Pytania do Czarodziejow vol. x

Forum wieści z Arkadii.
Vyrg
Posty: 42
Rejestracja: 10 paź 2018 14:17

Re: Pytania do Czarodziejow vol. x

Post autor: Vyrg » 23 cze 2019 09:40

No Shit, Sherlock! Gunnar, notka Hargrima smierdzi ironia tak bardzo, ze az wstyd mi umieszczac ten komentarz;)

Ormen
Posty: 61
Rejestracja: 15 lut 2009 12:12

Re: Pytania do Czarodziejow vol. x

Post autor: Ormen » 23 cze 2019 18:13

Wielkie dzięki chłopaki, że mi wyjaśniliście jakie są przyczyny według was. Nie założyliście pewnie, że mogę myśleć podobnie, ale mogę uważać, że ta przyczyna jest tak absurdalna i niesprawiedliwa wobec tych, którzy nie mają legend, że jednak wolę się upewnić czy właśnie takie było zamierzenie czarodziejów. Niemniej jednak chciałbym się upewnić czy rzeczywiście uważają, że żeby zrobić takie cechy jakie Pulp ma teraz, powinienem expić przez następne 4000-5000 godzin i czy to jest według nich spoko. Dlatego będę wdzięczny za wstrzymanie się od głupich komentarzy ludzi którzy nie mają pojęcia i będę wdzięczny za odpowiedź tych którzy pojęcie mają czyli czarodziejów.

Hargrim
Posty: 32
Rejestracja: 01 mar 2018 11:45

Re: Pytania do Czarodziejow vol. x

Post autor: Hargrim » 23 cze 2019 18:33

Ale wiesz, że Rafgart Ci nie odpowie, bo Twoje pytanie jest zwyczajnie głupie?

Znieśli utratę doświadczenia kosztem dłuższego czasu expa, a Ty pytasz, czy to nie przypadek, a oprócz tego wołasz o sprawiedliwość, bo Twoim zdaniem będziesz musiał teraz "zbyt długo expić, żeby mieć takie cechy jak Pulp".

Ogarnij się, bo przez Twoje posty wyraźnie przebija mordka pryszczatego nastolatka z roszczeniowym nastawieniem.

Ormen
Posty: 61
Rejestracja: 15 lut 2009 12:12

Re: Pytania do Czarodziejow vol. x

Post autor: Ormen » 23 cze 2019 19:01

Hargrim pisze:
23 cze 2019 18:33
Ale wiesz, że Rafgart Ci nie odpowie, bo Twoje pytanie jest zwyczajnie głupie?

Znieśli utratę doświadczenia kosztem dłuższego czasu expa, a Ty pytasz, czy to nie przypadek, a oprócz tego wołasz o sprawiedliwość, bo Twoim zdaniem będziesz musiał teraz "zbyt długo expić, żeby mieć takie cechy jak Pulp".

Ogarnij się, bo przez Twoje posty wyraźnie przebija mordka pryszczatego nastolatka z roszczeniowym nastawieniem.
Nic nie wiem, bo możliwe jest, że np teraz nieznaczne postępy przekładają się na większy wzrost cech niż przed zmianami. Może czarodzieje wpadli na taki pomysł żeby zbalansować to spowolnienie związane z brakiem alkoholu.

I tak, nie widzę żadnego powodu dla którego teraz miałoby się expić wolniej niż wcześniej. Szczególnie w kontekście tego, że moi wrogowie nie stracą nigdy swoich wysokich poziomów. Pytam za to bardzo grzecznie czy może czarodzieje widzą to jednak inaczej.
Tekstu o mojej pryszczatej mordce nie skomentuję.

