Arkadia 2019

Forum wieści z Arkadii.
Deli
Posty: 347
Rejestracja: 12 lut 2009 22:28

Re: Arkadia 2019

Post autor: Deli » 04 sty 2019 23:09

Takie organizacje utworzone przez graczy juz na arce istnialy i nie potrzebowaly wsparcia kodowego.
Sam bylem zaangażowany w Chciwa Reke (to ho ho ho dawno temu) i hanze (to juz czasy blizsze nowozytnym). Obie te organizacje dzialaly preznie, rekrutowaly nowych a hanza nawet wyplacala zold w mithrylach.
I zadnego wsparcia kodowego nie trzeba bylo.

A co do pomysłów...
Moze by tak testowo postawili wizowie dwie instancje muda: jedna pure pvp a druga tylko pve, bez mozliwosci atakowania graczy. I gracze mieliby jednorazowo wybrać gdzie chca grac. Wtedy moznaby bylo sprawdzic na danych rzeczywistych kto jak woli spedzac czas, a nie tylko opierać sie na zdaniu moze nie do konca reprezentatywnej grupie na forum.
Populacja graczy arkadyjskich nie dorasta - gracze z reguły się tylko starzeją.

Awatar użytkownika
Strideo
Posty: 78
Rejestracja: 04 sie 2017 22:02

Re: Arkadia 2019

Post autor: Strideo » 04 sty 2019 23:20

Czyli moze cos takiego co oferuje BatMUD?
BatMUD Original - wszystko normalne
HC Bat MUD - wersja hardcore, sa boosty, ale jest endgame w postaci permadeath
Silniki etc te same. Tylko balans inny i endgame.

http://www.bat.org/hcbat
--- Strideo ---

Shast
Posty: 13
Rejestracja: 08 sty 2018 21:21
Lokalizacja: na kolanach u Woody'ego

Re: Arkadia 2019

Post autor: Shast » 05 sty 2019 00:08

Deli pisze:
04 sty 2019 23:09
Takie organizacje utworzone przez graczy juz na arce istnialy i nie potrzebowaly wsparcia kodowego.
Sam bylem zaangażowany w Chciwa Reke (to ho ho ho dawno temu) i hanze (to juz czasy blizsze nowozytnym). Obie te organizacje dzialaly preznie, rekrutowaly nowych a hanza nawet wyplacala zold w mithrylach.
I zadnego wsparcia kodowego nie trzeba bylo.
Owszem, było takich organizacji i inicjatyw sporo i nie miały wsparcia kodowego. Ale już ich nie ma. Z powodów różnych. A wśród nich na pewno dałoby się wyróżnić takie, że po prostu komuś mogły się skończyć chęci i ostatecznie wybrał coś ze wsparciem kodowym lub widział, że nie może sobie na wiele pozwolić, nie mając np. tych dodatkowych umów. Mój pomysł robi to, co w tym przypadku jest kluczowe - wynagradza zaangażowanie graczy. Daje im dodatkowy impuls do grania, pozytywnego kopniaka. Różnica między nieoficjalnym klubem a czymś z mojej wizji jest może nie ogromna, ale znaczenie ma. Dla tych, którzy chcą coś faktycznie robić.
Shast Bindersvalt z Rdestowej Laki, niziolek

Goldfinger
Posty: 230
Rejestracja: 13 lut 2009 22:45

Re: Arkadia 2019

Post autor: Goldfinger » 05 sty 2019 00:33

Kod Arkadii jest ograniczony, idealny nie jest i nigdy nie będzie. Zdaje się, że zmiany zależą od ilości dostępnych wizo-godzin [ciekawe ile ich obecnie jest do rozdysponowania]. Dlatego nie upatrywałbym w zmianach mechaniki cudu uzdrowienia Arkadii.

Natomiast w 2019 byłoby miło, gdyby zmieniło się nastawienie wizów/graczy do gry i do innych wizów/graczy i jeśli miałbym czegoś życzyć to tego. Zaczyna się w miarę dobrze ogólną dyskusją, może coś z tego będzie ;) .

