Nowsze płacze na magów

Forum wieści z Arkadii.
Awatar użytkownika
Lieselotte
Posty: 87
Rejestracja: 19 maja 2017 19:34

Nowsze płacze na magów

Post autor: Lieselotte » 18 mar 2018 13:38

Ostatnie tematy zamknięte, czas ponownie otworzyć krąg życia i śmierci. (:

Pytanie: Czy jest szansa na poprawienie ciosu w plecy?

Argumentacja:
  • gracze mają do dyspozycji formę, która znacząco ułatwia ucieczkę,
  • kara za zgon wynosi jedyne 10%,
  • pośrednim efektem powyższych jest znacząco wyższy średni poziom postaci, niż kilka lat temu, a co za tym idzie wyższa pula HP i możliwość przebiegnięcia w ucieczce większej ilości lokacji.
Powyższe czynniki sprawiają, że zabicie kogoś jest niesamowicie trudne. Zwłaszcza w sytuacji, gdy ciosy w plecy nie uruchamiają się z regularną skutecznością i nie mają zauważalnego bonusu do obrazeń.

Sugerowane rozwiązania:
  • zwiększenie częstotliwości ciosów w plecy przy wyjściu wroga z lokacji,
  • zwiększenie mnożnika obrażeń dla ciosów w plecy przy wyjściu wroga z lokacji.
Jak wiadomo w chwili obecnej dochodzi do wielu patologii. Drużyny swobodnie wychodzą z walk, by zaczekać na kolejną rundę zasłon/przebić i wrócić. Pojedynczy gracze w walkach drużynowych mogą spokojnie wychodzić i wracać do walki, gdy są celem ataku zbyt wielu przeciwników (i powtarzać ten manewr kilkukrotnie bez strachu, że spadną znacząco z życiem - więcej by stracili stojąc i czekając na zasłony, co praktycznie przeczy istnieniu umów drużynowych). Gonienie i doganianie rannego wroga przez kilkanaście, a często nawet dwadzieścia kilka lokacji, nie jest obecnie żadnym gwarantem wygranej. Często przed dobrych kilka "dogonień" możemy nie uświadczyć nawet pojedynczego ataku, który dosięgnie cel.

No i podsumowując - to wszystko sprawia, że przeciwnik musi albo bardzo mocno spanikować i biec prosto traktem, żeby umrzeć, albo zginie na skutek czynników zewnętrznych - padów łącza, wyjścia po herbatę, rozmowy z klientem w taksówce. I takie śmierci obecnie przeważają.

Zmiana ciosu w plecy pozwoliłaby ponownie nadać poważniejszy ton potyczkom PvP, wymuszając jednocześnie rozważniejsze decyzje - albo uciekam z przekonaniem, że mnie nie dogonią, albo zostaję w walce, opierając się na swoich sojusznikach, bo zaraz mogę zostać mocno obity, jeżeli dam się złapać.

Re down: *zrobiłeś. x)
Re Tarran: Kolega widzę konserwatysta z krwi i kości. Dzięki za opinię, jaka by nie była.
Ostatnio zmieniony 18 mar 2018 16:02 przez Lieselotte, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 712
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Re: Nowsze płacze na magów

Post autor: Tercoral » 18 mar 2018 15:32

Nie przeczytalem całości ale zrobilas bardzo ladne kropki. Podobaja mi sie.

edit: :oops: :oops: :evil: :evil: :evil: :oops: :oops: :evil: :evil: :evil: :| :| :|
Tęczowe serce... :oops:

Tarran
Posty: 43
Rejestracja: 10 mar 2016 20:45

Re: Nowsze płacze na magów

Post autor: Tarran » 18 mar 2018 15:57

Lieselotte pisze:Re down: *zrobiłeś. x)
To może nazwij się, jak chłop, nie jak baba i graj jako chłop, jak nie jesteś babą, to nikogo nie będziesz musiał poprawiać


A temat założyłaś, przepraszam, założyłeś chyba z nudów, jedni by chcieli, żeby w ogóle pvp nie było, dla innych to sedno tej gry, a wizowie i tak zrobią jak chcą, najwyżej zamkną kolejny raz temat za pisanie w kółko o tym samym, co było sto razy przegadane. Widać skoro sytuacja wygląda w ten sposób od tak dawna, to tak ma być i po co to wałkować.

Awatar użytkownika
Derdhang
Posty: 135
Rejestracja: 24 cze 2017 00:15

Re: Nowsze płacze na magów

Post autor: Derdhang » 18 mar 2018 16:08

Bardzo trafna notka, wprawdzie lekko demagogiczna i uprawiajaca mydlenie oczu np.:

Kod: Zaznacz cały

    gracze mają do dyspozycji formę, która znacząco ułatwia ucieczkę,
na ktore w wiekszosci da sie odpowiedziec kontrargumentami w stylu:

