Pytania do czarodziejów vol xx

Forum wieści z Arkadii.
Filarion
Posty: 20
Rejestracja: 02 lut 2019 17:45

Re: Pytania do czarodziejów vol xx

Post autor: Filarion » 28 cze 2019 21:47

Vimrid pisze:
28 cze 2019 18:59
Wszystkie zmiany jakie są, są na plus, prócz jednej konkretnej. Promowanie idloexpa i zwiększenie wymagań dla nowszych postaci. Po 120 postępach wbiłem 6 podcech na "ktoś kto wiele przeszedł". Ilość postępów do chociażby próby nadgonienia legend (nawet olać te legendy, wbicie wielce chociażby), które już są wyexpione w tym przypadku, oraz czas jaki trzeba na to przeznaczyć, jest całkowicie absurdalny. Dla wielce+ może zmiany nie robią różnicy i jest to 25% ciężej z postępami. Na moim etapie może i te postępy wpadają znośnie, ale w tej chwili trzeba ich 3x więcej, a to nie koniec. Licząc 20 postępów na podcechę, co tak na ten momenty wychodzi, potrzeba 220 postępów między 7 a 8 poziomem. To jeśli się nie mylę jakieś pięciokrotne spowolnienie rozwoju, biorąc pod uwagę że wcześniej na poziom trzeba było 40-50 postępów.

Polać temu Panu! Wiadomo, że legend nikt nikomu nie zabierze, ale właśnie dlaczego 'normalsi' mają mieć na tyle utrudnione dobijanie do w miarę grywalnego poziomu. Też wziąłem po zmianach swoje postacie na mały tour-de-exp po obu domenach i mimo 75% etatu i niskiego poziomu (początek widział) z expem jest delikatnie mówiąc - nie za różowo.

Margas
Posty: 5
Rejestracja: 01 lut 2019 16:02

Re: Pytania do czarodziejów vol xx

Post autor: Margas » 28 cze 2019 21:58

Gritta pisze:
28 cze 2019 21:21

- zaostrzyć karę za zgon. Obecna forma nie jest aż taka zła, ale wciąż... za mało kosztuje. Skoro zwiększyła się wartość pieniądza i teraz o dobry zarobek naprawdę trudno, to może utrata umów? Jednocześnie, staruszki znów by łatwiej miały, bo kiedyś były szczątki i więcej kamieni, więc mogli sobie odłożyć fortuny... do tego może nie niebot, a dwa nieboty odrabiania? Nie mniej uważam, że lepsza jest utrata % expa, ponieważ daje to pewną funkcję balansującą i zapobiega patologii expienia z komórki pod prysznicem.
Zgadzam się w 100%. Przy procentowej utracie doświadczenia bolała 1. Utrata poświęconego czasu. 2. Świadomość, że zanim znów osiągnie się to co już się miało, będzie musiało minąć sporo czasu, niezależnie od tego jak się postarasz (utraty 200 godzin expa nie odrobi się w dwa tygodnie, no umówmy się). Wielu graczy ten okres odexpiania zwyczajnie irytuje. Tak więc obecna kara za zgon to rozwiązanie w dobrym kierunku (karać gracza w innych formach: tymczasowej utracie cech, czy właśnie umów, a mniej pod względem czasowym), ale jest ona teraz za mało bolesna i w tym tkwi problem.

Awatar użytkownika
Bam
Posty: 258
Rejestracja: 16 lut 2013 19:10

Re: Pytania do czarodziejów vol xx

Post autor: Bam » 29 cze 2019 00:30

Pomijając fakt, że nie zadajecie pytań tylko sobie gawędzicie to wydaje mi się, że te wszystkie pogawędki na nic się nie nadają, bo wg mnie nie ma dialogu na linii gracze - wizowie. Zwykle dostajemy to co wizowie wymyślą, a nie to co chcemy, więc chyba szkoda się w ogóle produkować i wymyślać błyskotliwe rozwiązania.

