Arkadia 2019

Forum wieści z Arkadii.
Til
Posty: 14
Rejestracja: 05 mar 2018 17:49

Re: Arkadia 2019

Post autor: Til » 06 sty 2019 13:34

Mialem okazje kiedys przegladac logi z pvp. Jak na moje oko to czesto gesto byly tam w druzynach legendy. Wiec ten argument jest inwalida. Inna sprawa, ze spec z automatu nie pozwala kumulowac skilli i robic naglych switchow na wybranego przeciwnika aby go zburstowac. Tak to najczesciej wyglada w grach pvp. Dluzsze chwile kontroli i nagle bursty. W dobrze dobranych okolicznosciach i przy farcie z critem - ktos pada. W LoL, w WoW czy gdzie indziej. Ale tam tez jest tak, ze ci ktorzy zeby zjedli na pvp i maja kilkaset dni spedzonych na bg, arenach, itd. wciagaja nosem noobkow i dla noobkow sa nie do ruszenia.

Valdethruda
Posty: 91
Rejestracja: 28 mar 2015 21:52

Re: Arkadia 2019

Post autor: Valdethruda » 06 sty 2019 13:41

Apolios pisze:
06 sty 2019 13:30
A dlaczego kończy się remisem? Bo większość nie chce podejmować większego ryzyka ze względu na straty czasowe i zerową ewentualną nagrodę, zatem wycofuje się w czas. Mocny cios w plecy by tylko sztucznie zwiększył aktywność w pvp. Podczas ostatniej jego zmiany, połowa gildii z siedzib nie wychodziła, gdy był za mocny.
Valdethruda pisze:
06 sty 2019 13:24

PS :Jeśli ktoś na legendzie jest tchórzem kiedy ma wielką ilość hp i wysokie cechy to jakim cudem będzie odważny mając niski lvl, mało hp i słabe cechy?
Nie rozumiem tego :|
Czego nie rozumiesz?:) Wszystko rozbija się o poświęcony czas. Na niskim levelu straty są na tyle małe, że nie ma problemu z podjęciem ryzyka. Kto prędzej zaryzykuje, osoba mogąca stracić tydzień expienia czy pół roku?
Jeśli nie mam nic do stracenia albo mam mało do stracenia to..... nie ryzykuje bo nie mam czego.

Słowo ryzykować oznacza że w razie niepowodzenia będę stratna.

Dalej nie rozumiem.

Apolios
Posty: 79
Rejestracja: 22 gru 2017 00:38

Re: Arkadia 2019

Post autor: Apolios » 06 sty 2019 13:49

Til pisze:
06 sty 2019 13:34
Mialem okazje kiedys przegladac logi z pvp. Jak na moje oko to czesto gesto byly tam w druzynach legendy. Wiec ten argument jest inwalida. Inna sprawa, ze spec z automatu nie pozwala kumulowac skilli i robic naglych switchow na wybranego przeciwnika aby go zburstowac. Tak to najczesciej wyglada w grach pvp. Dluzsze chwile kontroli i nagle bursty. W dobrze dobranych okolicznosciach i przy farcie z critem - ktos pada. W LoL, w WoW czy gdzie indziej. Ale tam tez jest tak, ze ci ktorzy zeby zjedli na pvp i maja kilkaset dni spedzonych na bg, arenach, itd. wciagaja nosem noobkow i dla noobkow sa nie do ruszenia.
Nie jest inwalidą, gdyż legendy a także niższe levele wiedzą, że będą mogły się wycofać w razie czego. Zatem nie ma żadnego dla nich ryzyka. Jak są fragi to głównie na idlu.
Możliwość wykonania burstów byłaby oczywiście ciekawą opcją.
Co do argumentu z lolem itp. grami to nie jest do końca prawdą. Tam każdy kolejną rozgrywkę zaczyna od zera i szlifuje tylko swój skill a nie ilość spędzonych godzin.
Owszem, trzeba ileś tam godzin przesiedzieć by ogarnąć grę, ale taka nowa osoba jak ma umiejętności do tego typu gier to po pół roku będzie zjadała większość graczy, którzy spędzili przy niej wiele lat. W arce taka sytuacja nie ma miejsca, gdyż poświęcony czas leci głównie w cechy postaci a nie w umiejętności gracza. Arka w obecnej formie to bardziej gra pay to win. Płacisz czasem. Jakby sytuację z arki przełożyć na takiego lola, to gracze w lola z wyższym stażem zaczynali by każdą rozgrywkę od 10lvl (postaci w grze, nie konta, czyli wygrywaliby z 99% gier).
Valdethruda pisze:
06 sty 2019 13:41

Dalej nie rozumiem.
Jak nie rozumiesz, to trudno. Nie wytłumaczę lepiej tego. Może ktoś inny później się znajdzie.