Gonred
Posty: 33
Rejestracja: 02 lis 2015 08:49

Re: Pytania do Czarodziejow vol. x

Post autor: Gonred » 23 cze 2019 20:03

Tyle że wspomniany Pulp jeszcze do niedawna miał szansę ( bardzo niewielką wprawdzie i raczej teoretyczną, ale jednak ) na to, żeby trochę ekspa stracić. Po zgonie miałby go więc 4500, po kolejnym niewiele ponad 4000. Oczywiście przy obecnych realiach taka sytuacja była mało prawdopodobna, niemniej jednak możliwa. A teraz co grozi naszemu wypasowi? Praktycznie nic. Może włączyć komórkę czy komputer i ekspić bez praktycznie żadnych konsekwencji. Bo obecna kara za zgon to nie jest żadna kara.
Teraz weźmy sobie naszego wypasa i nowego gracza. Wypas ma w chwili obecnej 5000 postępów, ma dużo czasu i możliwości, więc ekspi. Z pracy, komórki, obierając ziemniaki i co tam jeszcze innego robiąc. W ciągu dnia może wyekspić kilka czy nawet kilkanaście postępów, praktycznie bez żadnych obaw, że coś mu się stanie. Właśnie zrobiłem testowy zgon, zebrałem sprzęt i poszedłem odrabiać straty. Jeden postęp zajął mi niewiele ponad godzinę, czyli ciut więcej niż normalnie. Bez żadnego spinania się, bo robiłem przy tym coś innego. Więc dla mnie odrobienie strat to zaledwie kilka dni, a jak z wypasem? Wypas będzie miał większe umy, więc wyekspi szybciej. Wypas może będzie ekspił solo, a może w drużynie - w drugiej opcji jeszcze szybciej będzie miał postępy. Więc wypasowi, jak się spręży, powrót do stanu wyjściowego zajmie ze dwa dni, więc się pytam - jakie konsekwencje ma teraz zgon? Dla mnie są one mało odczuwalne, a co dopiero mają powiedzieć wypasy? Zwłaszcza że sam niewiele stratę cech odczułem, sądzę że w mocnej drużynie będzie to jeszcze mniej zauważalne.
Jak wypas będzie dużo ekspił, to w rok zrobi tysiąc postępów. Czyli za rok będzie miał 6000, za kolejny 7000 itd. Prosta matematyka. Teraz nowy gracz. Poświęcając na grę godzinę/dwie w rok zrobi powiedzmy 400 postępów. Czyli po dwóch będzie ich miał 800, a po trzech zapewne skończy grę, bo mu się nie będzie chciało. I nie chodzi mi o to, żeby przysłowiowego Pulpa gonić z cechami i płakać, że dogonić nie mogę. Niemniej chciałbym mieć możliwość powalczenia jak równy z równym z jakimś ogrem czy mutantem, ale w tej chwili takiej szansy już nie mam. Wypasy będą się oddalać, i to szybko, zważywszy ile obecnie gram. Nowe postacie, mające więcej czasu na granie, też szybko odjadą, więc sytuacja podobna. Dla mnie możliwość nieograniczonego niczym wzrostu postaci to dorżnięcie tego, co jeszcze z Arkadii zostało. Czy to ma być ten sławetny balans, że ci gracze, którzy będą mieli możliwość, będą się koksić ile wlezie, machając ogrzą czy krasnoludzką łapą tym, co zostają w tyle i tak nie mogą? Dysproporcje między graczami będą jeszcze większe i bardziej widoczne - jak wy tym chcecie czymś takim zachęcić nowe postacie? Lepszym ( czytaj wypasionym ) i gorszym ( czyli mniej grającym ) sortem?
Jeszcze pytanie w temacie zmian - czy Czarodzieje planują jakieś nowe rasy? Jeśli tak, to chętnie spróbowałbym zagrać Teletubisiem - bo chyba w tym kierunku obecnie zmierza Arkadia.

Stomir
Posty: 10
Rejestracja: 03 gru 2017 19:33

Re: Pytania do Czarodziejow vol. x

Post autor: Stomir » 23 cze 2019 20:44

Zapomniałeś tylko o tym, że ten wypas Pulp nie zezgonił pewnie z 10 lat. Więc musisz zrozumieć też, że jego poziom to nie jest robienie 1000 postępów rocznie tylko po prostu niepadanie. Nie wiem czemu teraz miałby nagle psuć sobie opinie dobrego gracza logując się na expa z komórki i padając jak żółtodziób. Według mnie ta zmiana właśnie pozwoli tylko ludziom takim jak np. ja, którzy nie są na tyle dobrymi graczami by nie padać przez 10 lat, żeby nie musieć w kółko odrabiać tych samych cech tylko powoli posuwać się do przodu. I nie wiem czy grałeś czasem w jakiekolwiek inne gry online, ale w każdej jednej są ludzie, którym się chce ogarnąć mechanikę i system niemal do perfekcji co pozwala im znacznie odskoczyć od reszty szaraków, oni także poświęcili na to swój czas i zapracowali na to, ale oczywiście Ci co się wyróżniają zawsze będą atakowani.