A jeśli już taki dialog byłby prowadzony to wydaje mi się, że powinien być prowadzony pomiędzy osobami, które nas reprezentują - szefami gildii, a wizami. Niech ludzie, którym ufamy (a którzy nam zaufali przyjmując nas do ich gildii) podejmują decyzje dotyczące kształtu Arkadii, naszych postaci i tego w co i jak się bawimy, żeby było dobrze. Nie widzę sensu dla tworzenia ankiet z udziałem osób, których postacie w tej grze niewiele znaczą. Głosy/argumenty powinno się ważyć, a nie liczyć.
Endless learning the basics...
Obrazek

Awatar użytkownika
Gritta
Posty: 149
Rejestracja: 24 mar 2018 05:27
Lokalizacja: TRN/KRK

Re: Pytania do czarodziejów vol xx

Post autor: Gritta » 29 cze 2019 01:15

Bam pisze:
29 cze 2019 00:30
A jeśli już taki dialog byłby prowadzony to wydaje mi się, że powinien być prowadzony pomiędzy osobami, które nas reprezentują - szefami gildii, a wizami. Niech ludzie, którym ufamy (a którzy nam zaufali przyjmując nas do ich gildii) podejmują decyzje dotyczące kształtu Arkadii, naszych postaci i tego w co i jak się bawimy, żeby było dobrze. Nie widzę sensu dla tworzenia ankiet z udziałem osób, których postacie w tej grze niewiele znaczą. Głosy/argumenty powinno się ważyć, a nie liczyć.
To kolejna patologia Arki, Kolego. To, że ktoś ma stołek, a ktoś nie ma, nie znaczy, ze ktoś bez stołka ma mieć gorszą grę. Tutaj nie jest arka, tutaj arkowe stołki nie mają znaczenia. Ponadto... po co stołkowemu stołek, jeśli będzie na nim siedział, pierdział i okaże się, że pod sobą nikogo nie ma, bo calej reszcie koncept jego się nie podobał?

A w Szanowne Grono Czarodziei wierze całym sercem. Trzymam kciuki, żeby po okresie testowym kara za zgon została zmieniona/pojawiło się coś innego, co zbalansuje grę.
Rafgart pisze: Pomasturbowac sie do wspanialej przeszlosci mozna w Placzach do Czarodziejow.

Awatar użytkownika
Bam
Posty: 258
Rejestracja: 16 lut 2013 19:10

Re: Pytania do czarodziejów vol xx

Post autor: Bam » 29 cze 2019 09:58

Gritta pisze:
29 cze 2019 01:15
To, że ktoś ma stołek, a ktoś nie ma, nie znaczy, ze ktoś bez stołka ma mieć gorszą grę.
Moim zdaniem w większości gildii na stołkach są osoby charyzmatyczne, dla których mamy chęć się logować i grać z nimi w jakże nudną ostatnimi czasy wersję gry. Odnoszę też wrażenie, że to po płaczach osób bez stołków gra przyjęła dziś taką mdłą formę.
Endless learning the basics...
Obrazek

Awatar użytkownika
Blob
Posty: 176
Rejestracja: 04 mar 2009 08:37

Re: Pytania do czarodziejów vol xx

Post autor: Blob » 29 cze 2019 10:41

Margas pisze:
28 cze 2019 21:14
Blob pisze:
28 cze 2019 18:59

Ostatnie zmiany mają przede wszystkim zaorać grind/expienie poziomów.
Wcześniej czy później gracze poczłapią do obecnej legendy i tam już pozostaną (przy obecnej ilości expa na wzrost podcechy na tym poziomie).
Npece wizowie zbilansują sobie pod ten poziom graczy/ drużyny (np. ruiny) żeby "mieli wyzwanie" i będzie "sukces".
No zapewne taki jest zamysł. Ale z tym, że każdy poczłapie do legendy, to ja wcale nie byłbym taki pewien. Wzrost czasów na postęp, ukrycie poziomów, brak wzrostu cech przez picie alkoholu, czy nawet brak porządnej kary za zgon bardzo znacząco obniżają satysfakcję z expienia.
I tutaj nie wiem, czy takie nakłanianie gracza do rezygnacji z expienia w ten sposób jest najlepszym pomysłem. Ci którzy się uprą, żeby doczłapać do niewidocznej-legendy, nadal będą pracować w tym kierunku, ale brak radochy z expienia i brak dużej kary za zgona skłoni ich właśnie do ogromnych ilości idloexpienia (z wielce do legendy pewnie ponad 4000 ziemniakogodzin).