Daggerro
Posty: 77
Rejestracja: 15 lut 2009 15:22

Re: Arkadia 2019

Post autor: Daggerro » 06 sty 2019 13:59

Propozycje zmian dla osob z legendami+, ktore zjadly zeby na pk pisza osoby ktore ani nie maja poziomu, ani nie maja zbytniego doswiadczenia w walkach druzynowych.
Z niecierpliwoscia czekam na final tej dyskusji.

Til
Posty: 14
Rejestracja: 05 mar 2018 17:49

Re: Arkadia 2019

Post autor: Til » 06 sty 2019 14:48

Ciagle nie rozumiem, jak zbalansowanie legend uatrakcyjni arkadie. To, ze zabierze sie sila tysiace xpogodzin ludziom, ktorzy te tysiace godzin na xpa poswiecili z pewnoscia nie sprawi, ze beda sie oni lepiej bawili. Czy sprawi to, ze zaczna sie lepiej bawic ci, ktorzy tych godzin nie poswiecili? Watpie. No chyba, ze graja w arke ludzie z mentalnoscia "O panie, sasiadowi passata spod bloku ukradli, a taki byl piekny, niemiecki. Szkoda.". Aby gra byla fajna, musza byc na niej fajne rzeczy do robienia. Imo troche szkoda balansu jezykow, bo to byla niezla "przeszkadzajka" w expieniu. Cos, czym mozna bylo sie zajac w miedzyczasie, zupelnie nie wiadomo po co - to tak, bo moge. Podobna funkcje spelniaja np. na WoW fishing czy archeologia. Dlubanie w ziemi, czy lowienie rybek - liczac, ze moze cos sie fajnego - wcale niepotrzebnego do walki - trafi. Bardzo dobry pomysl to zlecenia. Polowanie na roznego rodzaju mobki, sprawdzajac ile jest warte to, co z nich wypada to jest fun. Szukanie najbardziej optymalych itemkow pod zlecenia i maxowanie depozytow, aby przechowywac co cenniejsze graty czekajac na "okazje" - to jest naprawde, przynajmniej dla mnie - dobra zabawa. Wiadomo, ze znacznie lepiej oplaca sie latac z paczkami, ale ja wolalem lazic po swiecie szukajac "najlepszej sredniej zbroi na nogi", bo czemu nie? Przeciez pradu mi w domu nie wylacza, bo akurat dzisiaj nie zrobilem niebotkow. A satysfakcja ze znalezienia cenniejszego itemku od dotychczasowych, to juz cos.

Awatar użytkownika
Kregan
Posty: 97
Rejestracja: 07 cze 2015 23:56

Re: Arkadia 2019

Post autor: Kregan » 06 sty 2019 14:53

Dyskusja była o zmianie w zgonach/populacji i pobudzeniu muda by trochę poprawić mechanizm autoregulacji systemu, a skończyło się na obcinaniu siekierką nóg w kolanach legendom, żeby nie wystawały powyżej tłumu... w słabą stronę to zmierza. Już raz walec tak jeździł po mudzie przy zmianie medytacji dawno temu, równając po zgonie niebotyczne bojówki. Tym razem po takiej operacji pacjent mógłby zejść.
Pierwsza zasada podróżnika "Nie sztuka gdzieś wleźć, sztuką jest wyleźć".
Druga zasada podróżnika "Gdziekolwiek wleziesz zawsze znajdzie się tam jakieś wyjście, na przykład przez zaświaty".

