Zmiana kary za zgon

Forum wieści z Arkadii.

Czy potrzebna jest zmiana kary za zgon postaci?

Tak
21
70%
Nie
4
13%
Tesh bym siem napiu
5
17%
 
Liczba głosów: 30

Awatar użytkownika
Umbar
Posty: 51
Rejestracja: 07 sty 2012 10:12

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Umbar » 31 sty 2012 12:02

Nigdy nie słyszałem bardziej debilnego tłumaczenia. Z takim tekstem jakikolwiek dialog na JAKIKOLWIEK temat może kończyć się takim zdaniem.

EDIT: Skróciłem nieco zjadliwy ton wypowiedzi.

Awatar użytkownika
Aomi
Posty: 44
Rejestracja: 12 lut 2009 23:56
Lokalizacja: Kraków

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Aomi » 31 sty 2012 12:54

Umbar pisze:Na conajmniej dwóch polskich dużych mudach po zgonie odrabia się straconego expa dużo dużo szybciej. Dobre rozwiązanie.
POLSKICH DUŻYCH MUDACH?! A ile w nie osób gra? Trzy w porywach do pięciu?

Awatar użytkownika
Sirius
Posty: 119
Rejestracja: 16 lut 2009 10:33
Lokalizacja: Toruń

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Sirius » 31 sty 2012 21:22

Umbar pisze:Nigdy nie słyszałem bardziej debilnego tłumaczenia. Z takim tekstem jakikolwiek dialog na JAKIKOLWIEK temat może kończyć się takim zdaniem.

EDIT: Skróciłem nieco zjadliwy ton wypowiedzi.
No i właśnie tak większość dialogów się tutaj kończy.

Z tego co się orientuję (a mogę orientować się źle i nawet jest na to więcej niż 50% szans), to Wizowie są przychylni wszelkim sugestiom i zmianom o ile przedstawiane są one w gotowej formie. Wymyśl jak przy obecnym systemie poziomów (nikt nie powie Ci jaki on jest, sam musisz to wybadać, a możesz wybadać źle, bo nie masz dostępu do cyferek) zmodyfikować karę za zgon.

O ile dobrze pamiętam, to gdzieś (może nawet w tym temacie) był sygnał, że nie da się tego zrobić, bo całą Arkę trzeba by przepisać na nowo.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Ponadto zastrzega on sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Huggo
Posty: 206
Rejestracja: 19 kwie 2009 11:25

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Huggo » 10 mar 2012 04:32

Wiecie co... ja dodam od siebie tyle że kara za zgona jest bardzo mocno nie proporcjonalna.

Wytłumaczenie jest proste: w tym samym czasie co obecne przejscie z poziomu na poziom ( Powiedzmy ktos kto widzial i doswiadczyl wszystkiego a osoba owiana legenda ) można by spokojnie nabic kilkanascie razy albo kilkadziesiat razy zwiedził cały świat. Czy możliwości bojowe są aż o tyle wyższe ? Czy może różnica jest tych kilku mini jak różnica między niejedno a dośwem. A różnice w czasie zdobycia przeraźliwie ogromne.

Ja np. wisze już około półtora roku na przełomie poziomów z tego co mi się zdaje, i nie widze żeby mi się jakaś mini ruszyła zbytnio.

Zręcznościowa gra tekstowa :D

Anakreon
Posty: 36
Rejestracja: 20 lut 2012 14:29

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Anakreon » 08 maja 2012 23:14

Gram już w Arkadię blisko osiem miesięcy (coś tam grałem dawno temu ale teraz po powrocie rozgrywka mi się bardziej podoba, jedynym minusem jest mniejsza ilość graczy) więc miałem czas żeby wyrobić sobie zdanie na temat kary za zgon.

Muszę powiedzieć że wszystko wydaje mi się w jak najlepszym porządku. Jak ma się tego zwiedził to przecież są już chyba trzy cechy na nadludziu(!) więc spokojnie można powiedzieć że jest to najwyższy poziom dostępny dla przeciętnego gracza i w cale nie jest to nierozsądne.

Do tego momentu można zdobywać postępy (bez zawodu) w 20~30 minut (do bardzo doświadczonego sprawdzone empirycznie) także zgon do tych już całkiem rozsądnych poziomów można odrobić w dwa tygodnie w cale się nie wysilając.

Legenda jest legendą bo o takim poziomie tylko się słyszało, jest ok. Nie ma co się napinać. Wydaje mi się, że będziecie mieli dużo więcej frajdy jeśli poziomy powyżej zwiedził będziecie traktowali jako efekt uboczny dobrej zabawy i braku głupich błędów podczas gry. Jak wskoczy to świetnie, jak spadnie to trudno.