A Ci którzy nie przerzucą się na po prostu sobie odpuszczą, trochę sobie aktywnie poexpią ale nie na tyle, żeby na poziomach wielce+ dojść do czegoś wielkiego. (Oczywiście nie chcę mówić za wszystkich, ale liczba takich osób na pewno będzie znacząca)
Nie piszę wcale że każdy, po prostu duża część. Przy PvP czy wyciąganiu magików będziesz miał oczekiwany poziom ta niewidoczną legendę.
A niewidoczną bo trudno przełknąć połowę Arkadii biegającą z opisem o legendzie.
Filarion pisze:
28 cze 2019 21:47
Vimrid pisze:
28 cze 2019 18:59
Wszystkie zmiany jakie są, są na plus, prócz jednej konkretnej. Promowanie idloexpa i zwiększenie wymagań dla nowszych postaci. Po 120 postępach wbiłem 6 podcech na "ktoś kto wiele przeszedł". Ilość postępów do chociażby próby nadgonienia legend (nawet olać te legendy, wbicie wielce chociażby), które już są wyexpione w tym przypadku, oraz czas jaki trzeba na to przeznaczyć, jest całkowicie absurdalny. Dla wielce+ może zmiany nie robią różnicy i jest to 25% ciężej z postępami. Na moim etapie może i te postępy wpadają znośnie, ale w tej chwili trzeba ich 3x więcej, a to nie koniec. Licząc 20 postępów na podcechę, co tak na ten momenty wychodzi, potrzeba 220 postępów między 7 a 8 poziomem. To jeśli się nie mylę jakieś pięciokrotne spowolnienie rozwoju, biorąc pod uwagę że wcześniej na poziom trzeba było 40-50 postępów.

Polać temu Panu! Wiadomo, że legend nikt nikomu nie zabierze, ale właśnie dlaczego 'normalsi' mają mieć na tyle utrudnione dobijanie do w miarę grywalnego poziomu. Też wziąłem po zmianach swoje postacie na mały tour-de-exp po obu domenach i mimo 75% etatu i niskiego poziomu (początek widział) z expem jest delikatnie mówiąc - nie za różowo.
Wiz mode on
Niewidoczną legendę nie możesz zrobić za szybko. Trzeba graczom dać zajęcie (pracę)...
wiz mode off
Zabawnie to pewnie wygląda w momencie gdy porównuje się czasy robienia niskich poziomów przed i po zmianach.
Bam pisze:
29 cze 2019 09:58
Gritta pisze:
29 cze 2019 01:15
To, że ktoś ma stołek, a ktoś nie ma, nie znaczy, ze ktoś bez stołka ma mieć gorszą grę.
Moim zdaniem w większości gildii na stołkach są osoby charyzmatyczne, dla których mamy chęć się logować i grać z nimi w jakże nudną ostatnimi czasy wersję gry. Odnoszę też wrażenie, że to po płaczach osób bez stołków gra przyjęła dziś taką mdłą formę.
Szefowie gildii generalnie z natury swojej człowieczej swojej będą preferować rozwiązania pod gildie.

Ormen
Posty: 61
Rejestracja: 15 lut 2009 12:12

Re: Pytania do czarodziejów vol xx

Post autor: Ormen » 29 cze 2019 12:07

Vimrid pisze:
28 cze 2019 18:59
Wszystkie zmiany jakie są, są na plus, prócz jednej konkretnej. Promowanie idloexpa i zwiększenie wymagań dla nowszych postaci. Po 120 postępach wbiłem 6 podcech na "ktoś kto wiele przeszedł". Ilość postępów do chociażby próby nadgonienia legend (nawet olać te legendy, wbicie wielce chociażby), które już są wyexpione w tym przypadku, oraz czas jaki trzeba na to przeznaczyć, jest całkowicie absurdalny. Dla wielce+ może zmiany nie robią różnicy i jest to 25% ciężej z postępami. Na moim etapie może i te postępy wpadają znośnie, ale w tej chwili trzeba ich 3x więcej, a to nie koniec. Licząc 20 postępów na podcechę, co tak na ten momenty wychodzi, potrzeba 220 postępów między 7 a 8 poziomem. To jeśli się nie mylę jakieś pięciokrotne spowolnienie rozwoju, biorąc pod uwagę że wcześniej na poziom trzeba było 40-50 postępów. Osoby, które nie przesiedzą na idloexpie miliona godzin, przy okazji pracując, obierając ziemniaki, biorąc prysznic i temu podobne rzeczy, nie mają najmniejszych nawet szans na włączenie się w to pvp chociażby. Zostaną zjedzeni w dwie rundy przy każdej walce. To co zostało w tej chwili zrobione, jeszcze powiększa przepaść między graczami. I co z tego, że się nie straci doświadczenia przy ewentualnej śmierci? To wciąż pomaga tylko tym wyexpionym postaciom. Nie rozumiem, dlaczego nie zwiększono po prostu dławika od wielce+ , tylko poszło to po całości? Przydałyby się jakieś konkretne wieści co z tym expieniem się podziało.