Apolios
Posty: 79
Rejestracja: 22 gru 2017 00:38

Re: Arkadia 2019

Post autor: Apolios » 06 sty 2019 15:43

Daggerro pisze:
06 sty 2019 13:59
Propozycje zmian dla osob z legendami+, ktore zjadly zeby na pk pisza osoby ktore ani nie maja poziomu, ani nie maja zbytniego doswiadczenia w walkach druzynowych.
Z niecierpliwoscia czekam na final tej dyskusji.
i 95% graczy nie będzie miało nigdy takiego poziomu, a tym bardziej nowi, bo jak uświadomią sobie, że będą musieli poświęcić kilka lat na to a i tak w tym czasie legendy odskoczą jeszcze bardziej, odpuszczą sobie arkę. Jak widać legendy bawi zabawa tylko między sobą.
Co do walk drużynowych to wystarczy poczytać płacze z ostatniego okresu jak świetnie się bawią w pvp i nie trzeba wbić legendy by wywnioskować, że coś poszło nie tak.
Poza tym od początku nie byłem za zabieraniem innym legend, tylko przyspieszeniem możliwości expienia dla każdego (również, o zgrozo, dla legend) i mniejszej karze za zgon, gdyż wiedziałem, że skończy się to w ten sposób. Ale jak widać części osób, mimo ich wcześniejszych płaczów w innych tematach na obecną sytuację, bardziej zależy na obecnym utrzymaniu swojej przewagi expa nad innymi niż poprawie sytuacji.
Til pisze:
06 sty 2019 14:48
Czy sprawi to, ze zaczna sie lepiej bawic ci, ktorzy tych godzin nie poswiecili? Watpie. No chyba, ze graja w arke ludzie z mentalnoscia "O panie, sasiadowi passata spod bloku ukradli, a taki byl piekny, niemiecki. Szkoda."
Nazywaj to jak chcesz. Stworzyć drugi serwer dla osób z tą inną mentalnością, osób, które nie mają ochoty ani czasu poświęcać setek godzin życia na sam solo exp by się dobrze bawić i będzie wilk syty i owca cała. Jedni i drudzy będą mogli grać tutaj i tutaj innymi postaciami, z czasem wyjdzie gdzie im lepiej. Głosy, jak widać, rozkładają się po połowie.
Edit: Jak się tak powołujesz już na inne gry, w większości są resety sezonów, gdzie gracze zaczynają od zera, zostaje im tylko nabyty skill, i jakoś nikt nie płacze, że im coś zabierają.
Ostatnio zmieniony 06 sty 2019 16:07 przez Apolios, łącznie zmieniany 2 razy.

Daggerro
Posty: 77
Rejestracja: 15 lut 2009 15:22

Re: Arkadia 2019

Post autor: Daggerro » 06 sty 2019 15:52

Ja ci wytykam brak doswiadczenia i wiedzy o temacie w ktorym piszesz a twoje argumenty mozna zbic do tego, ze nazywasz mnie placzkiem.
Co to w ogole za dyskusja?

I zeby nie bylo, ze jestem przeciwny zmianom. Podoba mi sie idea craftingu, podobaja sugerowane zmiany z magikami, z checia zobaczylbym te straznice czy strefy pvp.
Zmiany polegajace na wprowadzeniu dalszego capa na poziomy czy ucieciu cech/expa uwazam nie sa, moim zdaniem, dobre.

Zmiany w szybkosci expienia, jesli nie zostana wprowadzone madrze, spowoduja dalsze rozwarstwianie poziomow.
Ostatnio zmieniony 06 sty 2019 15:56 przez Daggerro, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 712
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Re: Arkadia 2019

Post autor: Tercoral » 06 sty 2019 15:54

wcisne sie w dyskusje bo mam wrazenie ze sie klucicie o nie to co trzeba.

nie chodzi zeby legendy udupic. tylko o to zeby kazdy gracz mial po pewnym czasie spedzonym w grze mniej wiecej rowna postac z tymi nolajfami co obieraja kartofle i expia (w tym ja).

Jesli wam sie lepiej zrobi to mozna przeciez zrobic sufit expowy od najbardziej wyexpionej postaci na mudzie. (glupi pomysl, ale bardzo uczciwy)

Wraz ze zmianami Arkadia zmieni tylko piorytety, a nie utraci swietnosci.
Tęczowe serce... :oops:

Apolios
Posty: 79
Rejestracja: 22 gru 2017 00:38

Re: Arkadia 2019

Post autor: Apolios » 06 sty 2019 16:01

Daggerro pisze:
06 sty 2019 15:52
Ja ci wytykam brak doswiadczenia i wiedzy o temacie w ktorym piszesz a twoje argumenty mozna zbic do tego, ze nazywasz mnie placzkiem.
Co to w ogole za dyskusja?

I zeby nie bylo, ze jestem przeciwny zmianom. Podoba mi sie idea craftingu, podobaja sugerowane zmiany z magikami, z checia zobaczylbym te straznice czy strefy pvp.
Zmiany polegajace na wprowadzeniu dalszego capa na poziomy czy ucieciu cech/expa uwazam nie sa, moim zdaniem, dobre.

Zmiany w szybkosci expienia, jesli nie zostana wprowadzone madrze, spowoduja dalsze rozwarstwianie poziomow.
Jak nie widzisz argumentów, to nie ma sensu dyskutować.
W każdej grze jest jakiś cap cech/poziomów. Mądrzejsi i bardziej doświadczeni to wprowadzali. Jakiś to zatem chyba miało cel? Żeby te idloexpienie jeszcze miało jakiś wpływ na interakcję miedzy graczami, to możnaby dyskutować nad jego sensem, bo jak do tej pory jest jednym z czynników odpychających nowych graczy.

Zablokowany