Takie tam o kupcach

Forum wieści z Arkadii.
Awatar użytkownika
Cyzel
Posty: 85
Rejestracja: 26 sie 2014 18:41

Re: Takie tam o kupcach

Post autor: Cyzel » 28 mar 2019 20:14

@Kregan - masz poniekad racje. Niestety nie jestem ekspertem z ekonomii, wiec ciezko mi zaproponowac konkretne rozwiazania, przy ktorych bede mial pewnosc ze zadzialaja dobrze i rozwala czegos innego. Mimo wszystko uwazam ze okolnik lepszy jest od stwierdzenia "jest zle, niech ktos cos wymysli". Od tego mamy w sumie forum, zeby jeden rzucil okolnik, inny wzial i spojrzal na niego z innej strony i wyszczegolowil, a kolejny wrzucil nic nie wnoszacy komentarz zeby sobie podbudowac ego.
Kvark pisze:
28 mar 2019 20:06
Samo posiadanie postaci kupca w Cechu nie gwarantuje fortuny i wpływów. Jeszcze trzeba grać i to tak grać, aby tę fortunę i wpływy osiągnąć.
Zgadzam sie w calej swojej rozciaglosci.
Spod mokrego kaptura, miast skołtunionej brody, wyzierał długi i spiczasty nos, niezawodnie określający przynależność posiadacza do starej i szlachetnej rasy gnomów.

Awatar użytkownika
Gianna
Posty: 84
Rejestracja: 02 kwie 2015 11:23
Lokalizacja: Luccini

Re: Takie tam o kupcach

Post autor: Gianna » 28 mar 2019 22:56

Astor pisze:
28 mar 2019 18:54
Mozesz podać przykłady tych wyexpionych którzy przeszli do gildii pk? Ja kojarze Vivecka, który ładnie się pożegnał na połowie wielce i duet Eltharis/Gianna.
Dziękuję, dziękuję, ja już od jakichś pięciu lat jestem tuż przed wielce, a poziomu Eltharisa to nawet nie będę przytaczać, bo jeszcze ktoś się poczuje zaniepokojony. ;)

Jak już Astor uderzył w stół, to się odezwę. Imho częścią problemu (mniejszą lub większą) jest to, że gildie niebojowe często nie mają nic "swojego". Nie mają terenów, bo każde bojowe stowarzyszenie może przyjść i ich wyprosić machając groźnie pałkami, co jest poniekąd zrozumiałe, ale też na dłuższą metę patogenne. Brakuje fajnych bonusów dla konkretnych stowarzyszeń, takich specjalizacji w czymś ciekawym, co sprawiłoby, że inne gildie jednak niekoniecznie chciałyby wymuszać od nich haracz. SGW ma wynalazki; świetnie, a że przy tym chyba rzadko komu zwija magiki sprzed nosa, to nie ma problemu. Cech miał kupców, ale teraz to tak średnio, za to zbrojni często kogoś drażnią. Kieł, Sine, halflingi to tak trochę nie wiadomo co mają... Generalnie, jeśli się nie ma żadnej karty przetargowej, a nie chce wojny, to pozostaje zwiesić głowę.

Gdyby tak jakaś gildia miała możliwość tworzenie miksturek leczniczych za pomocą specjalnej aparatury wewnątrz swojej siedziby to coś podejrzewam, że wszyscy chcieliby mieć z nimi dobre stosunki. :)
Maly zezowaty kurczak piszczy: Zostawilem Giannie dobre auto, ale zgubila.

"Najlepsza Gianna to martwa Gianna." Werbat

Obrazki

Deli
Posty: 346
Rejestracja: 12 lut 2009 22:28

Re: Takie tam o kupcach

Post autor: Deli » 28 mar 2019 23:14

@Gianna skonczyloby sie wymuszeniem haraczu za pokoj placonego miksturkami :P
Populacja graczy arkadyjskich nie dorasta - gracze z reguły się tylko starzeją.

Zetu
Posty: 89
Rejestracja: 27 lut 2017 07:09

Re: Takie tam o kupcach

Post autor: Zetu » 29 mar 2019 08:51

Kupcy a Zbrojni:

Wiesci 46:

> wiesci 46
Cech Kupcow Novigradu Mistrz Rafgart 20 7 XI

Witajcie,
Sytuacja w Cechu Kupcow Novigradzkich stala sie na tyle zla, ze
zostalismy zmuszeni do podjecia zdecydowanej interwencji. W zwiazku
z tym zdecydowalismy, ze w trybie natychmiastowym wszyscy czlonkowie
tego stowarzyszenia zostali z niego wyrzuceni, a sama gildia zamknieta.