Gonred
Posty: 33
Rejestracja: 02 lis 2015 08:49

Re: Pytania do Czarodziejow vol. x

Post autor: Gonred » 23 cze 2019 21:11

Wypasy nie padały przez ileś lat, dlatego że zmiany na Arkadii poszły właśnie w takim kierunku, że obecnie łatwo jest wyhodować legendę, a ciężko zaliczyć zgon. Jak ktoś nie ryzykuje niepotrzebnie, to praktycznie jedyną możliwością było dopadnięcie go na idlowaniu na jednym z ekspowisk. Jeszcze niedawno toczyły się mocne dyskusje na temat ciosu w plecy - coś tam wróciło, ale niewiele wpłynęło to na liczbę graczy. No i gracze tuczyli te swoje legendy, grając coraz ostrożniej, żeby ich przypadkiem nie stracić ( oczywiście z pozytywnymi wyjątkami ). Teraz legendy nikt już nie straci - ale moim zdaniem ogromnie straci na tym klimat Arki. Śmierć, która do tej pory wywoływała emocje ( sam pamiętam jak długo byłem zły przy ostatnim zgonie, spowodowanym "obieraniem ziemniaków" ). Dzisiaj wszedłem postacią w miejsce, w które normalnie bym się nie zapuścił, bez żadnej emocji poczekałem, aż przeleci opis wizyty w krainie przodków, odczekałem chwilę, zebrałem sprzęt ze swojego ciała i poszedłem odrabiać straty. Pytanie, jak wielu graczom jak długo będzie się chciało grać bez tego dreszczyku? Bo obecnie ta kara za zgon to żadna kara... jak dwa dni wystarczą, żeby wrócić do wyjściowego stanu...

Vyrg
Posty: 42
Rejestracja: 10 paź 2018 14:17

Re: Pytania do Czarodziejow vol. x

Post autor: Vyrg » 23 cze 2019 21:18

Przylaczam sie do zali. Ani postac Ferda, ni Bryga, ani Cadaela, Atamana, Zeepa, Gruera i pozostalych legend po dobrej stronie nie straca juz lvlu. Dlaczego?!?!?

Awatar użytkownika
Kerhenia
Posty: 90
Rejestracja: 15 sty 2015 21:58

Re: Pytania do Czarodziejow vol. x

Post autor: Kerhenia » 23 cze 2019 21:21

Gorend, zwróciłeś uwagę przy czytaniu na drobne szczegóły?
Rafgart pisze:cechy beda spadac o polowe w stosunku do tego z czym zaczyna gre nowa postac
Rafgart pisze:standardowo jest to 16 postepow, dla slabszych postaci proporcjonalnie mniej
Te dwie rzeczy raczej wskazują, że silniejsza postać będzie miała gorzej przy odexpianiu, prawda? Połowa ze stu to jest więcej niż połowa z dwudziestu, na początku niemal nic nie stracisz z siły bojowej, w przeciwieństwie do tych wyexpionych. Ten wyexpiony spadnie niżej. Na krócej, owszem, ale dużo niżej niż wcześniej. Nie pójdzie na swoje expowisko, póki nie odexpi.

Argument, że "wypasy" będą miały łatwiej, bo umiejętności, też jest dość nietrafiony. Chyba że "wypas" oznacza po prostu każdego, kto jest w gildii. W tym osoby z niskimi lvlami, z zawodami niebojowymi i tak dalej. Jeśli tak, to już zupełnie nie rozumiem. ;)
Jak wypas będzie dużo ekspił, to w rok zrobi tysiąc postępów. Czyli za rok będzie miał 6000, za kolejny 7000 itd. Prosta matematyka. Teraz nowy gracz. Poświęcając na grę godzinę/dwie w rok zrobi powiedzmy 400 postępów.
Nie chciałabym się czepiać, ale tu chyba mieszasz wysokie poziomy postaci z czasem poświęcanym na grę. Jak nowy gracz będzie grał, to wyexpi więcej postępów niż "wypas", który poświęci na grę godzinę lub dwie. Jak nie będzie grał, to nie dogoni nikogo, nawet tego wyexpionego, który już nie expi.
Ci spasieni są spasieni, bo siedzieli i expili.
Wbijali postęp za postępem, niektórzy pewnie z tego telefonu nad ziemniakami, ryzykując że padną przy próbie wbicia kolejnego postępu. Idloexpili na potęgę, choć przecież tylko tak mogli paść.

Jabocka
Posty: 15
Rejestracja: 28 sty 2013 08:42

Re: Pytania do Czarodziejow vol. x

Post autor: Jabocka » 23 cze 2019 21:24

A moze zresetowac wszystkim lvle i od nowa co? Dlaczego niektorzy maja legende a inni nie? To jest niesprawiedliwe!! Po rowno wszystkim proponuje, albo wszycy legendy albo od zera zaczynac!!

Zablokowany