PS: Poziomy widoczne też by mogły zostać, chociażby dla samego gracza. Zawsze jest satysfakcja z tego, jak się coś tam zmieni akurat po postępie i titl przeskoczy.
Mam dokładnie te same przemyślenia. Dla mojej głównej postaci spowolnienie expa jest odczuwalne, ale dalej do przełknięcia. A 5-krotne spowolnienie expa dla młodszych postaci jest totalnie chore i sprawi, że nie będzie już zupełnie nowych graczy ani starych powracających na nowych postaciach.

Valdethruda: Nad nowymi graczami powinnaś mieć przewagę, która nie wynika z tysięcy godzin idloexpa, tylko ze skilla.

Valdethruda
Posty: 85
Rejestracja: 28 mar 2015 21:52

Re: Pytania do czarodziejów vol xx

Post autor: Valdethruda » 29 cze 2019 12:34

To jest oczywista oczywistość ze zabierając karę za zgon zmniejszono szybkość expa po to aby świat nie rozrastał się z prędkością światła.
Gdyby zostawiono exp po staremu, a zabrano kare za zgon za pół roku byście płakali ze 3/4 ma legendy, 3 spasów wyciąga magiki, a jeden ogr wszystkie klucze. I znowu byłoby stękanie bo exp leci wolno bo mam legendę + 3 i nie widać postępów i o zgrozo nie zmienia mi się poziom bo mam ciągle legendę! :shock:

Skończcie z tym malkontenctwem.

Tak jak napisało tu parę osób - większość odejść graczy z gry nie wynikała z tego ze za wolno się expi, tylko dlatego ponieważ zginęli na lagu, pomylili kierunek w górach, czy zabili ich bo odwrócili głowę na chwilę i stracili w moment miesiące gry.
Zlikwidowano to, ograniczając zgon do kary, która choć upierdliwa, to jest pestką w stosunku do poprzedniej straty.

Ormen
Posty: 61
Rejestracja: 15 lut 2009 12:12

Re: Pytania do czarodziejów vol xx

Post autor: Ormen » 29 cze 2019 13:24

Valdethruda pisze:
29 cze 2019 12:34
To jest oczywista oczywistość ze zabierając karę za zgon zmniejszono szybkość expa po to aby świat nie rozrastał się z prędkością światła.
Gdyby zostawiono exp po staremu, a zabrano kare za zgon za pół roku byście płakali ze 3/4 ma legendy, 3 spasów wyciąga magiki, a jeden ogr wszystkie klucze. I znowu byłoby stękanie bo exp leci wolno bo mam legendę + 3 i nie widać postępów i o zgrozo nie zmienia mi się poziom bo mam ciągle legendę! :shock:

Skończcie z tym malkontenctwem.

Tak jak napisało tu parę osób - większość odejść graczy z gry nie wynikała z tego ze za wolno się expi, tylko dlatego ponieważ zginęli na lagu, pomylili kierunek w górach, czy zabili ich bo odwrócili głowę na chwilę i stracili w moment miesiące gry.
Zlikwidowano to, ograniczając zgon do kary, która choć upierdliwa, to jest pestką w stosunku do poprzedniej straty.
Oczywiście, sam przez to przestałem grać 10 lat temu. Strata wtedy 1/3 expa to był żart na wyższych poziomach. Co nie zmienia faktu, ze teraz młody gracz żeby dobić do legendy potrzebuje pewnie ze 300 dni postaci expiąc po 40-50 minut na postęp, podczas gdy ci których goni potrzebowali 15 minut na postęp. Dla mnie to jest chore i mega zniechęcające.

Filarion
Posty: 20
Rejestracja: 02 lut 2019 17:45

Re: Pytania do czarodziejów vol xx

Post autor: Filarion » 29 cze 2019 14:40

No to ja mam pytanie - czy tylko ja po dzisiejszej apokalipsie mam taki wzrost czasu expa potrzebnego na postep? W tym samym miejscu, te same moby, w tej samej konfiguracji (bite 3 glownie), od poprzedniego bicia urosla mi 1 podcecha, zamiast 30 minut na postep doszedlem wlasnie do ponad godziny. Ubitych mobow wczesniej - 28 - obecnie dobilem do 54. WTF?

Zablokowany