Jestesmy gotowi przekazac wladze w Cechu innej grupie co najmniej
pieciu graczy, o ile beda oni spelniali nastepujace warunki:
- beda chcieli bawic sie na Arkadii w odgrywanie postaci kupcow
- beda mieli na to czas i nie beda grali innymi postaciami
- beda potrafili sie miedzy soba porozumiec i wspolnie budowac
organizacje na mudzie
- beda potrafili zaufac nowym graczom i przyjmowac ich do
stowarzyszenia, tak by z czasem nie umarlo
- beda potrafili nie mieszac swiatow i nie przenosic miedzy nimi
konfliktow
Jesli znajda sie chetni, to przedstawiciele takich grup powinni
zglosic do mg podanie (nieerpegowe).

Mistrz Rafgart



Jak widzimy, czas plynie a chwast nie zostal wyrwany.

No to ilu tam macie aktywnych kupcow po odrodzeniu ? a ilu zbrojnych ?

ZAORAC!
i do powtorki

Goldfinger
Posty: 230
Rejestracja: 13 lut 2009 22:45

Re: Takie tam o kupcach

Post autor: Goldfinger » 29 mar 2019 09:22

Kupcy umożliwiają handel między wrogimi sobie stowarzyszeniami.
Mogą przez to organizować rzeczy, których nikt inny nie zorganizuje.
Mogą też handlować magikami, które sami mogą wyjmować.
Mogą handlować informacjami.
Mogą oferować transakcje wiązane. W miarę regularna dostawa magików, jeśli równocześnie będą pośredniczyć w sprzedaży kamieni.
Mogą dużo rzeczy, ale wymaga to rezygnacji z zatrzymywania magików dla siebie i gry w oparciu o expa.

Znam obecnie aż jednego kupca, który aktywnie działa w taki sposób przysyłając oferty raz/dwa w miesiącu.

Każda gildia powinna mieć przydzielonego "Opiekuna" kupca, który się wokół niej kręci, nawiązuje kontakty i pyta co potrzebne.
Wtedy Novigrad byłby centrum informacyjnym świata.

Jeżeli nie ma ludzi chętnych do takiej gry, żadna reforma tego nie zmieni.

edit::
- beda chcieli bawic sie na Arkadii w odgrywanie postaci kupcow
- beda mieli na to czas i nie beda grali innymi postaciami
- beda potrafili sie miedzy soba porozumiec i wspolnie budowac organizacje na mudzie

-- czyli w zasadzie powyższe.

Awatar użytkownika
Lieselotte
Posty: 87
Rejestracja: 19 maja 2017 19:34

Re: Takie tam o kupcach

Post autor: Lieselotte » 29 mar 2019 09:56

Wszystkie pomysły na działalność CKN są fajne, ale ja również się skłaniam do opinii, że problem leży w ekonomii muda.

Większość gildii, jeżeli potrzebuje monet, to potrzebuje ich na wykupienie etatów lub na opłacenie zawodów osób zgildiowanych. I zorganizowanie takich środków bez wsparcia CKN obecnie nie jest problemem, biegając z drużyną na regularne wyprawy.

Monety musiałyby znowu zacząć mieć znaczenie, co można by wprowadzić na wiele różnych sposobów.
  • bardzo drogie eliksiry, które przyśpieszają zdobywanie expa np. przez 24 godziny,
  • bardzo drogie usługi medyków - 15 mithryli za odzyskanie 15% straconego expa przez ostatni zgon (do wykorzystania maksymalnie cztery razy),
  • dodatkowa opcja szlifowania broni i utwardzania blach pancerza, za opłatą mithryla możemy dowolny ekwipunek bojowy podciągnąć w jakości o jakąś drobną wartość,
  • otwarcie gildii/strażnic i opłacanie/dozbrajanie stacjonującej tam straży.
Jakieś takie praktyczne rzeczy, kosmetycznych smaczków Arkadia ma już wiele, są świetne, ale nie poprawią już bardziej ekonomii.

PS. Dzięki eliksirom i medykom można by wrócić do większych kar za zgon. (;

Apolios
Posty: 77
Rejestracja: 22 gru 2017 00:38

Re: Takie tam o kupcach

Post autor: Apolios » 29 mar 2019 10:18

Zetu pisze:
29 mar 2019 08:51
Jak widzimy, czas plynie a chwast nie zostal wyrwany.

No to ilu tam macie aktywnych kupcow po odrodzeniu ? a ilu zbrojnych ?

ZAORAC!
i do powtorki
- zaorajmy wszystkie stowarzyszenia, poza oczywiscie kilkuosobowym AL (przykladnym stowarzyszeniem bez zadnych problemow),
- wprowadzmy mozliwosc wyjmowania magikow tylko dla AL,
- mozliwosc levelowania postaci tylko dla Zeta

Moze wowczas Zetu przestanie plakac, gdy bedzie mial wszystkie magiki i expa dla siebie.