Awatar użytkownika
Gunnar
Posty: 181
Rejestracja: 12 lut 2009 21:57

Re: Arkadia 2019

Post autor: Gunnar » 05 sty 2019 08:59

A moze przyjrzec by sie juz samemu mechizmowi robienia zawodow? Poszlismy z duchem czasu, zaczelismy go szanowac i zmniejszylismy idla do pol roku. A moze pojsc dalej? Moze wrocic do systemu gdzie to szef gildii wyznaczal jakies tam progi? Jestes rekrutem, miej 75%, jestes zolnierzem miej juz maksa. Dales dupy? Wracaj do 75%. Nikt na sile by nie siedzial w gildii. Obecnie bycie przez pol roku polpostacia nie jest na pewno zachecajace. Wiadomo, mozna boostowac za pomoca formy, ale majac trenera po drugiej stronie wszechswiata jest to mocno utrudnione. Polaczmy to z fluktuacja pieniadza. Chcesz zebym Cie nauczyl wszystkiego? Zaplac mi 500 mithryli. Mysle, ze chetni by sie znalezli, pieniadz by zniknal z rynku. A wobec ostatnich zmian i obcinania umow przy zmianie zawodu, ktore sie nie pokrywaja nie byloby zagrozenia, ze nagle same hybrydy lajata po swiecie.

Edit>
A moze niwelowanie zgonow za pomoca kasy? WEwnatrz gildiowy medyk, ktory za 1000 mithryli przyspieszy regeneracje po zgonie. I do poprzedniego poziomu expisz 50% szybciej.

Awatar użytkownika
Isil
Posty: 211
Rejestracja: 17 mar 2014 10:19

Re: Arkadia 2019

Post autor: Isil » 05 sty 2019 09:33

Na mój skromny gust to niektórzy wykazują się ułańska fantazja jeśli o idee zmian chodzi.

Jeszcze skromniej stwierdze, że obecna kara za zgon jest nawet ze - mnie samej jeszcze by się chciało odrabiać to co się traci teraz, kiedy wcześniej, przy 30%, już mi się nie chciało zupełnie.

Jestem zdania, że pve i pvp jest do ugrania, ale po obu stronach są i tacy którzy przeginaja z agresja i chcą spuszczac wpierdol za oddychanie nie tak jak bogowie przykazali lub "bo tak", no albo tacy którzy neutralność pojmuja bardziej jako paszport Polsatu i "skoro jestem neutralny to nie można mie bić, jesteś u Pani" i będa zgłaszać wszystkich za wszystko.
"Umiesz sobie wyobrazic Isil na czele zbrojnej bandy, ktora udaje sie w swiat mordowac? (...) Jeszcze w polowie marszu zaczelaby spiewac, a jak doszloby do potyczki, to domagalaby sie kultury i kwiatow. To sie nie uda."

Valdethruda
Posty: 85
Rejestracja: 28 mar 2015 21:52

Re: Arkadia 2019

Post autor: Valdethruda » 05 sty 2019 09:43

Gunnar pisze:
05 sty 2019 08:59

A moze niwelowanie zgonow za pomoca kasy? WEwnatrz gildiowy medyk, ktory za 1000 mithryli przyspieszy regeneracje po zgonie. I do poprzedniego poziomu expisz 50% szybciej.
Pisalam juz o tym. Akurat regeneracja w gildii jest strasznie smetna, ale polaczenie uzdrowiania z wyznaniem byloby super. Jest bardzo duzo wyznan z fajnymi aspektami skladania ofiar. Az sie prosi, aby przyspieszajca kuracje polaczyc ze skladaniem ofiar za zloto/kamienie.
Nikt nie mialby bolu dupy o balans poniewaz kazdy bog leczylby podobnie za podobny koszt.

Zyskaliby Ci, ktorym nie chce sie odexpiac po zgonie, zyskalby obrot pieniadza i jego wartosc, a z czasem odrodziloby sie kupiectwo.
Oczami wyobrazi juz widze te pozyczke na wojne zaciagana przez szefa gildii u kupcow, aby regenerowac szybko poleglych.
Jedyni stratni to byliby w zasadzie tylko ateisci, ale kto by sie nimi przejmowal :D

Awatar użytkownika
Kregan
Posty: 89
Rejestracja: 07 cze 2015 23:56

Re: Arkadia 2019

Post autor: Kregan » 05 sty 2019 09:52

Gunnar pisze:
05 sty 2019 08:59
A moze przyjrzec by sie juz samemu mechizmowi robienia zawodow? Poszlismy z duchem czasu, zaczelismy go szanowac i zmniejszylismy idla do pol roku. A moze pojsc dalej? Moze wrocic do systemu gdzie to szef gildii wyznaczal jakies tam progi? Jestes rekrutem, miej 75%, jestes zolnierzem miej juz maksa. Dales dupy? Wracaj do 75%. Nikt na sile by nie siedzial w gildii. Obecnie bycie przez pol roku polpostacia nie jest na pewno zachecajace. Wiadomo, mozna boostowac za pomoca formy, ale majac trenera po drugiej stronie wszechswiata jest to mocno utrudnione. Polaczmy to z fluktuacja pieniadza. Chcesz zebym Cie nauczyl wszystkiego? Zaplac mi 500 mithryli. Mysle, ze chetni by sie znalezli, pieniadz by zniknal z rynku. A wobec ostatnich zmian i obcinania umow przy zmianie zawodu, ktore sie nie pokrywaja nie byloby zagrozenia, ze nagle same hybrydy lajata po swiecie.

