Nowy system zapamietywania

Forum wieści z Arkadii.

Czy podoba ci sie zmiana systemu zapamietan

Tak
34
18%
Nie
138
73%
Wszystko mi jedno
17
9%
 
Liczba głosów: 189

Awatar użytkownika
Xion
Posty: 180
Rejestracja: 12 lut 2009 21:10
Lokalizacja: Opole

Re: Nowy system zapamietywania

Post autor: Xion »

Zurwen pisze:Cóż, zabrano wam (nam, ale mi to nie przeszkadza) sztuczny mechanizm, który umożliwiał manipulowanie pamięcią postaci wedle własnego 'widzimisie', trudno żebyście byli z tego powodu szczęśliwi, nikt nie lubi jak mu odbierają zabawki.
Idąc tym tokiem myślenia, powinieneś być gorącym zwolennikiem całkowitego zablokowania komend 'ostatnio' i 'kto'. Trudno mi wyobrazić sobie bardziej sztuczny mechanizm, niż ten, który mówi postaci, kiedy ostatnio ktoś był zalogowany, albo czy jest zalogowany obecnie. Kosmos do niej przemawia, czy jak?


Krobelus:
Pomysł może interesujący, ale przy tym i oderwany od rzeczywistości. Zastanowiłeś się przez moment, jak by to miało wyglądać od strony kodowej? Licznik przedstawień się danej postaci? :)
Poza tym to samo rozwiązałoby stare, dobre 'zapomnij'.
Życie jest sumą przypadków.
Zurwen
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 09:37

Re: Nowy system zapamietywania

Post autor: Zurwen »

Xion pisze:
Zurwen pisze:Cóż, zabrano wam (nam, ale mi to nie przeszkadza) sztuczny mechanizm, który umożliwiał manipulowanie pamięcią postaci wedle własnego 'widzimisie', trudno żebyście byli z tego powodu szczęśliwi, nikt nie lubi jak mu odbierają zabawki.
Idąc tym tokiem myślenia, powinieneś być gorącym zwolennikiem całkowitego zablokowania komend 'ostatnio' i 'kto'. Trudno mi wyobrazić sobie bardziej sztuczny mechanizm, niż ten, który mówi postaci, kiedy ostatnio ktoś był zalogowany, albo czy jest zalogowany obecnie. Kosmos do niej przemawia, czy jak?
Przeprowadź mnie proszę krok po kroku tym tokiem myślenia który zauważyłeś w mojej (cytowanej) wypowiedzi i który doprowadził Cię do Twoich wniosków, aż jestem ciekaw.
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).
Pulp
Posty: 274
Rejestracja: 21 maja 2009 00:44

Re: Nowy system zapamietywania

Post autor: Pulp »

Sprawdzil ktos moze, co sie dzieje kiedy jest sie mocno pijamym albo po zgonie (limit zapamietanych mniejszy niz ich ilosc w pamieci) i ktoś nowy nam sie przedstawi? Wyrzuci z mema kilka osob?
Krobelus
Posty: 113
Rejestracja: 25 mar 2009 12:39

Re: Nowy system zapamietywania

Post autor: Krobelus »

Albo ziola na inteligencje (nie wiem czy sa, pewnie marycha) albo pierscien co dodaje do int :D podobny blad moze byc
Urisiel

Re: Nowy system zapamietywania

Post autor: Urisiel »

Ale po co urealniac aż tak arke? Zycie to ja mam nacodzien :P
Tipi
Posty: 232
Rejestracja: 12 lut 2009 22:38

Re: Nowy system zapamietywania

Post autor: Tipi »

Dlatego te smutne opisy na gg!
Awatar użytkownika
Godar
Posty: 309
Rejestracja: 07 mar 2009 17:46
Lokalizacja: Kraków

Re: Nowy system zapamietywania

Post autor: Godar »

Moim skromnym zdaniem Krobelus ma niegłupi pomysł.

