Zmiana kary za zgon

Forum wieści z Arkadii.

Czy potrzebna jest zmiana kary za zgon postaci?

Tak
21
70%
Nie
4
13%
Tesh bym siem napiu
5
17%
 
Liczba głosów: 30

Neid
Posty: 8
Rejestracja: 06 lip 2012 05:16

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Neid » 13 wrz 2012 15:36

Chodzi o logiczny punkt widzenia. Skoro dwoch przyjaciol wybiera sie na wyprawe na ktorej niestety nie poszlo im zbyt dobrze i obaj zgineli tracac swoje poziomy to z jakiej racji postac A ktora zacznie odexpiac poziom na potworach (gdzie np znow moze zginac z roznych przyczyn) ma po pewnym czasie miec ta sama sile bojowa co postac B ktora odrabianie spedzila w karczmie gadajac z elfka o tym czy Ta musi golic nogi? Nawet jesli przyjmiemy ze postac B bedzie musiala polowe Loren wypytac lacznie z Elfami i zajmie jej to 10 razy tyle czasu jak chcielibyscie to polaczyc? Co jesli bedzie postac C ktora lubi czasem jebnac orka a czasem pogadac z Elfa albo postac D ktora robi to i tamto...i tak do wyczerpania mozliwosci ktorych jest masa...Nie jestem bogiem kodu ani nawet jakims zaawansowaneym koderem ale po prostu zdaje mi sie ze jest to nierealne do zrealizowania. Chyba ze po zgonie pojawia sie trzy bramki ze sposobami odrabiania zgona i bedziesz musial wybrac jedna blokujac tym samym druga..Ciekawy jestem ile osob jest w stanie zablokowac sobie expa na rzecz gadania w Karczmie.

Awatar użytkownika
Sivlaryan
Posty: 255
Rejestracja: 13 lut 2009 19:03
Lokalizacja: Reykjavik

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Sivlaryan » 13 wrz 2012 15:45

Neid pisze:Chodzi o logiczny punkt widzenia. Skoro dwoch przyjaciol wybiera sie na wyprawe na ktorej niestety nie poszlo im zbyt dobrze i obaj zgineli tracac swoje poziomy to z jakiej racji postac A ktora zacznie odexpiac poziom na potworach (gdzie np znow moze zginac z roznych przyczyn) ma po pewnym czasie miec ta sama sile bojowa co postac B ktora odrabianie spedzila w karczmie gadajac z elfka o tym czy Ta musi golic nogi? Nawet jesli przyjmiemy ze postac B bedzie musiala polowe Loren wypytac lacznie z Elfami i zajmie jej to 10 razy tyle czasu jak chcielibyscie to polaczyc? Co jesli bedzie postac C ktora lubi czasem jebnac orka a czasem pogadac z Elfa albo postac D ktora robi to i tamto...i tak do wyczerpania mozliwosci ktorych jest masa...Nie jestem bogiem kodu ani nawet jakims zaawansowaneym koderem ale po prostu zdaje mi sie ze jest to nierealne do zrealizowania. Chyba ze po zgonie pojawia sie trzy bramki ze sposobami odrabiania zgona i bedziesz musial wybrac jedna blokujac tym samym druga..Ciekawy jestem ile osob jest w stanie zablokowac sobie expa na rzecz gadania w Karczmie.
Ożesz, Neidzie. Ty nic nie rozumiesz. RPG to umiejętne odgrywanie prowadzonej przez siebie postaci a nie siedzenie w karczmie z elfką, która chce sobie golić nogi! Obrońca Imperium czy Zabójca Trolli nie będą w tym czasie siedzieć w karczmie tylko pewnie chodzić po świecie i poświęcać się temu po co stworzyli swoją postać. Jakie bramki? O czym Ty mówisz? Tu chodzi o alternatywne odrobienia zgona a Ty wyskakujesz z jakimiś bramkami ( :