Zetu
Posty: 89
Rejestracja: 27 lut 2017 07:09

Re: Takie tam o kupcach

Post autor: Zetu » 29 mar 2019 10:22

obecnie jedyne zgony jakie beda w najblizszym czzasie to razenie piorunami za zbyt nieprzemyslane zapytania do innych graczy.

Idziemy w kierunku pioro silniejsze od miecza :D

wiec tam nie przejmowalbym sie karami za zgon. Magowie pierdykna raz a porzadnie.


Otrwarcia gildii sie nie doczekamy, wiec odpada.

a CKN - jak to kupcy, to gildia dla osob z RPGIEM kupca, a nie kolejne pseudo bojowa szkoleniowka innych gildii.

Wystarczy poczytac wpisy cyzela i isil - wsio z zawodem jest ok. tylko gracze xxxx


zamiast tej formy tez bym wrzucil alhemikow, ktorzy by z ziol robili wywary ktore by dzialaly jak obecna forma.

I drogie to by bylo i potrzebne

Zetu
Posty: 89
Rejestracja: 27 lut 2017 07:09

Re: Takie tam o kupcach

Post autor: Zetu » 29 mar 2019 10:23

Apolios pisze:
29 mar 2019 10:18
Zetu pisze:
29 mar 2019 08:51
Jak widzimy, czas plynie a chwast nie zostal wyrwany.

No to ilu tam macie aktywnych kupcow po odrodzeniu ? a ilu zbrojnych ?

ZAORAC!
i do powtorki
- zaorajmy wszystkie stowarzyszenia, poza oczywiscie kilkuosobowym AL (przykladnym stowarzyszeniem bez zadnych problemow),
- wprowadzmy mozliwosc wyjmowania magikow tylko dla AL,
- mozliwosc levelowania postaci tylko dla Zeta

Moze wowczas Zetu przestanie plakac, gdy bedzie mial wszystkie magiki i expa dla siebie.
W AL przynjamniej sa NAJEMNICY, bo to gildia Najemnikow.

W cechu kupcow sa jakies pseudocostam co kupcow nie przypomina.


A pod reszta sie podpinam oczywiscie i glosuje na TAK

Farandar
Posty: 70
Rejestracja: 14 cze 2009 17:26

Re: Takie tam o kupcach

Post autor: Farandar » 29 mar 2019 10:35

Goldfinger uderzyl w sedno. Czym rozni sie dzisiejsza rzeczywistosc od wczesniejszej?

Uwolniony zawod Kupca? Tak jak mowilem - przedtem gildie tez mialy swoich bylych czlonkow CKN, ale i tak pojawiali sie w Novigradzie, bo kupiec to nie tylko maszynka do sprzedawania kamieni.
Wiecej monet? Kilka lat temu standardem tez byly sprzedaze za kilkaset mithryli. Z tego co wiem MG nie zasypali expowisk kamieniami, ktorych wczesniej nie bylo.

Fakt, ze przedtem byly faktorie w Daevon i Nuln, ktore rowniez dawaly bonus do targowania, ale teraz sa obszerne sklepy w Novigradzie, przez co klient nie jest uzalezniony od obecnosci kupca, zeby kupic cos ciekawego albo trudno dostepnego. Kwestia tego, zeby te sklepy zapelnic wlasnie takimi rzeczami.

Szkoda wizogodzin na wprowadzanie smaczkow dla niszowego zawodu, jezeli wszystko da sie rozwiazac w inny sposob i nie tu lezy problem. Przebudowa Cechu na nowo + wprowadzenie sklepow kupieckich mialo polepszyc sytuacje, ale jak widac i tak wszystko zostalo zdegradowane po czasie. Zaden inny zawod nie polega tak bardzo na interakcji z graczami (wewnatrz i na zewnatrz) i nie ma innego sposobu na poprawienie tej interakcji jak przez to, co powiedzial m.in. Goldfinger.

Widzicie na pewno, ze gildie przechodza przez lepsze i gorsze czasy - i wszystko zalezy od ludzi, ktorzy sa w gildii, od kontynuowania zalozen gildii i od wladzy tej gildii. Inne stowarzyszenia nie podnosza sie z kolan dlatego, ze dostaja nagle jakis bonus, ale dlatego, ze sa dobrze zarzadzane i zgromadzily ludzi, ktorzy chca i dobrze sie razem bawia - ktorzy czuja klimat i chca go kontynuowac.
"Pamiętajcie, proszę, że gdzie rządzi nieład, tam upada handel."
Terry Pratchett

Zablokowany