP. Wystarczy jednak, że przejdzie na lokację bez koordynatów w GMCP i wtedy mapper już nie wie co zrobić.
Daj znać jak coś ustalisz.
Irvin pisze:
Czyj jak klepne rysuj manual bedac w druzynie to nie zmapuje mi terenu wlasciwie Si?
Mapowanie jako członek drużyny nie działa. Chyba, że jest się przewodzącym. Chodzi o to, że rysowanie w dużej części bazuje na Twoich bindach klawiaturowych.