Zmud pomoc
Re: Zmud pomoc
Rozumiem, że by działało, muszę wstawiać taki znak interpunkcyjny, jaki kończy zdanie w systemie arkadii?
Re: Zmud pomoc
Tak.
Wzorzec pasuje tylko do
Ktos polegl/polegla.
i
> Ktos polegl/polegla.
Zrób może coś takiego.
#TRIGGER {^{> |}%1 atakuje cie!$} {#gag;#echo WROG: %ansi(white)%1 %ansi(yellow)atakuje cie!!!}
co do pękania
#TRIGGER {{peka!|rozpada sie!}$} {#co red;#beep}
Nie rób za dużo linni na caly ekran (od lewej do prawej). W czasie szybkiej walki będzi 'oczokwik' i jedno wielkie zakolorowanie.
Wzorzec pasuje tylko do
Ktos polegl/polegla.
i
> Ktos polegl/polegla.
Zrób może coś takiego.
#TRIGGER {^{> |}%1 atakuje cie!$} {#gag;#echo WROG: %ansi(white)%1 %ansi(yellow)atakuje cie!!!}
co do pękania
#TRIGGER {{peka!|rozpada sie!}$} {#co red;#beep}
Nie rób za dużo linni na caly ekran (od lewej do prawej). W czasie szybkiej walki będzi 'oczokwik' i jedno wielkie zakolorowanie.
Re: Zmud pomoc
Witam. Jak zrobić żeby kulka na mapperze podążała za prowadzącym również przez niestandardowe przejścia?
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Re: Zmud pomoc
Triggerem + komendą
#mo
lub
#te jak to jakaś dłuższa podróż.
#mo
lub
#te jak to jakaś dłuższa podróż.
Re: Zmud pomoc
Całkowicie nie znam sie na programowaniu itp.
Chcialabym tylko, żeby wiersz cały jak ktos mowi byl innego koloru niz normalny tekst. Jak to zrobic?
Chcialabym tylko, żeby wiersz cały jak ktos mowi byl innego koloru niz normalny tekst. Jak to zrobic?
Re: Zmud pomoc
Sposób pierwszy:
Utwórz trigger (settings -> new/add coś takiego -> trigger).
W polu pattern wklej:
{mowi|syczy|dudni|buczy|bzyczy|spiewa|nuci|bulgocze|burczy}
W polu value (czy tam commands) wklej:
#CO hi,cyan
Sposób drugi:
Wklej w linię komend (tam gdzie wszystko wpisujesz) coś takiego:
#TR {{mowi|syczy|dudni|buczy|bzyczy|spiewa|nuci|bulgocze|burczy}} {#CO hi,cyan}
Nie wiem dokladnie jak wyglada mowa z poziomu halfinki czy niziolki, wiec jesli ktos bedzie mowil jakos inaczej niz w tej liscie powyzej, to po prostu dodaj do niej element kolejny po |.
Kolor hi,cyan to taki jasnoniebieski, mozna operowac 8 kolorami ansi i frazami hi (jasniejszy), under (podkreslony), blink (migajacy). Dodanie drugiego koloru po przecinku dodaje tło, a więc hi,red,green to będzie czerwony na zielonym tle.
Utwórz trigger (settings -> new/add coś takiego -> trigger).
W polu pattern wklej:
{mowi|syczy|dudni|buczy|bzyczy|spiewa|nuci|bulgocze|burczy}
W polu value (czy tam commands) wklej:
#CO hi,cyan
Sposób drugi:
Wklej w linię komend (tam gdzie wszystko wpisujesz) coś takiego:
#TR {{mowi|syczy|dudni|buczy|bzyczy|spiewa|nuci|bulgocze|burczy}} {#CO hi,cyan}
Nie wiem dokladnie jak wyglada mowa z poziomu halfinki czy niziolki, wiec jesli ktos bedzie mowil jakos inaczej niz w tej liscie powyzej, to po prostu dodaj do niej element kolejny po |.
Kolor hi,cyan to taki jasnoniebieski, mozna operowac 8 kolorami ansi i frazami hi (jasniejszy), under (podkreslony), blink (migajacy). Dodanie drugiego koloru po przecinku dodaje tło, a więc hi,red,green to będzie czerwony na zielonym tle.
Re: Zmud pomoc
Witajcie. Znudziła mi się już gra przez telnet i klient w Javie na stronie. Zacząłem oskryptowywać sobie zmuda, i w związku z tym mam do was kilka pytań:
Czy jak zrobię sobie skrypt druzynowy, ktory w przypadku dołączenia będzie triggerem odpalał 'odmien <imię>' to zostanę za to ukarany banem? W związku z powyższym, jeżeli przy dołączeniu kogoś do drużyny dostanę alert i binda "dołączył <imię>! Naciśnij '.' aby odmienić jego imię!" to już nie dostanę bana? Nie wiem czy dobrze rozumiem tą zależność - każda komenda musi zostać wykonana przez gracza klikając guzik (nawet jeżeli to bind po alercie)?