Innym rozwiązaniem, chyba najlepszym z punktu widzenia graczy, byłoby po prostu znaczne zwiększenie limitu zapamiętanych (np. 5-krotne), tak żeby postać na jako takim poziomie w ogóle nie musiała się tym przejmować.
Kwestia tylko, czy nie obciążyło by to systemu (nie wiem, nie znam się).

W każdym razie obecna sytuacja jest po prostu patologiczna. Gracze boją się, że ktoś im się przedstawi, bo jakiś pionek, którego spotkają raz w ciągu swojej gry, z którym nie mają nic wspólnego, zniszczy im piękną, tworzoną od lat listę znajomych. I nie koniecznie chodzi tutaj o wiedzę o zalogowanych wrogach. Po co po wpisaniu "kto" mam widzieć imiona, które nic mi nie mówią, zamiast starych przyjaciół?

A jeśli już idziemy tą drogą, to w ogóle wywalić komendę "kto", tak żeby nie miało to takiego znaczenia. Albo najlepiej olać te shorty i niech każdy od razu widzi imię naszej postaci. I tak wszyscy się znają, tylko problemy ze skryptami by odpadły ;)
Folko
Posty: 32
Rejestracja: 20 kwie 2009 12:45

Re: Nowy system zapamietywania

Post autor: Folko »

A ja tam se pozwolę wyrazić dość niepopularną w tym wątku opinię, bo uważam, że zmiana jest całkiem sensowna. Zwłaszcza poziomy i komenda 'ostatnio'. Co do pamiętania osób, z którymi ma się kontakt, to może nie jest pozbawiona minusów (sentyment do starych postaci itp.), ale stary system też nie był idealny. Np. nie pamiętanie członków swojej gildii, no bo po co zajmować sloty, w których lepiej mieć zapamiętanego wroga. W efekcie najczęściej (i często jedyną) powtarzaną komendą do kumpli, z którymi biegało się na expa średnio 20 razy w tygodniu było: wspomnij się. To dopiero był brak realizmu.

Poza tym nie chce mi się wierzyć w tę armię secondów przedstawiających się na traktach każdej napotkanej osobie. No, chyba że komuś się wyraźnie nudzi, ale wtedy żal mi tych gości, którzy po to zakładają inne postacie. Generalnie jestem ciekawy jak to się sprawdzi w praktyce, potem zacznę narzekać.
Daggerro
Posty: 77
Rejestracja: 15 lut 2009 15:22

Re: Nowy system zapamietywania

Post autor: Daggerro »

Jakos nie mialem okazji przekopac sie przez serie wiadomosci wyzej.

Zapominam postacie, ktore przedstawione mi zostaly niedawno, pamietam zas osoby, ktore przedstawiano mi lata gwiezdne temu.

Przyklad:

Pamietam Hunverta, ktorego poznalem na arce z 6 lat temu i ktorego nie widzialem 'na arkowe oczy' z lat pewnie 5. Zapomnialem Bryga, ktory przedstawiony mi zostal moze z miesiac temu i ktorego widuje niemalze codziennie:)

To w taki sposob ma dzialac?

Pozdrawiam,

D.
Ghazar
Posty: 87
Rejestracja: 15 lut 2009 21:54

Re: Nowy system zapamietywania

Post autor: Ghazar »

Bardzo dobry pomysl padl wyzej, aby przywrocic komende zapomnij.
To by dalo mozliwosc malego chociaz kontrolowania sytuacji i z miejsca zapominania dziwnych pocztowych elfek czy setek secondow.

Druga sprawa, poruszona powyzej, co jesli ktos ma w zapamietanych starych przyjaciol, znajomych, ktorzy loguja sie raz na pol roku aby nie stracic konta?

Czy przykladowo, nie mozna dac okreslonej ilosci (uzaleznic od mentali albo taka sama ilosc z miejsca dla wszystkich) imion o ktorych zdecydujemy ze nie chcemy stracic?
Np 30 "slotow pamieci" ktore decyduje poswiecic na starych przyjaciol i najgorszych najbardziej znienawidzonych wrogow.
W koncu sa takie osoby ktore dobitnie zapadaja nam w pamiec.
Obrazek
ODPOWIEDZ