Edit>
A moze niwelowanie zgonow za pomoca kasy? WEwnatrz gildiowy medyk, ktory za 1000 mithryli przyspieszy regeneracje po zgonie. I do poprzedniego poziomu expisz 50% szybciej.
To jest dość ciekawa koncepcja za jednym zamachem nieco rozwiązać problem zgonienia i utylizacji nadmiaru mithryli na kontach. Z początku by pewnie można brać garściami ale dno w końcu by się pokazało.

Ogolnie:
Co do pomysłów dwóch mudów dla pvp i pve, no ludzie przy tej ilości graczy wy chcecie jeszcze dzielić? Wystarczy trochę się poszanować i nie ciągnąć na chama tych co nie chcą w pvp bo jeszcze podobają się im inne rzeczy. Jak im się odmieni i zapragną takiej rozrywki to każdy wie jak to zrobić. Sami twierdzicie, ze pvp zamarło, ale szukanie szpionow to po staremu jest w najlepsze, stan z kimś nieodpowiednim chwile na lokacji pogadaj i od razu wielkie halo. Po drugie perma wojna szczególnie o pietruszkę zawsze w końcu się nudzi lub zniechęca (przerobiłem to doświadczalnie w cyklu wieloletnim). Dawajcie sobie czas na oddech, żeby nie trzeba było patrzeć przy każdym wyjściu z gildii pod każdy krzak. Nikomu nie ubędzie tego pvp którego jak sami twierdzicie niema, że 5-10 dni w miesiącu wojen i walk się nie prowadzi (cóż to nawet trochę realizmu biorąc pod uwagę świat muda). Może nawet niektórzy znajda czas na przestawienie od lat nieużywanej "opcje krótkie wyłacz".
Pierwsza zasada podróżnika "Nie sztuka gdzieś wleźć, sztuką jest wyleźć".
Druga zasada podróżnika "Gdziekolwiek wleziesz zawsze znajdzie się tam jakieś wyjście, na przykład przez zaświaty".

Hugin
Posty: 5
Rejestracja: 27 cze 2018 18:17

Re: Arkadia 2019

Post autor: Hugin » 05 sty 2019 11:48

Nie zgodzę się z Rafgartem, że era mudów zbliża się ku końcowi. W niemal 40 milionowym kraju zawsze znajdzie się garstka zapaleńców która będzie bawić się w literki. Dodam, że są gry które kosztowały dziesiątki milionów dolarów i kilka miesięcy po premierze grało w nie mniej osób niż obecnie w Arkadie.

PVP:
Kara za zgon na poziomie 10% to chyba wartość rozsądna, zapewnia odpowiednią dawkę adrenaliny podczas walki, a jednocześnie nie zmienia naszej postaci w żółtka. PVP co prawda tworzy niezapomniane historie i mudowe legendy ale nie ważne ile pracy sięw nie włoży to zawsze będzie wypadać blado na tle gier z grafiką. Mud powinien skupiać się na tym co komercyjne produkcje ignorują to jest na klimacie i odgrywaniu postaci.

Eventy:
Mamy w tej chwili zbójów na traktach, gryfa w mahakamie który blokuje trakt czy kilka patroli. Chętnie zobaczyłbym więcej i bardziej złożonych elementów tego typu, aby rozgrywka była bardziej nieprzewidywalna. Bardzo chciałbym zobaczyć w świecie kilka strażnic z obstawą NPC. Jeśli zbierzemy odpowiednią drużynę możemy ich wymordować i wciągnąć na maszt flagę odpowiedniej frakcji np. Lyryjczyków lub Nilfgarczyków. W zamian za wysiłek dostajemy safelocka, kowala, kupca, wolne przejście przez trakt i ból dupy gildii która traktowała ten teren jako swój.

Komunikacja z Vizami:
Tuko zasugerował udzielanie się w banku opisów. Ale założone tam przez czarodziejów tematy są stare i brakuję w nich waszego fedbacku. Nad czym pracujecie i nad czym nie chcecie pracować. Które opisy zostały/zostaną wykorzystane, a które były za słabe.
Chciałbym też aby co jakiś czas czarodzieje chociaż w kilku zdaniach napisali jaki maja plan na rozwój muda. Chętnie bym poczytał co "będzie przed świętami" i spekulacje graczy na ten temat. Ot tak aby forum żyło.