Drugie pytanie, chce zrobić prosty bardzo alias, w którym wpisuje "zab <argumenty>", i który na wyjście wyrzuci
Jakoś nie umiałem sobie z tym poradzić. Pomożecie?
Trzecie pytanie. Mam binda, do zmiennej '@funkcja', ale chciałbym żeby w tej zmiennej były trzy komendy. Oddzielanie średnikiem sprawia, że proste
zwróci z serwera arkadii "Przeczytaj co?". Gdzieś tam w opcjach zaznaczyłem sobie, że średnik wysyła następną komendę, i z poziomu konsoli mi to działa. Skrypt już niestety nie. Wie ktoś jak rozwiązać ten problem?
Czwarte pytanie:
Wpisujac stan dostajemy kilka linijek, opisujacych poziomy poszczególnych kondycji naszej postaci. Chciałbym to tak zgrabnie zebrać, pokolorować zmieniające się stany i opisać liczbowo. Czyli:
Wybaczcie za składnie i błędy, czwarta w nocy a ja się w skrypty bawię. Jak na razie tyle, jak się z tym uporam, to sobie dalej poskryptuje
Czy jak zrobię sobie skrypt druzynowy, ktory w przypadku dołączenia będzie triggerem odpalał 'odmien <imię>' to zostanę za to ukarany banem? W związku z powyższym, jeżeli przy dołączeniu kogoś do drużyny dostanę alert i binda "dołączył <imię>! Naciśnij '.' aby odmienić jego imię!" to już nie dostanę bana? Nie wiem czy dobrze rozumiem tą zależność - każda komenda musi zostać wykonana przez gracza klikając guzik (nawet jeżeli to bind po alercie)?
Drugie pytanie, chce zrobić prosty bardzo alias, w którym wpisuje "zab <argumenty>", i który na wyjście wyrzuci
Kod: Zaznacz cały
zabij <argumenty>
wskaż <argumenty>
rozkaz druzynie zabic <argumenty>
Trzecie pytanie. Mam binda, do zmiennej '@funkcja', ale chciałbym żeby w tej zmiennej były trzy komendy. Oddzielanie średnikiem sprawia, że proste
Kod: Zaznacz cały
przeczytaj tablice;ob tablice;ocen tablice;
Czwarte pytanie:
Wpisujac stan dostajemy kilka linijek, opisujacych poziomy poszczególnych kondycji naszej postaci. Chciałbym to tak zgrabnie zebrać, pokolorować zmieniające się stany i opisać liczbowo. Czyli:
Na czym to zrobić? Suby? Concaty? Chciałem użyć %concat właśnie, ale nie do końca rozumiem jak to działa, i czy idę w dobrą stronę... Podpowie ktoś?stan
Jestes fizycznie w swietnej kondycji [7/7], zas mentalnie wypompowany jak niedźwiedź [3/10].
Wybaczcie za składnie i błędy, czwarta w nocy a ja się w skrypty bawię. Jak na razie tyle, jak się z tym uporam, to sobie dalej poskryptuje
Re: Zmud pomoc
Nim zacznę odpowiadać, polecam zmudowskiego helpa - dokumentacja jest obszerna i dość dokładna, większość rzeczy można tam znaleźć.
1. Trigger vs bind:
Tak, triggery wysyłające coś automatycznie są nielegalne. Bindy zaś są dozwolone. Aczkolwiek, Administracja nigdy nie raczyła wyrazić jasnego poglądu na ten temat - teoretycznie musisz wiedzieć co takiego wysyłasz do muda. Sprawa jest nie do udowodnienia rzecz jasna, jednak wydaje mi się, że kiedyś parę osób zostało ukarane za tego typu rozwiązania. Wywołało to sporą burzę na forum, bo bindów tego typu używa prawie każdy, i skoro jedni dostali za to karę, to czemu nie reszta? Ergo, używasz na własną odpowiedzialność. Ale nie chcę Cię straszyć - tak jak napisałem, takich rozwiązań używa naprawdę przeważająca większość osób.
2. Alias z argumentami
Rozwiązaniem Twojego problemu jest wyrażenie %-1. Zmud podstawia za %-1 wszystko, co pojawi się po nazwie aliasa przy jego użyciu (dowolna ilość słów). Jeśli argument składa się z kilku słów, można używać %1, %2, itd., żeby odnosić się do kolejnych słów. Jeśli będą po aliasie wyrażenia zamknięte w {}, wtedy %1, %2 odnosić się będą do kolejnych klamr i całej ich zawartości. A więc przykłady:
z = zabij %-1
wpisuję "z glupiego goblina", do Arki leci "zabij glupiego goblina".
x = zabij %1;przelam obrone %2
wpisuję "z mezczyzne mezczyzny", do Arki leci "zabij mezczyzne;przelam obrone mezczyzny"
wpisuję "z {glupiego mezczyzne} {glupiego mezczyzny}, do Arki leci "zabij glupiego mezczyzne;przelam obrone glupiego mezczyzny"
Swoje rozwiązanie osiągniesz podając %-1 po komendach w aliasie.