Miłej gry!

Deli
Posty: 348
Rejestracja: 12 lut 2009 22:28

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Deli » 08 maja 2012 23:55

Na zwiedził 3x nadludz...
Coś mnie omineło :)
Populacja graczy arkadyjskich nie dorasta - gracze z reguły się tylko starzeją.

Garar
Posty: 50
Rejestracja: 10 lis 2011 18:30

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Garar » 09 maja 2012 00:12

Re up:

Dobry!

Wlasnie mialem zapytac. Bo mam ludzae ktory malo co mial wejsc (2-3 podcechy) na zwiedzil i nie mial nic w poblizu nadludzi. Po alko ledwo na epiki wchodzil. Wiem ze moze nie jest najlepiej wykonany ale mam juz o bardzo dawno ustawione skupienie cech na sile, zrecznosci i wytrzymalosci. Takze wydaje mi sie, ze moze o 2 podcechy wiecej dalo sie wyciagnac na sile zrecznosci i wytrzymce (jakby lepiej od poczatku ustawic) i nigdzie nie jest w poblizu nadludzi.

Takze jaka rasa jest nadludz w trzech cechach (zakladam ze chodzi o sile, zrecznosc i wytrzymalosc) przy zwiedzil?

Tak wygladaly kiedys bardzo dawno temu modyfikatory cech dla ras:

Kod: Zaznacz cały

/*
 * RACESTATMOD
 *
 * This mapping holds the standard modifiers of each stat, i.e. a dwarf
 * should have it easier to raise con than other races, but get a harder
 * time raising its int.
 *
 *      race            :  str, dex, con, int, wis, dis, race, occ, lay
 */
#define RACESTATMOD ([ \
        "czlowiek"      : ({10,  10,  10,  10,  10,  10, 10, 10, 10}),  \
        "elf"           : ({ 7,  13,   8,  13,  12,   8, 10, 10, 10}),  \
        "krasnolud"     : ({12,   6,  13,   8,   9,  12, 10, 10, 10}),  \
        "halfling"      : ({ 7,  17,   8,  11,  10,   8, 10, 10, 10}),  \
        "gnom"          : ({ 8,  15,   7,  14,   9,   8, 10, 10, 10}),  \
        "ogr"           : ({16,   6,  14,   4,   5,  13, 10, 10, 10}),  \
                    ])
Wiem ze z halfem sie cos zmienilo nie wiem jak z innymi.

ps. Nie wiem administracja na to ze wkleilem te staty, kiedys byly ogolnie dostepne jak cos to usune i juz nic takiego nie bede wklejaj.

EDIT:

Zeby nie bylo OT: mnie tylko boli ze po zgonach czesto nie mozna tego samego ekwipunku nosic/bic tych samych mobow.

Garar

Awatar użytkownika
Godar
Posty: 309
Rejestracja: 07 mar 2009 17:46
Lokalizacja: Kraków

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Godar » 09 maja 2012 00:37

Anakreon pisze: Muszę powiedzieć że wszystko wydaje mi się w jak najlepszym porządku. Jak ma się tego zwiedził to przecież są już chyba trzy cechy na nadludziu(!) więc spokojnie można powiedzieć że jest to najwyższy poziom dostępny dla przeciętnego gracza i w cale nie jest to nierozsądne.
Nie ma szans. Wniosek z tego taki, że jeszcze nie wyexpiłeś zwiedził. Nie przejmuj się, ja gram w to już jakieś 10 lat a też nigdy nie doszedłem do takiego poziomu ;) Jak widać, nie jest to wcale takie proste :P Miałem też więcej czasu na wyrobienie sobie opinii na temat kary za zgon i wg mnie nic tu nie jest rozsądne. Co człowiek to opinia ;)
Do tego momentu można zdobywać postępy (bez zawodu) w 20~30 minut (do bardzo doświadczonego sprawdzone empirycznie) także zgon do tych już całkiem rozsądnych poziomów można odrobić w dwa tygodnie w cale się nie wysilając.
Chyba jeśli jesteś bezrobotny i nie chodzisz do szkoły, albo masz pracę, w której płacą za expienie lub nie przykładasz się do odrabiania lekcji. W każdym razie, to już nawet nie chodzi o to, czy to są 2 tygodnie czy 2 miesiące. Po prostu perspektywa zmarnowania kolejnych nudnych expogodzin na odzyskanie tego, co straciło się głupio przez błąd lub pad neta w kilka sekund jest zupełnie niefajna. Dlatego po jakimś czasie po prostu odechciewa się grać. Arkadia to gra, która na początku jest fajna, ale później dochodzisz do wniosku, że nie osiągniesz w niej już nic nowego. Poziomy powyżej zwiedził są dla ludzi, którzy nie mają życia albo expią w robocie (choć jest kilku takich, co mają i legendę). Zresztą w tym akurat nie widzę nic złego: legenda to ma być coś. Niemniej jednak expienie powyżej pewnej granicy nie ma sensu, bo przyrost expa jest coraz mniejszy, a strata przy ewentualnym zgonie (który prędzej czy później i tak nastąpi) coraz dotkliwsza. A poza expem nie ma żadnej możliwości rozwoju. Pomijam duperele w stylu broda krasnoludów czy mutacje mutanów. Zresztą to też się w końcu maxuje i co dalej? Nie możemy zdobywać coraz lepszego mega sprzętu (jak w jakimś wowie). Można wyciągać magiki (w kółko te same), które znikają po paru dniach. Zresztą po co nam one? Pomagają tylko w expie, który i tak w pewnym momencie traci sens (wiem, powtarzam się).