Awatar użytkownika
Adair
Posty: 68
Rejestracja: 21 lut 2017 09:30

Re: Arkadia 2019

Post autor: Adair » 05 sty 2019 12:03

Wszystkim dalej udzielającym się w temacie chciałbym przypomnieć ten post Rafgarta. I w dodatku postaram się go Wam wytłumaczyć.

(Nuda mnie w pracy dopadła.)
Rafgart pisze:
02 sty 2019 00:12
W kwestii traconego doswiadczeniu przy smierci nie jest problemem 'jak?' tylko 'czy?'.
Czarodzieje mają pomysły, nie potrzebują naszych sążnistych wywodów o tym co trzeba zmienić. Problemem jest to, czy zmiana taka jest w ogóle uzasadniona.
Rafgart pisze: Sa dwie mozliwosci, albo da sie zdobywac doswiadczenie w nieskonczonosc, ale wtedy sie je traci przy smierci, albo jest limit i nie traci sie (trwale) nic.
Czarodzieje rozważali dwie możliwości, brak limitu z karą przy zgonie lub limit bez kary. Bardzo rozsądnie, wszystko co pisaliście w tym temacie to wariacje tych dwóch podstawowych idei.
Rafgart pisze: Wprowadzenie limitu oznacza nastepujace problemy:
- postaci, w ktore gracze wlozyli bardzo duzo czasu, nagle stana sie duzo slabsze
- wszystkie postaci beda mialy zblizona maksymalna sile, nikt, niezalezanie od tego ile wlozy wysilku w zdobywanie doswiadczenia, nie bedzie silniejszy (czyli tzw 'socjalizm')
- zniknie podstawowy sposob spedzaniu czasu na Arkadii, czyli expienie (tu czesciowo pomaga wprowadzenie formy i potencjalnie kilka innych rozwiazan)
- nie ma zadnej gwarancji, ze gracze po takiej zmianie zaczna grac aktywniej, bo tak naprawde problemem jest znuzenie gra i brak czasu i na to nic nie poradzimy
- dojdzie iles innych konsekwencji, ktory nie da sie na te chwile przewidziec
Tutaj Rafgart wypisał problemy, które spowoduje zmiana z tego co jest (brak limitu z karą za zgon) na rozwiązanie, które Czarodzieje widzą jako alternatywę. One mówią same za siebie.

Wytłuszczyłem to, co wydaje mi się tutaj istotne. Czarodzieje uważają, że gra w Arkadię nam się po prostu znudziła. Z jego jeszcze wcześniejszego posta na 1 lub 2 stronie, wnioskuję, że pomysły, które tutaj poruszamy, widzą jako naszą "prośbę" lub "żądanie", żeby nas zabawiali.
Rafgart pisze: Nie ma tu wiec problemow technicznych, jest tylko jedno podstawowe pytanie - czy na tym etapie (schylkowym) zycia Arkadii wprowadzanie tak rewolucyjnej zmiany ma sens?
Uznalismy, ze nie i dlatego ograniczylismy sie tylko do zmniejszenie kary do 10%.
Tutaj jest wszystko. Według Czarodziejów Arkadia się kończy. Zmiana o którą prosimy nie ma według nich sensu.

Zawsze mówiło się, że Arkadia jest tworzona przez graczy i jest to prawda. Moim zdaniem jest to również rozwiązanie Waszego problemu.

Prosicie o zmianę mechaniki, która ma dostarczyć nam zabawy. A bawić możemy się samemu. Ustalcie zasady PvP, nie znam się na tym absolutnie, ale widzę to w formie na przykład, walka do pierwszego zgona, zero bouncingu, czy coś w tym guście. Zróbcie sondę, do której wszyscy się dostosują.

Eventy łączące graczy? Proszę bardzo. Ogłoszenie na tablicach z wyprzedzeniem tygodniowym. Wyprawy na 30 minut, gdzie potem wszyscy się rozchodzą. Z pewnością znajdziecie pomysły, gdzie taką wyprawę można urządzić. Crer trochę zaczął.

Tl;DR - Dyskusja nie ma sensu; Czarodzieje mają inną, nie podlegającą dyskusji wizję; Chcemy zmian, trzeba samemu coś zacząć robić.

A jeśli jakiś czarodziej stwierdzi, że wkładam w jego głowę myśli, których nie ma - sprostuję, wyedytuję, poprawię.

Zablokowany