3. Zmienna z komendami.
Jest kilka sposobów, najprostszy to
#EXEC @funkcja
Nie jestem jednak pewny, czy działa to pod zmudem (nie podałeś, którego dokładnie klienta używasz). Jeśli nie działa, konieczne będzie zastosowanie pętli #FORALL (skrót #FO). Wtedy w zmiennej funkcja komendy oddzielamy nie średnikiem, a znakiem | . Jest to delimiter robiący ze zmiennej listę elementów. I wtedy używamy
#FO @funkcja {#SEND %1}.
4. Kolorowanie i zliczanie stanu:
Rozwiązaniem tego są suby właśnie. Generalnie łapiesz całość, i potem przez funkcję %ismember sprawdzasz, jaka to wartość liczbowa. Podaję przykład [skrypt jest spod CMUDa, ale na 99% działa w zmudzie. Jedyne co możliwe, że trzeba będzie zmienić, to dodanie " " wokół %1, i tyldy ~ przed nawiasami kwadratowymi]
Możesz też pokombinować z #PSUB. I ważne - jeden sub na linijkę, dwa mogą się krzaczyć. Więc pierwsza linijka stanu to jeden trigger z jednym subem.
1. Trigger vs bind:
Tak, triggery wysyłające coś automatycznie są nielegalne. Bindy zaś są dozwolone. Aczkolwiek, Administracja nigdy nie raczyła wyrazić jasnego poglądu na ten temat - teoretycznie musisz wiedzieć co takiego wysyłasz do muda. Sprawa jest nie do udowodnienia rzecz jasna, jednak wydaje mi się, że kiedyś parę osób zostało ukarane za tego typu rozwiązania. Wywołało to sporą burzę na forum, bo bindów tego typu używa prawie każdy, i skoro jedni dostali za to karę, to czemu nie reszta? Ergo, używasz na własną odpowiedzialność. Ale nie chcę Cię straszyć - tak jak napisałem, takich rozwiązań używa naprawdę przeważająca większość osób.
2. Alias z argumentami
Rozwiązaniem Twojego problemu jest wyrażenie %-1. Zmud podstawia za %-1 wszystko, co pojawi się po nazwie aliasa przy jego użyciu (dowolna ilość słów). Jeśli argument składa się z kilku słów, można używać %1, %2, itd., żeby odnosić się do kolejnych słów. Jeśli będą po aliasie wyrażenia zamknięte w {}, wtedy %1, %2 odnosić się będą do kolejnych klamr i całej ich zawartości. A więc przykłady:
z = zabij %-1
wpisuję "z glupiego goblina", do Arki leci "zabij glupiego goblina".
x = zabij %1;przelam obrone %2
wpisuję "z mezczyzne mezczyzny", do Arki leci "zabij mezczyzne;przelam obrone mezczyzny"
wpisuję "z {glupiego mezczyzne} {glupiego mezczyzny}, do Arki leci "zabij glupiego mezczyzne;przelam obrone glupiego mezczyzny"
Swoje rozwiązanie osiągniesz podając %-1 po komendach w aliasie.
3. Zmienna z komendami.
Jest kilka sposobów, najprostszy to
#EXEC @funkcja
Nie jestem jednak pewny, czy działa to pod zmudem (nie podałeś, którego dokładnie klienta używasz). Jeśli nie działa, konieczne będzie zastosowanie pętli #FORALL (skrót #FO). Wtedy w zmiennej funkcja komendy oddzielamy nie średnikiem, a znakiem | . Jest to delimiter robiący ze zmiennej listę elementów. I wtedy używamy
#FO @funkcja {#SEND %1}.
4. Kolorowanie i zliczanie stanu:
Rozwiązaniem tego są suby właśnie. Generalnie łapiesz całość, i potem przez funkcję %ismember sprawdzasz, jaka to wartość liczbowa. Podaję przykład [skrypt jest spod CMUDa, ale na 99% działa w zmudzie. Jedyne co możliwe, że trzeba będzie zmienić, to dodanie " " wokół %1, i tyldy ~ przed nawiasami kwadratowymi]
Kod: Zaznacz cały
Zmienna @przeciazenie:
Ciezar twego ekwipunku wadzi ci troche|Ciezar twego ekwipunku daje ci sie we znaki|Ciezar twego ekwipunku jest dosyc klopotliwy|Twoj ekwipunek jest wyjatkowo ciezki|Twoj ekwipunek jest niemilosiernie ciezki|Twoj ekwipunek prawie przygniata cie do ziemi
Pattern:
^({@przeciazenie}){.}$
Value:
#sub {%ansi(hi,cyan,cyan)%1 [%ismember(%1, @przeciazenie)/6].}
Re: Zmud pomoc
Jakie są kody kolorków w Zmudzie 4.62 ? Wiem że #cw 11 to niebieski ale co dalej ? Chciałbym sobie więcej pokolorować a nie chce mieć wszystkiego na niebiesko.