Ostatecznie pozostaje tylko erpegowanie i PvP. Ale nie każdy jest stworzony do tego, żeby godzinami siedzieć w karczmie, pić wirtualne piwo i opowiadać pierdoły dotyczące wirtualnego świata. Dla mnie gra jest po to żeby grać, a piwo wolę prawdziwe. A PvP? No właśnie... Jaki jest sens ryzykowania utraty tych tysięcy expogodzin dla chwili zabawy i szansy na lans na bilansie? Dla niektórych widocznie jakiś jest, ale to są korbole ;) Poza tym w PvP trzeba być naprawdę pr0, żeby coś osiągnąć, w epoce automatyzacji i prowadzących-cyborgów. To już nie jest gra dla relaksu tylko wyścig szczurów. W którym, co gorsza, nie ma wygranych. "Wygrywa" ten, kto najmniej straci, a zyskać nie można praktycznie nic.

Tak widzę to ja... Ale co ja tam wiem o zabijaniu. Po prostu chciałem Ci wykazać, że ten system na dłuższą metę wcale nie jest dobry. Może dla kogoś, kto nie należy do gildii bojowej, nie bawi się w PK i relaksacyjnie poexpi sobie czasem bez większego ryzyka zgona jest ok. Tylko taka gra po pewnym czasie po prostu się nudzi. A PvP w tej grze to jest hardkor jak dla mnie. Polega tylko na czerpaniu chorej satysfakcji z tego, że odbierzemy komuś po przeciwnej stronie barykady miesiące expa, albo że jemu nie uda się to wobec nas. To jest po prostu chore :) Moim zdaniem system jest zły i nie widzę możliwości jego naprawy bez dużego nakładu wizogodzin i przede wszystkim dobrego pomysłu.

Ale może niepotrzebnie to piszę - nie chcę Cię w końcu zniechęcać. Mi też się na początku podobało. Może po prostu tak musi być - każda gra w końcu obrzydnie, a Arkadia potrzebowała u mnie na to i tak długiego czasu. Na osłodę przyznam, że co by nie mówić, Arkadia to z pewnością najlepsza niekomeryjna gra (i lepsza od wielu komercyjnych), z jaką się zetknąłem. Tylko niestety, obok wielu niewątpliwych zalet, ma wiele wad i patologii, których już chyba nie można wyleczyć. Pozostaje zastosować się do rady "Nie podoba się, to nie graj" ;)

Gość

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Gość » 09 maja 2012 07:55

Anakreon pisze:Jak ma się tego zwiedził to przecież są już chyba trzy cechy na nadludziu(!)
Trzy epiki chyba miało być.
Nadludzia da się, ale góra jednego :mrgreen:

Anakreon
Posty: 36
Rejestracja: 20 lut 2012 14:29

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Anakreon » 09 maja 2012 18:13

trochę się rozpędziłem z tym nadludziem widzę, chodziło o epicką siłę, zręczność itp. przepraszam za zamieszanie :oops: . Niemniej jednak ciągle wydaje mi się, że to i tak wystarczająco dużo.

Co do tego co można robić podczas gry czyli erpeg, PvP, PvE. Wydaje mi się, że nie trzeba/należy wybierać jednej z tych rzeczy. Zajmując się na przemian każdą z tych czynności zabawa raczej szybko się nie znudzi. Z drugiej strony po 10 latach gry wszystko może się przejeść. Zrób sobie przerwę i do zobaczenia za jakiś czas w "realnym świecie".

ODPOWIEDZ