Kod: Zaznacz cały

Forma takze znaczaco ulatwia dogonienie i zabicie przeciwnika.
Post kolegi napisany z zalorzeniem ze "wiekszosc" graczy arkowych nie teskni za niczym innym jak za PVP, za byciem zabijanym itp, itd.
Kilka punktow powyzej moga wyrazac slusznosc, ale "wylewa dziecko z kapiela".
Chcesz Killi w PVP jednak nie podajesz alternatywy dla tych, ktorzy nie maja na nie checi.
Arkadia to nie dwa obozy, gramy w nia wszyscy, zarowno ci, ktorzy lubia i chca PVP - krwi postaci innych graczy, jak tez tacy, ktorzy nie maja na to ochoty.
Gdyby merytoryka postu odnosila sie zarowno do jednych i drugich, do profitow/strat dla obu stron, czytalbym to z powaga.
Jednak z braku powaznego traktowania kazdej formy rozrywki na Arkadii jak i brania pod uwage kogos wiecej niz samego siebie, nie pozostaje mi nic innego, jak traktowanie calosci postu jako placzu "Mnie, daj to mnie, bo tak".
他に方法はありません

Awatar użytkownika
Lieselotte
Posty: 87
Rejestracja: 19 maja 2017 19:34

Re: Nowsze płacze na magów

Post autor: Lieselotte » 18 mar 2018 16:21

Forma takze znaczaco ulatwia dogonienie i zabicie przeciwnika.
Nie w przypadku, gdy ktoś da radę dobiec do jakiegoś safe locka, miasta, lasu, pustkowi, czy innego miejsca, w którym łatwo zgubić wroga. Wciąż byłbym skłonny zakładać, że forma jest jednak większym ułatwieniem defensywnym. (:

Co się tyczy reszty postu - być może wiele osób już tego nie pamięta, ale były czasy, kiedy cios w plecy był praktycznie gwarantowany przy wyjściu w walce z lokacji i naprawdę bolał. I wcale nie optuję za tym, żeby iść od razu w dokładnie tym samym kierunku. Ale może spotkać się w pół drogi i poprawić trochę sytuację, która jest obecnie. Podkręcić kilka wzorów i sprawdzić, czy nie wyjdzie na lepsze.

Co do graczy niezainteresowanych PK - tak samo występowali w tych najbrutalniejszych czasach i normalnie sobie radzili. Gdy kary za zgon były 30% a o śmierć było banalnie prosto. Zarzucasz mi stronniczość, ale ja uważam zgoła odwrotnie. To gracze zainteresowani PK zostali w chwili obecnej przyparci do muru i muszą grać zgodnie z nadmiernie spłaszczoną wizją gry. Wszystkie obecne rozwiązania działają na korzyść graczy GP oraz gildii niebojowych, więc nie wiem, co jeszcze miałoby zostać im zaoferowane.

Awatar użytkownika
Derdhang
Posty: 135
Rejestracja: 24 cze 2017 00:15

Re: Nowsze płacze na magów

Post autor: Derdhang » 18 mar 2018 16:22

Naprawde chcesz sie przerzucac argumentami? Mam wymieniac kiedy tak jest?
他に方法はありません

Awatar użytkownika
Derdhang
Posty: 135
Rejestracja: 24 cze 2017 00:15

Re: Nowsze płacze na magów

Post autor: Derdhang » 18 mar 2018 16:22

Naprawde chcesz sie przerzucac argumentami? Mam wymieniac kiedy tak jest?
他に方法はありません

Awatar użytkownika
Lieselotte
Posty: 87
Rejestracja: 19 maja 2017 19:34

Re: Nowsze płacze na magów

Post autor: Lieselotte » 18 mar 2018 16:23

Pewnie, od dyskusji jeszcze nikomu się krzywda nie stała.

Awatar użytkownika
Retus
Posty: 62
Rejestracja: 21 lut 2018 06:38

Re: Nowsze płacze na magów

Post autor: Retus » 18 mar 2018 16:28

Wszystko pieknie I cudownie jeżeli PK wygląda na zasadzie brygada wpada na brygada I mamy zadyme. Jak popatrzymy na logi na bilansie to wiekszość PK polega na wpadce 5 na 1. Poł biedy jeszcze gdy uciekający ma safelocka do którego moża uciec ale w przypadku gdy mamy doczynienia z uciekającym GP już tak pieknie nie będzie.

Awatar użytkownika
Derdhang
Posty: 135
Rejestracja: 24 cze 2017 00:15

Re: Nowsze płacze na magów

Post autor: Derdhang » 18 mar 2018 16:32

Przecierz napisalem, ta dyskusja nie wnosi niczego dla ogolu spolecznosci. PVP nie jest gwarantem sredniego poziomu graczy o ktory postulujesz, w arke gralem jeszcze w czasie, kiedy biedna "krowa" byla najlepszym expem. Wiec proba zagonienia mnie w zaulek "moze nie kazdy wie, ale kiedys"... Jest slabe.

Dlaczego nie zabic odrazu próbującego ucieczki zamiast zwiekszac efektywnosc ciosu w plecy?
Dlaczego nie zabijac dowodzacych ktorzy wydaja grupie swych podwladnych rozkazu ataku na pojedynczych osobnikow?
Ot tak, dla "widzimisie" z mojej strony. To dopiero by obnizylo sredni poziom postaci.

Co do tego kto zostal a kto nie zostal na arce, na podstawie jakich badan to opowiadasz? Na podstawie opowiesci kolegow bioracych udzial w PVP?
Ostatnio zmieniony 18 mar 2018 16:37 przez Derdhang, łącznie zmieniany 1 raz.
他に方法はありません

Zablokowany