Dla mnie to jest aż nadto proste i logiczne, po zgonie masz wybór czy czekać aż rany po ostatnim zgonie ci się zagoją, albo idziesz expisz (będąc słabszym) i przyspieszasz swoje dochodzenie do siebie. Gdzie tu widzisz problem? Że odexpisz szybciej zgona? Że ktoś kto ma ciekawsze rzeczy do roboty niż Ty odexpia sporo wolniej od Ciebie poświecając swój czas na odgrywanie postaci?
Chodzi o logiczny punkt widzenia.
Z logicznego punktu widzenia po Twoim ostatnim zgonie powinno ci skasować postać bo.. Umarłeś. Nie żyjesz.
POWER OF FRIENDSHIP

Neid
Posty: 8
Rejestracja: 06 lip 2012 05:16

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Neid » 13 wrz 2012 16:02

Czy naprawde musze wymieniac setki rodzajow Rpga zeby moj posta zostal zrozumiany? Przyklad Elfki w Karczmie (to nawet nie moj przyklad jak zerkniesz posty wyzej) nie wystarcza ze pewna forme RPG-a (niezalezni o czym bedzie rozmowa)? Pozniej zas napisalem wyrazie ze nie wyobrazam sobie tego kodowo aby mialo sens chyba ze..i wlasnie padl przyklad abstrakcyjnych bramek ale mozesz zamiat nich miec zwykle A B C.
To natomiast przemieni ta gre w komedie i tyle...ale widze ze najlepiej napisac najprosciej...
Prosze wiec:
-pomysl jest do dupy!
-nie da sie go zrealizowac w takiej formie jaka przedstawiacie!
-w formie wyboru brzmi jak abstrakcja!


Dopelnilem swoje roboczogodziny wiec dziekuje za uwage i zycze szczerze powodzenia w walce o swoje mimo ze nie zgadzam sie z Waszymi argumentami i uwazam ze zwyczajnie chcecie miec wszystko malym kosztem.
Powodzenia.

Nemofortis
Posty: 22
Rejestracja: 05 wrz 2012 17:38

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Nemofortis » 13 wrz 2012 16:10

Poza tym, nie opłacało by się wtedy "szybciej" dojść do formy. Bo i tak do niej dojdziemy, a w ten czas można zrobić 100 mithryli. Byloby znacznie mniej grywalne, gdyby od idla rósł poziom. Poza tym, tuba obieżyświata, zdaje się też rośnie od expa...
Jak mówiłem - rana, goi się od ekspa + masc, zeby nie znikla. Zagojona oddaje część straty. Świetny pomysł, chętnie posłucham argumentów wiza przeciw.

Awatar użytkownika
Sivlaryan
Posty: 255
Rejestracja: 13 lut 2009 19:03
Lokalizacja: Reykjavik

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Sivlaryan » 13 wrz 2012 16:21

Neid pisze:Czy naprawde musze wymieniac setki rodzajow Rpga zeby moj posta zostal zrozumiany? Przyklad Elfki w Karczmie (to nawet nie moj przyklad jak zerkniesz posty wyzej) nie wystarcza ze pewna forme RPG-a (niezalezni o czym bedzie rozmowa)? Pozniej zas napisalem wyrazie ze nie wyobrazam sobie tego kodowo aby mialo sens chyba ze..i wlasnie padl przyklad abstrakcyjnych bramek ale mozesz zamiat nich miec zwykle A B C.
To natomiast przemieni ta gre w komedie i tyle...ale widze ze najlepiej napisac najprosciej...
Prosze wiec:
-pomysl jest do dupy!
-nie da sie go zrealizowac w takiej formie jaka przedstawiacie!
-w formie wyboru brzmi jak abstrakcja!


Dopelnilem swoje roboczogodziny wiec dziekuje za uwage i zycze szczerze powodzenia w walce o swoje mimo ze nie zgadzam sie z Waszymi argumentami i uwazam ze zwyczajnie chcecie miec wszystko malym kosztem.
Powodzenia.
Tą notką utwierdziłeś mnie w przekonaniu, że nie rozumiesz o co się tutaj rozchodzi. Właśnie w tym momencie najlepiej skończyć tą bezsensowną wymianę zdań. Poza tym: Postać, która całe życie spędza w karczmie, traktując Arkadie jak swoisty czat nigdy nie osiągnie poziomu kawał świata. Więc o co chodzi? ; ) Nie odrobi tego poziomu, bo go nigdy nie miała. To było pytanie retoryczne, nie odpowiadaj na tą notkę bo to nie ma sensu.
POWER OF FRIENDSHIP

Haern
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 14:03

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Haern » 13 wrz 2012 16:51

@Neid: Skoro nie jesteś zaawansowanym koderem, to czemu stwierdzasz, że to niemożliwe? Jest naprawdę mało rzeczy, których nie da się zakodowac (do glowy nie przychodzi mi w tej chwili żadna).

Pomysły są całkiem niezłe, chociaż wydaje mi się, że ten z maściami, raną, bieganiem po zioła, itd., trochę przesadzony. Poza tym - jest powtarzalny, i wymaga tej samej aktywności za każdym razem. W związku z czym za kolejne 14 lat (hehehe) pojawią się głosy, że już nam się nie chce ciągle tymi lekarstwami smarowac i nacierac i chodzic do lekarza. Już chyba opcja "od idla ale nie więcej niż kilka minut nieaktywności" jest lepsza. [wprowadzi zapewne trochę botów, ale przecież nie są nie do wyłapania...]

edit: Przepraszam za brak literki "ci".

Awatar użytkownika
Sivlaryan
Posty: 255
Rejestracja: 13 lut 2009 19:03
Lokalizacja: Reykjavik

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Sivlaryan » 13 wrz 2012 16:59

Haern pisze:@Neid: Skoro nie jesteś zaawansowanym koderem, to czemu stwierdzasz, że to niemożliwe? Jest naprawdę mało rzeczy, których nie da się zakodowac (do glowy nie przychodzi mi w tej chwili żadna).

Pomysły są całkiem niezłe, chociaż wydaje mi się, że ten z maściami, raną, bieganiem po zioła, itd., trochę przesadzony. Poza tym - jest powtarzalny, i wymaga tej samej aktywności za każdym razem. W związku z czym za kolejne 14 lat (hehehe) pojawią się głosy, że już nam się nie chce ciągle tymi lekarstwami smarowac i nacierac i chodzic do lekarza. Już chyba opcja "od idla ale nie więcej niż kilka minut nieaktywności" jest lepsza. [wprowadzi zapewne trochę botów, ale przecież nie są nie do wyłapania...]

edit: Przepraszam za brak literki "ci".
Ale przecież stąd pomysł (mój) by stworzyć również zawód medyka w gildiach, którego przedszkolem byłby Aj zielarza. Byłyby NPCe w miastach, do których się chodzi a w gildiach byliby gracze, którzy robiliby to na miejscu.
POWER OF FRIENDSHIP

Arcadio
Posty: 20
Rejestracja: 24 maja 2009 21:06

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Arcadio » 13 wrz 2012 18:26

Bardzo bede wdzieczny gdyby ktos wkleil linka albo cytat odpowiedzi administracji czemu nie ma/nie bedzie zmiany kary za zgon. Z gory dzieki!

Visborg
Posty: 406
Rejestracja: 15 maja 2009 03:09

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Visborg » 13 wrz 2012 18:47

Arcadio pisze:Bardzo bede wdzieczny gdyby ktos wkleil linka albo cytat odpowiedzi administracji czemu nie ma/nie bedzie zmiany kary za zgon. Z gory dzieki!
Wprost przeciwnie, jest nawet odpowiedź że może być, notka Rafgarta, kwestia żeby wymyślić coś, co spełni określone przez wizów warunki.

Hunrim
Posty: 342
Rejestracja: 13 lip 2011 15:52

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Hunrim » 13 wrz 2012 19:12

Rafgart pisze:Jesli juz chcecie taki temat poruszac, to problemem nie jest to, co sie dzieje w momencie smierci, a raczej kwestia wymyslenia systemu, ktory z jednej strony zapewnia mozliwosc rozwoju postaci na wiele lat, a z drugiej nie daje gigantycznej przewagi nad nowymi i nie prowadzi do 'denominacji' sily i poziomu trudnosci.

ODPOWIEDZ